• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    DRMENGELE: To se mi libi tady na severu, na tech dlouhejch interstate trasach - kdyz potkam nepojizdny auto, tak jen vyjimecne jsem videl, ze by u sebe nemelo budto rovnou velkej assistance truck s takovym tim bufferem na zadku, nebo aspon policejni auto s majakama, ktery si stoupne 200m pred to odstaveny do pravyho pruhu a zpomaluje provoz do levyho pruhu. Takze se treba to kolo da vymenit bezpecne. Vzhledem k tomu jak casto to potkavam to tu asi je soucast "sluzeb" policie :D
    DRMENGELE
    DRMENGELE --- ---
    GORG: Klobouk dolů, na dálnici bych asi tak odvážnej nebyl. Jednou mi na dálnici odešlo turbo, jednou jsem píchnul. V prvním případě, jsem zajel do odstavnýho, hupsnul přes příkop do trávy a volal si odtah. Při píchnutí jsem naštěstí zrovna minul ceduli značící benzínu za 500m, takže jsem s tím dokodrcal tam, kde jsem nakonec zjistil, že mám roztrhlé obě pneu, takže tak jako tak mi nezbylo nic jinýh než odtah. Ale po zkušenostech, kdy jsem na vlastní oči viděl pracovníka údržby bez nohy, po tom co do něj vlítla dodávka (to tam měli i ten vozík s cedulí jak kráva) a před pár dny sraženýho pracovníka odtahovky na D5 u Plzně, tak mi to přezouvání v odstavnym bez nějaký bariéry v podobě asistenčního vozu, nepřipadá úplně ok.
    SMOKY
    SMOKY --- ---
    GORG: Než měnit kolo, na dálnici, to bych radši zalez za svodidlo a zavolal asistencku. Na to se mám moc rád.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    SPM: s hydr.panenkou to šlo samo. tos sundal šrouby a pustil kolo zpátky na zem. odtrhlo se to samo. dneska jsou všude ty otravný hákáče
    GORG: moje první výměna byla na výletě do muzea s prarodiči. dědek to dělat nemoh, tak jsem to musel ve 12cti zvládnout já (děda ani nepoznal že mu plandá kolo)
    SPM
    SPM --- ---
    GORG: hmm, kde si při měnění kola nabral na rukou olej? :-D že se člověk zasere tou špínou z gum, to jo... ale zrovna olej by tam úplně být neměl, pokud to někdo nepřehnal s mazáním šroubů :-D (jinak já to nemazal a šrouby jsem zatím povolil vždycky. Zato mi přirezává kolo na tu blbost, na který drží a dostat ho jednou z toho bylo dost dobrodružné...)
    GORG
    GORG --- ---
    TRISSIE: hm já pichl v prvním roce ježdění. Pěkně na D1 se najednou celá zadní pneu vypustila.
    Tak mám asi na čas klid :)
    Výměna kola šla celkem snadno,kdyz jsem si pomohl kopnutim do klíče. Ale ruce jsem si pak na benzince myl od oleje asi 15 min.
    Já jsem sice laik v tomhle spíš, ale hledání klíče v manuálu mě taky docela pobavilo. Věděl jsem přesně kd ho v ty hromadě bordelu hledat, ) ale auto mám spíš lowcost starika, co žádný fancy úchyty na rezervu nema.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    LOPIK: tuhle jsem koukal na yt jak se opravujou gumy pro dumpery.. jako vsechno jde ale aby to stalo za to
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    MVEK: jo tak hl. naklad je cena, jinak to spotrebu nijak nezvysuje, do paru menit take nemusis a opravit to take muzes, jen se to nedoporucuje, ale opravit jde. Prezouvani je za stejne penize. Takze fakt rozdil je jen v porizovaci cene. Ale to je dan za pohodli a bezpecnost.
    SPM
    SPM --- ---
    MVEK: no opotřebení by zase mělo být rovnoměrné, takže je taky sjedeš všechny za +- stejnou dobu :-)
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Při defektu "jedu a najednou musím vyměnit kolo" je ta guma stejně v 99% na odpis..
    MVEK
    MVEK --- ---
    SPM: Jasně, asi to myslí jen po normálním opotřebení, ne po defektu jedné, že bych musel měnit obě.
    SPM
    SPM --- ---
    MVEK: Tak pár měníš vždycky. Teda respektive když už ta guma nejde opravit a musíš koupit novou, tak to stejně musíš vyměnit na celé nápravě. V případě AWD na obou...
    MVEK
    MVEK --- ---
    VYWERN: Dík a co se týče těch dojezdových pneumatik, tak tady: http://www.autolexicon.net/cs/articles/pneumatiky-runflat/ jsem četl spíš, že to jako docela dost přidává nákladů. Spotřeba, cena pneu, obvykle nutnost výměny páru a dražší přezouvání. Proto jsem si rýpnul, že kdo si je pořídí, asi nebude řešit finanční zátěž aktivního systému kontroly tlaku.

    SPM: Jasně, dík za objasnění, tak jako tak nemusím, dalo se žít před bez kontroly úplně, tak stačí pasivní:-).
    SPM
    SPM --- ---
    MVEK: Tohle nevím, ale za to znám auta, kde ty čidla mají nějaký identifikátor (S/N, něco na ten způsob), který je zanesen v řídící jednotce v autě. Takže když máš dvě sady kol s čidlama a přehodíš to, tak v autě začne svítit prudící kontrolka, protože to jeho známý čidlo se ztratilo. A pak se musí v autorizáku zaplatit výpalný za to, že to přepíšou (takže prakticky po každém přezutí nebo přezouvat u nich). Nebo se s tim potom šaší, kdy se ten identifikátor v těch čidlech přepisuje, aby obě sady se tvářily jako stejná čidla...
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    MVEK: tech systemu primeho mereni je vic. Muzes mit cidla na vnitrni strane gumy a nebo primo ve ventilku. Baterka by mela vydrzet cca 5let max. A pak musis koupit cele cidlo znova, baterka vymenit nelze. proto neprimy system je lepsi v tom, ze zde nic neplatis na vic, zase je ale nepresny s odchylkama klidne 20%. A to jeste nevis, ze treba ventilky s primym merenim maji automobilky ruzne a na kazdy ventilek musis pouzit jiny momentovy klic, jinak to poskodis. Ono se muze stat, ze neodbornou manipulaci ti ten ventilek klidne v autoservise znici, je to sranda :)
    Neprimy system neni o drazsim nebo cizim aute, ale jen o tom, jak si to ktera automobilka nastavi. Proto treba koncern VW pouziva vsechny typy systemu a ruzne.

    Kde jsi prisel na to, ze u runflat pneu majitele neresi finance? :D
    KRUPAN
    KRUPAN --- ---
    PALEONTOLOG: u sluzebaku taky ne, pac se nevejde, jsou tam plynový nádrže. opravná sada.
    MVEK
    MVEK --- ---
    Je to taky blábol, nebo je pravda, že ten aktivní systém měře tlaku v kolech vyžaduje speciální ventilky, ve kterých vydrží baterka tak tři roky a nejde měnit, a samozřejmě totéž je třeba na zimáky (pro splnění předpisů, když už je tímhle auto vybaveno), tedy výpočtem to vyjde na slušnou částku ročně?
    A že dost cizích nebo dražších aut je tím vybaveno oproti tomu nepřímému přes otáčení kol jako třeba současné Fabie.

    Je mi jasné, že pokud mají pravdu zas soupisy ohledně "run on flat", tak těm, kdo si je pořídí asi finance za výměnu ventilků nevadí (a navíc jezdí asi tak často, že ty gumy sjedou, takže se ta položka jen přidruží k novým gumám), jen si to chci ověřit, že to není mimo.

    PETINY: Jo, já vím, takhle to s tím mazáním ze stejných důvodů děláme.
    PETINY
    PETINY --- ---
    TRISSIE: no je fakt, že někdy i šrouby utažený "na moment" dovedou křehčí pohlaví potrápit..

    MVEK: ono se to liší podle výrobce, ale základní premisa je - pokud na autě pravidelně měním kola a dochází k opotřebení šroubů = opotřebovává se i ta ochrana, která na těch šroubech je z fabriky = šroub rezne a nejde povolit.
    To mazadlo (ať je to vazelína, něbo nějakej hi-tek) se tam dává jednak proto, aby to šlo líp povolit, a hlavně ale aby to ne(za)rezlo. Na internetu je okolo toho spousta polopravd a "odborníků", kteří tvrdí třeba i to, že namazanej šroub se povoluje (lol), to je nesmysl.
    Zároveň se tím mazáním myslí to ručně zlehka namazat, ne že ten šroub vypadá jak kdybych vyndal prst ze sklenice medu.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    KRUPAN: já v autě místo na rezervu prostě ani nemám. jen fix ve spreji a kompresor, co jsem půjčil sestře a ukradli jí ho i s autem. takže nemám vůbec nic.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    PHAILO: tak jestli mas asistenci, tak v pohode.

    SPM: ABS ;)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam