Já jsem se tím kdysi zabýval hodně (mám za sebou nižší stovky řešených případů) a teď občas vezmu někoho na doporučení čistě abych z toho nevypadl (cca 3-4 věci ročně). Musím souhlasit s tím, že podle mých zkušeností je 70 - 80 % řešených přestupků v dopravě bagatelních až vysloveně buzeračních. Kvůli neustálé mediální masáži si však většina úředníků myslí, že bojují jakousi svatou válku a tam, kde znalosti či odvaha nestačí, klidně z důvodu "vyššího principu mravního" zcela vědomě zákon ohnou jak je třeba. Dost často na tuhle hru naskočí i soudy včetně NSS.
Policajti pak ve slabé chvilce přiznají, že prostě prémie jsou prémie a tak to někdo odnést musí.
Nejhorší jsou ale lidoví odborníci, kteří si nastudují pár návodů na internetu od dalších lidových odborníků. A pak začnou zastupovat ostatní. Ať už za prachy, nebo zadarmo, to je jedno. Párkrát jim to možná vyjde, ale obvykle to nakonec stejně vede ke katastrofě. Jenže vzhledem k tomu, že negativní výsledek se může projevit i s několikaletým zpožděním, dokážou napáchat dost škody. Pak se to strašně blbě napravuje.
Osobně jezdím docela dost (za poslední roky 40-60 tis. ročně) a často dost nad limity - pokud to situace dovoluje, obvykle 60 - 140 - 180. Od zavedení bodového systému jsem však nezaplatil na pokutách ani korunu a nedostal jediný bod. Do té doby jsem občas něco zaplatil, ale s bodovým systémem nesouhlasím. Párkrát mě za ty roky změřili, ale nikdy mě nebyli schopní pravomocně shledat vinným. A i nadále dokud bude platit bodový systém a aktuální kurz nehodlám zaplatit byť jedinou stovku, kterou bych přispěl tomuhle buzeračnímu systému.