• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    SPM
    SPM --- ---
    MVEK: Tohle nevím, ale za to znám auta, kde ty čidla mají nějaký identifikátor (S/N, něco na ten způsob), který je zanesen v řídící jednotce v autě. Takže když máš dvě sady kol s čidlama a přehodíš to, tak v autě začne svítit prudící kontrolka, protože to jeho známý čidlo se ztratilo. A pak se musí v autorizáku zaplatit výpalný za to, že to přepíšou (takže prakticky po každém přezutí nebo přezouvat u nich). Nebo se s tim potom šaší, kdy se ten identifikátor v těch čidlech přepisuje, aby obě sady se tvářily jako stejná čidla...
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    MVEK: tech systemu primeho mereni je vic. Muzes mit cidla na vnitrni strane gumy a nebo primo ve ventilku. Baterka by mela vydrzet cca 5let max. A pak musis koupit cele cidlo znova, baterka vymenit nelze. proto neprimy system je lepsi v tom, ze zde nic neplatis na vic, zase je ale nepresny s odchylkama klidne 20%. A to jeste nevis, ze treba ventilky s primym merenim maji automobilky ruzne a na kazdy ventilek musis pouzit jiny momentovy klic, jinak to poskodis. Ono se muze stat, ze neodbornou manipulaci ti ten ventilek klidne v autoservise znici, je to sranda :)
    Neprimy system neni o drazsim nebo cizim aute, ale jen o tom, jak si to ktera automobilka nastavi. Proto treba koncern VW pouziva vsechny typy systemu a ruzne.

    Kde jsi prisel na to, ze u runflat pneu majitele neresi finance? :D
    MVEK
    MVEK --- ---
    Je to taky blábol, nebo je pravda, že ten aktivní systém měře tlaku v kolech vyžaduje speciální ventilky, ve kterých vydrží baterka tak tři roky a nejde měnit, a samozřejmě totéž je třeba na zimáky (pro splnění předpisů, když už je tímhle auto vybaveno), tedy výpočtem to vyjde na slušnou částku ročně?
    A že dost cizích nebo dražších aut je tím vybaveno oproti tomu nepřímému přes otáčení kol jako třeba současné Fabie.

    Je mi jasné, že pokud mají pravdu zas soupisy ohledně "run on flat", tak těm, kdo si je pořídí asi finance za výměnu ventilků nevadí (a navíc jezdí asi tak často, že ty gumy sjedou, takže se ta položka jen přidruží k novým gumám), jen si to chci ověřit, že to není mimo.

    PETINY: Jo, já vím, takhle to s tím mazáním ze stejných důvodů děláme.
    PETINY
    PETINY --- ---
    TRISSIE: no je fakt, že někdy i šrouby utažený "na moment" dovedou křehčí pohlaví potrápit..

    MVEK: ono se to liší podle výrobce, ale základní premisa je - pokud na autě pravidelně měním kola a dochází k opotřebení šroubů = opotřebovává se i ta ochrana, která na těch šroubech je z fabriky = šroub rezne a nejde povolit.
    To mazadlo (ať je to vazelína, něbo nějakej hi-tek) se tam dává jednak proto, aby to šlo líp povolit, a hlavně ale aby to ne(za)rezlo. Na internetu je okolo toho spousta polopravd a "odborníků", kteří tvrdí třeba i to, že namazanej šroub se povoluje (lol), to je nesmysl.
    Zároveň se tím mazáním myslí to ručně zlehka namazat, ne že ten šroub vypadá jak kdybych vyndal prst ze sklenice medu.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    KRUPAN: já v autě místo na rezervu prostě ani nemám. jen fix ve spreji a kompresor, co jsem půjčil sestře a ukradli jí ho i s autem. takže nemám vůbec nic.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    PHAILO: tak jestli mas asistenci, tak v pohode.

    SPM: ABS ;)
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    VYWERN: Já jsem to udělal proto, že rozdíl mezi runflat vs. nerunflat gumami byl 30K (30 vs. 60).

    KRUPAN: Jo, až píchnu, zaplatím si odtahovku nebo asistenci. Ono stejně by to tak dopadlo i s rezervou, protože bych se s tím nechtěl srát.
    MVEK
    MVEK --- ---
    PETINY: Máznout? Jako taky jsme to jednou za pár let lehce udělali, ale zároveň jsem dostal instrukci, že se to nemá dělat (možná ze servisní příručky).
    MVEK
    MVEK --- ---
    PETINY: Já radši žádnou (nechci být závislý na obsazenosti servisů, ale chci si to vyměnit opravdu podle počasí sám), možná vycházím ze zastaralé rady, nevím jak stará je běžná praxe používání momenťáků. Ale samozřejmě do autorizovaných servisů většina lidí jezdí, takže jestli tam to tak dopadá, tak ta rada je dobrá:-).
    Se všemožnými servisy nejen aut máme ale v rodině mnoho zábavných zkušeností, a šlo o značkové o neznačkové. Jen to nikdy nebyl nikdo známý, protože ho nemáme.
    SPM
    SPM --- ---
    VYWERN: jakože měřák v kastlíku? :-))

    TRISSIE: já přímo nepích, zato poslední auto co jsem pořídil, tak mělo v každé sadě jednu ucházející gumu. Tak jsem si to snad do konce života vybral :-)
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    PETINY: naposledy jsem měla důvod to testovat v roce 2001 (a nešlo mi to), kde jsme v té době přezouvali, to už si fakt nepamatuju, ono to píchnutí taky není věc, co člověk řeší denně - sice se říká, že průměrný řidič píchne jednou za 150.000, tak už hodně přesluhuju, tak to radši zaťukám...
    PETINY
    PETINY --- ---
    MVEK: TRISSIE: nechci nic říkat, ale to asi jezdíte do autorizáku, nebo k nějakýho "osvědčenýmu známýnu" ne? V normálním servisu se ty šrouby trochu promáznou a utáhnou tzv. na moment, že to sice rukou nepovolíš, ale když na to klepneš nohou, tak se musí povolit..
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    Proto jsem rad, ze mam alespon ted na aute neprime mereni tlaku.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    SPM: nevim jak se senzory na vnitrku plaste, ale pokud je senzor v ramci ventilku a musis vymenit cely ventilek, tak je to jasne...
    KRUPAN
    KRUPAN --- ---
    PHAILO: já myslím, že strážcům je to úplně u prdele, ale tvůj boj, až pichnes, místo jednoduchý výměny si holt zaplatíš odtahovku. a to se vyplatí. tvrďáku bez rezervy :))
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    SPM: aha, tak to bude ono, ty senzory tam samozřejmě jsou.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    PHAILO: jj na zimu jsem si taky rikal, ze se vykaslu na runflaty, ale nakonec jsem sehnal jedny za dobre :)
    SPM
    SPM --- ---
    TRISSIE: No, to se stává, když to v pneuservisu utahuje debil :-) Při tom momentu, kterým se ty kola mají utahovat (a třeba zvlášť alu diskům se to moc nelíbí, když se to přetáhne), to povolit jde, alespoň nějak. Teda třeba i rachitická postava to obvykle zvládne skákáním po klíči povolit. Pojistky když je všechno ok, tak většinou moc neodchází... ale jako ty se tam zrovna mít hodí - když najednou chcípne půlka světel, tak vyměnit pojistku (které se obvykle vejdou náhradní přímo do té skříňky a nikde nezavazí) je nejrychlejší oprava. Jinak na ty kola měly fígl snad některé mercedesy - klíč byl teleskopický. Na povolování se vysunul a měl dlouhou páku, na utahování se tahalo silou za kratší variantu :-)

    VYWERN: No co jsem slyšel, tak u některých aut co mají TPMS (senzory na hlídání tlaku), to ty senzory odkouří... a to není zrovna levná sranda.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    TRISSIE: muz te chrani pred informacema :) funguje to tak, ze po pouziti lepici sady se musi do servisu hned, tam je treba je na to upozornit, aby vedeli, ze tu lepici hmotu musi vybrat. Kdyz jim to nereknes, tak pneumatiku zuji a zamrdaji si s tim cely stroj, za coz ti podekuji :) Pneu pak podle prurazu opravi a musi ti vymenit ventilek, ktery je zalepeny od sady. Ty si pak musis koupit min novou hadicku a nadobku s lepicim mlikem na dalsi pouziti.
    Samotna aplikace mlika neni tezka a zvladne ji zena lepe, jak vymenu rezervniho kola, navody k tomu byvaji jednoduche. Ale jak ja rikam, kdyz nevim nebo nechci, zaplatim si asistenci a neresim :)
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    Vidím, že místní strážci tradičních hodnot by se asi úplně posrali z toho, že rezervu vůbec nevedu. Letní mám runflaty, takže tam je to v pohodě. Ale zimní jsou normální, takže bych ji mít měl. A nemám :-D
    BLAF
    BLAF --- ---
    TRISSIE: Jednou jsem jel s vozejkem s krapnutym blinkrem, coz mi odpalovalo pojistku kazdou cca pulhodinu, jsem je pak menil normalne za jizdy, a vetsi zasoba se celkem hodila :)
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    VYWERN: popravdě, to, že je potřeba pneumatiku pak vyměnit, mi říkal manžel, dál jsem to nezkoumala, jen vím, kde je v autě kompresor, abych ho mohla ukazovat na STK :-)
    a fakt jsou věci, kde radši zaplatím profesionálům - chytrý automechanik si taky na sepsání smlouvy zaplatí právníka, i když "na netu jsou určitě vzory", tak proč by si chytrá právnička neměla zaplatit automechanika, i když na netu jsou určitě návody :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam