• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • Přišli jste skrz odkaz na příspěvek, který již neexistuje.

  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    GORG
    GORG --- ---
    J3RRYNA: Soudci by tom měli imho nést část odpovědnosti, pokud je jejich rozhodnutí revertnuto vyšší instancí. Aspoň nějaké finanční.
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    ADMIX: Klasická ukázka toho, jaká je česká justice TOTÁLNÍ žumpa. Tohle měl rozlousknout právě tímto způsobem už prvoinstanční soud. Je mi k blití z toho, že jistou nenulovou šanci na spravedlnost má u nás člověk jen tehdy, dá-li si celou sadu včetně stížnosti až ÚS, přičemž teprve tehdy je mu dáno za pravdu...
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    THE_MIRACLE: Jasně, jde o to, že když víš, že se mění v odbočovací, tak je imho ohleduplné a správné ho nepoužívat a nechat ho volný těm, kdo skutečně odbočují.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    THE_MIRACLE: myslím, že na co se to rozhodně NEvztahuje, je situace, kdy se v jednu chvíli oddělí pruh značkou rovnou označený jako odbočovací. Ale jak říkáš, jako řidič nemůžeš dopředu vědět, že když dva bloky vedou dva pruhy souběžně, tak pak na křižovatce je jeden z nich odbočovací (ukázkově třeba Vyskočilova od Jižní spojky na Budějovickou).
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    Na tohle téma jsem se ptal našeho autoškoláka, co dělá školení řidičů. Říkal mi, že tady zip neplatí, ale z logiky je to podle mě blbost. I když je asi rozdíl mezi tím, zda pruh skutečně zaniká (tramvajový ostrůvek třeba), nebo se mění v odbočovací. Z logiky věci to přece ale já jako řidič až do chvíle značky nebo značení na silnici prostě nevím. Takže podle mě je naprosto legální jet tím volným pruhem a v momentě, kdy se mění na odbočovací zipovat vedle.

    Stejně tak jako drzost, to lze totiž z druhé strany brát jako blbost těch ostatních, že raději vytvoří kilometrovou kolonu, než aby se plynule zipovalo a jelo třeba 20 kmh plynule v poloviční koloně. To by pak mohl být všude jeden pruh a jen kde se odbočuje, by byl odbočovák.
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    Ústavní soud se zastal muže, který při couvání na parkovišti zabil dítě – Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/...stavni-soud-se-zastal-muze-ktery-pri-couvani-na-parkovisti-zabil-dite.html
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    ADMIX: Tak na tý Radlický to není o tom, že bys musel zbytečně zastavovat. Tam se spíš nemusíš zbytečně rozjíždět... :-)
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    HAMSTER: To je pravda no, i kdyz tyhle mista vetsinou mivaj odbocovaci pruhy do mist, kam jede par aut za den. Ja taky poustim, sere me akorat kdyz ty lidi neumi zip a musim zbytecne zastavovat.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SAMOUT: V tomhle pripade treba jo, o kus zpatky je odbocka k centrale CSOB, tam uz provoz je. A podobnejch mist sou tisice. Treba sjezd na Radlickou z okruhu od Barrandova, tam je jeden prubeznej na Smichov, kudy jezdim domu, a druhej odbocovaci smer Radlice. Prubeznej by byl volnej, kdyby v nem nestaly auta, co se snazej nacpat do odbocovaciho az tesne pred semaforem.

    Legalni to je, ja ta auta poustim, bo jinak to bude jeste horsi, ale sam to nedelam. Aspon tak trenuju svuj zenovy klid... :-)

    P.S. Ted sem v takovych pripadech nekolikrat potkal auta s modrym majakem za celnim sklem, vetsinou Superb nebo Passat, podle dalsich uprav (kola, zatmaveny skla a lehky tuning) to zjevne nebyla auta policie nebo vlady - ti me serou. :-)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    PATISLAV: Jasne, ale i kdyby tam ten odbocovaci pruh nebyl, tak se to nasledne sjede do jednoho kvuli kolejim, takze je to v konecnym dusledku jedno.


    HAMSTER: Coz bylo, vzhledem k tomu kam to odbocuje, jedno auto predloni.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    ADMIX: No kdyz se jedna o odbocovaci pruh, tak to trochu problem je, protoze ten, kdo predjizdi a pak se cpe zpet do stojici kolony, uplne zbytecne zdrzuje ty, kdo skutecne odbocuji.
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    DAVETESS: fór je právě v tom, že ta kolona se táhne až tam k těm světlům. Takže řidič, který se zařazuje do úplně volného druhého pruhu musí přinejmenším tušit, že asi bude v něčem háček :).
    ADMIX: To si právě taky říkám, ale pak budu taky za burana, co předjíždí :)
    SAMOUT: Ten levý pruh je odbočovací doleva, zhruba tam, co začíná červený kruh, začíná i plná čára, kterou samozřejmě řidiči vesele ignorují. Nebo hůř - půlka ji ignoruje a půlka ne, takže je běžné, že se jedno auto zařadí a ještě před sebe stihne další auto nebo dvě pustit.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    PATISLAV: Ono je to ale v konečným důsledku jedno, bo tím jak tam začínají koleje, tak se to stejně sjíždí do jednoho, ne?
    DAVETESS
    DAVETESS --- ---
    PATISLAV: Já mám dojem, že ten bílej pruh ale začíná už nahoře u světel, tam, kde se odbočuje do tý banky (nebo co je to za budovu).
    Když se tam do něj zařadim, nemůžu tedy vědět, že se z něj dole za zatáčkou stane pruh odbočovací.
    Takže je to imho celou dobu průběžnej pruh, kterej dole v červenym kroužku průběžnej bejt přestane.

    Takže se vesele rozprostírám a pak zipuju... 8-)
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    Obavam se, ze s tim nic neudelas. Reseni je budto silovy (da se tam plna cara a bude se vymahat), cimz prohrajou vsichni, nebo naivni, kdy si budeme predstavovat, ze vsichni ten zip umi a provadi ho tak, jak maj.

    Z myho pohledu na kolony ve meste je idealni (a naivni) reseni to, ze se ridici z bilyho pruhu rozprostrou do obou a budou zipovat do plynulyho provozu :D
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    TRISSIE: Ok, tzn. předjíždějící nepáchají žádný přestupek. Pořád mi ale není jasné, jak řešit tu situaci, kdy ti předjíždějící získávají výraznou časovou úsporu na úkor ostatních. To totiž není tak, že by oba dva ty pruhy byly využívané delší dobu. Ten pruh vzniká v podstatě až v tom místě a ti řidiči do něj tedy už vjíždějí s úmyslem předjet kolonu.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    PATISLAV: v rozporu s obecnou představou, pravidlo zipu platí v případě, kdy jeden z pruhů přestane být PRŮBĚŽNÝ, nikoli zanikne.

    Viz zákon o provozu na silničních komunikacích,
    § 12 - Jízda v jízdních pruzích
    (5) ... Při souběžné jízdě umožní řidiči vozidel jedoucích v průběžném pruhu řidičům vozidel do tohoto pruhu přejíždějících z pruhu, který přestal být průběžným, vjet tak, aby se vozidla jedoucí v průběžném pruhu a vozidla do něho přejíždějící mohla řadit střídavě po jednom do jízdního proudu průběžného pruhu. Tam, kde se dva jízdní pruhy sbíhají v jeden, aniž by bylo zřejmé, který z nich je průběžný, nesmí řidič jedoucí v levém jízdním pruhu ohrozit řidiče jedoucího v pravém jízdním pruhu.

    a
    § 2
    Vymezení základních pojmů
    z) průběžný pruh je jízdní pruh probíhající v původním směru (bez odbočení) křižovatkou nebo v místě, kde se mění počet jízdních pruhů,
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    Mám trochu problém s interpretací pravidla zipu na téhle situaci. Každý večer je Radlická ucpaná. Většina aut stojí poslušně v pravém pruhu vyznačeném bílou barvou. Levý žlutý pruh je téměř prázdný, neboť se brzy mění v odbočovací a lze jej využít pouze k odbočení doleva - v podstatě do nikam.

    Samozřejmě žlutý pruh hojně využívají spěchači, kteří jím předjedou celou kolonu a pak se dožadují pravidla zipu v místě označeném červeným kruhem, mnohdy i dříve, čímž odsuzují zbytek kolony k tomu, že se téměř nehýbe, protože na jedno auto zprava připadnou i dvě až tři auta zleva.

    Trochu se to ve mně bije - žádné dopravní pravidlo snad nebrání těm řidičům daný volný pruh využít, přesto je to ale prasárna.

    Mám dvě otázky:
    1) Mají vůbec ta předjížděcí vozidla "nárok" na pravidlo zipu? Myslel jsem, že pravidlo zipu platí pro dva slučující se pruhy (což tyto nejsou, levý je odbočovací), nikoliv pro jakékoliv odbočující auto odkudkoliv. Navíc je jejich pruh prázdný.
    2) Nedělají řidiči v bílém pruhu vlastně chybu, že se rovnoměrně nerozprostřou do obou pruhů?

    Jak to řešit? Samozřejmě se to dá řešit silovou metodou - stoupnout si do levého pruhu a popojíždět souběžně s pravým, ale tím člověk poněkud klesne na jejich úroveň.


    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    KIE: Tohlůe video dokazuje dvě věci - a) většinu SUV říděj buď maminy co ho neuměj ovládat anebo kokoti. b) ty tygří panely u přechodů jsou prvky aktivní nebezpečnosti. Kdyby tam nebyl, ta nehoda by se nestala (tím se toho kreténa nijak nezastávám). Btw. ta ženská na zastávce se celkem podruhý narodila...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam