• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    Tak ještě trochu jinak. Nejsem dopravní expert, proto si dost těžko dovedu některé věci obhájit. Ale, jsem člověk, který se snaží (netvrdím, že to vždy jde) o věcech přemýšlet komplexněji. Chci žít ve zdravém prostředí, chci, aby se lidstvo chovalo maximálně ekologicky, jak je to je možné. Chci, aby doprava byla maximálně bezpoečná. Nekomplexní názor v souvislosti auto-ekologie je, že je potřeba dopravu maximálně omezit. Nejlépe to ještě spojit i s otázkou "bezpečnosti". Další krok je vymyslet jak - takže se začnou dělat zákazy, příkazy, omezení apod. Samozřejmě, zjednodušeně to má logiku, nicméně výsledek je ten, že se dopravní situace neomezí, ale zhorší. Lidí je totiž pořád stejně a jejich potřeby jsou stejné, ať máš na magistrále semafor, nebo ne.

    Takže výsledek tohoto uvažování je ten, že je všechno horší. Dopravní situace, ekologie, naštvanost lidí.

    Právě proto, že nejsem expert, si nedovolím predikovat, ale konstatovat to v případě, kde dojde objektivně ke zhoršení situace následkem opatření, si již dovolím. Pokud tedy někde je většinu dne plynulý provoz, pak se tam zavede semafor, pruh pro autobusy, zúžení apod. a od té doby tam jsou kolony, auta se rozjíždí a zastavují, plynulost provozu nula, tudíž ekologie pláče a okolo bydlící lidé taktéž, pak je to špatně.

    Snahou moderního města by nemělo být omezování individuální dopravy. Jeho snahou by mělo být zajištění její maximální plynulosti, dále pozitivní motivace k využívání MHD, budování obchvatů a výpadovek tak, aby bylo co nejméně dotčeno životní prostředí, ale zároveň, aby stavba měla smysl. Já si třeba myslím, že Blanka je super nápad, který ale, když se úplně oprostím od ekonomiky stavby, byl prostě realizován špatně vzhledem k dalšímu napojení. Takže její efekt na dopravu je třeba jen třetinový v porovnání s tím, jaký by mohl být.

    Smutné je, že Praha, ať se nám to líbí nebo ne, je v porovnání se světovými městy jen trochu větší vesnicí. Takže ta řešení by nemuselo být až tak složitá. Jsem přesvědčen, že kdyby se energie, která se věnuje všemožným regulačním opatřením, dala do opatření pro větší plynulost dopravy, tak by to šlo. A vydělala by na tom naprostá většina vč. řidičů a ekoaktivistů (myslím těch, kteří uvažují komplexně a jde jim skutečně o ekologii).

    Totéž jsou mnou již několikrát kritizované parkovací zóny. Samozřejmě postup radnice chápu. Je to jednoduchý způsob, jak zavřít ústa občanům z nejvytíženějších oblastí a ještě na tom vydělat. Princip je stejný. Pomohlo se naprosté menšině lidí, navíc s krutou daní, kdy musí platit za něco, co nemají garantováno a auto zaparkují pouze v blízkém okolí svého bydliště, maximálně ve své čtvrti. Všichni ostatní na tom prodělali ještě víc. Místo pozitivní motivace (budování P+R, parkovacích domů, zlepšování MHD atd.), se zavedla restrikce.

    Všechno výše uvedené bych byl ochotný zmačkat a hodit do koše, pokud by se ona pozitivní motivace vždy vyzkoušela a k restrikci či regulaci se přišlo až poté, co by selhala. Jenže to se v naprosté většině případů v Praze neděje.

    Vůbec mi nevadí preventivní silniční kontroly, kontroly alkoholu apod. Dokud je ve společnosti tolik řidičů, kteří nemají zábrany jet opilí, pod drogama, nebo bez ŘP, tak je to potřeba. Tady je míček na straně společnosti.

    Ve výše uvedených případech je to ale opačně. Tady je míček na straně úřadů, aby dělaly taková opatření, která nebudou řidiče omezovat, ale budou je motivovat k využívání alternativních způsobů dopravy, případně vytvářet alternativu trasy mimo nejvytíženější místa. Není to náhodou jedna z hlavních úloh státu, za kterou jej platíme z našich daní?
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SAMOUT: To je v pořádku, já zatím nevěřím ani v kolaudaci Blanky 1 (jede ve "zkušebním režimu" a ještě nejmíň 20 let hotová nebude).
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    THE_MIRACLE: S tímhle pánem se mi ještě nikdy nestalo, že bych se s ním neshodl (aspoň co se jeho příspěvků na Novinkách, jakkoliv je to jinak příšernej server, týká). Tenhle článek není výjimka. Btw. ty světla u Štvanice, to je projev tak mohutné debility, že zůstává rozum stát... Viděl tam někdo někdy na tý zastávce kohokoliv?


    PISKVOR: Blance 2 uvěřím, až se začne kopat. Jinak dementovi Dolínkovi a krávě vesmírné Kundáčové neuvěřím ani pozdrav.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    THE_MIRACLE: Jo člověk si vypíchne něco, s čím souhlasit může, ale ono jde o to, že tam cítíš takový to "pyčo" - co se týče omezení apod (fňuky fňuk).

    A pak spadá do standartu, magistrát dělá zácpy z ideologickej důvodů apod - to sorry.

    Standartní stěžování si na všechno jenom protože můžu.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    DAVETESS: ja bezohlednost a nebezpecne chovani moc neodpoustim, pak jsou z toho tragedie :/
    DAVETESS
    DAVETESS --- ---
    VYWERN: Občas se snažim jim to odpustit, protože toho musej za den asi hodně rozvézt...ale jinak souhlas.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    PISKVOR: Sorry, ale meleš nesmysly - to co cituješ tam vůbec nepíše, přečti si to ještě jednou.

    Toho člověka nemám rád. Nesouhlasím s ním téměř v ničem, takže věř, že mi není příjemné přiznat, že s tímto souhlasím. Bylo to podruhé. Poprvé jsem s ním souhlasil zde:

    KOMENTÁŘ: Parkovací zóny – Václav Klaus ml. – Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/komentare/412400-komentar-parkovaci-zony-vaclav-klaus-ml.html
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    THE_MIRACLE: "Auto je nejvyšší civilizační vymoženost a řídit základní lidské právo, zasraný teroristi mi nedovolí jezdit kudykoli (musím po silnici, fašízmus!), a po městě musím, považte, padesát! Konec světa se blíží!!!" Vynechal jsem něco? (Jo, vlastně ještě čistou lež "po Blance už se nebude stavět nikdy nic," přitom zrovna minulý týden šla přes RHMP Blanka 2 - ale když za tím nestojí Pavlík B., tak to neexistuje)
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    S tímto pánem se spíše neshodnu, než shodnu, ale tady mi hovoří téměř z duše...

    KOMENTÁŘ: V autě - Václav Klaus ml. – Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/komentare/438458-komentar-v-aute-vaclav-klaus-ml.html
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    Jen si odlozim...dodavkari jezdi jak hovada, naprosta hovada. Na 50tce 90, klickuji, na prechodu nepousteji nikoho, lepi se za zadek, proste hovada.
    MVEK
    MVEK --- ---
    Četl jsem "pikokoridory".
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    pikokoridory, to je nejakej hradni vynalez urcite ...
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    S tím jestli je poblíž nějaká cyklostezka nebo cyklotrasa to nemá absolutně žádnou souvislost - a je to přesně to řešení, které se na silnici prostě jen tak načmárá aby jako něco a přitom vlastně nic :)
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    CAIDEL: diky za osvetu.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    PATISLAV: Ono to tak ale není :)

    Piktokoridory-
    Piktokoridor pouze naznačuje doporučený průjezd cyklistů v pruhu. Z přítomnosti piktokoridoru neplynou žádná práva nebo povinnosti. Piktokoridory se v Praze zpravidla kreslí tak, aby vás v pruhu mohlo osobní auto předjet bez problémů. Nákladnímu autu nebo autobusu ale budete muset uhnout; jedete-li podél parkujících aut, nezapomeňte zpomalit tak, abyste dokázali zareagovat na otvírající se dveře nebo chodce vyskakující do vozovky zpozua aut.

    Piktokoridor nicméně psychologicky funguje: drží osobní auta více vlevo a jejich řidiči jsou předem upozorňováni na možnou přítomnost cyklisty.

    Piktokoridor v křižovatce, šikmo přes pruh nebo v tramvajových kolejích naznačují doporučený a možný průjezd cyklistů. Pozor: piktogramy vám nedají žádnou přednost! Vedou-li tedy piktogramy do středu pruhu, znamená to jen, že je vhodné zařadit mezi auta, ale pozici v koloně už si musíte vyjednat sami.
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    SPM: Zajimavy, to jsem netusil (myslel jsem, ze je to vyznaceni smeru jizdy). Tak snad aspon cyklisti vedi.
    SPM
    SPM --- ---
    MVEK: tohle značení akorát řiká, že tam někde dál je cyklostezka... tj. žádnou cyklostezku to neznačí, je to značení úplně o ničem, jenom se někdo napakoval za čmárání na silnici.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    RALI: Konkrétně k plánování obecně takhle: http://prahounakole.cz/serie/planovani/ rozborky konkrétních případů v Praze pak hlavně v historii zde: http://prahounakole.cz/category/fakta/
    RALI
    RALI --- ---
    CAIDEL: ok, dik za odkaz :)
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    RALI: Poněkud přesahuje rámec tohoto klubu (i mou konkrétní odbornost), ale třeba na prahounakole.cz mívají k jednotlivým cyklopředělávkovým akcím obvykle dost slušné rozbory co by a jak šlo dělat lépe (včetně inside náhledů do konkrétních rozhodovacích procesů na příslušných komisích a odborech).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam