• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DANKLARPejsci a pejskari - pohled z druhe strany
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    DIVA:
    Obecně se nedá říci "zvíře je méně než člověk". Nevidím ale důvod, proč by se nedalo porovnávat konkrétně. Netroufnul bych si říct, že chobotnice nebo delfín je méně než člověk, ale už bych si troufl říct, že moucha ano (záměrně jsem zvolil příklady takto ostré).

    Na druhou stranu - představme si, že objevíme novou planetu plnou života - jak rozlišíme, který živočich na ní je ještě zvířetem a který už ne? Budou všichni? A co když tam bude takový, který nás bude intelektuálně, civilizačně a technicky převyšovat? Nebudeme my méněcenná zvířata pro něj? Když se podívá na naši planetu, neuvidí pouze spoustu druhů zvířat s tím, že to jedno je poněkud šikovnější než ostatní (jako my vnímáme třeba právě delfíny?)

    Často lidem kladu otázku: Kdybys byl nucený (např. šíleným vědcem hrozícím vyvraždit celou tvou rodinu) si vybrat mezi zastřelením anonymního člověka a zastřelením anonymního nosorožce bílého, jak bys vybral?

    Není člověk jako individuum v podstatě bezcenný v porovnání s ohroženými druhy?
    DIVA
    DIVA --- ---
    DIVA: aneb to zvíře není nebezpečné + je vůči nám bezmocné + my jsme ti, kteří je přemnožili aniž jsme jim zajistili bezpečné přežití. tři důvody se postarat

    takový člověk je zdroj obav rodičů o děti vracející se za tmy z kroužku nebo odpoledního vyučování. je na místě zakročit proti němu
    DIVA
    DIVA --- ---
    DIVA: pokud "b je správně", pak tedy: takové zvíře je v pozici, kdy je imho správné mu poskytnout podmínky k existenci nebo důstojný odchod. nic víc nic míň. naproti tomu člověk který je schopen k takových činům patří "spravit" (terapie, léčba, převýchova) nebo "odstranit" (humánnější, ale v současné praxi dražší a riskantnější je vězení, přísnější ale snazší je usmrcení)
    DIVA
    DIVA --- ---
    DANKLAR: no právě, v tom vidím paralelu. jejich sociální postavení ve svých časoprostorových souvislostech je obdobné
    DIVA
    DIVA --- ---
    PATISLAV: nejsem si jistá jestli máš na mysli že je to podáno nesrozumitelně, nebo že ti "není jasné" jak si to někdo může myslet ;)

    každopádně citovaná věta jinými slovy.. chápat to z toho důvodu, že zvíře je méně než člověk (který je schopen vzít živou bytost a ubít ji o chodník, rozsápat psem) - to odmítám rozhodně. takto.
    DANKLAR
    DANKLAR --- ---
    DIVA: Přijde ti normální stavět proti sobě otroka, žida a psa? Mě teda ne...
    DIVA
    DIVA --- ---
    DANKLAR: nezlobím se:) je to docela ..jak se říká - normální ;)
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    DIVA: No. Já v zásadě vyznávám stejný postoj jako ty, pokud jde o volně žijící zvířata. Pokud bych takový postoj vyznával všeobecně, musel bych se stát vegetariánem.

    Jinak mi není jasná věta:
    "už vůbec ne proto, že hodnota života zvířete je nesrovnatelná hodnotou života člověka "


    DIVA: Kdyby mi zákon zakazoval něco, co je proti mému přesvědčení, pokusil bych se to legální cestou změnit.
    DANKLAR
    DANKLAR --- ---
    DIVA: Podle mě je nesmysl srovnávat lidi a psy (zvířata), nezlob se... viz. pro někoho (řekněme 70letou vdovu) zvíře může být ve smyslu vztahů se světem jediný objekt realizace jejích zcela vysokých citů. komu to připadá ujeté (a je v dnešních místních souvislostech v převaze) dělá stejnou "chybu" jako průměrný Němec za ww2, jižan před občanskou vákou v severní Americe a mnozí jiní dříve i dnes
    DIVA
    DIVA --- ---
    PATISLAV: kdyby ti zákon zakazoval něco co chápeš jako svou životní nutnost. kdyby majorita tvrdila že tvoje žena je blondýna a tak musí zemřít..

    ne, zákony mohou být dobré ale i špatné. nechci se ztotožňovat se zlem jen proto, že ho parta korupčních selat oficializovala
    DIVA
    DIVA --- ---
    nechci obhajovat ideu trestu smrti (ať už zákonně či rozhořčeným lidem) ale. myšlenka je (zřejmě) ta, že: zvíře zemřelo bez důvodně a bez viny, kdežto člověk "má zemřít" (netvrdím, teoretizuju) už vinen

    argument: bolest zvířete je stejně bolestivá jako bolest člověka

    dřív se stejně samozřejmě přijímalo že smrt (bolest) otroka není tak vážná jako smrt občana s právy. svého času smrt lidí určité barvy pleti byla srovnatelná se smrtí pracovního dobytka. v některých kulturách smrt žen nebyla dávána do souvislosti se smrtí muže (byly pohřbívány s mrtvými manžely bez veřejné hysterie). a nemusíme jít tak daleko, víme jak se jednalo s neárijci za poslední světové války.

    stejně jako by kdysi plantážník měl problém přijmout černého "živého kombajna" jako objekt zájmu ve smyslu ochrany jeho (dnes) přirozených práv (žít, nebýt mučen, ba vůbec ponižován či nucen k pracem bez mzdy) tak dosud přijde většinové společnosti nepochopitelné jak někdo může vnímat jednoho z členů své rodiny jako sobě (a hlavně jemu!) rovného, když je to podčlověk, jenom pes (kočka, dříve žena, černoch). pro někoho (řekněme 70letou vdovu) zvíře může být ve smyslu vztahů se světem jediný objekt realizace jejích zcela vysokých citů. komu to připadá ujeté (a je v dnešních místních souvislostech v převaze) dělá stejnou "chybu" jako průměrný Němec za ww2, jižan před občanskou vákou v severní Americe a mnozí jiní dříve i dnes

    považovat něco za normální jen proto, že tak to vnímá většinová populace a ukotvuje legislativa odmítám. naše zákony jsou nedokonalé, často nejsou ani spravedlivé a funkční ve smyslu ochrany práv občanů. průměrný Čech (Evropan, katolík, člověk) se nechová příliš vznešeně, ba kolikrát i sobecky, ziskuchtivě, hloupě. prostě přijímat bolestivou, drastickou a dlouhou smrt srovnatelně se špatným parkováním nebo čorkou v martketu (pokuta a tytyty) imho není správné. už vůbec ne proto, že hodnota života zvířete je nesrovnatelná hodnotou života člověka - obzvlášť je-li ten člověk schopný umučit živou bytost. podle mě je ten dotyčný psychicky nevyrovnaný a potenciálně zdrojem rizika pro své okolí - blízké i náhodné.



    ráda bych zopakovala na závěr že bych viníka netrestala smrtí. jednak by ta smrt byla jen humánním odchodem, státní aparát mu nezajistí tolik bolesti, strachu a hrůzy jakým si prošel ten jeho rukama umírající tvor. jednak trestat je nesmyslné od podstaty. je to jenom vyjádření našeho hněvu, moci atd. smysl by měl jedině zásah ve smyslu nápravy viníka (dobrý psychiatr) nebo (pokud náprava není možná) jeho izolace ve smyslu ochrany společnosti.


    prosím opozici aby zpochybňovala uvedený text, né osobu autorky:) díky
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    LIBANEC: Už jsme si tu všimli, že pejskaři mají problémy s chápáním aktuálně platných zákonů ;)
    LIBANEC
    LIBANEC --- ---
    UCKO: jeziskute CYWOE .
    LIBANEC
    LIBANEC --- ---
    Oko za oko , zub za zub. Nikoho vrazdit nebudu, ale kdyby to nekdo udelal mymu psu, tak za sebe nerucim.
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    LIBANEC: Vzhledem k tomu, že v této zemi není trest smrti ani pro mnohonásobné bestiální vrahy malých holčiček, pak by bylo zabití za utýrání psa skutečně symbolem spravedlnosti a oduševnělosti.
    UCKO
    UCKO --- ---
    LIBANEC: Zaslouží? Cywoe, co máš na krku místo hlavy? A co, v tom místo hlavy, místo mozku?
    DANKLAR
    DANKLAR --- ---
    A ptáš-li se skutečně, co je prostodušejší, jestli utýrat psa a nebo za to zabít človeka, jistě to druhé.
    DANKLAR
    DANKLAR --- ---
    LIBANEC: utyrat psa je hnus... za to je adekvátní trest dle zákona
    zabít člověka za utýrání psa je neadekvátní reakce a ta si taky zaslouží adekvátní trest dle zákona...
    LIBANEC
    LIBANEC --- ---
    DANKLAR: premyslet jestli je vic prostoduche utyrat kocku, nebo psa X nebo je vic prostoduche zabit ZA TO cloveka ? ..............ten clovek si to v tu chvili uz zaslouzi ne ?
    DANKLAR
    DANKLAR --- ---
    PATISLAV: s tím jsem já docela jist:(
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam