• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSANSI C/C99 (specifikace), GNU C (gcc, glibc), Tiny C (tcc) a POSIX - ne nutně C++,g++,libstdc++ nebo Win32 API
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: hele, zatím jsem se na to koukal jen letmo, ale spousta toho, co píšou v prvním odstavci, docela odpovídá...

    jenže když se podíváš, tak hned na tom obrázku vedou z kořene tři odkazy ("every node has degree at most O(log n)"). je to hezké, ale u mé struktury každý node má max. dva potomky (z důvodu snadné implementace)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    Ja si rikam jestli se nesnazis treba o neco takovyhleho:
    Fibonacci heap - Wikipedia, the free encyclopedia
    http://en.wikipedia.org/wiki/Fibonacci_heap
    (plus minus)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: no ano, ale v tom potom nic nevyhledáš se složitostí logN.

    tak mi prostě dopřej nějakou malou neškodnou chiméru, nad kterou bych si mohl zbytek života lámat hlavu :-)
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: No, proto sem to chtel sepsat vsechny ty veci.
    Protoze na tohle nepotrebujes nic specialni, staci linked list.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: ach jo, tak tady. popravdě, ty tady netřídíš pokaždé zcela náhodná data, ale přidáváš jeden prvek mezi již setříděná data. Toto je triviání a má to složitost N: typicky si představ třeba klasické jednoduché pole, které "sešoupneš" o jednu pozici od místa, kam vložíš zatřiďovaný prvek.
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: Tak to zkus tam, nebo to proste sepis jako 1ks prispevku. Podle toho co si matne pamatuju to vede na comparison-sort serazeni rychlejsi nez v NlogN.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: já si myslím, že tenhle klub je spíš o céčku, než o mých datových strukturách. když už, tak je tu klub [ Algoritmy všeho druhu :: podělte se, pochlubte se, diskutujte etc... ]
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    Ja se s tim presunu sem. Muzes nejak znova specifikovat pozadovany vlastnosti ty datovy struktury (a jelikoz si zacal bejt alergickej na Marusku, tak tomu rikejme treba XLIST, to skoro urcite neexistuje a nebude se nikomu s nicim omylem plest).
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: já jsem spíš textově, než matematicky orientovaný programátor. mě zaujala spíš nativní podpora unicode.
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: Err... ja tim chtel rict ze anonymni uniony uz dost mozna mas implementovany.
    A bez pretezovani operatoru ti vznikne... no, evidentne ma ted C nativni podporu komplexnich cisel. Enjoy. (V pristi verzi urcite nekdo vymysli nativni podporu matic a vektoru)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: v podstatě, je možné, že nakonec skončím u toho "D", jestli to nějak Doladěj.

    Víceméně na C++ mi nevadí ani tak, že je objektové - ale vadí mi zmatek reference vs. pointery (tušil jsem, že mi to vadí, teď už mám i vysvětlené od někoho, že je to fakt co mi vadí), přetěžování operátorů, a takové různé věci. A třeba mi chybí i kontejnerová konstukce typu for_each() ... což je prostě abstrakce, která by v jazyce, který se tváří jako "vyšší" měla být normou. (a ne... tím, že se pro každý prvek kontejnerové třídy přetíží operátor ++ to z hlediska laika není nahrazené dostatečně :-) )
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: Ja jak nedelam v cistym C tak nevim, ale C++ tohle ma uz alespon 5 let (to sem to tak poprvy pouzil, rekl bych). Dost mozna i dyl.
    Jestli to je C++ vec nebo nejaka univerzalni extenze kterou maj vsichni a jen se ted dostala do standardu (jako secure fce), to ti nepovim.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: mě popravdě zaujal nejvíc ten anonymní struct/union. to by mohlo vyřešit spoustu haluzí s přetypováním....
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: Tak zejo, treba C++ concepts nakonec z finalni verze zrusili mimo jine i proto, ze zadnej kompilator nemel funkcni verzi. Takze bych se vubec nedivil kdyby GCC/ICC mely pomerne hodne nakroceno k plny implementaci v momente finalizace C11 standardu.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    GCC already says: [gnu.org]

    A fourth version of the C standard, known as C11, was published in 2011 as ISO/IEC 9899:2011. GCC has limited incomplete support for parts of this standard, enabled with -std=c11 or -std=iso9899:2011. (While in development, drafts of this standard version were referred to as C1X.)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    nj. musím jít balit dárky, takže to musím odložit, ale jsem zvědav :-)
    C1X - Wikipedia, the free encyclopedia
    http://en.wikipedia.org/wiki/C1X

    specifikace je už venku dýl - dnes o tom psali akorát na slashdotu :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Všichni Céčkaři dostali od ISO vánoční dárek, tak jsem zvědav, jestli není čas aktualizovat název klubu:
    http://developers.slashdot.org/story/11/12/24/0145238/iso-updates-c-standard
    http://www.h-online.com/open/news/item/ISO-updates-C-standard-1400814.html
    http://www.iso.org/iso/iso_catalogue/catalogue_tc/catalogue_detail.htm?csnumber=57853

    jsem zvědav, kdy začne GCC podporovat C1X. jinak tím pádem moje rozhodnutí přeorientovat se na čisté C99 a featury které podporuje bylo správné: teď je C99 jednoznačně "produkční", zatímco tohle je nová beta.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: jako vidím výhodu kompilace u staticky typovaného jazyka - že zkontroluje, se funkcím nepředávají nekompatibilní parametry. kompilace u dynamicky typovaného jazyka (jako je PHP) sice asi zrychlí běh programu (o něco) - ale kód nebude o nic robustnější.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam