Ale je možné že k mé předešlé myšlence, bylo důvodem opakované zamyšlení nad inteligencí a chováním lidí.
Kdy to co vnímám jako nedobré a řekněme hloupé má tolik nejen mé pozornosti.
Kdy tito mají tolik pozornosti asi i nějaký ten obdiv a pochopení?
Kdy studie tvrdí že průměrná inteligence ve společnosti klesá a já k tomu ani vlastně žádnou studii nepotřebuji a cítím to. A tak vlastně tu studii vlastně používám jako nějakou potvrzující část.
Nejspíše jsem se už absolutně zbláznil a nebo mě budete mít za blázna, ale tak nějak je mi to už asi tak trochu jedno. Protože viz:
[ROLAND @ Samomluva ... vylití duše a mozku] Asi pocit že už vlastně nemám co ztratit?
Myslím že jsem možná přišel nebo jsem se přiblížil k tomu jak fungují vědomosti člověka nebo člověk, snazší bylo tedy pro mě vyjádřit to obrazcem než vymyslet a vyjádřit to matematicky. Alespoň ten diagram mi vmysli vyvstal jako první, protože jsem někdo kdo si tak trochu řekněme ujíždí na různé statistiky a nějaké ty jednoduché grafy.
Obrázek vlastně nemá pravé a levé ohraničení a ty konce mají být spojené. Třeba si to představte jako prsten. (kruh)
A kromě vztahu mezi vědomostmi a nevědomostmi i zobrazuje řekněme vztahové chování mezi lidmi.
K tomu diagramu: Je to můj pokus o znázornění a pochopení možného lidského jednání. Pokusím se o jeho popsání, i když je ten diagram rozhodně není jistý a kromě zjednodušení k pochopení je i v jeho nulté pozici pozastavený v čase. Je i možné že se mílím a špatně popisuji či chápu, to vyloučit nemohu.
Ještě jsem měl myšlenku přidat vertikální vektory, ale zapomněl jsem co jsem chtěl jimi vyjádřit a zatím si bohužel nevzpomněl.
A - to je střed, nějaký ideální stav poměru vědomostí a operováním s nimi v dané nějaké té skupině. Dá se použít i jako ideální sociální stav a symbol pro vůdce-vůdčí osobnost dané skupiny nebo i možného propojovatele s ostatními skupinami? I Když to spíše bych předpokládal u takzvaných gaterů (D a E). (hodnoty pro případné testování nemám ještě vymyšleno)
B - je stále více či méně ideální obsah a vlastní hmota skupiny. Stále více či méně ideální stav poměru vědomostí a operováním s nimi byť s více různými výpadky. V sociální interakční rovině, to znamená že jedinec patří do dané bubliny či skupiny je dobře začleněn a má i nějaký vliv v dané skupině. Čím více ke středu tím je řekněme vlivnější. Světle modrobílá hranice jsou lidé, kteří dokáží patřit nebo vidět jiné sociální bubliny, ale nejsou schopni patrně s nimi interagovat?
Pak následuje levý a pravý vektor? Ten rozdělím na horní a dolní polovinu. Pak bych ty na hoře označil z hlediska vědomostí za ty více vědomé než ty ve spodní. I když asi spíše by to měl být poměr mezi vědomými znalostmi a nevědomími neznalostmi. Ale spíše to zamýšlím ve smyslu, že směrem od osy nahoru se jedná o vědomosti-moudrost k dané inteligenci, pak hodnota od osy dolů míru hlouposti. Případně ty hodnoty co vystupují z osy nahoru a dolu ještě rozdělit na dvě další hodnoty a to vědomí a nevědomí. Levá strana označená C pak klesající hodnoty inteligence a F pak stoupající hodnoty inteligence. I když je potřeba si dosadit ke každému případnému bodu, který na dané ose C nebo F umístíme, jakoby se tam nacházela ta středová sociální bublina. Odklon od středové osy by se dal pak chápat i jako nějaké schopnosti.
C - tako osa označuje řekněme označuje základní hodnotu nižších hodnot než je její průměr k danému středu. Na osu se může kromě hodnoty inteligence umístit průměrová hodnota z C+ a C-.
Čím dále od středu či pokud průměrová hodnota bude mít pozitivní či negativní hodnotu, pak označuje schopnost buď přesahující základní hodnotu inteligence nebo má pak rezervy. V dalším případě se to může využít i pro hodnoty sociálních schopností. Z hlediska matematického, se dají tito jedinci považovat za slabší i když jsou pravděpodobně nejpočetnější. Ale není to myšleno ve smyslu, že by byly horší ve smyslu méně cenní. To určují až pak jednotlivé skutky obou stran. Nejsem si jist jak v této straně vektoru funguje čím nižší hodnota inteligence nebo hlouposti. Ale nejspíše bude potřeba přistupovat k tomu jinak než u vektoru F.
C+ - Znamená jak moc velká je schopnost jejího využití či vědomého využítí. Pokud čára nebo tečka, ale spíše čára vyplní celý úhel znamená to 0-100%. Tuto hodnotu můžeme rozdělit na dvě a přidat k ní hodnotu vědomostí či sociálních schopností. Pokud dosáhne okraje, mohl by nebo měl by být tento jedinec schopen přesahu a vnímat či propojovat se s ostatními dle výběru a možností. (pro sociální zatím nemám vymyšlenu funkci.)
C- - Znamená jak velká je nízkost vědomostí a jejich schopnost využití, tedy možné rezervy? (pro sociální zatím nemám vymyslenu funkci)
D a E - jsou hraniční vstupy - řekněme Gateři. Dle pozorování lidí mi vychází že zde je řekl bych opačná polarita. A převládá tak že D reprezentují spíše jedince z vektoru F a E zase jedince z vektoru C. Ale ani jeden pro mě nemá nebo je obtížně zařaditelný. Jsou to možné vstupy a propojení s danou skupinou a i možným přímým propojením se středem. Asi by se tito Gateři dali označit jako superpoziční či někdo kdo je v superpozici a může být D i E zároveň.
F - tam platí opak C, tedy zvyšující se hodnota inteligence a vysoké znalosti či vědomosti. Nicméně došel jsem k těžko popsatelnému pocitu. Že kdokoliv se nachází v tomto vektoru a bude mít větší hodnoty F- může tak vypadat nebo i být vlastně hloupější a neschopnější než ti kteří se nachází ve vektoru C?
C-F - jejich levý a pravý konec by měl být propojený hranicí společnou hranicí. Či řekněme jako nějaký horizont událostí kde se vlastně ten rozdíl mezi inteligentním a hloupým vlastně mizí. A dalo by se to označit i za konec či smrt. A obecně by se pak i dalo soudit při pohledu na tento diagram, že čím více je jedinec nalevo či napravo, tím je možná větší pravděpodobnost rostoucí neefektivity využití základní hodnoty inteligence daného jedince. A i pravděpodobně pravděpodobnost, že si nebude schopen sám sebe dostatečně uvědomovat sebe či své možné schopnosti a možnosti?