SPM: Řízení mě taky baví, ale samořídící auta jsou sympatická myšlenka v masové dopravě. Pro rutinní dopravu i třeba za stavu opilosti nebo dopravy zboží.
Problém asi je, že pokud chceme dál mezi nimi jezdit i manuálně, pak setkávání se samořídícími auty do toho minimálně zpočátku může vnášet přílíš mnoho chaotičnosti. Na druhou stranu ten počet nehod i tak vypadá velmi malý. Většina nehod byla údajně způsobena lidskými řidiči, kteří do samovozítka narazili (např. na červené, když samovozítko poctivě stálo na světlech)
Musím ale říct, že když jsem přes Německo jel bráchovým polointeligentním autem, který mi i trochu hýbalo volantem a mělo to nějaký nadupaný tempomat, co si umí sám přibrzdit, pokud před sebou vidí pomaleji jedoucí auto, tak mě to zpočátku trochu znervozňovalo.... tak trochu jakoby auto byla nějaká gamesa
Když jsem pak sedl zpět do svého hloupého auta, který ani tempomat nemá, bylo mi to o dost příjemnější. Možná věc zvyku, ale už tyhle drobné zásahy do řízení počítačem vznášely otázky, jak moc tomu jde důvěřovat.:)
Stoprocentně bezpečný to nebude nikdy, ale umělá inteligence srovnatelná s člověkem tu má být podle Kurtzweila už kolem 2030, takže tohodle se asi dožijem. I narůstajících otázek, jakým způsobem má komp řešit nehody - upřednostnit život pasažérů nebo to nabrat raději do chodce, zvířete než do masivní konstrukce náklaďáku nebo stromu. To bude pastva pro právníky koukajících programátorům přes rameno.