• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TSOHpermakulturni zahrady, zemědělství a tak... aneb upadající kult Přemka Podlahy
    KASTA
    KASTA --- ---
    SITH: anebo piliny, jestli mas zdroj
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    SITH: odvezeš posekanou hmotu do sběrného dvora / kompostárny, kde to berou, a přivezeš si hotový kompost
    SITH
    SITH --- ---
    VEVER: hm, když si to po sobě znova čtu, tak to fakt nedává smysl :)
    VEVER
    VEVER --- ---
    SITH: já jsem si připadala trochu blbě i když jsem na kompost házela zbylou slámu kterou jsem si zadarmo přivezla kolečkem na mulčování, jakože s tím byla práce a já to pak vyhazuju :) Takže kupovat něco abych to hodila na kompost mi přijde poněkud zvlastni. Ale v kompostování jsem dost začátečník, no :)
    SITH
    SITH --- ---
    když mám bohužel ten "anglický trávník" a ten tvoří takovou tu šedivo zelenou hmotu, mám kupovat extra seno a kartony a tím to prokládat? bohužel trávník mi tvoří 80% vstupu do kompostu. Kolem plotu mám trošku vysokou trávu a z té se pak stane seno, ale stále je to tak 10% max
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    KASTA: větve dole jsem taky jeden rok zkusil a vadily mi při vybírání, zakládám kompost tak, že dolů tam klidně do půlky seno a na to začnu dávat kuchyňské zbytky atd. Vždy zakryju buď pilinama, nebo senem, ale lepší je když se třeba na zemi přejede sekačkou, aby bylo jemnější na to zakrývání
    KASTA
    KASTA --- ---
    LINKOS: mne se osvedcilo dat par silnejsich vetvi uplne dospodu, vylehci ten kompost a pri prehazovani, kdyz se k nim dostanu a vytahnu je, cela ta spodni cast se tim pekne nakypri. Rozpadaji se tam jen zvolna, jsou tam nekolik let.
    Posledni urychlovac jsem mel nejakej praskovej prirodni a jak jsem koukal na slozeni, nic co bych nesehnal, ruzny organicky zbytky, bylo v tom peri apod... takze u me jen pohodlnost :)