• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    PREVIT
    PREVIT --- ---
    MVEK: Tolerance nemá jen jednu složku (je to na předvolání k vysvětlení, nebo jak se to jmenuje). A když je sečteš a přidáš chybu tachometru, tak těch 5+ je bohatě v toleranci (při rychlostech kolem 70km/h). Už jsem jel pod kamerami i trochu rychleji a nic.
    MVEK
    MVEK --- ---
    Tolerance ze zákona je 3 km nebo 3 procenta nad sto km v hodině. Takže 5 je moc.
    Ale moje zkušenost je, že většina radarů, co ukazuje čísla, nadsazuje. Na mém tachometru bývá méně. A jinak tedy ale při porovnávání právě i s GPS mi připadá, že můj rozhodně nenadsazuje, nebo o kilometr, dva.
    PREVIT
    PREVIT --- ---
    PATISLAV: Jednou jsem s jedním takovým jel, jako spolujezdec. "Radši pojedu pomaleji, aby mě nezměřili." - to je jejich filosofie. Moje je - "Radši pojedu o 5 víc, abych nebyl za idiota. Je to totiž v toleranci."
    PREVIT
    PREVIT --- ---
    PATISLAV: Ja v těchto případech jezdím také chirurgicky přesně. Pod kamerami zapínám adaptivní tempomat s rychlosí +5km/h, než je povolená. Nikdo si zatím nestěžoval. Ani policie. :)
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    Mě strašně rozčilujou lidi, co jezdí chirurgicky přesně podle toho, co jim ukazuje rychloměr. Jo, ručička mi taky ukazuje přesně 50, ale vidíš ten radar, jak bliká 45? Tak sakra trochu přidej. V tunelu taky... přesně 70 (podle rychloměru) a ani o kilometr víc, což kolegu samozřejmě opravňuje k jízdě v levém pruhu, protože v pravém z naprosto nepochopitelných důvodů jedou tak 55. Ti lidi mají nainstalovaný nějaký omezovače?
    GORG
    GORG --- ---
    Mně překvapil typek co jel snad aspoň 100 či víc za křižovatkou u Lidlu... k barrandovu či jak se to jmenuje. Dolů je max 50. V zrcátku nepricetne se přibližující že jsem mu i uhnul trochu nad volný kus odstavnyho pruhu vidic jak pak dal slalomem mezi auty pocitajic,ze nikdo neudělá chybu nebo "chybu", že by neměl mezeru.
    MVEK
    MVEK --- ---
    Abych to rozvířil...

    Jsem týden z Prahy na východ:-) a už někde od Pardubic jsem na 400 km zažil asi 4 omezení, některá hraničící s ohrožením.
    1) Vjede mi z vedlejší někdo tak, že z 90 musím na padesáti až sto metrech zbrzdit na 60 (v tomto případě se tam nacpali dva, ten první by mě zbrzdil o trochu a to beru, občas to jinak nejde, ten druhý tam ale neměl co dělat).
    2) Protijedoucí předjíždí na poměrně přehledném úseku, ale tak, že musím přibzdit, jinak by to mohlo být hodně těsné. Myslím, že někdo by mohl zazmatkovat a dupnout na brzdu, nebo to strhnout, proto toto považuji už za hranici omezení/ohrožení.

    Samotné případy by mě nevzrušovaly, ale že se mi jich stalo tolik za tak krátkou dobu a všechny v rámci jedné dovolené na Moravu, to mě překvapilo:-).
    MUADDIB
    MUADDIB --- ---
    HAMSTER: já jí mám, až pojedu z Cajzlova, tak Ti to natočím, myslím, že naprosto přesně vím o čem mluvíš :)
    MUADDIB
    MUADDIB --- ---
    CAIDEL: to je ale exceleltní pchujovina cos napsal...

    a to ze dvou hlavních důvodů, schválně, jesli je uhodneš...
    MUADDIB
    MUADDIB --- ---
    PNXNTDD: sný... ale: HAMSTER i když já nemám ososbně žádný problém s levojezdičema, pokud se stíhaj vracet pravo...

    popravdě mi vůbec nevadí že jezdíš vpravo proto, že je vlevo schodiště ale:

    1. často tam schodiště nění, nebo je tam stejný jako vlevo.

    2. tak se asi musíš naučet vracet vpravo dřív.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    Si asi budu muset poridit kameru, abych vam tady ty situace moh poustet. Protoze ja tomu fakt nerozumim. Proc nekdo na D1 u Prahy jede vlevo, kdyz tam ma jeste dva uplne volny pruhy?? A takovy auta sem mezi Chodovem a Pruhonicema potkal vcera pozde vecer ctyri. V ostatnich pruzich nebyl nikdo, povrch krasnej, prekazky zadny, ma rychlost 140 na budikach, jejich nizsi. Tak ku**va proc????
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    Vy snad jezdite po jinejch silnicich.... Jiste jsou situace, kdy to dava smysl a nikdo nikoho nenuti plouzit se za kamiony nebo drncat dirama, kdyz je vlevo volno, ale jeli ste ted nekdy po dalnici vic jak 120? Furt dojizdim nejaky auta, ktery sice uhnou, ale to uz mam vypnutej tempomat a brzdim. A k jizde vlevo nemaj jedinej duvod (ne, na D11 fakt neni pravej pruh vymlacenej).
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    Mne tyhle diskuse vzdycky pripomenou tuhle zivotni pravdu - http://theoatmeal.com/blog/car_needs

    :D
    RALI
    RALI --- ---
    VYWERN: ohleduplnost je to, na cem se shodnem a podjeti z prvni mi jako ohleduplne moc neprijde.

    Jezdim vic nez 130, z 95% v pravym a pokud uz se seru do levyho aniz bych predjizdel, hlidam si abych nikomu neprekazel.
    RALI
    RALI --- ---
    HAMSTER: pokud je pravej rozmrdanej jak jetel pojedu v levym a mile rad uhnu kdyz nekdo pojede rychlejc, ale ve chvily kdy bych uhnul a musel brzdit za kamionem, tak to fakt uhybat nebudu.

    A s tim vadi nevadi, pokud by si jel 130, ja taky 130, jsme v danou chvili nejrychlejsi na dalnici, tudiz predjizdet kamion je jen o prejeti do vedlejsiho pruhu. pokud jedes 150, musim si to hlidat jestli do leveho muzu a to mi vadi. (prave jsem to dotahnul do uplnyho absurdna, ale to ze nikomu ve 150 nevadis neni uplne pravda)
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    CAIDEL: tady se zbytecne chyta meho udaje 145 tempomat. Ale..
    - tempomatovych 145, neni realnych 145, ale je to nekde mezi 130-135km/h.
    - touto rychlosti ja nikoho neomezuji
    - jezdim v P a L vyuzivam jen na predjeti
    Kdezto, ti co jezdi v L pruhu..
    - rozhodne realnych 130 nejedou (spise 110-120), jen jim to proste drnca v P, coz tu mnozi potvrzuji
    - omezuji a brani v predjeti rychlejsi vozidla

    Od stolu to fakt stejne neni, jen si z toho berete, co se vam hodi. Zaklad je ohleduplnost a s tim souvisi neomezovat nikoho. Ja nikomu neberu pravo jet si jak chce a kde chce, ale at me svym jednanim neomezuje a nebrani. Ja ho taky nemezuji. To je cele.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    HAMSTER: Ano. Až na to, že nic není černobílé a tedy jedu 150 nemusí znamenat že nikomu nevadím a také jedu vlevo nemusí znamenat úmyslně zdržuju.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    CAIDEL: Základem je ohleduplnost. Když jedu 150, tak nikomu nevadím. Když někoho úmyslně zdržuju, tak sem debil.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    HAMSTER: V levém se nejezdí. A taky se nejezdí přes limit :) Takže nevím co si zrovna tyhle dvě skupiny vyčítají.

    Jedna skupina říká: Já si porušuju pravidla a jedu si 150, ale TY je KURVA! koukej dodržovat a vypadni doprava.
    Druhá skupina říká: Já si porušuju pravidla a jedu vlevo, ale TY je KURVA! koukej dodržovat a zpomal na 130.

    Mě to takhle od stolu přijde dost podobné.

    Jinak tedy platí, že stejně jako rychle jedoucí řidič může kdykoli "vézt ženu do porodnice" a mít tak důvod překračovat limit, může řidič jedoucí vlevo kdykoli "vidět vpravo překážku provozu / nebezpečí" (jámu co mu urve tlumiče) a tudíž jet vlevo.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    RALI: Pokud je pravej volnej, nemáš v levým co dělat - a je fuk, jestli jedeš 80 nebo 200. A když už tam musíš bejt, tak aspoň nezdržuj ostatní a uhni. Já nedržkuju (narozdíl od místních slušnejch Čechů) ani když dojedu kamion, když někoho předjíždí. Ale když je vpravo volno, tak proč mám kurva někoho dojíždět, brzdit za ním, blikat na něj, aby mě pustil. PROČ??
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam