• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSANSI C/C99 (specifikace), GNU C (gcc, glibc), Tiny C (tcc) a POSIX - ne nutně C++,g++,libstdc++ nebo Win32 API
    /* Toto je klub především pro lidi, pro které je programování jednou z mnoha massive multiplayer online počítačových her, které lze hrát.
        V tomto klubu hrozí sémantická hereze a nezdravě vysoký obsah syntaktického cukru. Nevhodné pro algoritmické diabetiky.
        Od účastníků debaty se předpokládá automaticky přístup k instalovanému GNU C: sudo apt-get install build-essential
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    C (programovací jazyk)#C99 Heslo na české Wikipedii
    Jazyk C - Základy praktického programování V Praze 2oo7 pro SSPŠ Tomáš Harvie Mudruňka a kolektiv - jak si programování v C představuje většina lidí
    http://stevenkobes.com/ctest.html C Programming Puzzlers - nepouštějte se do flamewars v tomhle klubu, pokud neuhodnete aspoň polovinu správně!
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    http://en.wikipedia.org/wiki/C99 C99 is a modern dialect of the C programming language.
    http://cprogramminglanguage.net/ C programming language
    http://cprogramminglanguage.net/c-programming-language-tutorial.aspx C programming language - úvod
    http://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_the_C_programming_language C makes it easy to shoot yourself in the foot. (ještě že ne do hlavy...)
    http://en.wikipedia.org/wiki/C_preprocessor
    http://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc/Variadic-Macros.html C99 makra s proměnným počtem argumentů - __VA_ARGS__
    http://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc/ GNU C Compiler
    http://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc-4.2.2/gcc/Optimize-Options.html
    http://bellard.org/tcc/ Tiny C Compiler - prý C99 compliant (min. umí __VA_ARGS__) - vhodný pro skriptování v C - umí #!/usr/bin/tcc -run
    http://en.wikipedia.org/wiki/International_Obfuscated_C_Code_Contest - pokud jste neviděli tohle, tak jste ještě neviděli opravdu nečitelný C zdroják
    http://bellard.org/otcc/ Obfuscated Tiny C Compiler - z tohohle vtípku vznikl Tiny C compiler
    http://en.wikipedia.org/wiki/ANSI_C Jak se střelit do nohy standardizovaným způsobem.
    http://eli-project.sourceforge.net/c_html/c.html ANSI C Specification
    http://www.lysator.liu.se/c/ Různý ANSI C bordel
    http://www.cs.rit.edu/~ats/books/ooc.pdf Object Oriented Programming with ANSI-C - a pak že to nejde
    http://en.wikipedia.org/wiki/Longjmp co jsou to setjmp()/longjmp() knihovní funkce (pro všechny, podle kterých to bez C++ try { } catch() ... nejde)
    http://groups.google.com/group/comp.lang.c++.moderated/browse_thread/thread/dcdc710c27f47c72 C neumí správně počítat (?)
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    http://www.fastcgi.com/ FastCGI is simple because it is actually CGI with only a few extensions.
    http://www.metalshell.com/source_code/18/Mysql_Select.html How to do a simple connection and select with mysql
    http://xmlsoft.org/ The XML C parser and toolkit of Gnome
    http://curl.haxx.se/libcurl/ libcurl - the multiprotocol file transfer library
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    https://dev.arachne.cz/svn/cll1h SVN/Trac jazyka C<<1 (user-friendly nadstavba nad ANSI C99 - ve stylu JQuery vs. JavaScript)
    Benchmark iterace a serializace stringů v různých jazycích vs. v C
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
        moderátor se velice zhruba řídí zvyklostmi moderace, která kdysi platila v řadě konferencí sítě FidoNet ... C != 0xdead */
    rozbalit záhlaví
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SPIRALI:
    REDGUY: fajn, radíte mi thready v LISPu. můžeš mi říct, co je na tom za jakoukoliv výhodu proti tomu, dělat je přímo v C?
    lisp threading example
    https://lbolla.info/lisp-threading-example

    strach, že kolem něčeho nevznikne dostatečná "komunita", mi popravdě štve. prošel jsem si v životě X komunitama všech možných směrů a začínám mít pocit, že opravdu efektivní projekty dokáží vést spíš jednotlivci s jasným cílem, kteří se na komunitu až tolik neohlíží... spousta kompromisů, které jsem v životě udělal s ohledem na nějakou "komunitu", se mi nakonec vymstila.

    pokud bych udělal nástroj, kteří nebude používat "komunita", ale prostě lidi, co hledají nástroj co nabídne nejvíc muziky za co nejmíň peněz, tak budu spokojený. komunita teprve může začít vznikat nějak samovolně, pokud se lidé začnou zajímat o další lidi, kteří přišli na to samé... pokud "charismatický vůdce" vytvoří uzavřenou sektu, jejíž členové všechny začne přesvědčovat, že mají nějak "konvertovat" k jeho projektu. Myslím, že možnosti přístupu "sekta" se vyčerpaly u projektů GNU a zejména linuxového jádra - výsledek je obdivuhodný, ale o moc dál si myslím, že už zajít nelze (i když jestli se někdo pokusil o založení prvního českého "linuxového kláštera", tak jsem to byl v podstatě já se svojí původní podobou Arachne Labs :-))

    Python skutečně zůstává největší inspirací, protože prostě stále znova kdykoliv zagooglím, tak zjistím, že konstrukce co potřebuju, v tom už dávno jsou připravené - naposledy zrovna včera "import itertools" a funkce jako combinations(), permutations()... takže ano, velmi dobře si uvědomuju, že jazyk musí být obklopený sadou nástrojů, a že dostat se tak daleko jako třeba Python by bylo šíleně těžké...

    vlastně skutečně nejčistší by bylo vykašlat se na "vlastní jazyk" a třeba se rozhodnout, že se chci pustit do vývoje Python kompilátoru a runtime knihoven, které dohromady budou výkonější, než nativní interpretery (s tím, že napsat to jako code generator generující C je ale pořád cesta nejmenšího odporu pro někoho, kdo nikdy pořádně neovládal assembler). Jenže právě problém je, že v tom jazyku je už tolik nativních a hodně sofistikovaných features, která právě extenzivně využívají všechny ty moduly, že bych byl nucený buď napodobit features oficiálního interpreturu do té míry, že by na to člověkohodiny jednoho života nestačily - nebo se smířit s tím, že některé moduly se zavedou a jiné ne, apod.

    Takže, sakra, zase už to po sobotním raním kafi píšu moc dlouhý, podle mě není možná jiná cesta, než:

    1) hračka (jako Linusův první multitasking na i386, kdy mu poprvé dvě vlákna psaly po obrazovce... nebo můj zárodek browseru pro DOS, kdy jsem byl okouzlen možností, že je možné slinkovat dohromady TCP/IP knihovnu Wattcp, na kterou jsem narazil skrze prohlížeč DOSLynx s grafickou knihovnu, kterou vyvíjela skupina programátorů ve které působil můj otec, a kterou jsem upirátil za účlem vývoje nějaké DOSovské hry - to, jak těžké bylo pod DOSem programovat hry oproti 8bitům, mě frustrovalo řadu let)

    2) releasnu nějakou marginálně užitečnou aplikaci na bázi hračky

    3) buď to zaujme, nebo ne. Pokud to zaujme, skutečně by se mohla vytvořit komunita, která mi začne dodávat nástroje, jako jsou v Pythonu itertools - je přitom jasné, že takový nástroj mi nejspíš dodá někdo, kdo se hrozně nudí, vede semináře kombinatoriky na vysoké, a v itertools mu třeba něco chybí.

    4) pokud vůbec vznikne nějaká "komunita", tak vznikne posbíráním odpadlíků z existujících sekt či zcela nepřizpůsobivých jedinců: nemám vůbec ambice pythonisty přesvědčovat, ať se vykašlou na python, protože by to bylo marný. Pokud vůbec cílím na někoho konkrétního, tak na naprosto marginální skupiny, většinou dokonce starší 40ti, možná i 50ti let:

    - programátoři, co ovládají C a bude se jim líbit, že nový nástroj generuje mezikód, který je pro ně srozumitelný a ze kterého třeba můžou čerpat inspiraci pro svoje vlastní aplikace v C (ovšem ambice překladu pro více platforem znemožní konstrukce typu "inline C" - teda neznemožní, ale aplikace rázem přestane být multiplatformní...)

    - programátoři, kteří bastlili webové aplikace v PHP a už jsou si vědomi, že to tolik nefrčí, ví, že by měli přejít na node.js, ale zaujme je platforma, která generuje jak PHP tak node.js mezikód (opět - zaujme je možnost podívat se, jak konstrukce jednoduchého vyššího rozexpandují to mezikódu)

    - programátoři, kteří si pamatují Basic na 8bitech, ale od té doby v podstatě neprogramují. tihle lidé nebyli zvyklí nic iniciovat - tedy prostředí, ve kterém bude existovat něco jako "implicitní databáze", ke které se každá vygenerovaná aplikace připojí bez nutnosti cokoliv inicializovat, pro ně bude mimořádně pohodlné.

    - programátoři, kteří ovládají Python, ale narazí u nějakého svého projektu na výkonnostní limity a budou hledat, jak něco napsat tak, aby jim to neběželo celou noc

    Jestli z těhle příkladů může někdy vzniknout něco jako "komunita", to se dá těžko předvídat, a samozřejmě, že nejspíš vytvořím jenom další "obskuranto" (po vzoru "esperanto").

    Dokonce si ani nemyslím, že chci tenhle klub zasrat jen nekonečným flamewarem na tohle téma. Spíš, než abych tu vytvořil nadšence pro svůj vyšší pseudojazyk, bych čekal, že tu lidi zaujme právě to hledání způsobů, jak pro nějaké konkrétní moderní datové typy a pattern designy vygenerovat ten mezikód v C...
    SPIRALI
    SPIRALI --- ---
    XCHAOS: Overit si zivotaschopnost temer libovolne programovaci konstrukce na prototypu v LISPu je vyrazne jednodussi nez vyvinout libovolny prekladac, k nemu standardni knihovnu, pokryt to testy a napsat k tomu dokumentaci a vyukove materialy a toto udrzovat dostatecne dlouho nez vznikne dostatecne velka komunita, ktera bude jazyk dale rozvijet. Urcite bych zvazil tu prvni moznost nez se clovek pusti do te druhe.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: kolik lidí umí programovat v jazycích vycházejících z LISPu... natož v nich něco modifikovat?
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Kreativita neni zbytecna. Problem je v tom, ze to co predvadis, neni kreativita, proste jen plany chvastani, jak vyresis problemy, ktery bud neexistujou ("platforma, kterou za pet let vsichni vyhodej"), nikdo je nepotrebuje resit ("lock-in v Cecku"), pripadne "reseni" ktery "resi" jen jednu supermarginalni cast ("problem nevyuzivani multijader vyresim tak, ze budu poradne podporovat pouze nezavisly paralelni zpracovani prvku pole").

    Ale hlavne, zcela zjevne z tohohle nic nebude. Tohle neni solarni kolo, kde muzes nekomu zaplatit, aby svaril par trubek podle tvyho obrazku, privazat na to nekym jinym dodanou elektroniku a pak na tom silou vule s velkou bolesti a usilim dojet do Ciny. Prekladac silou vule nenapises. Tady nejs "kreativni", jsi proste ukecanej. Pletu se? Tak se predved. Napis to, dokaz jak hrozne jsem te podcenil 8))))

    pokud objevím nějakou novou zajímavou feature, tak do vlastního jazyka si jí prostě můžu přidat, u jazyka vyvíjeného někým jiným musím počkat, až jí někdo přidá. - a znovu a znovi ukazujes, ze nevis, o cem mluvis. Tohle taky samozrejme neni pravda. Treba jazyky vychazejici z LISPu jsou prosluly tim, ze je trivialni v nich experimentovat s novejma pristupama aniz bys musel modifikovat vlastni jadro jazyka. Ale jasne, k cemu nejaky vedomosti, hlavne ze jsi "kreativni". Protoze nejdriv si neco nastudovat, tyhle veci vedet a umet pouzit, to vubec neni uzitecny. Hlavni je chvastani, ehm, vlastne "kreativita" 8)))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: tak jistě o spoustě problémů netuším, na druhou stranu: pokud objevím nějakou novou zajímavou feature, tak do vlastního jazyka si jí prostě můžu přidat, u jazyka vyvíjeného někým jiným musím počkat, až jí někdo přidá. stejně, tak code generator můžu optimalizovat, když chápu co a proč v něm funguje.

    každopádně, gratuluju ti k tvému životnímu rozhodnutí "buď radši nedělat nic, nebo dělat to, co všichni kolem". chápu, že kreativita je úplně zbytečná, až nežádoucí, tak si to užívej (optimálně ovšem někde jinde, než v tomhle klubu)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: ale třeba ten Python... rozdělení na 2.0 a 3.0 tam není úplně něco, co bych chtěl řešit - a proc myslis, ze vznikl Python 3? Ze si van Rossum a spol rekli "A ted jen tak vydame zpetne nekompatibilni verzi Python, protoze LOL"? Samozrejme ne. Proste ve dvojce byly nejaky spatny rozhodnuti, omezeni, ten jazyk se zacal pouzivat zpusobem, s kterym puvodne nepocitali, objevili se novy smery a myslenky a uz ten jazyk poradne neslo zpetne kompatibilne rozvijet. Takze udelali trojku, aby meli volny ruce k potrebnejm zmenam. Jo, jasne, je to komplikace, ale holt to jinak neslo.

    A ty si myslis, ze jen tak sednes a na prvni dobrou vyfrknes uzasnej xJazyk, kterej bude uplne skvelej a pristich deset let na kod v nem napsanej ani nesahnes a vsechny zmeny budou v tom generatoru, protoze se objevi "php s threadama"? Ty, s tvejma schopnostma a zkusenostma, kterej primo tady demonstrujes, ze o spouste problemu fakt ani netusis? BUAHAHAHA! Zase klasickej XChaos, u kterejo se jeho nafoukanosti vyrovna jen jeho omezenost 8)))

    pak hledám jazyk, ve kterém se mi daným způsobem dobře myslí. - pokud vim, tak vsechno, co trochu umis, je Cecko a mozna Python. A kdyz jsem naposled videl tvuj C kod... no, bez komentare 8)) Bez a nauc se nejaky vyrazne jiny high-level moderni jazyky a neco v nich napis. Oh, wait... to vyzaduje nejakou skutecnou praci a usili. Takze zustanes u chvastani o tom, jakej napises skvelej jazyk, jaky "keywordy" v nem budes mit (protoze to je to nejpodstatnejsi 8))) ) - a pak to usne a vysumi. Jako obvykle 8))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: budiž... ale třeba ten Python... rozdělení na 2.0 a 3.0 tam není úplně něco, co bych chtěl řešit... před 10 lety mi to přišlo jako dobrý nápad, ale evidentně, ani po 10 letech nebyly všechny 2.0 aplikace portované do 3.0 (?)

    mě jako odstrašující případ přijde PHP, kde se v podstatě paralelně vyskytuje kód pro 4,5 a 6. pokud půjdu cestou code-generátoru a dejme tomu se objeví nějaká mutace cílové platformy s novou feature (think "PHP with threads", který BTW existuje, a můžu tedy generovat aplikace pro commandline i pro web), tak si prostě jen přidám nový target do code generatoru a na svoje vlastní zdrojáky vůbec nešáhnu.

    uznávám, že je to trochu koncept z 19.století, ale nakonec... to jak člověk myslí, je ovlivňováno jazykem, který používá (ať už lidským, nebo programovacím). takže já nejdřív řeším, "jak chci myslet" - a pak hledám jazyk, ve kterém se mi daným způsobem dobře myslí. (C v tomhle kontextu je "jazyk, který je uvnitř toho myšlení" - ať už je to dobře nebo ne, vzhledem k tvým vlastním postřehům, jak je dnes ASM někde hodně jinde, než byl v době vzniku C, kdy se každá C instrukce či operátor mapoval na nejvýše dvě strojové instrukce na PDP...)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: já jsem ochotný přemýšlet maximálně jednou a dost - ver mi, to pro vetsinu lidi, co te znaji, neni zadna novinka 8)))
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: nebaví mi programovat na platformě,kterou všichni za 5 let zahoděj - a timhle chces rict co? Jako kdybysme se bavili o javascript frameworkach na klienta, tak ok, tak je polocas rozpadu tak dva roky. Ale normalni jazyky? Namatkou: Python 2.0, 2000, Python 3.0 2008, Perl5 1994, PHP5 2004, Erlang 1986, Clojure 2007 (a pokud ji budu brat jako dialekt Lispu, tak motherfucking 1958 8)) ). Dokonce i ten Node.js je skoro deset let starej: 2009. Takze prosim, vysvetli mi, o jake "platforme, kterou vsichni za 5 let zahodej" mluvis?

    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Tobe to bizarni neprijde? Nekolikrat jsi rikal, ze chces udelat neco, co bude plne vyuzivat vicejadrovy procesory. Fakt ti prijde naprosto v poradku, ze se pak omezujes jen na ten uplne nejtrivialnejsi zpusob multithreadingu (s tim, ze zjevne nechapes, ze i ten je slozitejsi, nez si myslis)? Opravdu opravdu opravdu ti to prijde normalni a v poradku? Nebo jsi proste zase jen tak nahodne neco placnul a kdyz jsem ti zacal ukazovat, ze to je blbost, tak ses proste sprajcnul a napises cokoliv, abysto nemusel uznat?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: já jsem ochotný přemýšlet maximálně jednou a dost :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: podívej, tebe by neuspokojilo nic...

    já fakt nevím, jak to napsat, aby ti to nepřipadalo "bizarní". co takhle "nebaví mi programovat na platformě,kterou všichni za 5 let zahoděj... ale odhodlat se programovat přímo v čistým C jsem se mi nepodařilo ani po 15 letech snahy, takže hledám nějaký kompromis" ?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    GIANT: přiznávám se, že je to částečně offtopic :-)
    GIANT
    GIANT --- ---
    v mezicase si asi fakt prectu celou ANSI C specifikaci, jak mi tu kdosi kdysi doporucil :-D
    GIANT
    GIANT --- ---
    ciwe dalsich 30 kilometrovejch postu. to nedam. az se na necem dohodnete, tak sepiste zavery, jestli k nejakm spolecnejm teda dojdete :-D
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    Ale hlavne, cela ten myslenkovej veletoc:

    Udelam programovaci jazyk, jednim z jeho hlavnich cilu bude plne vyuziti vicejadrovych procesoru!!!!!

    ... ale co se multithreadingu tyce, "doporucenej pattern" bude jen paralelni zpracovani prvku nejake kolekce.

    Neuveritelny bizarnosti jako tahle jsou presne ten duvod, proc me tak bavi "debaty" s tebou 8))
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: a kromě toho... myslel jsem, že operátor ++ je atomický a převede se naprávě jednu instrukci CPU - tak to sis myslel blbe. Za prve, standard o atomicnosti nic nerika. Za druhe, ++ se na jednu instrukce prevest muze ale nemusi. A za treti, ani ta instrukce (by default a na x86) neni atomicka. Wow, tendlecten multithreading je cim dal tim slozitejsi, co? Muzes prosim odpovedet na moji otazku? Kolik nejak vyrazne multithreadovyho kodu uz jsi napsal?

    ale featury jako semafory tam můžou samozřejmě bejt taky 8)))) Ty ses fakt designer jazyku. "Proste tydlecty featury, ty tam muzou bejt taky, no" 8))))

    podstatný je, že spoustu věcí můžeš dělat paralelně bez velkýho přemýšlení (typicky ti třeba z jedné zpracovávané položky vznikne jiná položka - No, zjevne nemuzes. Resp, prave nazorne demonstrujes, ze to sice muzes udelat bez velkyho premysleni, ale je pak slusna sance, ze to udelas blbe. Prekvapko 8))))


    třeba insert do databáze je atomický tak nějak z principu, i když se o něj pokusí víc vláken současně - aaaaaargh. Vis co znamena slovo "atomicky"? Slysel jsi nekdy o transakcich a k cemu slouzi?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: ale featury jako semafory tam můžou samozřejmě bejt taky (a kromě toho... myslel jsem, že operátor ++ je atomický a převede se naprávě jednu instrukci CPU?)

    podstatný je, že spoustu věcí můžeš dělat paralelně bez velkýho přemýšlení (typicky ti třeba z jedné zpracovávané položky vznikne jiná položka... a třeba insert do databáze je atomický tak nějak z principu, i když se o něj pokusí víc vláken současně... i když zrovna s libmysql jsem zatím pokusy s multithreadingem pravda nedělal)

    (částečně je to i o tom, že já všechny tyhle pokusy chci dělat, ale potřebuju mít nějakou záminku, proč je dělat - směřovat někam, dělat to v rámci něčeho...)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: můj způsob alokace byl natolik geniální, že ty si ho vůbec nepochopil - LOOOOL. No urcite. Uplne stejne jako jsem nechopil genialni zpusob, kterym jsi chtel diky technologickemu naskoku vyhrat SunTrip. Prosim, pripomen mi, jak to nakonec dopadlo? 8)))
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: ehm, serverový aplikace běžně sahají na sdílené prvky, že ... třeba když čtou výsledek databázového dotazu, který sahá na databázový cluster? nebo když sahají na diskové pole? - jezismarja. Ty proste fakt vubec netusis. Vubec se nemusime bavit o nejakejch databazich. Co kdyz chces spocitat, kolik prvku nejakyho pole splnuje nejakou podminku? Mas nejakej spolecnej counter, spustis n threadu, ty zacnou koukat na jednotlivy prvky pole a pokud prvek splnuje podminku, tak inkrementes counter. Akorat ze ten inkrement musis delat atomicky, takze co? Aha, semafory, zamykani ktery udajne nejsou potreba. Ten sdilenej zdroj nemusi bejt nejakej server, ale ciste jen ta jedna spolecna promena. Plus samozrejme takovy detaily, ze na moderni architekture muze bejt jeden thread, co frci skrz pole, mnohonasobne rychlejsi nez x threadu, ktery si to pole mezi sebe nejakej rozebiraji (protoze rezie threadu a hlavne kouzla na urovni procesoru a pristupu k pameti).

    A btw, co jsi prosim chtel rict tou citovanou veci? Ze serverovy aplikace NESAHAJI na sdileny prvky jako databaze? To jako vazne?

    Proste zase: tvoje predstava ze "kdyz se omezim na paralelni zpracovani prvku pole, nepotrebuju zamykani a semafory" je neuveritelne naivni.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    (btw, myslím jsem jeden čas směřoval k triku, že jsem forcnul aby parametr makra v C, aby to musela být LValue :-) čímž se zabránilo double evaluation. ale uznávám, že to asi není way to go :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam