• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • Přišli jste skrz odkaz na příspěvek, který již neexistuje.

  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    WYMA
    WYMA --- ---
    DAVETESS: Řidičské oprávnění opravňuje jeho držitele k řízení motorového vozidla zařazeného do skupiny vozidel, pro kterou mu bylo řidičské oprávnění uděleno.
    Řidičský průkaz je veřejná listina, která osvědčuje řidičské oprávnění držitele a jeho rozsah a kterou držitel prokazuje své jméno, příjmení a podobu, jakož i další údaje v ní zapsané podle tohoto zákona.

    blíže 361/2000 Sb.

    Je to tak, jak tu někdo psal. Řekneš-li hlídce, že nemáš ŘP u sebe, tak ti jej hlídka nemůže zadržet, a ty můžeš řídit až do té doby, než správní orgán rozhodne. Je to v určitých případech rozumný postup.
    VIRTUALVOID
    VIRTUALVOID --- ---
    SPM: S tou malou mrdkou jsem dneska předjel 3 auta naráz, bez problému a potom si sa zobudil s mokrym pyzamom :)
    DAVETESS
    DAVETESS --- ---
    Teď si dovolím vrátit se ještě k nedávnému tématu. A to je zadržení ŘP policistou.
    Je mi jasný rozdíl mezi ŘP a ŘO. Kdosi tady psal, že když zastaven hlídkou nepředložím ŘP, nemůže mi ho policista fyzicky zadržet (třeba za nadýchané 0,2 promile) , a než se věc vyřeší se správním orgánem, budu moct jezdit, protože ŘO stále mám.
    Je to opravdu tak? Mohli byste vy, kdo to víte, popsat jednoduše, co se děje s ŘP a ŘO třeba v téhle situaci s nadýchanou 0,2 promile? Co může zakázat policista a co až spávní orgán?
    Díky
    SPM
    SPM --- ---
    Mám auta dvě, jedno má 39kW, druhý 154. Předjíždět se dá s obojím, jenom to chce používat mozek. S tou malou mrdkou jsem dneska předjel 3 auta naráz, bez problému (a to dokonce nevídaně měly i mezi sebou rozestupy). Naproti tomu u toho druhého by se dalo čekat, že bude trhat asfalt, ale taky to zrovna tak není... Jo, jsou místa, kde s tím výkonnějším se v pohodě předjet dá a s tím druhým to zkoušet nebudu. Ale je to zase jenom o použití mozku. Jediná nebezpečná věc na tom slabším autě je, když člověk potká dementa, který mu při tom předjíždění přidává (nějakou záhadou je to navíc oblíbený sport u aut pro rodiny s fakanama typu VW Touran, Sharan, Octavia, ... u hodně výkonných aut, kde by to majiteli mohlo zkrátit penis, se to obvykle moc často nestává). Jinak další pro mě naprosto nepochopitelná věc je ježdění po silnicích, kde je občas (do kopce) rozdvojení na dva pruhy. To jsem viděl nedávno na E55 směr ČB. Zatímco v jednopruhé části se jede okolo 80km/h, tak jakmile se to rozdvojí, tak jedou všichni 120... co z toho mají nevím, výsledkem je, že po skončení dvou pruhu jedou zase všichni ve vláčku za sebou, protože ten kretén, co to zdržuje, tak v místě, kde se dá úplně v pohodě předjet čímkoliv, zrychlí tak, že ho nikdo předjíždět nechce.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Já to nechám předjet a pak když na mě přijde řada tak vezmu celej vláček.
    HANZO
    HANZO --- ---
    PETJU: hlavně nechápu toho kretena v cervený káře, které po bouračce šlápne na plyn a jede dál...
    DYNK
    DYNK --- ---
    Tohle mi prijde prirozeny. Ceskej autopark ma takovy slozeni, ze casto opravdu jen jedno auto v tom vlacku je schopny bezpecnyho predjeti na pomerne kratkym useku. Ostatni musi cekat na delsi rovinku. Kdybych mel cekat, az na me vyjde s predjizdenim rada, tak me mrdne.

    Obcas teda jezdim i s linym autem a pak se nikam nezenu, protoze vim, ze misto pro bezpecny predjeti v tu chvili v podstate neexistuje a jedu vpravo.
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    CAIDEL: pravidelně se ale někdo sebere z posledního (nebo třeba čtvrtého) místa vláčku, rozhodne se že nebude čekat na ostatní chudáky a začne předjíždět všechny

    Jo, tohle se mě týká, dělám to pravidelně. Obvykle teda chvilku počkám, jestli se někdo rozhoupe. A obvykle se nikdo nerozhoupe, takže rychle zmizím.
    GUERILLA
    GUERILLA --- ---
    CAIDEL: Já mám jiný modelový příklad, mám 1.9 TDI 81kW a tak čekám až se vláček rozhoupe... z 10 případů se rozhoupe tak jednou. Z praxe mně osobně tedy vyplývá, že nemá smysl čekat i přes to, že vozidlo/a přede mnou nakukujou. A s tímto výkonem předjíždím celkem často, přičemž bezpečně! A to není subjektivní dojem, zabít se nechci ale ztrati mládí v řadě nýmandů taky ne (pro mne větší riziko újmy na zdraví jak předjíždění). Tak nám tu neříkej, že někdo s pomalým autem nemůže předjet pomalejší Avii, je to prostě o tom chtít předjet a ne 1000x dokola o tom jen přemýšlet a čekat na 2km rovný úsek ;)

    Obecně pomalejší vozidlo by mělo jet prostě co nejvíce vpravo, aby před něj byl a) dobrý výhled; b) aby se dalo bezpečně předjet (experti na hranici středové čáry či přímo na ní nejsou ničím ojedinělým). Zpravidla ve středu jezdí hovada anebo lidi z města, kterým nedochází souvislosti (sám jsem z velkoměsta a učil jsem se řídit v něm, ale zřejmě narozdíl od ostatních používám mozek). Btw i když předjedu nebo prostě jedu na okresce, držím se vpravo!).
    SPM
    SPM --- ---
    ATOMIKS: já se nepřu o tom, že nesmíš. Jenom že stejně tak nesmíš do někoho najet, když to nějakej debil udělá. Něco podobného jako když jedeš po dálnici - taky nesmíš jet přes 130, ale stejně tak, když jedeš přesně 130, tak to tam nesmíš poslat do auta, co tě předjíždí a jede rychlejš. Takže jenom řikám, že pustit si blinkr a narvat to tam není dobrej nápad, protože až přijedou policajti tu nehodu vyšetřovat, tak to schytají oba.
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    J3RRYNA: mne prijde, ze zacal brzdit ve zlomku vteriny. Za me dobry.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    ATOMIKS: To podobné střelce ale rozhodně nezastaví :(

    Znám to ze zkušenosti.

    Modelová situace: Na okresce třeba Avie, za ní já a nějkolik dalších aut ve vláčku. Předjíždět chci, ale nedisponuji autem o milionu kW, které na lehké polechtání plynu Avii přeskočí vzduchem jako jiní tady a taky nehodlám předjíždět někde, kde nemám dobré rozhledové podmínky (rychlé auto asi vyvolává pocit nezranitelnosi), tak zkrátka čekám. Úmysl předjíždět tam ale snadno pozorný řidič vyčte - příležitostně "nakukuji" jestli by to šlo a tak podobně. Pak přijde pěkný úsek na kterém je volno, hodím blinkry a chci se dát do předjíždění, pravidelně se ale někdo sebere z posledního (nebo třeba čtvrtého) místa vláčku, rozhodne se že nebude čekat na ostatní chudáky a začne předjíždět všechny. Takže blinkr neblinkr, musím s tím zase přestat, uhnout mu, promarnit šanci a čekat dál, přičemž dotyčný ještě občas všechny předjet stejně ani nezvládne. Když se takoví sejdou v koloně dva, je o dramatické situace zaručeně postaráno, protože se tam vyřítí oba a pak se zas tak porůznu tlačí zpět, když si jeden druhého všimnou.
    ATOMIKS
    ATOMIKS --- ---
    SPM: to je v zákoně .o) nesmíš předjíždět vozidlo, které dává znamení změny směru jízdy vlevo.
    SPM
    SPM --- ---
    ATOMIKS: hmm, to si našel kde? IMHO tohle stejně nepomůže, teda možná dostane spoluvinu i ten za, který se do toho stejně pustil, ale blinkr/neblinkr, stejně tě to neopravňuje najet do jelita, co se tam nacpalo.
    ATOMIKS
    ATOMIKS --- ---
    taky jsem v rámci hledání našel (vtipně svinskou) poznámku, že pokud nechceš, aby tě v koloně někdo předjel, tak si zapni blinkr vlevo a jsi z obliga .o) jedná se o situaci, že chceš předjet, ale než začneš, tak už předjíždí někdo zezadu a ty ho nesmíš omezit a ohrozit
    ATOMIKS
    ATOMIKS --- ---
    SPM: on to nikdo nezná, protože se to týká vozidel nad 3,5t. možná se pletu! pokud ano, oprav(te) mě.
    tady jsem učinil nějaký výběr z pravidel.

    (3) Řidič, který se po předjetí zařazuje před vozidlo, které předjel, musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit ani omezit řidiče vozidla, které předjel.

    (5) Řidič nesmí předjíždět
    a) nemá-li před sebe rozhled na takovou vzdálenost, která je nutná k bezpečnému předjetí,
    b) jestliže by se nemohl bezpečně zařadit před vozidlo nebo vozidla, která hodlá předjet,
    c) jestliže by ohrozil nebo omezil protijedoucí řidiče nebo ohrozil jiné účastníky provozu na pozemních komunikacích,

    (1) Řidič vozidla jedoucí za jiným vozidlem musí ponechat za ním dostatečnou bezpečnostní vzdálenost, aby se mohl vyhnout srážce v případě náhlého snížení rychlosti nebo náhlého zastavení vozidla, které jede před ním.

    (2) Řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3 500 kg, jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 10 m, a zvláštního vozidla2) musí mimo obec zachovávat za vozidlem jedoucím před ním takovou vzdálenost, aby se předjíždějící vozidlo mohlo před něj bezpečně zařadit; to neplatí, připravuje-li se k předjíždění, při předjíždění a při souběžné jízdě.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    Njn, každý to má jinak. J3RRYNA má zjevně autíčka jako koníček a je názoru, že by na silnici neměl nikdo s menší kvalifikací než je amatérský řidič rallye, já to jako ajťák zas vidím tak, že bych lidi nepouštěl na internet dokud neprokáží přiměřenou inteligenci, empatii, schopnost argumentace a jistý počítačově-technický základ :) Takže J3RRYNA by byl asi na silnici skoro sám, ale zase by nebyl tady a nemohl by nás poučovat.

    V reálu ovšem my plebs můžeme být na silnici a podobní věrozvěsti zas můžou být tady. To je život.
    FELCARKILLER
    FELCARKILLER --- ---
    ADMIX: kdyby jel taxikem tak se mu to nestalo
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    V komentarich pisou ze je to nehoda z CR, a ze za to mohla praskla guma, nejsou k tomu detaily z tisku?

    Samozrejme je to debil a nemel za volantem co delat, jedinej ridic na silnici by mel bejt tady Jerry, co by to zvladnul bez mrknuti oka.
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    Fajnové video. Ten větší blbec zřejmě nezvládl stabilně ukončit předjížděcí manévr, alternativně mu mohla prasknout pneumatika (ano, i tohle by skutečný *řidič* měl být schopen bez mrknutí oka zvládnout), nebo obojí. Ten v protisměru reagoval na můj vkus žalostně pozdě, nicméně přišel k tomu chudák, jak slepý k houslím...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam