• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    VYWERN: To je ještě v pohodě. Nejlepší jsou ti strážci tradičních hodnot, co v případě, že jeden pruh je prázdný a nevyužitý, tento pro jistotu úmyslně zašpuntují, aby je náhodou někdo nepředjel a neušetřil si tak vychutnání kolony.
    RALI
    RALI --- ---
    VYWERN: to ze lidi neumi pouzivat zip, s tim uz jsem se nejak naucil zit a hlavne v hustejsim provozu to stejne nemuze byt uplne plynule (uz se alespon naucili se na stridacku poustet, az na vyjimky), ale proc na strakonicky ve smeru na prahu kde to bylo stazeny do jednoho pruhu to stalo kazdou nedeli i v cele delce zuzeni nechapu. Bylo to tak na hodinku poskakovani po centimtrech, a pritom tam je jen jedna pripojka a to jen asitak 200 metru pred koncem zuzeni a navic cela ta uzavirka zacinala zhruba kilak od zacatku dalnice. Ani tam neni na co cumet, ze by to brzdili cumilove. Nerozumim, nechapu-

    nemate neko tuseni, co vede ridice v pripojovacim pruhu se cpat do prubezneho 200 m pred zuzenim a ne az tam kde by meli?
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    12km kolona pred Brnem, protoze lidi neumi pouzivat zip na zuzeni. Me klepne. Samozrejme par zmrdiku,kteri to brali chvili z P ne L bylo a nikam se driv nedostali.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    GORG: tak na to znám odpověď docela přesnou. Protože v Itálii používá při předjíždění blinkr jeden z deseti, tak se nechává blikat po celou dobu, aby se průměrná doba používání blinkru srovnala s okolními státy.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    GORG: v Itálii a Španělsku je zvyk blikat po celou dobu předjíždění a aplikuje se to i na dálnice, kde to prostě znamená, že předjíždí, nic víc...
    JOPS
    JOPS --- ---
    GORG
    GORG --- ---
    btw co znamená to, jak všichni ve Španělsku blikají levým blinkrem, když jedou v levém pruhu na víceproudovce?
    nejdřív jsem si říkal, že ho prostě zapomněl zapnutý, ale pak mi přišlo, že ho tak "zapomínají" všichni :) asi by šlo takový signál vyložit "Teď rozhodně nejdu zabočovat vpravo...", ale mám pocit, že to z toho taky úplně nevyplývalo. Tak asi situace viz níže Itálie :)
    MVEK
    MVEK --- ---
    Pobavilo mě, že ve Foriu na Ischii je na vjezdu do městečka zákaz troubení:-).
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    Po 16ti dnech v Italii mi diskuze o blinkrech prijde komicka :) Tam fakt blikne obcas jedno auto z 10ti a normalne funguji a to i ve velkych aglomeracich typu Milano. Tam se ale ovsem hodne troubi. Italove maji zvyk jezdit mezi pruhy a kdyz takhle zatarasi mozny vyjezd pro jine auto (coz je na kazde krizovatce), tak na sebe okamzite troubi :)
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    TRISSIE: Myslel jsem to tak...
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    THE_MIRACLE: já bych teda doplnila, že nejen "vždy", ale současně "a pouze tehdy".
    Zrovna dneska ráno jsem potkala borce, co se před sjezdem rozblikal, ale sjížděl až o jedna dál, dost matoucí.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    THE_MIRACLE: Jak tu někdo psal. Bohatě by stačilo, kdybychom se naučili blikat vždy, když kruháč opouštím.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADMIX: Souhlasím, že pokud by to používali všichni, tak na velkých kruháčích to může mít smysl. Tady v Čr a dále na jih to ale fungovat nebude...
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    HERR_FLICK: Fakt mi to tak nepřijde
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    PHAILO: prave se casto krizi... u slozitejsich vytizenejch kruhacu je blinkr na obe strany hodne velky plus..
    hodne to urychluje bo cekajici vidi kam jedes mnohem driv a lip
    ale to si musis zazit

    treba pres tenhle sem jezdil nekolikrat kazdej den
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    Hele ono to vypada jako nesmysl, dokud nejakej cas neridite v zemi, kde to takhle vetsina ridicu dela. Pak to najednou zahadne funguje.
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    HERR_FLICK: Pokud se nekříží, tak přece není problém.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    PHAILO: no a pak mas dvoupruhy vyjezdy.. na ktery vyjizdej obe auta klidne zaroven s vyjimkou pokud zrovna ten vnejsi nema blinkr dovnitr
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    HERR_FLICK: Není. Pokud jedu ve vnitřním, musím stejně dát přednost tomu, co pokračuje ve vnějším. Takže blinkr je bezpředmětný.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    THE_MIRACLE: pouzivat na kruhacich obe smerovky je naopak naprosto skvely a pokazdy kdyz prijedu do cr mi sere na velkejch ze to tu tak neni

    priklad za vsechny.. jedu na dvouproudym kruhaci ve vnitrnim a chci uz odbocit.. auto ve vnejsim ale nekdy po kruhaci pokracuje...

    navic presne jak pise admix kdyz nekdo da blinkr ze pojede az treti vyjezd tak uz zdalky clovek vi a prizpusobi se tomu

    zadalsi kdyz po celou dobu na kruhaci blikam na jeden a pak pred vyjezdem na druhej smer vi ostatni co ode me muzou cekat daleko lip

    taky sem na to zezacatku cumel s neduverou ale pro plynulost a bezpecnost provozu a informovanost okoli o dalsich krocich co hodlam podniknout to je jednoznacny plus
    MVEK
    MVEK --- ---
    SAMOUT: Já, ale bylo to od kolegy z práci, od kterého jsem se zrovna stěhoval do jiné části budovy.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam