• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    ADMIX: Jedna věc je stres, který působí kolona za zdržovačem. Druhá věc pak to, že za správné konstalace se ti takový zdržovač může objevit jako téměř stojící bariéra na místě, kam nevidíš. Můžeš samozřejmě argumentovat tím, že je třeba vždy jet tak, abys zvládl zastavit. Ale v praxi to nefunguje 100%.
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    PHAILO: Jakoze zvladas 200 na dalnici, ale nezvladas 40 za pomalym ridicem?
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    ADMIX: Nejde přece o duševní zvládnutí. Jde o zvýšenou míru rizika.
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    VYWERN: To ja jsem taky nasranej, ale jsem schopnej se ovladat :D
    SPM
    SPM --- ---
    MVEK: ještě je taky otázka, jestli ta rychlost, kterou oni píšou v tom cancu papíru co posílají, není ponížena o tuhle technickou toleranci... Z té první fotky, co mi kdysi přišla z magistrály, bych i řekl, že jsem asi jel rychleji, než co oni psali...
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    VECTOR: taky bych si tipla, že vychytala nějakou tu dobu, kdy to tam bylo stažené na padesát...
    kdosi mi z dobře ověřeného zdroje říkal, že tam je to v normálním provozu nastavené na 79 reálných, rozhodně s 80 tachometrových jsem tam za osm let nedostala pokutu ani jednu, a to tudy jezdím několikrát týdně (ale když tam svítí pade, tak zpomalím, ono stejně v tu chvíli to tam většinou je tak husté, že to ani jinak nejde).
    DYNK
    DYNK --- ---
    VECTOR: Nebyla tou dobou v tunelu nastavena padesatka? Takovy pripady znam, ale ze by nekdo dostal pokutu za 3kmh nad limit, to jsem jeste neslysel. Ja jezdim pravidelne uz roky tunelama lehce nad 80kmh na tachometru a nikdy nic neprislo.
    MVEK
    MVEK --- ---
    Ale ano, naopak jsem slyšel mnoho historek o pokutách od města za překročené o pár km, a rozhodně do 5.
    MVEK
    MVEK --- ---
    SPM: No jo, vidíš, na výměny kol, třeba i v mezích techničáku, kde bývá nějaká tolerance, jsem zapomněl.

    VECTOR: Hm, a přitom o zákonné toleranci 3 % (kvůli technickým podmínkám vyladění radaru dle podmínek atd., ale pravda, v tunelu se tolik nemění třeba teplota) jsem snad četl přímo ze sdělení někoho z ministerstva nebo tak. Ale tak jasně, často se člověku nechce jít hádat.
    SPM
    SPM --- ---
    VECTOR: A neměřili třeba tu padesátku, která v něm je na konci?
    SPM
    SPM --- ---
    MVEK: hodně záleží na autu a jeho kolech. Taky ta chyba se úměrně zvětšuje s rychlostí. Jednak na hromadě aut je ta chyba do rychloměru vnesena úmyslně (auto na diagnostice vrací nižší číslo, než ukazuje ručička. Patrně kvůli tomu, že nějakou normou ten rychloměr může ukazovat víc, ale ne naopak - takže radši přihodí). A hodně udělají ty kola - často i oficiálně schválená kola se v tom obvodu o něco liší, ale auto o tom neví, takže podle toho ukazuje. Já jsem na zimákách (pravda, zapsaný jsem je neměl, takže jsem byl vlastně brutální pirát s nevyhovujícim autem), který byly menší, měl při 130km/h tu chybu asi 15km/h (ručička už dost přes 140), na letních se správným rozměrem to přeměřuje míň jak o deset.
    VECTOR
    VECTOR --- ---
    DYNK: +10 Kmh? Segre onehda prisla pokuta ze jela v strahovskym tunelu 73 Km/h. A i v te rychlosti auta je to osidne, ja mam spocitano, ze 74 na tachometru je 70 realne v mem aute. Tak si ve strahovskym atd. vzdy nastavim tempomat na tech 74, ale stejne se casto najde blbec, kterej se na me nalepi.
    DYNK
    DYNK --- ---
    HANZO: Tak samozrejme zalezi jak to ma ktera automobilka nastaveny.
    HANZO
    HANZO --- ---
    DYNK: adaptivní tempomant je pěkná píčovina. měl jsem to před 14 dny v Kodiaqovi a při nastavení minimální vzdálenosti na reakci, to brzdilo hrozně brzo
    DYNK
    DYNK --- ---
    MVEK: Kolem padesatky to deset kmh nebude. Ale pozoruju, ze kdyz uz clovek netusi, ze radary berou od +10kmh, tak vetsinou netusi ani to, ze tachometr podmeruje a jede radsi tak, aby rucicka byla jeste kousek pod danou rychlosti. A ve vysledku teda jede o tech osm deset kmh min a vlastne skoro o dvacet kmh min, nez se na tom useku beztrestne da.
    MVEK
    MVEK --- ---
    Patřím k těm, co se snaží o minimální překročení rychlosti, ale toleruji i ty, co vůbec netuší o nadsazení a 3% toleranci překročení dané vyhláškou(?). I ty, co chtějí jet víc.

    Ale jste si jisti, že tolik aut nadaszuje rychlost na tachometru až o těch devět, deset km (při třeba té padesátce, šedesátce)? Já rozhodně ne. Opakované pokusy s GPS a porovnání s těmi ukazujícími radary (které určitě nadsazují, ale nad 5 km/h? To asi ne.) mě vede k domněnce, že mně svěřená Felda ukazuje max o 3, 4 kilometry víc.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    ADMIX: me se to taky stava pravidelne a nejsem na ne nijak agresivni, ale nasrany jsem :)
    DYNK
    DYNK --- ---
    GUERILLA: Ja mam prave adaptivni teprve par mesicu, tak si jeste porad uvedomuju jak moc je to s nim jiny. Treba uterni cesta do prace. Na D1 tri kolony, ktery me absolutne nevzrusovaly, protoze jediny, co jsem musel udelat, byl lehky dotyk na plyn, kdyz se kolona rozjela po delsim stani. Akorat teda v pruhu jsem se musel drzet sam:) Vyridil jsem cestou spoustu veci.
    GUERILLA
    GUERILLA --- ---
    DYNK: Závidím :) Někteří adaptivní tempomat ještě nemají, proto, když vidí, že v levém pruhu jede někdo reálně 65km/h na 70 (Blanka je na to ideální), třeba blikne dálkama, protože nechce vypínat tempomat bržděním, jelikož levoproudař drží pruh zbytečně - má pravý pruh volný. Co se v 99,98% stane? Nic, prostě levoproudař si stále drží svůj pruh :) Proto občas jedu pravým pruhem, občas i přes připojovací, když tam nejsou auta, prostě nechci vypínat tempomat kvůli nechápavosti některých jedinců a ztrácet plynulost.

    Až budu mít adaptivní tempomat, budu to mít na háku, nejlépe ještě s automatem a autonomním řízením a v klidu si na městském okruhu a dálnici číst knížku :D
    GUERILLA
    GUERILLA --- ---
    GRANTORINO: Jak tu bylo zmíněno, to, že jede někdo 70 neznamená že jede 70 i reálně, proto se může zdát, že někteří jsou magoři, když v měřeném úseku jedou více jak tachometrových 70, ale opak je pravdou, jen zanjí lépe svůj povoz a jeho reálné možnosti.

    Pokud se na tebe někdo tlačí a není kam uhnout, ignorovat, pokud je, zavčasu dát blinkr a je po problému. Primárně máš řešit co je před tebou, ne se věnovat nějakému irelevantnímu tlaku zezadu.

    Bohužel jsem byl už svědkem případu, kdy řidička měla zpětné zrcátko v úhlu, že ji bylo k ničemu, ale přitom levý pruh a absolutní vpičismus co se kolem ní děje.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam