• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    MVEK
    MVEK --- ---
    OMNIHASH: Jistě, ale tohle tomu pomůže jen částečně, pořád tu bude hromada lidí, kteří auto nemají, nebo nepotřebují, tak je zaparkované u rodiny, nebo mají parkovací stání, tak je jim to fuk, a pořád budou mít bydliště kdoví kde.

    A určitě pak nebude málo těch, co se přestěhují z města, ale v něm si nechají bydliště (u rodičů, prarodičů, v pronajímaném vlastním bytě apod.), aby tam měli parkoviště, když každý den přijedou, a zbytek dojedou MHD nebo mají práci poblíž...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MVEK: to je zrovna elementárně jednoduchý - trvalej pobyt určuje velikost finančních transferů pro jednotlivý MČ a zároveň určuje, kdo má v daný části volební právo. Bez pobytu/sídla firmy na tebe na radnici sere pes, protože jim nic nepřinášíš, kromě problémů.
    MVEK
    MVEK --- ---
    OMNIHASH: Jsem rozhodně pro placení, tedy nějakou regulaci, ale nesouhlasím. Sice k zapsání bydliště ti stačí nájemní smlouva, ale měň si bydliště každý půlrok, rok, dva, pokud se zrovna s pronajímatelem nepohodneš. To neznamená dojít na úřad, to znamená pořešit všemožné další úřady, banky apod. Plus i možná o tu kartu žádat na jiném obvodě.
    A to se mi to kecá, protože mám soukromé parkovací místo pod bytem, přesto by mi současný systém zón v Praze před domem vadil. Ačkoliv by tu přestala stát některá auta, snad nakonec i ty vraky, nebo návštěvníci nedalekého sportovního areálu.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    THE_MIRACLE: tak určitě. Kdo není nasranej na modrý zóny je frustrát co závidí sousedům pšenku a ukájí se radostí že nu pagadin! K zapsání trvalýho pobytu ti stačí nájemní smluva, nikdo ti k tomu souhlas dávat nemusí. Pokud by žily ryby v prdeli, nebyly by rybníky. Se zpoplatněním transitu se počítá a nastane to hned jak se dostaví okruh, tedy někdy kolem roku 2135. Jestli je hlavní devizou středočeskýho kraje, že se přes něj dá dostat z Prahy do světa, tak je to hodně smutná zpráva, notabene s tím, že konec runwaye v Ruzyni ještě pořád leží pár metrů před hranicema Prahy.

    Smyř se s tím, že auto je užitková věc, která dostala poměrně značnou část Prahy do výlučnýho používání, o moc víc už dostat nemůže a stejně to nestačí. Mít všechny ulice ve městě nacpaný autama není nijak přirozenej ani žádoucí efekt, Praha tu byla tisíc let před nima a bude snad i po nich a nemusí to bejt nijak dramatický opatření, až budou plně funkční autopiloti za dvě tři pětiletky, tak si dokážu představit uplnej zákaz parkování v centru s tím, že kdo chce mít auto, tak ho bude muset posílat parkovat do garážovejch skladišť na periferiích.

    Tohle není nijak unikátní problém, řeší ho naprostá většina velkoměst a téměř všichni nějakou formou regulace. Ber to tak, že zábor metru čtverečního v Praze vyjde na 10 kaček za den, auto zabere 13m2, takže bratru nějaký čtyři tisíce měsíčně, tak buď rád, že je cena za auta ještě takhle příznivá.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    Jeste si dovolím toto. Dnešní doba je hodně orientována na úspěch - na to mít se dobře. To je v pořádku. Pohání to lidstvo kupředu. Co je špatně, že hodně lidí k pocitu úspěchu a spokojenosti stačí, když se mají jen o trochu lépe, než někdo jiný. A to už tak dobře není. Tohle je typický příklad. Jste spokojení, že vám před barákem nestojí někdo, kdo v okolí nebydlí. Už je vám fuk, že vy za hranicemi své části Prahy, nebo dokonce pár ulic (ve starých zónách) nezaparkujete. Že když si koupíte nové auto, budete muset vyřizovat další věc navíc, nedej bože, že to staré ještě nebudete mít prodané - pak budete parkovat někde daleko od baráku a zájemcům ho předvádět po dojezdu. Že když dostanet služební auto s možností využívat ho soukromně, tak buď budte cálovat 12000 ročně, nebo zase parking někde za humny. Když vám přijede návštěva, budete řešit další problém.

    Úplně jsem vynechal lidi v nájmu, kteří si budou buď proti vůli pronajímatele zapisovat trvalé bydliště a nebo řešit složitě povolenku jinak.

    Ale jasně, já mám u baráku volněji (i to je diskutabilní, koukněte večer třeba do Zelené, kde se dá večer zaparkovat až poblíž tří naháčů), tak to za to asi stojí. Nicméně všechno tohle bych byl ochoten pochopit v zoufalství, kdy prostě není jiná možná volba. Jenže, pokud by se vybudovaly prakovací domy a P+R, tak by tahle potřeba nejspíš vůbec nebyla. Většina Středočechů, co dojíždí za prací, totiž rádo nechá auto na okraji Prahy a dojede do centra nebo přes Prahu MHD, protože to časově bude +- stejné nebo lepší. A zejména v případě, kdy by se to podpořilo třeba tak, že kdo má roční legitku na MHD, parkuje na P+R buď zdarma, nebo by ten kupón na rok stál třeba o 1000,- víc, aby bylo na údržbu těch parkovišť, bude to reklama na P+R a MHD jako prase. Pokud by to nefungovalo, nechť se klidně zavedou zóny, ale tak, že centrální Praha (tedy tam, kde je problém) bude jedna zóna, místní tam budou stát zdarma a přespolní si něco zaplatí. Mělo by to ale fungovat jako regulace a ne likvidace. Tak, aby místní mohli zadarmo bez problémů parkovat a přespolní mohli využívat volných míst.

    Ještě k té návštěvě hejtmanky. Pokud bych tam šel ve smyslu uvažování nadšenců ze zón, tak po paní hejtmance budu chtít, aby zavedla mýto na veškerou tranzitní a transportní dopravu do Prahy. Praha si totiž neuvědomuje, že je ve středu Středočeského kraje a pokud by něco podobného vzniklo, půjdou se Pražané asi pást na Letnou. Samozřejmě, žeje to naprostý nesmysl. Stejně tak, jako zóny.


    Závěrem, Středočeský kraj má samozřejmě taky máslo na hlavě. Neřešil to. Den před loňským zavedením zón tehdejší hejtman začal populisticky hýkat - smysl nula. Musí se to řešit koncepčně Praha + Středočeský kraj. Nicméně Praha Středočechy potřebuje, ať už po stránce zaměstnanosti, tak po stránce cestovního ruchu a i proto, že jakmile chce kterýkoliv Pražák vyjet mimo město, musí přes Středočeský kraj. Takže bych s názory, ať si to řeší Středočeský kraj trochu brzdil.
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    SAMOUT: To je zajimavej pristup, ja osobne si myslim ze by se mela angazovat hlavne Praha, resp. obecne mesta, ktery pritahujou lidi, pac oni z toho taky dost vyznamne tezi. Holt dva ruzny pohledy na vec.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    ADMIX:
    THE_MIRACLE: Co jsem nepochopil? Kdo chce P+R? Stredocesi. Tak at se angazujou. Zatim maj jen plnou hubu kecu. A pokud ti to tak vadi, tak se zadluz do konce svych dnu a kup tu byt, jako to delaj vsichni ostatni.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    THE_MIRACLE: Chapu tve rozhorceni, ale to sis mel prostudovat driv, nez sis ten domecek vyhodne v te vesnici kdesi za Prahou poridil. Ono z tech vesnic, kde nejezdi vlak to naprd je - to nerozporuju... :)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    THE_MIRACLE: ani ne, jenom bydlím v Prahe celej život a můžu srovnávat. Minimálně na Vinohradech to uvolnilo ulice poměrně hodně, už někdy v půlce devadesátek byl boj zaparkovat mezi mírákem a jiřákem, pomatuju si jak sme cestou z chalupy xkrát objížděli všechny ulice v tříblokovým rádiu a pak to stejně skončilo tak, že nás táta vysadil před barákem a odjel parkovat o kilák vedle. A to bylo v době, kdy bylo v Praze půlka aut co dneska. Od tý doby, co jsou zóny, parkuje naše auto buď v bloku před barákem, nebo o křižovatku vedle.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    OMNIHASH: mas ruzove bryle. Vic nema smysl resit. Kazdopadne si uzivej, ze jsi spokojenej.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    THE_MIRACLE: tyhlety historky o tom, že se nic neuvolní a je to k hovnu musíš vyprávět lidem, co si už nepamatujou, jak vypadaly ulice před zavedením zón, nebo nebyli na nějaký hraniční oblasti, kde se mávnutím kouzelnýho prutku hustota zaparkovaných vozidel na druhý straně vozovky ztrojnásobí.
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    SAMOUT: uhm ... wat?
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    SAMOUT: vubec si to nepochopil, ale to je fuk.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    THE_MIRACLE: Běž za svým středočeským hejtmanem, a řekni mu, že chceš P+R, abys mohl jezdit do Prahy.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    THE_MIRACLE: kdyby se vybudovalo dostatek p+r, ktere by byly bud zdarma pro drzitele rocnich kuponu, nebo ten kupon byl treba o litr drazsi s moznosti parkovani v p+r, nejspis by ty zony nebyly potreba vubec. Jenze to se radnicim nehodi. To by totiz neprineslo zadne penize.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    MIKEE: vyhoda je jedina. Tedy rozumna vyhoda. Pres den se nejvytizenejsi ulice trochu uvolni. Pak je tu jeste jedna, ze spouste lidi to uskodi. Coz muze v dnesni dobe pro nekoho byt taky vyhoda.

    Nevyhody pro mistni:
    - plati za neco, co neni. Misto neni garantovano. Pobolenek je vic nez mist.
    - plati se dalsi poplatek navic.
    - problematicke navstevy kohokoliv, rodiny, delniku atd.
    - moznost parkovani pouze ve vlastni ctvrti nebo oblasti. Takze auto lze vyuzivat pouze k pohybu po nejblizsim okoli, nebo mimo Prahu.
    - vice aut je problem, sluzebni auto je problem.
    - vic administrativy
    Atd.

    Obecne:
    De fakto zanik spousty parkovacich mist. Na 6 zejmena okolo Evropske jsou lokality s modrou, kde uz nikdo nikdy parkovat nebude. Mistni maji vilky a parkuji na pozemku a pro ostatni je uz lukrativnejsi dojet vic do centra, nez platit tady.

    Dojizdejici:
    V Praze pracuji a nebo i ostatni navstevnici vetsinou jedou do Prahy utracet. Pracujici zde navic, byt neprimo, odvadi dane.

    Nemam nic proti zvyhodneni mistnich v rozumne mire, ale vadi mi reseni restrikcni bez toho, aniz by se zkusilo cokoliv konstruktivniho. Proste tohle je jednoduche, Eltodo (coz je politicka firma) si vydelala skoro miliardu a vydelava dal. A je to snadny prijem pro radnici. To, ze to skutecne pomuze par lidem a i velke casti mistnich uskodi, nikdo neresi.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    SAMOUT: ty už si na Starým městě dlouho nebyl co? Tahle oblast je neobyvatelná už delší dobu, pokud tě nebaví adrenalinovej sport prodírání se nekonečným davem japonců. Na celý jedničce žije necelý procento obyvatel Prahy a při tom ten kilák čtvereční generuje 50 miliard ročně z turismu, do tohodle zlatýho dolu si nikdo vidle hodit nenechá. Turisti auta nepotřebujou, taxíky budou mít výjimku a místňáci podzemní garáž, když budou mít štěstí a hovno, když to dopadne jak obvykle.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    GORG: to neni primarne urceno turistum ani naplavam, ktere se rozhodnou pronajmou si byt v praze, ale hlavne firmam, ktere maji vice sluzebnich aut. my sme takhle platili za 5 aut, nez si vedeni uvedomilo, ze za rohem chlapek u sveho cinzaku pvylil zahradu ve vnitrobloku betonem, udelal z ni parkoviste a pronajima jedno misto za cca 20 000kc na rok.
    GORG
    GORG --- ---
    Moc teda nechápu "Roční - 36 000 Kč" - to už mi celkem likvidační přijde.. myslel jsem, že to má aspoň pomoct místním s parkovacími místy
    Ono parkování nerezidentů ve městě není až takový problém, protože jezdit po městě autem jen kvůli cestování je spíš takový nešvar, když je tu MHD, ale aby místní museli vysolit každý rok tolik peněz...
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    OMNIHASH: Takže turistický ghetto bez obyvatel.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam