• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GLACIERobálky dopisů, balíčků, krabiček,kuriozity z pošt, pošta, dhl, ems, ppl
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    BUNDA: tak to zatím vypadá na happyend. V úterý sem musel s balíkem na poštu. Vedoucí to se mnou sepsala (ručně 3 papíry A4 některé oboustranné) popsala balení, obsah a rozsah poškození. Peníze za poškozenou věc sem chtěl na účet. Balík sem musel nechat na poště (prý pokud by se z reklamačního chtěli přijet přesvědčit na vlastní oči). A v pátek sem dostal dopis z reklamačního, že to uznávají a peníze posílají na účet. S tímhle papírem sem si mohl vyzvednout balík. Takže až se objeví peníze na účtu (clearing se přes víkend fláká) tak budu spokojen. No vlastně mě tedy čeká hledání té samé věci, ale raději s osobním převzetím :-)
    GLACIER
    GLACIER --- ---
    Potrhaný balík nepřebírejte a poškozené zboží ihned reklamujte, radí odborník
    velikost textu:
    14. listopadu 2009
    Rozbalíte doma zásilku z internetového obchodu a... problém. Je v ní něco úplně jiného, než jste si objednali. Či jiný případ: je v ní vaše zboží, ale je poškozené a nefunguje. Anebo to v reálu není to, co jste si představovali, a chtěli byste výrobek vrátit. Podle mluvčího Sdružení obrany spotřebitelů Jana Mišurce to nejsou výjimečné případy, proto je dobré vědět, jak postupovat.foto: Profimedia.cz

    Ilustrační foto.


    Když zjistím, že mi objednané zboží nevyhovuje...
    Můžete je vrátit bez udání důvodu do 14 dní od objednávky. Posílejte je zpět čisté, nepoškozené, společně s dokumentací a návodem. Zároveň oznamte obchodníkovi, že odstupujete od kupní smlouvy, nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou, abyste měli doklad, že jej dostal, a to opět do 14 dní, nestačí pouhé zaslání dopisu poslední den lhůty. A chtějte vrátit peníze, což by měl prodejce udělat do 30 dní od odstoupení od smlouvy.

    A když mi je nevrátí? Takže nemám ani zboží, ani peníze.
    Zkuste se s ním domluvit. Jestli nereaguje, napište mu doporučený dopis s dodejkou a uveďte v něm: "Poslední výzva..., pokud nebude věc vyřízena do určitého data, obrátím se na soud." To obvykle stačí. Když ne, můžete kontaktovat Sdružení obrany spotřebitelů.

    Jak postupovat, když mi obchodník omylem pošle něco jiného, než jsem si objednala?
    Stejně jako při reklamaci. Protože to byla chyba prodejce, můžete po něm požadovat náhradu nákladů spojených s vrácením výrobku – tedy třeba proplacení poštovného či jízdenek na tramvaj. Ale musí to být odpovídající, takže nečekejte, že vám zaplatí taxík.

    Jaká je záruka na věci z internetu?
    Stejná jako na všechno spotřební zboží – dva roky. Snazší je reklamovat během prvního půl roku, to můžete ve většině případů vyžadovat výměnu výrobku za nový a prodejce vám pravděpodobně vyhoví.

    A co mám dělat, když výrobek přestane fungovat později než za půl roku?
    Pošlete ho doporučeně prodejci s dopisem, ve kterém jej informujte, že se na výrobku vyskytla vada. Můžete také reklamovat osobně na prodejně, pokud obchodník nějakou má. Reklamaci by měl vyřídit do 30 dní. Nechá věc opravit, a když to nepůjde, vrátí vám peníze.
    Při problémech se obraťte na SOS

    Máte-li problémy s reklamací, výměnou zboží či vrácením peněz z e-shopu, můžete se obrátit na poradny Sdružení obrany spotřebitelů. Kontakty jsou na www. spotrebitele.info. Můžete zavolat i na linku 900 008 08 08. Pracovníci se budou snažit případ vyřešit mimosoudně, což se většinou podaří.



    Stává se, že přijde pomuchlaný a potrhaný balíček, ale zboží uvnitř poškozené být nemusí...
    Takovou zásilku odmítněte přijmout. Dopravce ji vrátí obchodníkovi, ten vám zboží pošle znovu a s dopravcem se vyrovná sám. Podle našich zkušeností nebývá problém s poštou, ale spíše s jinými firmami.

    Dá se tomu předejít?
    Nakupujte v e-shopech, které si účtují balné. Budete mít jistotu, že bude objednávka zabalena pečlivěji, třeba v bublinkovém obalu či s polystyrenovou výztuží.
    ZIVOTABUDIC
    ZIVOTABUDIC --- ---
    Nojo mě šel PPL balík týden - jednou ho slisovali a poslali zpět podaveteli a ten to musel pozant znou. jako na potvoru jsem na tento balík spěchal víc než na jiné.
    Prostě u všech je něco a je to o lidech, je to spíš o tom, jak se staví v případě problémů, kterých naštěstí není tolik jako u různých privátních kurýrů (např. O2 a jeho slavní vlastní kurýři)
    ADAM
    ADAM --- ---
    BUNDA: ano, reklamaci musí přijmout na každé poště a to kdykoliv.
    BLAAZEN
    BLAAZEN --- ---
    BUNDA: To tě vochcali, vedoucí má vždycky zástupce - pokladníka,
    reklamaci může sepsat i on. Btw mě se asi ztratil balíček u DHL, z GB obvykle chodí
    obden, posláno ale již v pondělí a stále nic......
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    Tak mě zase čeká zážitek s Českou poštou. Jedna z věcí v obchodním balíku byla na sra*ky. Reklamace prý řeší jen vedoucí a ta bude až v úterý :-(
    YNZA
    YNZA --- ---


    poprve sem dostal mejlem takoveto potvrzeni
    MOMENT
    MOMENT --- ---
    znáte někdo kód 2FaBe ? používá se místo poštovní známky. chtěl jsem si zjistit něco víc, ale google, alespoň ne hned, nic nevyhazuje.
    ZUZU
    ZUZU --- ---
    ADAM: neumí. resp. jen do několika málo zemí, vesměs "středoevropských" (polsko, slovensko, maďarsko, rakousko)
    SYLVIII: UPS a DHL to uměj ale jedině kdybych byl firma a dělal u nich 30 a více takových zásilek ročně, jednorázově ani náhodou. zkoušel jsem taky ppl a fedex a ti mě taky poslali do háje, s tím že to nedělaj vůbec.

    se fakt divim, sem si myslel, že to je tak běžná věc, úplná samozřejmost...

    nonic.
    SYLVIII
    SYLVIII --- ---
    ZUZU: Zkus UPS....Pošta do některých zemích neposílá zásilky na dobírku....To si najdeš na internetu.....
    ADAM
    ADAM --- ---
    imho pošta i mezinárodní dobírku umí
    YNZA
    YNZA --- ---
    balik na dobirku z jineho statu opravdu vypada jako trivialni, ale neni :D
    BLAAZEN
    BLAAZEN --- ---
    ZUZU: Slyšel jsem o posílání taxikářů (byla to velká firma šlo prý o nějaké akcie), těžko ale říct, zda to byla pravda.
    ZUZU
    ZUZU --- ---
    drazí znalci poštovního doručování, právě řeším triviální zásilku, ale česká pošta, dhl apod. mě všichni posílají do prdele, že to nejde. existuje nějaká možnost jak:

    doručit z čr do itálie 2.5 kg 45x30x5cm balík na dobírku?

    klidně pošta. anebo mě pošlete do jinýho klubu.
    SENIN
    SENIN --- ---
    GLACIER: kabelka :))
    GLACIER
    GLACIER --- ---
    SENIN: husta story :) a balik je pekne osklivej co v nem bylo?:D
    SENIN
    SENIN --- ---
    no tak dneska mě dost vytočil chlap z UPS ... jedu domu autem a vidim před sebou ups auto, zastavilo na vedlejší cestě. tak si říkám, už jede ke mě, tak vyjedu na kopec, zastavim před barákem a slyšim telefon. tak to zvednu a slyšim jak řve "zvedni to ty krávo". a já do toho "prosim..." a pak jsem dodala takový ty zvuky ehm echm atd. :)) chvíli ticho a pak on "no teď jsem úplně zapoměl co jsem Vám chtěl" tak mu říkám, no asi jedete za mnou, jsem Vás viděla ... no tak jsem mu řekla kam a přijel. tvářil se jak ... neměla jsem nějak chuť mu něco říct, ale měla jsem ho trochu popíchnout. fakt blbeček ...

    připojuji obrázek nic moc zajímavýho balíku z Itálie :))
    ARZA
    ARZA --- ---
    BLAAZEN: já jsem tohle zkoušela a neprošlo mi to.
    imrvére mi volala buďto matka nebo někdo kdo byl zrovna v tu chvíli v baráku, jestli mi maj zaplatit dobírku na tohle a na tohle, převzít tohle a tamto a podobně...
    prosila jsem na poště jestli by nešlo zařídit aby mi házeli do schránky jen upozornění o uložení, ale prý ne.
    BLAAZEN
    BLAAZEN --- ---
    MAGGIE: Neobhájila, to je chyba doručovatelky - pouze tomu kdo se zdržuje v bytě (ale i tyhle lidi můžeš z přejímání zásilek vyloučit), správně ti doporučenou zásilku nesmí dát ani třeba když tě potká před domem.
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    BLAAZEN: ze mi u nich nechaji obycejne zasilky vetsich rozmeru, mi nevadi, ale ty doporuceny dopisy - nechapu, jak to podepsali, resp. jak by to obhajila, kdyz bych si na ni sla stezovat
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam