PISKVOR: kdyz on svet eni cernobily - a i v praxi je bezny use-case kombinace - tzn. dost casto prave IAD + MHD. A vyber si, co podporis.
Onu kombinaci pouzije 20,8% lidi, autem jede 32,8%, MHD 17,8%, vlakem 6,6% a autobusem 8,2%. Podil (moto)cyklistu je zanedbatelny - toliko k modal split. Data viz SLDB 2011, novejsi relevantni data bohuzel nejsou a jeste nejaky ten rok nebudou. Tomuhle rozdeleni vydaje rozhodne neodpovidaji - ne v tomto roce ;-) Mimochodem, i pri pomerne silnem podilu vlakove dopravy se porad objevuji tendence typu "prokopeme metro na Ruzyn, vlak do centra netreba".
No a ty vidis mozna Blanku - ale uz nevydis tu mrsinu, kterou nam tu produkuje s diletanty z IPR v cele - oblibene zuzovani paternich komunikaci, idealne ve prospech cyklopruhu - kde stejne nikdo nejezdi, ale dusledkem je snizena propustnost one komunikace a tvori se umele zacpy tam, kde nebyly/byly by mensi - a lidi stejne na kole nejedou (cvoku, co jezdi i za deste sice par znam - ale jsou to jednotky lidi). Mj. ona takova Svatovitska spolu s Partyzany je ucebnicovy priklad toho "zkurvili jsme to tam, a pak se divime" - tam za problemy nemuze Blanka, ale stavebni upravy tam provedene. Ne, to neni o nenazranosti - ale o iracionalite, co se v prazske doprave realizuje. U zminenych Partyzanu napr. neschopnost svest autobusy na tramvajovy pas (no hlavne ze tam je trvavnicek...), travnicky vubec vsude mozne tak - ze i IZS s tim ma problem, nebo treba neschopnost v ramci "celkovych" zmen se inspirovat Vidni (kterou se jindy nekteri radi ohani) a tramvajove zastavky i s kolejemi mit u kraje, u chodniku - kde by byly logictejsi, bezpecnejsi a v dusledku by se lepe vyuzil cely prostroj (samozrejme, vzdy ti nekdo vysvetli proc to "nejde"). Misto toho se rozstahuji chodniky tak, ze by tam mohlo pristavat i letadlo (opet casto zbytecne, viz posledni vytvor na Ruske) - a auta se opet zbytecne stosuji.