• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    KIE
    KIE --- ---
    SARGO: praxe je praxe tj. bez ohledu na věk, zřejmě podle délky "vlastnictví" řidičáku
    ten druhý graf je čistě věk (bez ohledu na to kdy si dělali řidičák).-

    TAPINA: to těžko - to by s každým dalším obodobí vlastně počet řidičů geometricky narůstal (tj. v 10 letech by jich bylo 10x více)
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    KIE: No, ani ne. 1. rok 11 %, 2. rok 15 %, 3. - 5. rok 14 %, to je u mne 44 % nehod v prvních 5 letech vlastnění řidičáku oproti 18 % v druhých pěti letech. Nemůžeš srovnávat jeden rok vs. 5 let, protože tam je logicky těch lidí pětkrát víc.
    KIE
    KIE --- ---
    praxe:

    do 1 roku - 11% nehod
    1-2 roky - 15%
    3-5 let - 14%
    6-10 let - 18%
    více než 10 let - 42%

    takže opět - skupina čerstvých řidičů (do 1 roku nebo 1-2) bourá míň než lidi co mají řidičák třeba 6-10 let.
    MELDA
    MELDA --- ---
    KIE: Jojo, ale to je razeno podle veku ridice, ale nikde uz tam neni informace, jak dlouhou ma ten ridic praxi. Takze vlastne to muze byt trochu zavadejici. Prece jen si myslim, ze ty statistiky nejvic maji a nejvic sleduji prave pojistovny, aby prave s ohledem na to urcovali cenu pojistneho.

    kazdopadne graf je to celkem zajimavej, hlavne ty nehody v zavislosti na chlastu :-)
    KIE
    KIE --- ---
    MELDA: to nerikam ja to se pise v tom grafu -
    do 18% let - 0,8% nehod

    18-20 let - 8% nehod

    25-34 let - 30% nehod
    35-44 let - 21% nehod

    45-64 let - 13,2% nehod
    55- 64 let - 10 % nehod
    více než 64 let - 5 % nehod
    MELDA
    MELDA --- ---
    Pravda je, ze tam muze tu cenu ovlivnovat faktor, ze starsi ridici sice bouraji casteji ale s nizsi skodou, mladi maji totalku...hmm.

    Jako obecne se vzdy udavalo, protoze na veku opravdu nezalezi, ze nejcasteji bouraji ridici s delkou praxe do 5 ti let. A je uplne jedno, jestli ti je 18, 25, 33 nebo 50.

    SPM
    SPM --- ---
    MELDA: tady bych se nedivil, kdyby velky faktor hral to, ze lidi 25-44 nejcastejs bori firemni auta, zatimco ty 18 lety spis vlastni. Ostatne co na silnicich predvadeji zejmena piloti sluzebnich aut, to je opravdu k neuvereni
    MELDA
    MELDA --- ---
    KIE: kdyby tomu bylo tak jak rikas, tak by povinne ruceni u ridicu v tebou uvadene kategorii bylo to nejdrazsi co existuje. Bohuzel tomu tak neni..a proc asi?
    KIE
    KIE --- ---
    MELDA: MELDA: MELDA:

    imho tady ten ridicak na zkousku ap. jsou hovadiny - podle statistik nebouraji nejvíc nějací osmnáctiletí smradi, ale lidi co jim je 25-44 a začnou to mít "na háku"
    https://www.czso.cz/...180/20534694/32025414a10.pdf/4a398a84-f0d3-403f-8f61-c36a7a274189?version=1.0
    MELDA
    MELDA --- ---
    TAPINA: Jojo, tak ona praxe je vice mene nejdulezitejsi. Praxe a zdravej rozum. Nic vic k tomu nepotrebujes.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    MELDA: A naopak. Ale nakonec se každý naučí všude.
    MELDA
    MELDA --- ---
    TAPINA: Taky púroto poznas clovek, jenz delal autoskolu na vesnici, kdyz ti zamiri do mesta :-)
    MELDA
    MELDA --- ---
    ADAMIRA: Zajimave je, ze u blbecku to prijde jen tobe...to je asi mozna ten kamen urazu, ze spis ty nedokazes pochopit, ze my vsichni tu davno chapeme a vime, ze to co delali ty dve mlady slecny v tom aute, byl vzorovej priklad toho vseho co se v aute delat nema, at jako spolujezdec, tak ridic, ale taky tu vetsina znas podotyka na to, ze i kdyz ses debil co se chova za volantem jak ultradebil, tak pri vetsich ridicskejch zkusenostech by tahle banalni nehoda mohla dopadnout uplne jinak.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ADAMIRA: tak znovu - vime prd o tom, kolik doopravdy jeli. Jak u blbecku na dvorecku :) A kolik casu v ramci vyuky chces venovat na tuhle prevenci... navic? ;-) Casova dotace na teorii jakztakz pokryva pravidla atd.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    DANYSEK: pointu jsem tu napsal už několikrát a to že výcvik nemá vliv na to jestli se dotyčná/dotyčný rozhodne udělat to co udělal - tzn. že taková diskuze je IMHO o ničem a jak už tu jednou bylo napsáno (ne mnou) - tak tohle se dá řešit jenom prevencí a to tak, to video puštět všude možně, stejně jako obrázky z nehod, bulící příbuzný kterejm se Tomášek, jindy hrozně hodnej kluk co měl samý jedničky a důchodcům podržel dveře, po 10-ti pivech a jízdě ve vytuněný fábii proměnil ve 2 Tomášky.

    Ale dost pochybuju o tom že to tvůj mozeček dokáže pobrat takže zase plácni něco o slovíčkaření (ideálně hned po tom co budeš argumentovat tím že někdo možná nejel 180 ale jenom 170 - to totiž není vůbec slovíčkaření) a měj se hezky (kecám, to ti fakt nepřeju ;) )
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ADAMIRA: no sem zvedav, kdy se namisto tluceni prazdne slamy dostanes k ty skutecny pointe :)
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    MELDA: V autoškole mě neučili jezdit po dálnici z toho prostého důvodu, že nejbližší dálnice se tehdy nacházela cca 100 km daleko. A stejně po dálnici jezdit umím a umím se na ní nezabít. Autoškola má primárně při jízdách člověka naučit ovládat auto a aplikovat znalosti z teorie v náhle vznikajících situacích, na to není potřeba zkoušet si vysoké rychlosti a specifické věci. Kolikrát se dělá autoškola v okrese, kde není jediný semafor, a taky tam ti lidi na konci vědí, že mají zastavit na červenou.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    DANYSEK: kde slovickarim? Ty jsi tu vytáhl že to možná ani nebylo 180 - možná nechápeš co to znamená slovíčkařit. Tak bud konkretní když už to je jedináý odpoved kterou máš.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ADAMIRA: viz nize, zasekl ses a slovickaris. Kdyz uz jsme u tech blbecku :)
    MELDA: fakt vime prd o tom, kolik jely.... nebo to bylo jen pubertalni machrovani a realita byla malinko odlisna. Tesco je v Biline na kopci, tech "pet minut" ti zabere jen cesta z vypadovky.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    MELDA: A mě by přišlo přirozené, aby prostě nebyla kráva a nejela rychle a neudělala průser, zatímco ty bys řešil polygon v Mostě (jsi snad spolumajitel?) aby mohla jezdit jako kráva rychle - a pak nějak dokázala zachránit průser. Hmmm.

    Jinak k pár věcem co tu tak nahodile v posledních 50 někdo zmiňoval:
    - s autoškolou jsou do jisté míry opravdu dva odlišné světy Praha/Brno a zbytek ČR. V Praze například opravdu neplatí, že by v těch osmnácti měli všichni autoškolaři dávno zkušenosti s fichtly, motorkami, mopedy a babetami (nikdo příčetný by na něčem takovém dítě do Prahy nepustil). Mimo Prahu zase nemají zkušenosti s hustou dopravou, ale ačkoli tu někdo tvrdil, že je peklo pustit nezkušeného řidiče do pátečně-odpolední špičky, podle mě je zrovna taková pěkná zácpa na magistrále skoro to nejlepší, co můžete pro začátečníka udělat. Nic tam nehrozí (většinu času stojíte nebo se sunete), zato rozjezdy se tam naučí lépe za 20 minut popojíždění než za měsíc v autoškole.

    - taky bych rád věřil, že neplatí "každý si zamlada zablbnul a zazávodil" - už v tomhle je IMO zásadní chyba. Já takové tendence třeba nikdy neměl, protože jsem tak nějak vždycky věděl, že je to pěkná kravina a nic z toho :)

    A k řidičskému profilu: do autoškoly jsem šel jako naprostý začátečník a doteď si pamatuji to, jak začátečník vnímá řadu zajímavých momentů (první rušná křižovatka, poprvé 90 km na Jižní spojce a tak). Po dokončení autoškoly jsem +/- řídit uměl, ale žádná sláva to nebyla. Pak jsem asi půl roku neřídil, ale když jsem se k tomu vrátil, všechno si v mezidobí nějak "sedlo" a všechny věci mi najednou byly daleko jasnější a řídil jsem lépe než předtím (což sám dost dobře nechápu).

    A mám štígro, neboť mám slabost pro MPV a to jsou prostě takové stabilní tančíky vhodné pro pohodovou neagresivní jízdu, takže mě nějaké blbosti vlastně nikdy nenapadly :)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    to je jak u blbečků na dvorečku, fakt

    Ok máte pravdu, kdyby s tou holkou instruktor daný úsek párkrát prolítl ve 170 tak tu ted mohla bejt a vesele dal facebookovat - to je totiž ten problém, to o co tu jde.
    neuvěřitelný
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam