• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSDiskuze o nesmrtelnosti chrousta (centrum pro léčbu memetických poruch a mementálních postižení, trollologie, apod.)
    S_TEJK
    S_TEJK --- ---
    JAZZZ: ano "Gándhíovsky" pristup je urcite legitimni a nekdy i uspesny zpusob odporu, ale neni univerzalni

    jak by teda platila tva premisa treba behem 2. sv. v. - ti co byli proti nacismu se meli nechat mirumilovne vyhladit, aby se nesnizili na jejich uroven, jen priklad

    jedna vec jsou frustrace, druha vec je ciste racionalni pristup, kdy vyhodnostis, ze nez dali riot v ulicich je lepsi dat neklika magoru nejakej ten barak, treba
    k cemu je snaha ziskat respekt spolecnosti, ktera je zaujate proti alternativam a sama je vic frustrovana, nez nejaky excentrici

    czechtek, kdyby cesi nebyli sraci, tak by proste v te presile fizly z louky vyhnali a ne naopak

    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    S_TEJK: no tak jasně, no. pomsta, to je taky možný cíl.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    S_TEJK: ja to taky uvadim spis jen jako priklad radikalniho chovani, ktery:
    a)nic nezmeni, nevyvola prakticky zadnou odezvu krome pozvednuteho oboci a usklebku nad demenci autora
    b)rozdeluje a tristi alternativne smyslejici lidi na odpurce a zastance podobneho reseni, coz jen dal oslabuje schopnost cokoli zmenit

    ja proste nechapu jak muze nekdo, komu vadi agresivita fizlu a nacku obhajovat stejny postup z druhe strany.
    chapu frustraci cloveka ktery ma s policii svoje zkusenosti uz jenom proto ze czechtek sem sam zazil.ale od ty doby jsem si to v hlave srovnal a vim ze hodit si flaskou je desne jednoduchy ale zaroven sobecky, protoze clovek ma sice pocit ze se vzeprel ale je to jen iluze a ve skutecnosti tim dal na prdel strane kterou haji.

    jo je to utopie ale kdyby tehdy na cztk nabuzeny frantici nevyvolavali sarvatky a vsichni by proste sedeli na zemi a nechali po sobe slapat, tak jenom pak se mohlo neco diky medialni realite doopravdy zmenit..
    S_TEJK
    S_TEJK --- ---
    XCHAOS: ty to licis vsechno tak idylicky, ale nezapominej, ze jini mohou mit uplne jine zkusenosti
    proste tady to nebylo tak, ze by policii nikdy nikoho nezmasakrovala ani nemucila nahodne odchycene
    byt se to nastesti v posledni dobe snad trochu zlepsuje, tak se to prece jen strada a jednou to proste muze nekde explodovat - lidi si pamatujou Propasti, Global Street Party, MMF, Czechteky i x dalsi mensich akcich
    S_TEJK
    S_TEJK --- ---
    XCHAOS: nevim proc bych mel nekomu usnadnovat praci, aby me pred tu zed postavil bez vetsi namahy ;)
    to uz chci videt k cemu se ta stredni trida vzedme, v lepsim pripade to bude max nejaka hura akce typu 68, 89 a pak zase zpet do normality/-zace
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    S_TEJK: ale pochop, já věřím, že jsem prostě konzistentní osobnost ! maximálně lze debatovat o tom, že jsem za některé výroky zapomněl dát smajlík.

    jsem člověk a lidé mají chyby. ve skutečnosti... měli bychom do politiky chtít více vystudovaných právniček, kteří v mládí točili porno, apod. (obrazně řečeno). to házení molotovů je už přesně trochu extrém, ale v podstatě i o tom to je - politik musí být člověk, který jednou udrží na uzdě policii, aby FAKT ti náckové co do ní vstoupili nezačali střílet do lidí. a MOŽNÁ se tím začíná na tom levelu házení Molotovů, nevím - ale MOŽNÁ také ne, já jsem kdysi pořádal nepovolený koncert na parkovišti MVČR, v rámci MMM, tuším v roce 2001 - a toto podle mě stačí... to ministerstvo jsme jim tehdy neovajíčkovali, oni nám to nerozehnali, v podstatě se nestalo nic, než že JXD se od toho zuřivě na poslední distancoval, protože jsme byli neschopní byrokraticky si to vše vyjednat :-) a hudba byla načerno na najatém náklaďáku.

    nicméně, tohle je podle mě politika a TAKHLE by se politika měla dělat. ani molotovy - ani kravaťáci - ale musí to být schopnost dosáhnout nějakého požadovaného výsledku nějakým racionální řetězcem akcí, o kterých se diskutuje s jinými.

    připouštím, že v závislosti na míře ilegálnosti těch akcí pak musí být nutné něco prodebatovat v nemonitorovaném prostoru - ale na druhou stranu, musí být jasné, že jde o řetězec eticky přijatelných akcí, při kterých nebudou ohroženy životy mladých a neklidných sloníků, co se chtějí vyřádit protože hormony jim tak velí, a na jejichž konci bude v racionální diskuzi obhájitelný cíl.

    svým způsobem.. když dosáhnu toho, že mě na konci náckové jen postaví ke zdi, místo aby mě zlynčoval rozzuřený dav, tak to není málo :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    S_TEJK: no tak bůh ví, co jste sem psali a co jste tady organizovali, že jo. já nepochybuju, že toto někdo čte - já jen říkám - no a co ?

    (já jsem ve fázi Masaryka - rakouského poslance. první světová válka ještě nezačala, ještě nejsem obviněný z velezrady... :-) ovšem spousta takových jako on skončila normálně u zdi, když ta první světová válka začala... a to je to, to je proces, kterému chci zabránit).

    byla řeč o Ungdomshuset, domě 2. internacionály, postaveném před první světovou válkou. vzducholodě, první auta, první letadala. růst životní úrovně a práv pracujících, rovnost lidí. všeobecná gramotnost. svobodný tisk.

    do této doby se chceme vrátit !! chceme v podstatě zabránit 1. světové válce, jakožto kulturní, technické a civilizační singularitě. nechceme vlézt do bahnitých zákopů a tam se navzájem zabíjet !

    v podstatě, v holistickém modelu vesmíru, ve kterém se historie opakuje "v kruhu", se teď po dlouhém období relativního míru a řešení problémů smírnou cesto ocitáváme opět ve fázi před 1. světovou válkou - i když naivita elit dnes není tak velká, Obama nejezdí na rozdíl od Franze Ferdinanda v otevřeném autě bez vojenského doprovodu po Bagdádu, že.

    jestliže tehdy bylo chybou přílišné prorůstání sociálního hnutí s nacionalismem, a v podstatě zneužití sociálně demokratických stran vojensko-průmyslovým komplexem (tehdy se v podstatě rodícím), tak co je chybou dnes ? a k čemu může vést ? a na které straně jsem vůbec já, abych se té chybě mohl snažit účinně zabránit ?

    já totiž kopu za městskou střední třídu, za nenáviděnou "buržoazii". a navzdory vší propagandě zleva a navzdory všemu marketingu zprava - my opravdu nejsme ti, kdo chtějí bombardovat rozvojové země nebo střílet do demonstrací !!!! když nastane klíčový moment, tak se radikalizujeme a postavíme na stranu svobody - proti tupé a neinspirativní mocenské mašinérii. akorát tento moment nechceme vyvolávat, protože současný lokální stav věcí je prostě v podstatě pro nás "dobře", a chceme postupnou transformaci a evoluci - a ne dramatický zvrat, v důsledku kterého bychom se nejspíš nezaměstnanými a squattery snadno mohli stát my sami.

    takže co s tím ? mávnutí křídla motýla v Amazonii může vyvolat hurikán v Karibiku...
    S_TEJK
    S_TEJK --- ---
    XCHAOS: sam pises, ze se mozna stanes politikem, potom mozna budes zajimavej pro nekoho
    jak muze nekdo vyloucit ze pro nekoho jednou nemuze bejt zajimavej i s tim co vsechno o sobe vyblil treba na nyxu?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    S_TEJK: moje naivita vychází z nějakého psychologického modelu "šedých eminencí" tahajících za nitky - resp. z pochybností, že někdo takový vůbec existuje (strašně se mi líbí občanské sdružení či politické hnutí "Mladí šedoeminentálové", dokonce FAKT oficiálně registrované na MVČR... :-)

    Existují nepochybně skryté, bohaté elity. Jejich bohatství je ovšem značně virtuální, protože ve chvíli, kdy ho chtějí konzumovat a transformovat v reálnou politickou moc, tak se začínají "dít věci". Věřím i v mediokracii - ale trochu jinak, než Klausův poradce Hájek :-) Mám to prostě hozené jinak (i když třeba až budu mít rodinu a děti, budu se asi chovat opatrněji). Co si ale kdo vezme na mě ? teďka ?
    S_TEJK
    S_TEJK --- ---
    XCHAOS: to neni paranoia, jen normalni obezretnost, zvlaste v miste, ktere v minulosti ukazalo jako neduveryhodne
    S_TEJK
    S_TEJK --- ---
    XCHAOS: ja se ho nebojim, jen snazim nebejt tak blbej jako vetsina tady
    tve naivite verim, ale nesdilim ji :)


    JAZZZ: o tom uz byla tehdy sahodlouha (pro me celkem zbytecna debata) podle me delate z prdu kulicku
    stovky dulezitesjich veci se prechazi a my se tu budeme pohorsovat nad par cmaranice - lol proste
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    lidi, já teď ale mám zcela konkrétní problém. A tím je Česká Pirátská Strana.

    Prosím, napište mi do pošty, nebo na nějaký offnyx kontakt, pokud jste paranoidní, co si myslíte o osobě našeho místopředsedy Ivana Bartoše - zcela normálně otevřeně. Já ho znám pár týdnů, a nijak se nestydím za to, že se na něj VEŘEJNĚ ptám - tím že to dělám veřejně tady, tak je myslím aspoň jasné, že to dělám, a můžete mu říct, že se na něj ptám, kdo ho znáte, apod. Prostě se ptám na mě neznámého člověka,

    Já mu zatím důvěřuju, a můj pocit je, že dokud bude v ČPS on, tak je jedno, že tam nalezli ti "řadoví neovlastenci" z Ostravy - protože tady vzniká zajímavý konsensus, a koneckonců... porvat se až na půdě parlamentu, jako členové jedné strany - a přitom o klíčových otázkách nadále hlasovat společně - to bude DALEKO zajímavější, než se porvat na ulici (kdysi jsem chodil na karate, asi rok... a jestli se ten barman z Ostravy dostane do parlamentu, tak zase začnu ! :-)

    Nicméně moje nové téma: dreadatý sociální liberál Ivan Bartoš - Česká Pirátská Strana. Co přesně se stane, pokud tento člověk vstoupí do vysoké politiky ? (kromě příletu mimozemšťanů, hromadných souloží na středních školách, technoparty na Václaváku a násilného vyhnání Václava Klause z Hradu za pomoci Armády ČR a podobných zanedbatelných drobností :-)

    Jako sorry - snažím se stát (tento rok, zase jednou) veřejně činným politikem (úplně cítím, jak mi to ego leze z mozku ušima ven :-), a to znamená, že se musím spojit s lidmi, kterým důvěřuju. Propojit sociální sítě. A to znamená zeptat se nějaké třetí strany na osoby, kterým budu nucen důvěřovat. Toto je myslím naprosto přirozené - není to žádné špehování, spiclování, nic.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    S_TEJK: to už si psal, že se na NYXu bojíš.

    já ne. já opravdu věřím, že žijeme v systému svobody projevu a svobodné debaty, a že tato společnost odsuzuje za trestné činy - nikoliv za "trestné myšlenky". já se klidně přiznám, že občas mám agresivní pocity a chuť něco rozmlátit, nebo tak... proč ne... je to normální, většina lidí si to vybíjí u počítačových her a tak... já hrál třeba strategické hry ,a tak...

    rozdíl je v jediném: jestli to udělám, nebo neudělám. zpívat o tom, apod., natáčet o tom inscenované videoklipy - to vše je ok. co se počítá, je realita.

    S_TEJK: dík :-)

    JAZZZ: prostě reklama na příběh. to samý, jako když někdo v centru vylepí plakát na premiéru hollywodského filmu. marketing.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    S_TEJK: ja sem to spis vnimal jako ubohost, protoze pocmaranim zni anezskyho klastera se teda fakt nic nevyresi.tu zaprdenost pak vidim v tom ze se dotycny akter nezmohl na nic kreativnejsiho ani smysluplnejsiho co by melo realnou sanci veci opravdu ovlivnit.tohle nas nejen v mych ocich degradovalo na uroven komunistu kteri meli v tom klastere sklad.
    S_TEJK
    S_TEJK --- ---
    XCHAOS: to s pribehama a hercema je dobry! :)
    S_TEJK
    S_TEJK --- ---
    XCHAOS: tak jiste, ze to bylo v Kodani trochu jiny, ale tam se proste nazorne ukazalo, ze radikalizace a rioty byly proste soucasti celkoveho tlaku, ktery nakonec vedl predevsim k posileni mistniho autonomniho hnuti

    jinak mas strasne rozbihavy mysleni, byt podnetny ;)
    S_TEJK
    S_TEJK --- ---
    XCHAOS: jestli ti dobre rozumim, tak to ze nechci rozebirat nektere veci na nyxu nevidim jako (neprekonatelny) problem ;)

    s gentrifikaci mas naprostou pravdu, a myslim, ze uz jen tim, ze se vzal prostor v Truhlarske se na to velice ilustrativne upozornilo, a myslim, ze se v tom bude pokracovat
    OMI
    OMI --- ---
    XCHAOS: Nějak si nedovedu představit, co by devloperovi (kromě krize a snížení prodejnosti zlatých vilek) zabránilo postavit ty haluzny.
    Jediná věc by mohla bejt účinná: rozhlásit, že je tam chemická zátěž, jaderný odpad a vzteklé lišky. Ale vzhledem k tomu, že se prodaly i vilky na skládce, která se bude půl století propadat a metr pod zemí je tam kumunální odpad a prodaly se i ty na překrytý uranový šachtě a výchozech slojí... myslím, že lidi by koupili i Spolanu jako loft.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    OMI: ano, já to také slyšel přímo ze zdroje blízkého magistrátu. Nicméně, pokud by vzniklo široké společenské hnutí, nikoliv radikální, které by si jako cíl dalo zabránit tomuto - tak by třeba developeři zjistili, že se o tomto projektu nebavili s těmi správnými lidmi - že ano. Že sice ODS vyhrála squat Milada - ale prohrála potenciální multi-miliardový úplatek v téhle kauze. A projekt té bohémské čtvrti která by nahradila koleje, by mohl zahrnovat prvky komunitního bydlení - a v konečném důsledku by to mohlo být celé větší lákadlo pro turisty, než nějaká čtvrť (a to je to, o co v Praze jde: lidé sem nebudou jezdit okukovat vilovou čtvrť, že ano... protože bohatí chtějí soukromí, nechtějí být okukováni...)

    osobně ale nemám čas na nic víc, než šířit právě nějaké "myšlenky" mezi lidi... ať už je to propagace vynálezu pana Molitana oproti vynálezu soudruha Molotova (tedy spíše propagandistickému vynálezu ubermensche Goebellse, když máme být přesní) - a nebo snaha formulovat cíl, který by dokázal získat širší společenskou podporu a zachránit komunitu před tou fází "transcendentního čelního střetu", který si většina zúčastněných často užije - a někdo, kdo to vezme vážně až do poslední chvíle, si to ale šeredně odskáče.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ty jo, tak podle Wiki Le Corbusier kolaboroval s fašismem.. hustý, hustý: http://en.wikipedia.org/wiki/Le_Corbusier#Politics :-)

    fakt nevím, ale tu Miladu by asi mělo vykoupit nějaké občanské sdružení... k tomu http://cs.wikipedia.org/wiki/Ungdomshuset lze říct jenom jedno: velikost toho hnutí bude nepřímo úměrná jeho radikalizaci. Tedy "čím radikálnější, tím méně lidí".

    V podstatě velikost komunity se může pohybovat mezi čímkoliv od ozbrojeného gangu Bony a Clyde, přepadávajícího se samopalem bankomaty, po milionové pacifistické protiválečné hnutí.

    Sto lidí bude radikálnější, než 1000, apod. Malému radikálnímu kolektivu se odborně říká "sekta". Kromě kolektivní sebevraždy čelním střetem s policí některé sekty volí i přímo sebevraždu svépomocí.

    Nicméně prvek "kolektivního vybočení z reality", "davové psychózy", je přítomen u náboženských sekt stejně jako u sociálního hnutí. Ale nakonec zde je vždy individuální účastník akce, který se obklopí nějakou skupinou, která tvoří "hack reality" kolem něj. To co říkám, může znít jako psychopatická teorie. Ale není tomu tak - v situace davové psychózy prostě "to, co vidíte kolem vás, se neděje". Podle toho "na čí straně jste" vidíte buď létat kameny a nebo útočit policisty na bezbranné lidi.

    Sympatie většiny populace ke změnám v roce 1989 nicméně souvisely i s neudržitelnými urbanistickými praktikami reálně socialistického režimu. Ono se málo ví, že kvůli magistrále se mělo původně bourat na Novém městě, kde je dnes mezi oběma pruhy blok domů - kvalita života tam ale i tak drasticky klesla. Jakkoliv se žádnému radikálnímu hnutí magistrálu nepodařilo zablokovat, při žádné demonstraci, tak ji nakonec magistrát sám musel nechat zúžit betonovými mantinely, protože čelil žalobám. Stejně tak se začal bourat a nahrazovat sídlištěm Žižkov a plánu na bourání byly i v Břevnově, tam kde bydlím - secesní zástavba měla být nahraze sídlištěm - kilometr od Pražského hradu.

    Takže určitý konzervativismus a tradicionalismus a touha zachovat věci neměnné zde paradoxně sahá k argumentům revoluční levice požadující změnu společnosti ! Ovšem toto je přesně i podstata vnitřního rozporu v punk rocku, který je hudebně nesmírně vnitřně konzervativní, a který mi kdysi (už jsem z toho vyrostl :-) dost uhranul !

    Punkové hnutí se stahuje do squattů, které chtějí zachovat "tradiční stav trvalého rozkladu", a brání se neustálé změně a inovacím, kterými je zavaluje moderní civilizace. Ale na druhé straně technaři mají sklon spíše k nomádství, k životu v pohybu... spíše obytná dodávka, než squat... současně je tam ale nějaká potřeba příslušnosti k viditelně odlišené subkultuře. Která se může nacházet v jednom ze dvou stavů: buď se radikalizuje a zmenšuje a směřuje k sebedestruktivnímu konfliktu (krajním případem jsou sekty, které uvěří, že formou kolektivní sebevraždy přejdou na palubu kosmické lodi - užívání tvrdých drog od něčeho podobného není vzdálené, a může dokonce přilákat mimozemšťany spolehlivěji, než ta sebevražda :-)) ) - a nebo se to liberalizuje a narůstá a postupně to přijímá prvky okolní společnosti.

    Postkyberpunkoví spisovatelé už dlouho psali o vizích společnosti, která by byla pouze nějakou obecnou infrastrukturou, obecným frameworkem pro provoz sekt a mafií všeho druhu. Poměrně správně tam pak komunity, které vznikly z prostředí squattingu a sociálního hnutí, pokládají (spolu s komunitami např. internetovými) za jedny z životaschopnějších (byť často komických) "frančíz", které v rámci takového systému budou fungovat.

    Když se nad tím zamyslíte, tak squatting, vizuálně dost podobný ve všech velkých metropolích, má skutečně charakter "frančízy", podobně jako McDonalds. Sociální sítě rozhodují o tom, která kapela přijede nebo nepřijede kam, protože to místo je dost nebo málo proslavené svým radikálním odporem proti policii. Nová slavná punková kapela je vlastně novou položkou na celosvětovém "kulturním jídelníčku", která je ale podobně jako ve fast food řetězcích značně zjednodušen a ikonizován.

    Squatty JSOU součástí globalizace - množina symbolů, které jejich jazyk používá, je povážlivě malá - zato je celosvětově rozšířená. Lidé, kteří se tím jazykem naučí mluvit (já se to nikdy nenaučil ani se o to nesnažil...), mají pak určitou "diplomatickou imunitu", resp. "sociální kredit" - mohou se pohybovat volně po Evropě, a místo aby za ubytování platili penězi, tak na některých místech jsou herci - "hrají velký příběh o sociálním boji" - a na jiném vyprávěči - v jiném městě "vyprávějí svůj velký příběh o sociálním boji" - za byt a stravu.

    Což není špatné - být herec a vypravěč příběhů jsou tradiční profese, které byly společností vždy dobře přijímány. Většina z nás přijede do cizího města, a jsme ztraceni: nevíme, co tam dělat, kam tam jít. Nemáme žádný příběh, který bychom vyprávěli, který by nás činil zajímavé. A když zajdeme do fast foodu, tak se od nás ani žádné vyprávění nečeká. Ani komunikace. Čeká se od nás konformita, absence komunikace.

    Čistě z tohoto hlediska squatty určitě představují "lepší příběh", než package tourism a obchodní služební cesty. Dokonce alei ta politika a cestování po komerčních festivalech je ale nakonec dost o ničem, když se to tak vezme. Jedinou další komunitou, která si dokázala obhájit životní styl zahrnující cestování a a vyprávění "velkých příběhů", je paradoxně komunita vědecká - vypráví dostatečně složitý příběh dostatečně složitým jazykem, aby si tím zdůvodnila cestování po světě a dlouhodobější pobyty v jiných městech, apod.

    V podstatě se dá říct, že do jisté míry závidím dvěma skupinám obyvatel: vědcům a squatterům. V podstatě ani jedním z toho jsem se nestal, protože jsem měl možnost bydlení v bytu po prarodičích (jako tolik Pražáků), protože jsem sociálně negramotný (nejsem ten, s kým si "nikdo nechtěl hrát", viz Ungsdomshuset - jsem ten, s kým si v podstatě "nikdo nechtěl ani povídat" :-).

    Nechtějme ale zabíhat do detailů a neřešme, co se může stát, pokud se vědec (zejména chemik) rozhodne stát squatterem :-) Postmodernismus zavádí termín tzv. singularity ... a já se obávám, že v celé téhle subkultuře opakovaně hrozí tzv. "kulturní singularity" - kdy v jeden moment si člověk myslí, že je tím nejzajímavěji žijícím člověkem na celé planetě, který fakt dělá tu nejdůležitější věc vůbec - a v druhý moment zjistí, že je špinavý nemytý feťák, kterého zatýká policie :-) (viz též Monty Python: Svatý grál - a zejména pak zakončení celého příběhu :-))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam