• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    SPM
    SPM --- ---
    MVEK: Felicie topily zrovna docela dobře, pokud to neměly rozbitý. Teda aspoň benzinový. Obecně bych řekl, že ty rakovinometný kamna, který jsou v Evropě tak v oblibě, a zvláště ty starší, mají v těhlech mrazech hodně velký problém s topením...
    MVEK
    MVEK --- ---
    GORG: To tvé zhodnocení je asi trefné. Ale jsou auta, která nemají nic moc topení tak jako tak, třeba snad všechny Felicie.

    Ale jinak to člověk opravdu potřebuje. Srazit nějakou zvěř nebo skoro srazit nebo částečně srazit... - Jezdit pak v lesích nebo nepřehledných úsecích s křovím apod. pomaleji, sice i v 70 to může dopadnout sakra špatně a i v 50 to může být na odpis, ale aspoň se zvyšují šance a pravděpodobnosti ohledně následků i vyhnutí se.
    Dostat do zadku při prudkém brzdění a dávání přednosti chodci - sledovat si záda, brzdit včas, plynuleji atd. Nebo včas povolit brzdu.
    Sjet si na kluzkém povrchu a podklouznout někde.
    Atd.

    A když jsme u extrémů, dneska v okolí Prahy večer můžeme prý čekat ledovku (tedy jestli bude sněžit až pršet a oteplovat se nad nulu po tom mraze a vymrzlé silnici, tak se nebudu divit).
    GORG
    GORG --- ---
    Když už jsme u těch extrémních situací, tak po pár měsících mě zas dost vycvičila sněhová bouře na cestě z Plzně do Prahy. Do toho se mi permanentně zamlžovalo okno, protože jsem měl rozbitý topení, tak jsem místy pravou rukou utíral okno hadrem. Nejzákeřnější byla najednou situace, že vyjetá kolej ve sněhu mě hodila do druhýho pruhu. Naštěstí jsem po té dálnici jel asi jedinej :) blázen.... dost mě překvapilo, jak se mi to podařilo ustát..jel jsem asi 100km/h..pak zpomalil samozřejmě..nakonec dojel nějaká auta, co to dávali 50km/h,což byla asi rozumná rychlost..
    zpětně mi přijde, že to byla situace, kdy není vhodné vůbec vyjíždět a akceptovat nabídnutý přespání..teď už jsem opatrnější
    GORG
    GORG --- ---
    SPM: No ty šrouby byly od oleje dost a to jsem měl ještě dva různý druhy a meditoval s nima v ruce, který patří do toho jinýho disku na rezervě :) Protože jsem věděl, že jedny z nich by se po čase uvolnily (spíš na dojezd). No imho policajt by se v tom přehrabovat sám nechtěl .)

    SMOKY:
    DRMENGELE: No naštěstí jsem to měl stejně...zrovna jsem míjel ceduli 500 m benzínka, kam jsem zrovna i jet chtěl, protože mě napadlo, že už jsem dlouho nekontroloval olej to raději zkontrolovat, ať ještě neřeším nakonec trable s autem, a v tu sekundu vzadu bum najednou rána.. zadek začal dost ujíždět, ale ovladatelný to bylo, tak jsem byl odhodlanej to tam dodrkotat. Byla úplně prasklá a pěkně žhavá teda...dýl takhle jet, by se asi dojebala ta osa, ale vypadá, že je v poho snad.
    Nevím, jestli bych to měnil v odstavným pruhu..ale bylo to kolo napravo aspoň.Každopádně jsem rozhodně nechtěl zastavit tam.
    hc teda.. první delší cesta.. z prahy do brna, ze který jsem byl už trochu vyplašenej i tak:)
    Jinak bokem mi pak došlo, že se mi o tomhle zdálo den předem, že řeším nějakou hádanku s otáčením nějakých 4 šroubů či co..občas jako bych fakt měl ve snech události následujícího dne heh
    MVEK
    MVEK --- ---
    Tak z auta tě běžně dostávat nemaj, naopak v doporučeních je, že řidič nemá vůbec vystupovat, že tím narušuje plynulý a klidný průběh kontroly. Ale ano, kontrolu asi nedělají na dálnici.


    Ale souhlas, kdybych měl v autě někoho, poprosím ho, aby zavolal na 158, že mě staví policejní auto, ale že zastavím na nejbližším místě, kde to jde sjet z dálnice, ať je kontaktují. Ostatně totéž bych udělal pokud by mě stavělo podezřelé auto, byť s majáčkem, vestou, světlem, někde na opuštěném místě, v noci...
    KRUPAN
    KRUPAN --- ---
    DYNK: já bych vůbec nezastavil a snažil se jim nějak dat vědět, že až na pumpě.
    DYNK
    DYNK --- ---
    KRUPAN: Tak to je demence. To by me z auta nedostali.
    KRUPAN
    KRUPAN --- ---
    DYNK: viděl, že zastavili. nejvíc na d6 a teď o víkendu na d10.
    DYNK
    DYNK --- ---
    KRUPAN: A videls, ze ho tam fakt zastavili? Dost casto prijedou uz k odstavenymu autu. Treba celnici si stahujou lidi na odpocivadla, co jsem tak videl.
    KRUPAN
    KRUPAN --- ---
    když už jsme u ty dálnice, vůbec nechapu, jak můžou fízlové zastavit auto na dalnici, což uz jsem viděl mnohokrat, že si toho dotyčného neodvezou na nejbližší pumpu nebo tak něco.
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    DRMENGELE: To se mi libi tady na severu, na tech dlouhejch interstate trasach - kdyz potkam nepojizdny auto, tak jen vyjimecne jsem videl, ze by u sebe nemelo budto rovnou velkej assistance truck s takovym tim bufferem na zadku, nebo aspon policejni auto s majakama, ktery si stoupne 200m pred to odstaveny do pravyho pruhu a zpomaluje provoz do levyho pruhu. Takze se treba to kolo da vymenit bezpecne. Vzhledem k tomu jak casto to potkavam to tu asi je soucast "sluzeb" policie :D
    DRMENGELE
    DRMENGELE --- ---
    GORG: Klobouk dolů, na dálnici bych asi tak odvážnej nebyl. Jednou mi na dálnici odešlo turbo, jednou jsem píchnul. V prvním případě, jsem zajel do odstavnýho, hupsnul přes příkop do trávy a volal si odtah. Při píchnutí jsem naštěstí zrovna minul ceduli značící benzínu za 500m, takže jsem s tím dokodrcal tam, kde jsem nakonec zjistil, že mám roztrhlé obě pneu, takže tak jako tak mi nezbylo nic jinýh než odtah. Ale po zkušenostech, kdy jsem na vlastní oči viděl pracovníka údržby bez nohy, po tom co do něj vlítla dodávka (to tam měli i ten vozík s cedulí jak kráva) a před pár dny sraženýho pracovníka odtahovky na D5 u Plzně, tak mi to přezouvání v odstavnym bez nějaký bariéry v podobě asistenčního vozu, nepřipadá úplně ok.
    SMOKY
    SMOKY --- ---
    GORG: Než měnit kolo, na dálnici, to bych radši zalez za svodidlo a zavolal asistencku. Na to se mám moc rád.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    SPM: s hydr.panenkou to šlo samo. tos sundal šrouby a pustil kolo zpátky na zem. odtrhlo se to samo. dneska jsou všude ty otravný hákáče
    GORG: moje první výměna byla na výletě do muzea s prarodiči. dědek to dělat nemoh, tak jsem to musel ve 12cti zvládnout já (děda ani nepoznal že mu plandá kolo)
    SPM
    SPM --- ---
    GORG: hmm, kde si při měnění kola nabral na rukou olej? :-D že se člověk zasere tou špínou z gum, to jo... ale zrovna olej by tam úplně být neměl, pokud to někdo nepřehnal s mazáním šroubů :-D (jinak já to nemazal a šrouby jsem zatím povolil vždycky. Zato mi přirezává kolo na tu blbost, na který drží a dostat ho jednou z toho bylo dost dobrodružné...)
    GORG
    GORG --- ---
    TRISSIE: hm já pichl v prvním roce ježdění. Pěkně na D1 se najednou celá zadní pneu vypustila.
    Tak mám asi na čas klid :)
    Výměna kola šla celkem snadno,kdyz jsem si pomohl kopnutim do klíče. Ale ruce jsem si pak na benzince myl od oleje asi 15 min.
    Já jsem sice laik v tomhle spíš, ale hledání klíče v manuálu mě taky docela pobavilo. Věděl jsem přesně kd ho v ty hromadě bordelu hledat, ) ale auto mám spíš lowcost starika, co žádný fancy úchyty na rezervu nema.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    LOPIK: tuhle jsem koukal na yt jak se opravujou gumy pro dumpery.. jako vsechno jde ale aby to stalo za to
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    MVEK: jo tak hl. naklad je cena, jinak to spotrebu nijak nezvysuje, do paru menit take nemusis a opravit to take muzes, jen se to nedoporucuje, ale opravit jde. Prezouvani je za stejne penize. Takze fakt rozdil je jen v porizovaci cene. Ale to je dan za pohodli a bezpecnost.
    SPM
    SPM --- ---
    MVEK: no opotřebení by zase mělo být rovnoměrné, takže je taky sjedeš všechny za +- stejnou dobu :-)
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Při defektu "jedu a najednou musím vyměnit kolo" je ta guma stejně v 99% na odpis..
    MVEK
    MVEK --- ---
    SPM: Jasně, asi to myslí jen po normálním opotřebení, ne po defektu jedné, že bych musel měnit obě.
    SPM
    SPM --- ---
    MVEK: Tak pár měníš vždycky. Teda respektive když už ta guma nejde opravit a musíš koupit novou, tak to stejně musíš vyměnit na celé nápravě. V případě AWD na obou...
    MVEK
    MVEK --- ---
    VYWERN: Dík a co se týče těch dojezdových pneumatik, tak tady: http://www.autolexicon.net/cs/articles/pneumatiky-runflat/ jsem četl spíš, že to jako docela dost přidává nákladů. Spotřeba, cena pneu, obvykle nutnost výměny páru a dražší přezouvání. Proto jsem si rýpnul, že kdo si je pořídí, asi nebude řešit finanční zátěž aktivního systému kontroly tlaku.

    SPM: Jasně, dík za objasnění, tak jako tak nemusím, dalo se žít před bez kontroly úplně, tak stačí pasivní:-).
    SPM
    SPM --- ---
    MVEK: Tohle nevím, ale za to znám auta, kde ty čidla mají nějaký identifikátor (S/N, něco na ten způsob), který je zanesen v řídící jednotce v autě. Takže když máš dvě sady kol s čidlama a přehodíš to, tak v autě začne svítit prudící kontrolka, protože to jeho známý čidlo se ztratilo. A pak se musí v autorizáku zaplatit výpalný za to, že to přepíšou (takže prakticky po každém přezutí nebo přezouvat u nich). Nebo se s tim potom šaší, kdy se ten identifikátor v těch čidlech přepisuje, aby obě sady se tvářily jako stejná čidla...
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    MVEK: tech systemu primeho mereni je vic. Muzes mit cidla na vnitrni strane gumy a nebo primo ve ventilku. Baterka by mela vydrzet cca 5let max. A pak musis koupit cele cidlo znova, baterka vymenit nelze. proto neprimy system je lepsi v tom, ze zde nic neplatis na vic, zase je ale nepresny s odchylkama klidne 20%. A to jeste nevis, ze treba ventilky s primym merenim maji automobilky ruzne a na kazdy ventilek musis pouzit jiny momentovy klic, jinak to poskodis. Ono se muze stat, ze neodbornou manipulaci ti ten ventilek klidne v autoservise znici, je to sranda :)
    Neprimy system neni o drazsim nebo cizim aute, ale jen o tom, jak si to ktera automobilka nastavi. Proto treba koncern VW pouziva vsechny typy systemu a ruzne.

    Kde jsi prisel na to, ze u runflat pneu majitele neresi finance? :D
    KRUPAN
    KRUPAN --- ---
    PALEONTOLOG: u sluzebaku taky ne, pac se nevejde, jsou tam plynový nádrže. opravná sada.
    MVEK
    MVEK --- ---
    Je to taky blábol, nebo je pravda, že ten aktivní systém měře tlaku v kolech vyžaduje speciální ventilky, ve kterých vydrží baterka tak tři roky a nejde měnit, a samozřejmě totéž je třeba na zimáky (pro splnění předpisů, když už je tímhle auto vybaveno), tedy výpočtem to vyjde na slušnou částku ročně?
    A že dost cizích nebo dražších aut je tím vybaveno oproti tomu nepřímému přes otáčení kol jako třeba současné Fabie.

    Je mi jasné, že pokud mají pravdu zas soupisy ohledně "run on flat", tak těm, kdo si je pořídí asi finance za výměnu ventilků nevadí (a navíc jezdí asi tak často, že ty gumy sjedou, takže se ta položka jen přidruží k novým gumám), jen si to chci ověřit, že to není mimo.

    PETINY: Jo, já vím, takhle to s tím mazáním ze stejných důvodů děláme.
    PETINY
    PETINY --- ---
    TRISSIE: no je fakt, že někdy i šrouby utažený "na moment" dovedou křehčí pohlaví potrápit..

    MVEK: ono se to liší podle výrobce, ale základní premisa je - pokud na autě pravidelně měním kola a dochází k opotřebení šroubů = opotřebovává se i ta ochrana, která na těch šroubech je z fabriky = šroub rezne a nejde povolit.
    To mazadlo (ať je to vazelína, něbo nějakej hi-tek) se tam dává jednak proto, aby to šlo líp povolit, a hlavně ale aby to ne(za)rezlo. Na internetu je okolo toho spousta polopravd a "odborníků", kteří tvrdí třeba i to, že namazanej šroub se povoluje (lol), to je nesmysl.
    Zároveň se tím mazáním myslí to ručně zlehka namazat, ne že ten šroub vypadá jak kdybych vyndal prst ze sklenice medu.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    KRUPAN: já v autě místo na rezervu prostě ani nemám. jen fix ve spreji a kompresor, co jsem půjčil sestře a ukradli jí ho i s autem. takže nemám vůbec nic.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    PHAILO: tak jestli mas asistenci, tak v pohode.

    SPM: ABS ;)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam