• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSANSI C/C99 (specifikace), GNU C (gcc, glibc), Tiny C (tcc) a POSIX - ne nutně C++,g++,libstdc++ nebo Win32 API
    /* Toto je klub především pro lidi, pro které je programování jednou z mnoha massive multiplayer online počítačových her, které lze hrát.
        V tomto klubu hrozí sémantická hereze a nezdravě vysoký obsah syntaktického cukru. Nevhodné pro algoritmické diabetiky.
        Od účastníků debaty se předpokládá automaticky přístup k instalovanému GNU C: sudo apt-get install build-essential
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    C (programovací jazyk)#C99 Heslo na české Wikipedii
    Jazyk C - Základy praktického programování V Praze 2oo7 pro SSPŠ Tomáš Harvie Mudruňka a kolektiv - jak si programování v C představuje většina lidí
    http://stevenkobes.com/ctest.html C Programming Puzzlers - nepouštějte se do flamewars v tomhle klubu, pokud neuhodnete aspoň polovinu správně!
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    http://en.wikipedia.org/wiki/C99 C99 is a modern dialect of the C programming language.
    http://cprogramminglanguage.net/ C programming language
    http://cprogramminglanguage.net/c-programming-language-tutorial.aspx C programming language - úvod
    http://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_the_C_programming_language C makes it easy to shoot yourself in the foot. (ještě že ne do hlavy...)
    http://en.wikipedia.org/wiki/C_preprocessor
    http://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc/Variadic-Macros.html C99 makra s proměnným počtem argumentů - __VA_ARGS__
    http://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc/ GNU C Compiler
    http://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc-4.2.2/gcc/Optimize-Options.html
    http://bellard.org/tcc/ Tiny C Compiler - prý C99 compliant (min. umí __VA_ARGS__) - vhodný pro skriptování v C - umí #!/usr/bin/tcc -run
    http://en.wikipedia.org/wiki/International_Obfuscated_C_Code_Contest - pokud jste neviděli tohle, tak jste ještě neviděli opravdu nečitelný C zdroják
    http://bellard.org/otcc/ Obfuscated Tiny C Compiler - z tohohle vtípku vznikl Tiny C compiler
    http://en.wikipedia.org/wiki/ANSI_C Jak se střelit do nohy standardizovaným způsobem.
    http://eli-project.sourceforge.net/c_html/c.html ANSI C Specification
    http://www.lysator.liu.se/c/ Různý ANSI C bordel
    http://www.cs.rit.edu/~ats/books/ooc.pdf Object Oriented Programming with ANSI-C - a pak že to nejde
    http://en.wikipedia.org/wiki/Longjmp co jsou to setjmp()/longjmp() knihovní funkce (pro všechny, podle kterých to bez C++ try { } catch() ... nejde)
    http://groups.google.com/group/comp.lang.c++.moderated/browse_thread/thread/dcdc710c27f47c72 C neumí správně počítat (?)
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    http://www.fastcgi.com/ FastCGI is simple because it is actually CGI with only a few extensions.
    http://www.metalshell.com/source_code/18/Mysql_Select.html How to do a simple connection and select with mysql
    http://xmlsoft.org/ The XML C parser and toolkit of Gnome
    http://curl.haxx.se/libcurl/ libcurl - the multiprotocol file transfer library
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    https://dev.arachne.cz/svn/cll1h SVN/Trac jazyka C<<1 (user-friendly nadstavba nad ANSI C99 - ve stylu JQuery vs. JavaScript)
    Benchmark iterace a serializace stringů v různých jazycích vs. v C
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
        moderátor se velice zhruba řídí zvyklostmi moderace, která kdysi platila v řadě konferencí sítě FidoNet ... C != 0xdead */
    rozbalit záhlaví
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: chápu. tvé minusy nevyžadují žádné zdůvodnění :)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Predpokladas spatne.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    předpokládám, že když mi ids REDGUY a GOSHEWAN za poznámku
    [ XCHAOS @ ANSI C/C99 (specifikace), GNU C (gcc, glibc), Tiny C (tcc) a POSIX - ne nutně C++,g++,libstdc++ nebo Win32 API ]
    dali oba palec dolů, tak že se jim podobné aritmetické kejkle v dynamicky typovaných jazycích líbí? (to je určitě důležité info prokaždého, kdo by s nimi třeba na nějakém projektu někdy chtěl spolupracovat :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    UETOYO: jestli za jedinou formu "objektovosti" pokládáš dědičnost... JavaScript má tzv. prototyping, což je takový eufemismus pro copy+paste kódu na úrovni runtime (pokud to chápu dobře). na Ansi C objekty si nicméně sáhnout nenechám, protože tenhle přístup k objektovosti je vlastně čistší, než dědičnost (mj. je tam samozřejmostí úplné zapouzdření, protože případné objekty, ze kterých "dědíš", jsou v odvozené struktuře/objektu zahrnuté jako naprosto nezávislé entity)

    i když syntax čistého C bohužel nenabízí pro ten "druhý" objektový přístup zrovna user-friendly API, tak můj pocit je, že takový přístup je čistší (např. parent class, ze které moje třída něco zdědila, pak klidně zabírá paměť i když jí třeba nepotřebuju a potřeboval jsem zdědit jen API/metody kvůli dosažení polymorfismu - nejsem přeborník na OOP, dobrý navržená asi parent class, ze které dědím, tohle asi řeší, ale to je právě to...)

    spoustu přístupů OOP se každopádně dědění netýká (námatkou polymorfismus, konstruktory, destruktury...), v současnosti to vypadá, že "pravdu" má ten, kdo dokáže na vývoj pomocí své technologie sehnat víc peněz a vytvořit pro daný jazyk víc pracovních míst :-) takže pro ty je zde nový klub
    [ C++ (11+) ]
    ... tam určitě najdeš spřízněné duše (aha, teď koukám, že ho dokonce moderuješ :-)

    prostě si to v C++ dělejte po svém, já Vám do toho nebudu kafrat.
    WILD_A
    WILD_A --- ---
    XCHAOS: No javascript umi obcas pekne zamotat hlavu ... zase ale malokdy se v javascriptu dela number-crunching nebo sofistikovany pocitani differencialnich rovnic
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Je něco snažší napsat v low-level jazyce (kde aritmetika jsou prostě jen kupecké počty) a nebo "high level objektovém jazyce"? :-) (příklad je v JavaScriptu, který nám "usnaďnuje život" tím, že umí občas vypadat jako C... na první pohled)
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: jj, nactes buffer, prohodis buffer.. u tech utf8/16 musis poresit kdyz budes mit na konci bufferu jen pulku znaku.
    Ale nechces mmapnout a jit odpredu-odzadu, protoze se v tom souboru useekujes xmrti.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: no, myslím to lze číst pořád od konce... nevím jak utf-16 ale utf-8 je snad dělané tak, že poznám, jestli sem přečetl začátek nebo ten doplňkový fragment (?), základ je vzít poslední dvouznak a rozhodnout se, jestli je to x+1 nebo 1 znak? prostě revertovat po bufferech načítaných z disku a vždy se rozhodovat, jestli mi něco zbývá.. voser, ale oddebugovatelný (jako ale napsat to z jedný vody načisto bez debuggingu bych si fakt netroufal :-)
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: Jop, posral sem to.

    Kazdopadne, ten out-of-core je zajimavej. Kor kdyz clovek zjisti ze ani 128GB pameti neni dost :-D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: jo, no, mě zmátlo těch 8 bitů (nejen mě)
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    ANT_39: Pravdu dis, sem to psal narychlo mezi meetingama :-)

    XCHAOS: Ma.. ale ja pomerne explicitne psal utf16 ;-)
    A mmap je jen metoda jak dostat stranku co zrovna chces do pameti. Kdyz na tom zkusis random access pres celou pamet, tak umres at to mas mmapem nebo manualne.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANT_39: AFAIK utf-8 má 127 8bitových znaků (překryv s běžným ASCII). můžeš použít nějakou knihovnu, která ti to do paměti načte jako wchar_t, pravda...
    ANT_39
    ANT_39 --- ---
    DAVIDOWITCH: (Asi myslis bud 16 nebo 32 bitu.)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: jo, iteraci přes utf8 znaky jsem tuhle (asi před 2 lety) zkusmo dělal :-) myslím, že to řazení pozpátku bych tam pořád zvládl v nějakém 2*n čase (strlen + jeden průchod), s tím utf-8 je to každopádně dobrá demo úloha pro tu miniknihovnu/sadu maker, co mám rozpracovanou.

    "když se to nevejde do paměti" je už zajímavější úloha... tohle jsme samozřejmě v 90tých letech byli zvyklí pod DOSem řešit pořád... dnešní přístup je naopak mmap souborů a práce se soubory jako kdyby byly načtené v paměti. kombinaci "nevejde se do paměti" + utf8 bych asi řešit nechtěl...
    WILD_A
    WILD_A --- ---
    JANFROG: zrovna treba u nekterych implementaci lispu se to zjistovat docela da, obzvlast kdyz to jsou cisty funkce, nicmene v praxi je to vetsinou zbytecny.
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: Je to ciste skolni uloha, ale ma spoustu fajn figlu. Jako treba jak to udelas aby to fungovalo na utf16 (tj. kazdej znak ma bud 8 nebo 16 bitu, podle flagu v nejvyssim bitu).
    Nebo co udelas kdyz se to nevejde cely do pameti.

    Pricemz pristup do out-of-core dat je dulezitej pro.. no skoro vsechno.
    I kdyz klasictejsi otazka na tohle bejva na sort.. mas obrovsky mnozstvi dat na disku, nevejde se to do pameti, chces je seradit, jak to udelas?

    (Dalsi dobra uloha je, ze mas obrovskej log, nekolik TB, a chces z nej random 10k pro nejaky statisticky zpracovani... jak vyberes 10k radek abys nemel zbytecny IO)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: no, sice string reverse není operace, se kterou bych se setkal jinde, než mimo úlohy studijního typu, ale přeci: třeba v případě immutable stringů v Pythonu by to taky byla prasárna... až na to, že Python má "extended slice" syntaxi :-))) viz http://stackoverflow.com/questions/931092/reverse-a-string-in-python
    KEYMASTER
    KEYMASTER --- ---
    DAVIDOWITCH: tohle přece za mě zoptimalizuje kompilátor, riiiiiight? ;)
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    JANFROG: KEYMASTER: Jo.. byl tam strlen

    for(int i = 0; i < strlen(str); ++i)
    std::swap(str[i], str[strlen(str) - i - 1]);

    (tj. nejenze to neprohodilo, ale mel tam to N^2 hned 2x)
    KEYMASTER
    KEYMASTER --- ---
    JANFROG:
    char* previous = malloc(1);
    previous[0] = 0;
    for(int i = 0; i < strlen(input); ++i) {
    char* next = malloc(strlen(previous) + 2);
    next[0] = input[i];
    for(int j = 0; j < strlen(previous)+1; ++j) {
    next[j+1] = previous[j];
    }
    previous = next;
    }

    Víc to naprasit nedokážu. Dealokace paměti vynechána z důvodu optimalizace, někde jsem četl že free je pomalý a všechna pamět se stejně uvolní po skončení programu.
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    DAVIDOWITCH: N^2, to bych ani nevedel jak to udelat :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam