• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    DANYSEK: No, to je pravda - koncepce netřeba, postavíme tunel a "s více auty pod zemí, je vám dobře na zemi." To je medle reálný kořen celý tý bídy; a zrovna Blanka (nebo spíš Dana) měla být jedna z těch kapacitních komunikací _s návaznostmi_, ale stala se z toho posvátná kráva "postavíme tunel a vono to ňák dopadne."
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PISKVOR: a kam ze realne ty auta privedla? Presneji - kde ted auta kvuli Blance jsou a driv jako ze nebyly? :-) Svatovitska? No dejme tomu, ze tam je narust - ale jen diky tomu, ze naopak lehce opadl smer z Vitezneho namesti do Korunovacni. Po Evropske / od Suchdola Partyzanama se jezdilo i predtim... a Svatovitska se jednoduse... domrdala... poslednimi upravami, ktere tam provoz stahly do jednoho pruhu, o semaforu nezaintegrovaneho do zbytku krizovatky nemluve. Ona vubec dopravni telematika je neco... co v dobe pocitacu funguje hur, nez kdyz krizovatky stelovali nasi dedove a otcove analogove (a nikoliv proto, ze aut je vic - plynule projet je problem i v dobe mimo spicku).

    Vymyslel misto ZAKOSu nekdo neco lepsiho? Neco, co problem skutecne resi? A nebavime se o vnejsim tranzitu (ten Prazsky okruh vyresi, az se nekdy konecne dostavi), ale o tranzitu vnitromestskem, ktery taky resit musis... a troufam si rict, ze spousta cest svuj cil zacatek i konec uvnitr mesta ma. Tranzit ti z vetsi casti na vnejsim okruhu skonci, a ten co konci na vnitrnim okruhu konci spise na Jizni spojce diky absenci staveb na severovychode. I ve mestech, ktera se davaji jako priklad (mj. napr. Viden) najdes sit kapacitnich vnitrnich paternich komunikaci.... a to i pomerne blizko centra.

    Co se realizuje u nas jsou vesmes dopravni nesmysly bez hlubsi dlouhodobe koncepce. Bez ohledu na preferovany druh dopravy.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SPM: Já se teda zopakuju: "A teda s tím zbytkem celkem souhlasím, že se dělají úpravy pro úpravy, opatření vypadající dobře na papíře (to jsou třeba ty cyklopruhy bez uživatelů, protože nejsou na použitelných trasách)" - ale to nepovažuju ani za zrovnoprávnění ničeho, to je čistý dojení dotací. (Neboli "slovutný magoš vám tady všem zatopí, abyste se hejtovali _navzájem_")
    SPM
    SPM --- ---
    PISKVOR: a ústupek typu na dvouproudovce jebneme cyklopruh, kterým nikdo nebude jezdit a necháme tam pro auta jeden pruh pomůže konkrétně čemu? Auta tam budou stát v o to větší koloně a tenhle ústupek nepomůže vůbec ničemu... takže ano, nedivím se, že někdo pláče, když se prostě na ty silnice pravidelně matlaj kraviny, který situaci jenom z horší - ve finále ne jenom pro ty auta. Taknějak v době, kdy jsem tím autobusem jezdil, si pamatuju aktivní malování bus pruhů Chodov - Želivského. A světe div se, kolona se akorát o hodně prodloužila a ten autobus tam rychleji nedojel ani omylem (jedinej z těhlech nesmyslů, kterej fungoval, byl ten kousek bus pruhu po tramvajovém pásu... načež když se ukáže, že to funguje, tak na ostatních pásech nechaj pražce nebo trávník).
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    DANYSEK: A zase: auta "na jedné straně" versus zbytek světa. Není to nakonec artefakt toho uzavření se do vlastní klimatizovaný bubliny? A teda co má Automat za reálný vliv? Vlastně jo: říkali, že Blanka přivede víc aut nalevo, a stalo se to - takže to způsobili!!!!!

    Ať si hájí kdo chce co chce, konečně máme v Praze i jakýsi spolek typu Všechnu moc segwayům!; tady u těch mi jen připadá absurdní to dovolávání se rovnoprávnosti na jedný straně (v situaci, kdy auta jsou privilegovaný), a hysterický reakce "ale autíčka jsou taaak hrooozně utlačovaný, nesmím zaparkovat naštorc přes koleje, help, help, I'm being oppressed!" na druhý.

    Není tohle nakonec ta nota, na kterou sdílí ten blog od VKML? "V době ZÁKOSu byly města výhradně pro auta, jakýkoli ústupek z těchto pozic je STRAŠLIVÁ DISKRIMINACE"?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PISKVOR: pokud na jedne strane mas vyhranenou jednu komunitu (s AutoMatem v cele), nemuzes se divit tomu, ze vznikne stejne polarizovana skupina hajici vyhradne IAD. Travnik neni pozadavek DPP - pro ne to je taky akorat srani navic (v porovnani s klasickym BK panelem / betonem / asfaltem zalityma kolejema - prip. teda otevrenym svrskem, ktery ale je stejne neprujezdny jako travnik).
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SAMOUT: A to taky: namalujem do buspruhu ještě kolo, abrakadabra, za všechno můžou cyklisti: proč nejezdí mezi autobusy, dyť přece můžou!
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    DANYSEK: A jsme u toho "vyber si, co podpoříš (a toho se drž zuby nehty)." Za poslední měsíc jsem to použil všechno a ještě koloběžku.

    A teda s tím zbytkem celkem souhlasím, že se dělají úpravy pro úpravy, opatření vypadající dobře na papíře (to jsou třeba ty cyklopruhy bez uživatelů, protože nejsou na použitelných trasách), zatravněný svršky (což je zase požadavek DPP, hipsteři můžou jen za část vašich posranejch životů) a dojení typu "rychlodráha! metro! rychlodráha! metro!"

    Nicméně - a vůči tomu se celou dobu vymezuju - nic z toho není "zrovnoprávnění aut," kterým se ohánějí ti Osbidi (teda si teď nově říkají jinak, aby to nebylo tak provařený): Praha je furt primárně automěsto, "už nemůžu jezdit skrz město 90, takže jsem prakticky disident" je při současném stavu ("chodce vysublimovat") opravdu směšná hysterie. A teda "ať si moc nevyskakujou, metr chodníku by jim měl stačit a ještě by měli bejt rádi" je v tomto ohledu dost příznačné.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    DANYSEK: Stran zuzovani jsou nejvetsi zlo buspruhy, ne jen cyklostezky, ospravedlnovane argumentaci "je tam zacpa". No jasne ze je, kdyz tam jsou buspruhy, ze jo. Prikladem nejstrasidelnejsim je V Holesovickach smerem do mesta, to jsem fakt nepochopil (obzvlast po prodlouzeni metra z NadrHolu), nebo ten z Lehovce dolu do Hloubetina (je porad 24/7? Radi tam v 10 vecer stavali chrabri ochranci zakona a vybirali). A naslo by se urcite mrte dalsich.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PISKVOR: kdyz on svet eni cernobily - a i v praxi je bezny use-case kombinace - tzn. dost casto prave IAD + MHD. A vyber si, co podporis.

    Onu kombinaci pouzije 20,8% lidi, autem jede 32,8%, MHD 17,8%, vlakem 6,6% a autobusem 8,2%. Podil (moto)cyklistu je zanedbatelny - toliko k modal split. Data viz SLDB 2011, novejsi relevantni data bohuzel nejsou a jeste nejaky ten rok nebudou. Tomuhle rozdeleni vydaje rozhodne neodpovidaji - ne v tomto roce ;-) Mimochodem, i pri pomerne silnem podilu vlakove dopravy se porad objevuji tendence typu "prokopeme metro na Ruzyn, vlak do centra netreba".

    No a ty vidis mozna Blanku - ale uz nevydis tu mrsinu, kterou nam tu produkuje s diletanty z IPR v cele - oblibene zuzovani paternich komunikaci, idealne ve prospech cyklopruhu - kde stejne nikdo nejezdi, ale dusledkem je snizena propustnost one komunikace a tvori se umele zacpy tam, kde nebyly/byly by mensi - a lidi stejne na kole nejedou (cvoku, co jezdi i za deste sice par znam - ale jsou to jednotky lidi). Mj. ona takova Svatovitska spolu s Partyzany je ucebnicovy priklad toho "zkurvili jsme to tam, a pak se divime" - tam za problemy nemuze Blanka, ale stavebni upravy tam provedene. Ne, to neni o nenazranosti - ale o iracionalite, co se v prazske doprave realizuje. U zminenych Partyzanu napr. neschopnost svest autobusy na tramvajovy pas (no hlavne ze tam je trvavnicek...), travnicky vubec vsude mozne tak - ze i IZS s tim ma problem, nebo treba neschopnost v ramci "celkovych" zmen se inspirovat Vidni (kterou se jindy nekteri radi ohani) a tramvajove zastavky i s kolejemi mit u kraje, u chodniku - kde by byly logictejsi, bezpecnejsi a v dusledku by se lepe vyuzil cely prostroj (samozrejme, vzdy ti nekdo vysvetli proc to "nejde"). Misto toho se rozstahuji chodniky tak, ze by tam mohlo pristavat i letadlo (opet casto zbytecne, viz posledni vytvor na Ruske) - a auta se opet zbytecne stosuji.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    PISKVOR: Jojo. Je celkem jedno, jestli se budeme hádat o tom, jestli je modal split pro cyklo 1, 1,5, 2 nebo 3 procenta. Jisté ale je, že investice do cyklo jsou na úrovni zlomku toho jednoho procenta :)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    Město proti nám vede ideologickou válku tak, že nám odtahuje auta který si zaparkoujem před hlavním vchodem do nemocnice.
    Moje přítelkyně je těhotná, teď se všichni postavte do řady a po jednotlivcíh se poserte.

    Jasný, takže banda ubulenejch buranů který sere že si nemůžou svojí stodvacítku zaparkovat uprosdtřed pražskýho hradu, dyt voni na to maj přece prááááávo.

    Ekoteroristi zajisté included.

    Mamrdi
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    DANYSEK: Data neodpovídají tezi, takže špatně je realita, rozumím. Pokud bych se oháněl desetinami promile, zcela bych chápal výhradu - ale pokud je to rozdíl desítek procent ve prospěch IAD, je to poměrně zřejmé i u nepřesných čísel (očekávám "nene, nejde, a Blanka je pro cyklisty!").

    Kromě toho: spotřební daň mizí do státního rozpočtu, nikoli městského (pořádná oklika, pokud chceš na úrovni samosprávy argumentovat zrovna tím); a o chybějící a debilně řešený parkování se opravdu nepřu (MHMP ohledně P+R dlouhodobě ignoruje vlastní usnesení).

    Jinak po Praze se pohybuju přesně jak píšeš: prostředek volím dle účelnosti (ejhle kacíř!), a teda podporu ze strany města vidím v první řadě pro MHD, pak pro IAD, a to je tak všechno: odtud soudím, že skuhrání "město diskriminuje IAD" je čistá nenažranost ve smyslu "cokoli méně než 100% je málo."
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PISKVOR: Kdyz ale v pripade modal sllit se bavime o presnych vypoctech s nepresnymi cisly. A volba prostredku souvisi s mnoha faktory (kde bydlis, kde delas, rodinny rozpocet atd).

    Pokud jde o tu podporu - pak je validni otazka, kde mizi spotrebni dan z PHM (na jejiz puvodni ucel se... ehm... pozapomelo - prachy mizi jinde a nikdo ti nerekne kde) a jejiz vyse ovlivnuje tez vyber DPH (tzn. i obce neprimo vydela na prodanych PHM), v nekterych pripadech lze na republikove urovni pripocist drobny prijem z dane silnicni a v neposledni rade zpoplatneni dalnic.

    Jinak je to ohrana pisnicka - a ano, muzeme se ptat, kolik P+R se postavilo atd. Argumentuje se rado jinymi metropolemi, ale jed se do nich podivat autem - malokde je takovy problem s parkovanim. Velmi casto jde o elegantni reseni - kdy parking je zahrabany kousek pod zemi (jedno, max. dve patra), dlouhodoba moznost uzivani je zpoplatnena v rozumne vysi (a pak ti i misto garantuji). Zatimco u nas i takhle vybrane prostredky konci v zumpe. Kazdopadne IAD do verejnych rozpoctu generuje nemaly peniz...
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    PISKVOR: Ne, to je takovej hodnej repelent na fízly.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    FORTRESS: Reichsprotektory?
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    FORTRESS: Rád z něj budu mít krásné těžítko. Na druhou stranu systém není už úplně nezkušený, takže mě nechtějí pustit k soudu. Ale je to jen otázka času a počtu testovacích subjektů.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Počkej počkej, a na co nám budou pak ty Protectory?
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    ADMIX: Tak bych to nenazval. Anebo jo..
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    PHAILO: Slysel jsem homeland terrorism?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam