CHEVALIER: vidíš - dvouplošníky :-) a s rozpětím 450 metrů bych je teda chtěl vidět... máš odkaz ? :)
samozřejmě na solární pohon se hodí jednoplošník - ale více křídel může být i v tandemu. a nebo bude to výsuvné křídlo vystužené nějakým "výsuvným lanovím" nebo tak. ta konstrukce není nereálná, při dnešních technických možnostech, s "kosmickými materiály", apod.
podstatné je, že
když zpomalíš, ušetříš energii - to platí kdekoliv v atmosféře: u aut, u vlaků, u letadel. u letadel je ale kumšt udržet se i při pomalejším letu ve vzduchu, zařídit, aby i dlouhý let byl pro cestující pohodlný a příjemný, apod. při pomalejším letu potřebuješ větší celkovou plochu křídla a větší celková plocha křídla zase zachytí větší světelný tok. a plocha křídla roste s druhou mocninou rozměrů letadla - takže někde prostě musí existovat lokální optimum, kde to bude fungovat.