• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Při defektu "jedu a najednou musím vyměnit kolo" je ta guma stejně v 99% na odpis..
    MVEK
    MVEK --- ---
    SPM: Jasně, asi to myslí jen po normálním opotřebení, ne po defektu jedné, že bych musel měnit obě.
    SPM
    SPM --- ---
    MVEK: Tak pár měníš vždycky. Teda respektive když už ta guma nejde opravit a musíš koupit novou, tak to stejně musíš vyměnit na celé nápravě. V případě AWD na obou...
    MVEK
    MVEK --- ---
    VYWERN: Dík a co se týče těch dojezdových pneumatik, tak tady: http://www.autolexicon.net/cs/articles/pneumatiky-runflat/ jsem četl spíš, že to jako docela dost přidává nákladů. Spotřeba, cena pneu, obvykle nutnost výměny páru a dražší přezouvání. Proto jsem si rýpnul, že kdo si je pořídí, asi nebude řešit finanční zátěž aktivního systému kontroly tlaku.

    SPM: Jasně, dík za objasnění, tak jako tak nemusím, dalo se žít před bez kontroly úplně, tak stačí pasivní:-).
    SPM
    SPM --- ---
    MVEK: Tohle nevím, ale za to znám auta, kde ty čidla mají nějaký identifikátor (S/N, něco na ten způsob), který je zanesen v řídící jednotce v autě. Takže když máš dvě sady kol s čidlama a přehodíš to, tak v autě začne svítit prudící kontrolka, protože to jeho známý čidlo se ztratilo. A pak se musí v autorizáku zaplatit výpalný za to, že to přepíšou (takže prakticky po každém přezutí nebo přezouvat u nich). Nebo se s tim potom šaší, kdy se ten identifikátor v těch čidlech přepisuje, aby obě sady se tvářily jako stejná čidla...
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    MVEK: tech systemu primeho mereni je vic. Muzes mit cidla na vnitrni strane gumy a nebo primo ve ventilku. Baterka by mela vydrzet cca 5let max. A pak musis koupit cele cidlo znova, baterka vymenit nelze. proto neprimy system je lepsi v tom, ze zde nic neplatis na vic, zase je ale nepresny s odchylkama klidne 20%. A to jeste nevis, ze treba ventilky s primym merenim maji automobilky ruzne a na kazdy ventilek musis pouzit jiny momentovy klic, jinak to poskodis. Ono se muze stat, ze neodbornou manipulaci ti ten ventilek klidne v autoservise znici, je to sranda :)
    Neprimy system neni o drazsim nebo cizim aute, ale jen o tom, jak si to ktera automobilka nastavi. Proto treba koncern VW pouziva vsechny typy systemu a ruzne.

    Kde jsi prisel na to, ze u runflat pneu majitele neresi finance? :D
    KRUPAN
    KRUPAN --- ---
    PALEONTOLOG: u sluzebaku taky ne, pac se nevejde, jsou tam plynový nádrže. opravná sada.
    MVEK
    MVEK --- ---
    Je to taky blábol, nebo je pravda, že ten aktivní systém měře tlaku v kolech vyžaduje speciální ventilky, ve kterých vydrží baterka tak tři roky a nejde měnit, a samozřejmě totéž je třeba na zimáky (pro splnění předpisů, když už je tímhle auto vybaveno), tedy výpočtem to vyjde na slušnou částku ročně?
    A že dost cizích nebo dražších aut je tím vybaveno oproti tomu nepřímému přes otáčení kol jako třeba současné Fabie.

    Je mi jasné, že pokud mají pravdu zas soupisy ohledně "run on flat", tak těm, kdo si je pořídí asi finance za výměnu ventilků nevadí (a navíc jezdí asi tak často, že ty gumy sjedou, takže se ta položka jen přidruží k novým gumám), jen si to chci ověřit, že to není mimo.

    PETINY: Jo, já vím, takhle to s tím mazáním ze stejných důvodů děláme.
    PETINY
    PETINY --- ---
    TRISSIE: no je fakt, že někdy i šrouby utažený "na moment" dovedou křehčí pohlaví potrápit..

    MVEK: ono se to liší podle výrobce, ale základní premisa je - pokud na autě pravidelně měním kola a dochází k opotřebení šroubů = opotřebovává se i ta ochrana, která na těch šroubech je z fabriky = šroub rezne a nejde povolit.
    To mazadlo (ať je to vazelína, něbo nějakej hi-tek) se tam dává jednak proto, aby to šlo líp povolit, a hlavně ale aby to ne(za)rezlo. Na internetu je okolo toho spousta polopravd a "odborníků", kteří tvrdí třeba i to, že namazanej šroub se povoluje (lol), to je nesmysl.
    Zároveň se tím mazáním myslí to ručně zlehka namazat, ne že ten šroub vypadá jak kdybych vyndal prst ze sklenice medu.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    KRUPAN: já v autě místo na rezervu prostě ani nemám. jen fix ve spreji a kompresor, co jsem půjčil sestře a ukradli jí ho i s autem. takže nemám vůbec nic.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    PHAILO: tak jestli mas asistenci, tak v pohode.

    SPM: ABS ;)
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    VYWERN: Já jsem to udělal proto, že rozdíl mezi runflat vs. nerunflat gumami byl 30K (30 vs. 60).

    KRUPAN: Jo, až píchnu, zaplatím si odtahovku nebo asistenci. Ono stejně by to tak dopadlo i s rezervou, protože bych se s tím nechtěl srát.
    MVEK
    MVEK --- ---
    PETINY: Máznout? Jako taky jsme to jednou za pár let lehce udělali, ale zároveň jsem dostal instrukci, že se to nemá dělat (možná ze servisní příručky).
    MVEK
    MVEK --- ---
    PETINY: Já radši žádnou (nechci být závislý na obsazenosti servisů, ale chci si to vyměnit opravdu podle počasí sám), možná vycházím ze zastaralé rady, nevím jak stará je běžná praxe používání momenťáků. Ale samozřejmě do autorizovaných servisů většina lidí jezdí, takže jestli tam to tak dopadá, tak ta rada je dobrá:-).
    Se všemožnými servisy nejen aut máme ale v rodině mnoho zábavných zkušeností, a šlo o značkové o neznačkové. Jen to nikdy nebyl nikdo známý, protože ho nemáme.
    SPM
    SPM --- ---
    VYWERN: jakože měřák v kastlíku? :-))

    TRISSIE: já přímo nepích, zato poslední auto co jsem pořídil, tak mělo v každé sadě jednu ucházející gumu. Tak jsem si to snad do konce života vybral :-)
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    PETINY: naposledy jsem měla důvod to testovat v roce 2001 (a nešlo mi to), kde jsme v té době přezouvali, to už si fakt nepamatuju, ono to píchnutí taky není věc, co člověk řeší denně - sice se říká, že průměrný řidič píchne jednou za 150.000, tak už hodně přesluhuju, tak to radši zaťukám...
    PETINY
    PETINY --- ---
    MVEK: TRISSIE: nechci nic říkat, ale to asi jezdíte do autorizáku, nebo k nějakýho "osvědčenýmu známýnu" ne? V normálním servisu se ty šrouby trochu promáznou a utáhnou tzv. na moment, že to sice rukou nepovolíš, ale když na to klepneš nohou, tak se musí povolit..
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    Proto jsem rad, ze mam alespon ted na aute neprime mereni tlaku.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    SPM: nevim jak se senzory na vnitrku plaste, ale pokud je senzor v ramci ventilku a musis vymenit cely ventilek, tak je to jasne...
    KRUPAN
    KRUPAN --- ---
    PHAILO: já myslím, že strážcům je to úplně u prdele, ale tvůj boj, až pichnes, místo jednoduchý výměny si holt zaplatíš odtahovku. a to se vyplatí. tvrďáku bez rezervy :))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam