• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSANSI C/C99 (specifikace), GNU C (gcc, glibc), Tiny C (tcc) a POSIX - ne nutně C++,g++,libstdc++ nebo Win32 API
    /* Toto je klub především pro lidi, pro které je programování jednou z mnoha massive multiplayer online počítačových her, které lze hrát.
        V tomto klubu hrozí sémantická hereze a nezdravě vysoký obsah syntaktického cukru. Nevhodné pro algoritmické diabetiky.
        Od účastníků debaty se předpokládá automaticky přístup k instalovanému GNU C: sudo apt-get install build-essential
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    C (programovací jazyk)#C99 Heslo na české Wikipedii
    Jazyk C - Základy praktického programování V Praze 2oo7 pro SSPŠ Tomáš Harvie Mudruňka a kolektiv - jak si programování v C představuje většina lidí
    http://stevenkobes.com/ctest.html C Programming Puzzlers - nepouštějte se do flamewars v tomhle klubu, pokud neuhodnete aspoň polovinu správně!
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    http://en.wikipedia.org/wiki/C99 C99 is a modern dialect of the C programming language.
    http://cprogramminglanguage.net/ C programming language
    http://cprogramminglanguage.net/c-programming-language-tutorial.aspx C programming language - úvod
    http://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_the_C_programming_language C makes it easy to shoot yourself in the foot. (ještě že ne do hlavy...)
    http://en.wikipedia.org/wiki/C_preprocessor
    http://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc/Variadic-Macros.html C99 makra s proměnným počtem argumentů - __VA_ARGS__
    http://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc/ GNU C Compiler
    http://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc-4.2.2/gcc/Optimize-Options.html
    http://bellard.org/tcc/ Tiny C Compiler - prý C99 compliant (min. umí __VA_ARGS__) - vhodný pro skriptování v C - umí #!/usr/bin/tcc -run
    http://en.wikipedia.org/wiki/International_Obfuscated_C_Code_Contest - pokud jste neviděli tohle, tak jste ještě neviděli opravdu nečitelný C zdroják
    http://bellard.org/otcc/ Obfuscated Tiny C Compiler - z tohohle vtípku vznikl Tiny C compiler
    http://en.wikipedia.org/wiki/ANSI_C Jak se střelit do nohy standardizovaným způsobem.
    http://eli-project.sourceforge.net/c_html/c.html ANSI C Specification
    http://www.lysator.liu.se/c/ Různý ANSI C bordel
    http://www.cs.rit.edu/~ats/books/ooc.pdf Object Oriented Programming with ANSI-C - a pak že to nejde
    http://en.wikipedia.org/wiki/Longjmp co jsou to setjmp()/longjmp() knihovní funkce (pro všechny, podle kterých to bez C++ try { } catch() ... nejde)
    http://groups.google.com/group/comp.lang.c++.moderated/browse_thread/thread/dcdc710c27f47c72 C neumí správně počítat (?)
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    http://www.fastcgi.com/ FastCGI is simple because it is actually CGI with only a few extensions.
    http://www.metalshell.com/source_code/18/Mysql_Select.html How to do a simple connection and select with mysql
    http://xmlsoft.org/ The XML C parser and toolkit of Gnome
    http://curl.haxx.se/libcurl/ libcurl - the multiprotocol file transfer library
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    https://dev.arachne.cz/svn/cll1h SVN/Trac jazyka C<<1 (user-friendly nadstavba nad ANSI C99 - ve stylu JQuery vs. JavaScript)
    Benchmark iterace a serializace stringů v různých jazycích vs. v C
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
        moderátor se velice zhruba řídí zvyklostmi moderace, která kdysi platila v řadě konferencí sítě FidoNet ... C != 0xdead */
    rozbalit záhlaví
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    KOJA: Ja na tom primarne renderuju.. ze to taky celkem rychle buildi je prijemnej bonus :-D
    KOJA
    KOJA --- ---
    DAVIDOWITCH: Tak to je pekny. Nemuzu rict, ze by me nejak omezovalo buildit vzdalene a podelit se ale mit takovy hracky na stole bych asi taky vydrzel :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    C jako jeden z cílových jazyků pre-compileru... což je přesně to, co mi zajímá...
    New Release Of Nim Borrows From Python, Rust, Go, and Lisp - Slashdot
    https://developers.slashdot.org/...1/0516219/new-release-of-nim-borrows-from-python-rust-go-and-lisp
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JANFROG: no může to být dlouhý, protože se mu tam vygenerovala spousta symbolů (s tím, že některý symboly jsou automaticky vygenerované těmi templaty, takže o nich ani neví... právě tyhle budou asi způsobovat to, proč je to celé obří)

    každopádně, tenhle klub není až tolik o C++ a přitom se tu začíná řešit skoro víc, než v tom zdejším NYXovém C/C++ :-)
    ANT_39
    ANT_39 --- ---
    JANFROG: Internovani stringu neni povinne, ale bezne se dela (DW_FORM_str vs. DW_FORM_strp myslim, jestli je to to, co myslis).
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    KOJA: moje je konkretne moje pracovni stanice s 2x Intel Xeon E5-2630 v4, nikoliv build server.
    KILLUA
    KILLUA --- ---
    Jo asi se mi to skutečně plete, tenhle klub sem si vyhledal asi před 2 lety když sem si s C hrál, ale pak sem přestal - ale snad ne nadobro :)
    KOJA
    KOJA --- ---
    KILLUA: Co se tyka linuxu, tak prekladace jsou porad jednovlaknove a paralelizace se resi na urovni build systemu. Typicky pouzijes "make -j" nebo treba "make -j 4" a ruzne targety se buildi paralelne (samozrejme tak jak to jejich zavislosti dovoli).
    KOJA
    KOJA --- ---
    KILLUA: To si mozna pletes vkladani hlavickovych souboru a dynamicke linkovani knihoven. Hodne uzce to souvisi ale jelikoz tu resite jak presne probiha build binarky, tak to uz nejde uplne zamenovat/ztotoznovat.
    KOJA
    KOJA --- ---
    KILLUA: Typoval bych nejaky build server (treba s 20 jadrovym xeonem a HT). Pro distribuovane buildy se podivej treba na distcc. Slysel jsem od cloveka z jedne banky, ze u nich resi distribuovany build celeho systemu tak, ze se pouzivaji desktopy vsech lidi v budove (pravdepodobne s nejakym skalovanim prostredku podle vytizeni toho desktopu).
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    XCHAOS: Nechapu...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JANFROG: symbol tape?
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    KILLUA: rekl bych, ze linkovani je o neco slozitejsi, nez ze se "vkládají většinou na začátek" :-)
    KILLUA
    KILLUA --- ---
    Jo teď mi to dochází, mega soubory jsou ony linkované knihovny co se vkládají většinou na začátek, že?
    KILLUA
    KILLUA --- ---
    No vidíš, to je docela věc co mě zajímala, takže jde skutečně jenom o vlákna - to sem nevěděl. Jsou v C++ mega soubory běžné? Já se teď v PHPku snažim držet soubory spíš vyloženě malé max 500-1000 řádků pro přehlednost.
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    KILLUA: Hele, dela se vesmes vsechno z toho.
    A ten dotaz je takovej hodne "nejasnej".. treba neni uplne moc rozdil mezi jednom serveru s vice procesory a jednom serveru s jednim hodne-vlaknovym procesorem. Obecne plati, ze co zdrojovej soubor, to 1 thread. Takze kdyz mas fakt hodne souboru, muzes kompilovat hodne siroce paralelne. A tim ze casto to je 1 vstup -> 1 vystup, muzes i distribuovane. Pak uz zalezi co presne vyrabis. My treba mame dve verze naseho softu, staticky a dynamicky linkovana. Staticky linkovani je pak single-threaded a trva tak 1-2 minuty. Dynamicky linkovany je bleskovy (a ty jednotlivy dso se linkuji separatne, paralelne), ale zase trochu platis pri startup time... Takze tak.. cim vetsi projekt a vic zdrojovejch souboru, tim vic vlaken uzivis a jestli to je 1 velky CPU, 1 server s vic CPU, nebo vic serveru je ti vicemene jedno (pochopitelne taky se resi IO a pamet apod, ale to je spis separatni otazka)
    KILLUA
    KILLUA --- ---
    No nic no, jen mě zajímalo na čem se kompiluje s 40 jádry, když to tu padlo.
    KILLUA
    KILLUA --- ---
    Dotaz někoho kdo se o C zajímá jen okrajově, ale už víc o multijádra, jaké procesory jsou pro tyhle věci nejlepší? Beru z rozhovoru, že "kompilátory" plně podporují multijádra/multivlákna?

    Takže pro nadšence by bylo reálné mít třeba tenhle 10 jádrový 20 vláknový? Intel Xeon E5-2630v4 za 20K?

    Nebo jsou nějaké alternativy? Jakože kompilujete na více fyzických serverech? Nebo jednom serveru s více procesory?
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    JANFROG: Tohle je linux. A holt mame cca 850 tisic radek kodu, a v tom mraky sr..srandovne slozitych veci.
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    DAVIDOWITCH: Ne ne, myslel jsem kompilaci vseho from scratch. Jestli to jedete na 40 jadrech 20 minut, tak jste "lepsi". Ja, pojidac kolacu smekam pred opravdovymy hackery :-)

    ale proc proboha tam je tech stringu TOLIK sem jeste
    Nevim, jak to ma PDB, ale u trpasliku se tomu moc nedivim. Jednak myslim, ze stringy se neinternuji (resp specka to nepozaduje) a druhak C++ / optimalizovany kod je desny na debug info protoze to musi mit na pameti vsechno to inlinovani, expanze templates b template parametrizovanych jinyma templates. Jen spravne vygenerovat debug info pro mirne inlinovany kod je kumst (nebo lepe receno - ja jsem s tim dost bojoval a jeste budu bojovat - mozna je to ale jen mnou)

    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    JANFROG: Linkovani ti trva kolem hodiny? Cela kompilace je pro me na 40 jadrech (vcetne HT) veci priblizne 20 minut, no.
    Linkovani je primarne problem toho, ze mame 700MB binarku kvuli debug symbolum.. ale proc proboha tam je tech stringu TOLIK sem jeste neodhalil (a je to v libce za kterou muzu ja)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam