• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MESKPeak Oil - zlom ropy
    Baktérií v Petriho misce exponenciálně přibývá, ale jen dokud nespotřebují všechny zdroje potravy. Od tohoto bodu se celá jejich populace zhroutí. Přitom je polovina dostupných zdrojů spotřebována jen jednu jedinou generaci před tou poslední, která skončí kolapsem. Baktérie nevnímají ani náznak nastávajícího problému až do okamžiku, kdy je zřejmé, že všechny vyhladoví.

    Rozbor problematiky v angličtině - www.lifeaftertheoilcrash.net
    www.energybulletin.net
    Dokument Oil Crash Movie- www.oilcrashmovie.co/
    Wiki - en.wikipedia.org/wiki/Peak_oil
    Cena ropy - www.petrol.cz
    Cena ropy - www.oil-price.net
    Oil market report - omrpublic.iea.org
    Kurz dolaru - kurzy.divoch.net/usd.php
    rozbalit záhlaví
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    BORDIGA: V tom článku jsou strašný kydy, to by jeden ani od ČTK nečekal...
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    BORDIGA: To nejdůležitější jsem zapomněl ocitovat:

    "As this report details, all of these assumptions and recommendations need to be re-thought. What emerges from the data is a very different assessment."

    About the Author
    J. David Hughes is a geoscientist who has studied the energy resources of Canada for nearly four decades, including 32 years with the Geological Survey of Canada as a scientist and research manager. He developed the National Coal Inventory to determine the availability and environmental constraints associated with Canada’s coal resources. As team leader for unconventional gas on the Canadian Gas Potential Committee, he coordinated the recent publication of a comprehensive assessment of Canada’s unconventional natural gas potential. Over the past decade he has researched, published, and lectured widely on global energy and sustainability issues in North America and internationally. He is a board member of the Association for the Study of Peak Oil and Gas–Canada and is a Fellow of the Post Carbon Institute.
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    BORDIGA:

    Post Carbon Institute undertook this report in order to examine three widespread assumptions about the role that natural gas can and should play in our energy future:

    Assumption #1: That, thanks to new techniques for hydraulic fracturing and horizontal drilling of shale, we have sufficient natural gas resources to supply the needs of our country for the next 100 years.
    Assumption #2: That the price of natural gas, which has historically been volatile, will remain consistently low for decades to come.
    Assumption #3: That natural gas is much cleaner and safer than other fossil fuels, from the standpoint of greenhouse gas emissions and public health.
    Based on these assumptions, national energy officials at the Energy Information Administration (EIA) foresee a major expansion of natural gas in the coming decades. President Obama touted natural gas as a cornerstone of his Administration’s “Blueprint for a Secure Energy Future”[1] and endorsed plans for converting a sizable portion of the vehicle fleet to run on natural gas.[2] Some environmental groups, rightfully concerned about the greenhouse gas emissions of coal, have called for large-scale replacement of coal-fired power plants with those that burn natural gas, despite increasing concern over the environmental impacts of hydraulic fracturing.

    Will Natural Gas Fuel America in the 21st Century?
    http://www.postcarbon.org/article/330223-will-natural-gas-fuel-america-in
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    BORDIGA: To sjem zvědavej jak tohle dopadne.
    BORDIGA
    BORDIGA --- ---
    Ridley: Plyn z břidlic má velký potenciál, v Evropě ale čelí překážkám. Polsko se bojí nadnárodní regulace - Patria.cz
    http://www.patria.cz/Zpravodajstvi/1825713/ridley-plyn-z-bridlic-ma-velky-potencial-v-evrope-ale-celi-prekazkam-polsko-se-boji-nadnarodni-regulace.html
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    ASPO a Cílek - společný zemědělský jmenovatel - Noticky z lomu no. 4 | EnergyBulletin
    http://www.energybulletin.cz/?q=clanek/aspo-cilek-spolecny-zemedelsky-jmenovatel-noticky-z-lomu-no-4
    BORDIGA
    BORDIGA --- ---
    Jak břidlicový plyn změní energetické trhy - Patria.cz
    http://www.patria.cz/Zpravodajstvi/1823998/jak-bridlicovy-plyn-zmeni-energeticke-trhy.html
    MESK
    MESK --- ---
    Plattner ujel s Fabií GreenLine 2006 km na jednu nádrž | auto.cz
    http://www.auto.cz/plattner-ujel-s-fabi-greenline-2006-km-jednu-nadrz-58622
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    "Čeká nás krize, která bude trvat 30-40 let a během které dojde k velké přestavbě světa" | EnergyBulletin
    http://www.energybulletin.cz/?q=clanek/ceka-nas-krize-ktera-bude-trvat-30-40-let-behem-ktere-dojde-k-velke-prestavbe-sveta
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    The Greens/EFA Media Livestream - Peak oil: Weaning Europe off its oil addiction
    http://www.greenmediabox.eu/archive/2011/05/03/peakoil/
    E2E4
    E2E4 --- ---
    XCHAOS: cituješ nesmysl - nic dobrého ani pro nesmysl ani pro tebe :)

    alternativy hledá každý, kdo si myslí, že na nich vydělá / ušetří - ostatně tvůj odstavec popírají právě solární saudové. A společenský status těch, kteří si nemohou dovolit "opravdové" auto z titanu a diamantů je pokleslý již dnes..

    Ropné státy dávno házejí peníze do všeho možného (aby se v nich neutopily :), ono tak jako tak není vhodné mít ekonomiku založenou jenom na jedné věci.. Viz např. finančnictví.

    Celkově je ten článek hrozně nesmyslný, lidi nejsou závislí na ropě, ale na autech která jezdí za pár korun na kilometr. Nikdo jim nebrání si na solární auta jezdit už dneska.. Jenže on to musí někdo zaplatit, že. A nic takového jako uděláme dotace a rázem se to zlevní nefunguje - viz dotace na solární panely..

    A 100 miliard USD do roku 2030 je plivnutí ve srovnání s tím, co se na OZE dává v Evropě.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    E2E4: já jen cituji z [ XCHAOS @ Peak Oil - zlom ropy ]

    jinak samozřejmě kdykoliv si koupíš saúdskou naftu, tak tím pochopitelně "sponzoruješ" jakékoliv jejich aktivity, které oni uznají za vhodné... takhle to ten člověk nejspíš myslel.

    jinak ropný zlom má samozřejmě spoustu paradoxů - tak např. lidi, co se soustředí JENOM na vydělávání peněz na dražší a dražší ropu (ve formě dražších pohoných hmot, dražších potravin, apod.) pochopitelně mají šanci, že to budou moci celá desetiletí ignorovat, i při klesajícím objemu těžby - prostě hledat alternativy bude z jejich hlediska práce těch, co si ty peníze nevydělají.

    společenský status těch, kteří si nebudou moci dovolit "opravdové" auto na benzín/naftu tak může být relativně nízký - což pak může pochopitelně demotivovat ty, kteří by chtěli alternativu hledat z jiných než ekonomických důvodů (skončí klasifikováni jako "socky", kteří na stále dražší ropu nemají).

    Každopádně - orientaci právě Saúdské Arábie na solární energii asi čekal málokdo (i když je to samozřejmě perfektně logický krok, u pouštní země - a současně i důkaz, že i oni jsou si ropného zlomu vědomi) - a stejně tak horší dostupnost ropy přinese změny, které si asi moc neumím představit (nemají to přesně domyšlené ani peak oil optimisté, ani peak oil pesimisté - je to ještě těžší, než bylo představit si východní Evropu po pádu komunismu...)
    E2E4
    E2E4 --- ---
    XCHAOS: I would prefer people not using false dilemmas.
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    What would you prefer to do: Subsidize solar in far off Saudi Arabia so that Saudi elites can make more money off of you by selling their oil to us to feed our oil addiction, or put solar up here and drive an oil-free, solar-charged, locally fueled car that keeps lots more money in your own pocket?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Saudi Arabia Goes Solar – So that We Won’t | Solar Feeds News
    http://www.solarfeeds.com/solarchargeddrivingcom/16750-saudi-arabia-goes-solar--so-that-we-wont
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    VSOUKOLOHLOR: opět projev demence ,diletantismu a úplné zbytečnosti této zhovadilé a debily obsazené skupinky khovnu
    bohužel to slušně nejde napsat, páč v reálu bych je popad za flígry a nafackoval jim připitomělé huby
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    Energetická daň: Další velkohubý návrh z Bruselu | Finmag.cz
    http://www.finmag.cz/cs/finmag/ekonomika/velkohuby-navrh-z-bruselu
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MESK: tak jako je jasné, že je nutné, aby každé nové auto bylo co nejdřív vystavěné jako elektromobil. A to klidně s krátkým dojezdem - něco mezi 50 až 100 km by stačilo, jako základ. Samozřejmostí musí být rekuperace při brždění.

    Samozřejmě by záleželo na konkrétní aplikaci a konkrétním uživateli, jak si to auto kdo rozšíří. Mělo by univerzální interface/prostor pro nějaký "expansion pack".

    1) Někdo by si jako extendér dojezdu koupil další baterky a rozšířil by dojezd třeba na 150-200 km. To není nic moc - ale pro popojíždění po městě to stačí. Třeba pro taxíky by to bylo ideální.

    2) Někdo by si koupil levnou benzínovou/naftovou energocentrálu, která by prodloužila dojezd (poddle stylu jízdy) třeba na 500-800 km. Tedy jako u dnešních aut.

    3) Vznikl by ale automaticky prostor (resp. "formát") i pro alternativní formy akumulace a jejich soutěžení na trhu. Tedy pro různé hliníkové baterie (i když prý to není až tak průchodné), palivové články na všechno možné, skládací solární panely v kufru, atd., atd.

    Paralela se přímo nabízí např. v podobě USB rozhraní ve výpočetní technice: USB úložiště může být flash disk, externí hard disk, externí CD mechanika, paměť fotoaparátu nebo mobilu, čtečka karet... ale ve vztahu k PC je tam pořád jeden typ konektoru (který navíc nabízí i napájení). A přesně stejně je potřeba vystavět i auta:

    1) bude možné třeba zakázat vjezd do center velkých měst hybridům s instalovanými naftovými či benzínovými extendéry. (ale pořád si člověk bude moci takový extendér pronajmout, když pojede na dovolenou... ani ho nemusí vlastnit)

    2) bude pořád zakázaný vjezd do podzemních garáží s LPG extendérem (ale pořád bude možné ho mít někde odložený na dvorku, když bude potřeba levný delší dojezd - a nebude aní nutná "přestavba" auta ...)

    3) je jasné, že na světě není dost platiny na to, aby všichni jezdili na vodíkové palivové články. ale někdo si to bude moci dovolit - a doinstalovat od jinak standardního auta (a odpadnou mu starosti, které budou mít jiní)

    4) pokud se prodá příliš mnoho CNG-extendérů, a cena zemního plynu stoupne, tak bude možné se vrátit k jinému typu pohonu - a nebude nutné dávat auto do šrotu.
    MESK
    MESK --- ---
    E2E4:
    spotreba ropy na svete v litrech za rok: 5,080,800,000,000
    spotreba zemniho plynu na svete m3 za rok: 3,198,000,000,000
    prumerna spotreba benzinaku na CNG asi 7,5 m3/100km nebo 7-8l benzinu/100km
    prevedu pulku soucasny spotreby ropy na zemni plyn a mam skoro dvakrat vetsi svetovou spotrebu zem. plynu, takze jsem s tim snizenim optimistickyho odhadu 60let zasob na 30 let zas tak neprestrelil
    MESK
    MESK --- ---
    Fiat Doblo Panorama 1.4 T-JET CNG
    SPOTŘEBA PALIVA CNG 6,5 / 4,0 / 4,9 (kg/100 km)
    OBJEM PALIVOVÉ NÁDRŽE CNG 24,6 m3 (16,15 kg)
    prumerna spotreba asi 7,5 m3
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    MESK:
    Jo jasne. Taky bych rad cumel.
    MESK
    MESK --- ---
    RAGNAROK: ted to hledat nebudu, koukam na hokej :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam