• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    VYWERN: popravdě, to, že je potřeba pneumatiku pak vyměnit, mi říkal manžel, dál jsem to nezkoumala, jen vím, kde je v autě kompresor, abych ho mohla ukazovat na STK :-)
    a fakt jsou věci, kde radši zaplatím profesionálům - chytrý automechanik si taky na sepsání smlouvy zaplatí právníka, i když "na netu jsou určitě vzory", tak proč by si chytrá právnička neměla zaplatit automechanika, i když na netu jsou určitě návody :-)
    MVEK
    MVEK --- ---
    U Feldy jsem si odpálil pojistku sám, když jsem do zapalovače zkusil strčit zářivku do auta, která ale měla velmi mnoho desetiletí zastaralou koncovku, nekompatibilní se soudobými zásuvkami. Výsledek byl, že kromě zásuvky nefungovala půlka osvětlení přístrojovky.

    Ale nevím, co by se stalo dneska v dnešní Fabii nebo dražším autě:-).
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    WYMA: já neříkám, že taková závada není, jen že jsem ji nikdy prakticky neřešila, takže nemám zkušenosti. S těmi světly je to dobrá připomínka (a upozorním kolegyni, co včera dorazila do práce rozklepaná, protože jí ve čtyři ráno na dálnici ve 140 z ničeho nic zhasly všechny světla... po pár vteřinách čiré hrůzy zase naskočily, ale je to přesně taková věc, co by mohla být uvolněná nebo už odcházející pojistka).
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    TRISSIE: tak jasne, samotny seznam povinne vybavy je v dnesni dobe usmevny.
    Mimochodem, lepici sada ti pneumatiku neznici, jen ventilek + cast te sady, jako hadicky atd, musis koupit nove mleko. Je s tim opruz, proto se doporucuje rezerva nebo runflat.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    TRISSIE: Je fakt, že závad co spraví vyměnit pojistku moc není a když tak jsou spíš ne tak kritický věci jako že netroubí klakson, nefunguje centrál atd.. Občas možná světla, že nejdou třeba dálkový nebo potkávačky..
    WYMA
    WYMA --- ---
    TRISSIE: že ses s takovou závadou ještě nesetkala neznamená, že to tak není:) vždy se vyplatí, pokud ti přestane svítit třeba nějaký světlo, stírat stěrače atp., otevřít pojistkovou skříň, najít příslušnou pojistku (buď na stěně té skříňky nebo v manuálu máš nákres), a tu pojistku zkusit vyměnit.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    LOPIK: se závadou, která by se dala vyřešit výměnou pojistky, jsem se ještě nesetkala, takže prakticky nevím - ale jak bych poznala, co se stalo? Auto akorát rozsvítí nějakou kontrolku, pravděpodobně bude na výběr mezi "zajeďte brzy do servisu" nebo "okamžitě odstavte auto", plus ne úplně specifickou závadu typu "motor" nebo "elektroinstalace", ale jak mám vědět, že na to zabere výměna pojistky? Poslední dvě závady, co jsem řešila, byly ještě ke všemu jen pseudozávady, protože jediná věc, co byla vadná, bylo čidlo detekce vady, které bylo potřeba vyměnit :-)
    MVEK
    MVEK --- ---
    Jen drobnost, která ne vždy pomůže, ale kdo chce být schopen snáze vyměnit kolo na cestě - po výměně pneu v servisu si šrouby povolit a dotáhnout sám a pak zhruba po sto kilometrech zkontrolovat, jestli nejdou ještě jednou dotáhnout. Nikdy se na to neopírat vahou, jen silou co nejvíc dotáhnout a ideálně tím samým klíčem, který vozíte.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Rezerva je poviná snad jen na autech, co jí maj - spousta aut je dneska bez rezervy - dávaj se místo toho runflaty, nebo taková pěna atd.. S těma žárovkama souhlas.. Pojistky na druhou stranu většinou tak složitý nebývaj, stačí vědět kde jsou a většinou je napsaný na víčku, která je od čeho..
    Možnost tohle zvládnout sám je IMO lepší spíš pro mně samotnýho - když píchnu, tak jsem rád, že si to kolo vyměním a můžu dojet kam potřebuju, než řešit odtah, rychloservis atd..
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    SPM: plus taky většina lidí mění kola v servisu, což znamená, že jsou dost utažené šrouby - já je třeba prostě nepovolím, ani kdybych po tom skákala nahoru dolů (a navíc tada, na jednom autě mám homologaci na provoz bez rezervy, jenže ta výplň neopravitelně zničí pneumatiku, takže nechat se odtáhnout do nejbližšího pneuservisu vyjde výrazně levněji než pak měnit pneumatiky na celé nápravě).

    s nemožností vyměnit žárovku taky souhlasím, navíc ne na všech autech ti stačí nářadí (minimálně jedno auto v rodině vyžaduje výměnu žárovky na rampě, kde je to triviální, kdežto zezhora se tam prakticky nedá dostat - moje auto pro změnu má žárovky dostupné pouze z podběhu kola, ale abych se tam dostala, tak musím vytočit kola na maximální raid, což zamkne volant v poloze, kde to "urve" na sílu jen manžel, já to prostě nedám - a on pro změnu zase tu žárovku nevymění, protože do té díry v podběhu nedostane ruku).

    A k čemu vozím v autě pojistky, tak to nemám tušení, protože při složitosti elektroniky v autě nemám šanci poznat, co se posralo.
    SPM
    SPM --- ---
    Tady je podle mě smutnější ještě jiná věc... ta povinná výbava se taknějak ve stejném duchu nese už spoustu let, ale schopnosti řidičů (a "řidičů") se za tu dobu tak trochu změnily... takže sice v tom autě pořád všichni mají náhradní kolo a nářadí (nebo opravnou sadu), ale reálně si tipnu, že tak půlka lidí si to kolo sama stejně nevymění... A velká část z nich ani nebude tušit, jak by se to kolo mělo měnit, natož že je k tomu potřeba nějakej klíč nebo hever (ačkoliv třeba v tom autě to všechno mají, protože obvykle tenhle základ je v tom autě od výroby a moc nemizí...) Žárovky jsou třeba povinné, ale že na spoustě aut bez nářadí (které už povinné není) člověk tu žárovku stejně nevymění, to se taky neřeší. No a použít lékárničku bude pro spoustu lidí taky oříšek - ale tady alespoň obvykle operátor na tísňové lince je schopen podávat informace...
    KRUPAN
    KRUPAN --- ---
    no to je degen, měli ho zbuzerovat víc, za tu hloupost :)) argumentovat tím, že vole potřebuješ manuál aby jsi našel části povinný výbavy... taky slušná demence. prostě se potkali dva kokoti, vrána k vrane. všichni vědí, jaký fízlové jsou a takhle jim ještě nahrávat, lolecek :))
    MVEK
    MVEK --- ---
    PETINY: V tom případě ale odmítnutí ukázat nebo říct, že tedy nevím a můžu to zkusit najít, jestli to chce, je jasné nasírání policisty, a může teoreticky skončit hádáním se ve správním řízení. Protože to je pak věc pohledu, jestli je to nezbytná míra a rozsah.
    PETINY
    PETINY --- ---
    MVEK: hloupost to možná je, ale nemá právní základ pro popotahování.
    A ne, nemusíš ani vědět, ani prokázat. Ty nemáš komukoliv co prokazovat nebo dokazovat, ty máš jenom poskytnout spolupráci v nezbytný míře a rozsahu (a nikde není specifikovaný jakej rozsah to to je).
    MVEK
    MVEK --- ---
    PHAILO: Chceš říct, že řidič není povinen vědět kde a prokázat, že má povinnou výbavu? Pomíjím smysluplnost u kola nebo novějších vozů a žárovek, ale ono nevědět, kde mám třeba trojúhelník nebo lékárničku podle mě pokud není přestupek, tak je ale hloupost.
    SPM
    SPM --- ---
    PHAILO: Jojo, je tak známý, že jestli ho znali i ti policajti, tak se divím, že mu jako bonus nedopřáli asfaltovou masáž :-)

    Jinak teda nevím... párkrát mě zastavili, ale taknějak jsem jim pokaždé ukázal papíry, popřáli mi šťastnou cestu a jel jsem. Možná že kdybych se místo toho ptal, proč mě zastavili, tak jsem si taky procvičil hledání povinné výbavy v autě :-)
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    VYWERN: Co se týče těch "srand". K tomu dvě věci. Za prvé klíč v Audi je opravdu na naprosto debilním místě a pokud jsi ho nikdy nepotřeboval, bez manuálu ho nenajdeš. Já nevím kde se nachází u žádného z aut, se kterými momentálně jezdím. Je fakt, že já bych se buzerovat nenechal a nehledal bych ho. Na druhou stranu na postupu řidiče nevidím cokoliv špatného. Co se týče psa, tak je logické, že ho tahle situace stresuje, ani to není nikterak překvapivé. Fízl tomu však nasadil korunu, když nic nenašel a následně si vzpomněl, že pes není připoutaný, takže pokutička. Čímž dokázal, že to celé byla jen buzerační kontrola a "vždycky se něco najde".

    PETINY: Pokud mě zastaví, aniž bych cokoli udělal, pak je jasné, že je to jen buzerační kontrola. Pak je celkem na místě zeptat se co se bude dít, a to za účelem vymezení předmětu takové kontrolní kontroly. I za účelem předejití komplikací, které nastanou, když se nebude dát nic najít. Takže co se týče žádosti o poučení, možná nebyla formulována zcela přátelsky, ale na druhou stranu na ní neshledávám cokoliv špatného.

    DYNK: Je to celkem známý bloger - Damir Špoljarič. Navíc má nějakou celkem známou firmu přes hosting a datacentra, myslím.
    DYNK
    DYNK --- ---
    Co to je za cloveka? Ja myslel, ze to je nejakej nahodnej chlapik.
    FELCARKILLER
    FELCARKILLER --- ---
    VYWERN: to sice nevime co udelal pred zacatkem videa, ale taky mu ten policajt vubec nic nerek, ze by udelal/spachal

    a jinak podobnou buzeraci jsem taky zazil, akorat nejsem takovej pistolnik abych se tam s nima dohadoval s mobilem v ruce, jestli mam vsechny potrebny pojistky, ukazal jsem jim vsechno co chteli a i tak byli nasledne zavreny v aute dalsi pul hodinu, nez me nechali jet
    PETINY
    PETINY --- ---
    na tom videu je - za mě - trochu zbytečný, jak hned vyšel z auta a ptal se policajta, jestli bude nějaký poučení, když ještě nikdo nic neřekl. To pak prostě každej policajt jedná trochu jinak, než když "řidič drží hubu".
    Ale od okamžiku, kdy otevře hubu ten policajt, jedná - když ne vyloženě protiprávně - tak minimálně hrubě neprofesionálně. Za tohle ho v práci fakt nepochválí, a nedivil bych se, kdyby to vyvolalo nějakou mediální ozvěnu, přecejen ten člověk není úplně neznámej a views u toho videa raketově rostou :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam