• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MEDVIDEKEnneagram aneb nástroj sebepoznání, který se s člověkem nepáře...
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    VAUGHT: kdyz jednicka a osmicka jsou tak nejak ti posledni, kam bych chtela kridlit .) mam fakt dementni sousedy (s prominutim vsem 8 a 1) - perfekcionsimus a autoritarstvi jsou dve veci, ktery nesnasim asi nejvic :]
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    VAUGHT: no jo, ale k nicemu to nevede (ty diskuse a tak). To me stve, i na sobe, nechci takhle stravit zivot, sla bych si za svym, kdybych vedela, co vlastne chci...
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    VAUGHT: devitky jsou bezcilny zevlaci! dobre, ja sice taky, ale chtela jsem dopadnout jinak :]
    BAGHICEK: pokud jsem devitka (jakoze nevim ;)), ja se necitim rozplizla v ostatnich, jak nektere texty naznacuji, jenom si uvedomuju, ze vetsina lidi umi neco lip nez ja... je pro me trochu obtizny najit svoji hodnotu, o to se vlastne snazim cely zivot, hodnotu pro nekoho jineho nez nejblizsi rodinu a pratele...

    a hele nevim, jestli to pisou devitky (Rohr a Ebert jsou jednicka a, pokud si dobre vzpominam, dvojka) - ja pisu hrozne rada, bavi me to, lidi mi rikaji, ze mi to jde, ale od gymplu jsem prakticky nic nenapsala, protoze zjistuju, ze nemam o cem, a nechci psat o nicem nebo o necem blbe a povrchne...

    krucinal, se s tou devitkou nejak zacinam ztotoznovat.
    MEDVIDEK
    MEDVIDEK --- ---
    VAUGHT: a to je právě ten paradox 2...
    Vnímám to tak, že takové to "lízatko" pro druhé dělá 2 NEVĚDOMĚ. A proto, tam kdesi hluboko ve 2 se to bouří.
    Jako u každého typu, v okamžiku kdy se pomoc druhémemu stává vědomou, může 2 zažít zmíněnou svobodu. Není už držena.
    MEDVIDEK
    MEDVIDEK --- ---
    Ano, správně. Zpátky ke 2 - ce!
    MEDVIDEK
    MEDVIDEK --- ---
    BAGHICEK: mě svým způsobem složitá práce taky baví, to není o tom, že by 9 byla blbá a neschopná nebo tak něco...a složitosti nezvládala...ale její lenost a mentální nečinnost , je způsobema tím , že 9 v dětsví ztratila kontakt se svým břichem, se svou aktivní zlostí, se svou živostí...nebo jak to napsat.
    Proto je 9 úkolem na tomto světě se znovu a znovu se "zkušeností"sama sebe spojovat, spojovat se se svou silou.
    Jenže to není jak pravíš o hlavě.Čtením knihy můžeš způsobit "AHA EFEKT".
    Tzn. něco tě ťukne do nosu. A přijde praxe. Kniha jsou myšlenky a NÉ PROŽITKY!
    Teprve prožitkem či zkušeností VÍME.
    U 9 je zvláště těžké se najít, neb je obsažena ve všech typech. Zároveň to však může být její dar. Chápat a vědět "jak" druzí jsou...

    Nad tím , jestli je to patologické bych se nezamýšlela.Je to tak jak to má být...
    A za další jestli chceš zažít jako 9 "sama sebe" ... existuje mnoho způsobů jak to zkusit...a kniha , hm...to asi není.



    MEDVIDEK
    MEDVIDEK --- ---
    VAUGHT: já být tebou kouknu se co je pod tím, že tě péče tak "moc"sere...
    BAGHICEK
    BAGHICEK --- ---
    MEDVIDEK: me zas treba slozita prace bavi.. horsi je kdyz je to neco pod moji uroven, napr. dostudovat vysokou skolu, do toho aby se clovek dokopaval.
    Zajimalo by me u devitek to uprednostnovani druhych na ukor sebe sama - jestli to muze mit az patologicky rozmery a pak je to porad jeste devitka a nebo uz to patri jinam? Zajimalo by me, jestli cetbou knihy takova devitka, ktera nezna sama sebe a obtizne rozumi sama sobe muze vubec neceho dosahnout? Neni lepsi nez obava, ze zase prejmu pocity a vnimani nekoho druheho, napsat knihu vlastni? :) beztak tyhle srandy urcite pisou devitky, ne? ;)
    GEDI
    GEDI --- ---
    VAUGHT:
    To máme naprosto stejně.
    GEDI
    GEDI --- ---
    VAUGHT:
    Odříkaného chleba. . . .. znáš to dál že? :-)
    KOMATSU
    KOMATSU --- ---
    MEDVIDEK: děkuju za vysvětlení :)
    MEDVIDEK
    MEDVIDEK --- ---
    PALEONTOLOG: ha zmizel!
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    ad "ENNEAGRAMOVÝ TEST - MALÝ PROGRÁMEK VE SLOVENŠTINĚ" ze záhlaví, not found
    MEDVIDEK
    MEDVIDEK --- ---
    KOMATSU: cílem enneagramu je poznat a přijmout svůj stín(y) a osvobozený typ začne svůj typ přesahovat.

    V enneagramu , vyvstávají právě paradoxy, toho že například 9 když je osvobozená ztělesňuje "čin"...což v normální podobě težko hledá a většinou je tak unavená , že s ním otálí.
    Nebo 1 , osvobozená ztělesňuje "spontánnost"...což jedničky bývají jen zřídka, že:-).

    2 může učit a ukazovat svobodu a pokoru...
    3 pravdivosti a autentičnosti...
    4 smíření....
    5 objektivitě a rozhodnosti...
    6 učí odvaze, dobrodružnosti...
    7 učí klidu a usedlosti například mimo jiné...
    8 se stává nevinnou...
    9 sebevědomí.

    KOMATSU
    KOMATSU --- ---
    KILIAN: "Typy, které jsou spojeny šipkou (libovolného směru) se docela chápou, protože něco podobného žijí, akorát v jiných situacích"

    Smím se zeptat, jak tomu mám rozumět? Například jako čtyřka jen těžko chápu jedničku a lidé tohoto typu jsou mi často velmi nesympatičtí (charakterově) -jednoduše nesnášim perfekcionismus :) a co se dvojky týče, je to opačný typ ke čtyřce - zatímco čtyřka je individualistická a zahleděná do sebe, dvojčiny tendence jsou přesně opačné...
    stejně tak jako pětka ve vztahu k osmičce - pětka nemá ráda, když jí někdo sahá do soukromí a vyvíjí na ní tlak, což je "přesně" to, co je povahou osmičky, nemýlím-li se? A stejně tak se sedmičkou...
    přijde mi to jako coincidentia oppositorum - sloučení protikladů - tím, že člověk v sobě sloučí protiklady - svoje šipky - vznikne integrovaná lidská bytost, připomíná mi to Jungovu cestu individuace.
    KILIAN
    KILIAN --- ---
    YMLADRIS: To co jsi na psala je typická 2.
    HRABALKA: Enneagram není numerologie. Vůbec to nesouvisí.
    VAUGHT: Typy, které jsou spojeny šipkou (libovolného směru) se docela chápou, protože něco podobného žijí, akorát v jiných situacích. Většinou 8 chápou 2 a je to také velmi časté partnerství (bojovník-pečovatelka).
    YMLADRIS: Já Gedi cítím dvojkově dost.
    YMLADRIS: Základní motivace (třeba i nevědomá) dvojky je, že za pomáhání druhým zízkává lásku a ocenění ostatních.
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    (popripade, pokud to situace vyzaduje, rychle, neochotne a po kouskach :))
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    MEDVIDEK: pustit se do ni pomalu, neochotne a po kouskach ;)
    MEDVIDEK
    MEDVIDEK --- ---
    QUANTI: a když je práce složitá , co pak s ní?

    QUANTI
    QUANTI --- ---
    MEDVIDEK: presne :) takze si vcelku i vybiram...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam