• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    SPM: Tak hlavně jí zabily pravděpodobně třísky z tý protihlukový bariery nicméně já mluvím obecně. Stará auta ještě v pochybném technickém stavu se podle mě hodně podílejí na tom že hodně lidí umírá místo "jen" zdravotních následků.
    SPM
    SPM --- ---
    DANYSEK: zase na těch silnicích mi přijde, že oni nejezdí, ale lítají příliš nízko :-)
    KIE
    KIE --- ---
    SARGO: praxe je praxe tj. bez ohledu na věk, zřejmě podle délky "vlastnictví" řidičáku
    ten druhý graf je čistě věk (bez ohledu na to kdy si dělali řidičák).-

    TAPINA: to těžko - to by s každým dalším obodobí vlastně počet řidičů geometricky narůstal (tj. v 10 letech by jich bylo 10x více)
    SARGO
    SARGO --- ---
    SARGO: Jo už to vidím. :-) (Šla jsem jen náhodou okolo, téma zaujalo, ale nekoukala jsem moc hluboko do diskuse :-))
    SARGO
    SARGO --- ---
    KIE: Je to graf jenom na věk, nebo přepočítaný podle počtu řidičáků? Ne každý si ho dělá v 18...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SPM: nedegraduj vyznam slova pilot... kroutici volantem je ten spravny vyraz :D
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    KIE: No, ani ne. 1. rok 11 %, 2. rok 15 %, 3. - 5. rok 14 %, to je u mne 44 % nehod v prvních 5 letech vlastnění řidičáku oproti 18 % v druhých pěti letech. Nemůžeš srovnávat jeden rok vs. 5 let, protože tam je logicky těch lidí pětkrát víc.
    KIE
    KIE --- ---
    praxe:

    do 1 roku - 11% nehod
    1-2 roky - 15%
    3-5 let - 14%
    6-10 let - 18%
    více než 10 let - 42%

    takže opět - skupina čerstvých řidičů (do 1 roku nebo 1-2) bourá míň než lidi co mají řidičák třeba 6-10 let.
    MELDA
    MELDA --- ---
    KIE: Jojo, ale to je razeno podle veku ridice, ale nikde uz tam neni informace, jak dlouhou ma ten ridic praxi. Takze vlastne to muze byt trochu zavadejici. Prece jen si myslim, ze ty statistiky nejvic maji a nejvic sleduji prave pojistovny, aby prave s ohledem na to urcovali cenu pojistneho.

    kazdopadne graf je to celkem zajimavej, hlavne ty nehody v zavislosti na chlastu :-)
    KIE
    KIE --- ---
    MELDA: to nerikam ja to se pise v tom grafu -
    do 18% let - 0,8% nehod

    18-20 let - 8% nehod

    25-34 let - 30% nehod
    35-44 let - 21% nehod

    45-64 let - 13,2% nehod
    55- 64 let - 10 % nehod
    více než 64 let - 5 % nehod
    MELDA
    MELDA --- ---
    Pravda je, ze tam muze tu cenu ovlivnovat faktor, ze starsi ridici sice bouraji casteji ale s nizsi skodou, mladi maji totalku...hmm.

    Jako obecne se vzdy udavalo, protoze na veku opravdu nezalezi, ze nejcasteji bouraji ridici s delkou praxe do 5 ti let. A je uplne jedno, jestli ti je 18, 25, 33 nebo 50.

    SPM
    SPM --- ---
    MELDA: tady bych se nedivil, kdyby velky faktor hral to, ze lidi 25-44 nejcastejs bori firemni auta, zatimco ty 18 lety spis vlastni. Ostatne co na silnicich predvadeji zejmena piloti sluzebnich aut, to je opravdu k neuvereni
    MELDA
    MELDA --- ---
    KIE: kdyby tomu bylo tak jak rikas, tak by povinne ruceni u ridicu v tebou uvadene kategorii bylo to nejdrazsi co existuje. Bohuzel tomu tak neni..a proc asi?
    KIE
    KIE --- ---
    MELDA: MELDA: MELDA:

    imho tady ten ridicak na zkousku ap. jsou hovadiny - podle statistik nebouraji nejvíc nějací osmnáctiletí smradi, ale lidi co jim je 25-44 a začnou to mít "na háku"
    https://www.czso.cz/...180/20534694/32025414a10.pdf/4a398a84-f0d3-403f-8f61-c36a7a274189?version=1.0
    MELDA
    MELDA --- ---
    TAPINA: Jojo, tak ona praxe je vice mene nejdulezitejsi. Praxe a zdravej rozum. Nic vic k tomu nepotrebujes.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    MELDA: A naopak. Ale nakonec se každý naučí všude.
    MELDA
    MELDA --- ---
    TAPINA: Taky púroto poznas clovek, jenz delal autoskolu na vesnici, kdyz ti zamiri do mesta :-)
    MELDA
    MELDA --- ---
    ADAMIRA: Zajimave je, ze u blbecku to prijde jen tobe...to je asi mozna ten kamen urazu, ze spis ty nedokazes pochopit, ze my vsichni tu davno chapeme a vime, ze to co delali ty dve mlady slecny v tom aute, byl vzorovej priklad toho vseho co se v aute delat nema, at jako spolujezdec, tak ridic, ale taky tu vetsina znas podotyka na to, ze i kdyz ses debil co se chova za volantem jak ultradebil, tak pri vetsich ridicskejch zkusenostech by tahle banalni nehoda mohla dopadnout uplne jinak.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ADAMIRA: tak znovu - vime prd o tom, kolik doopravdy jeli. Jak u blbecku na dvorecku :) A kolik casu v ramci vyuky chces venovat na tuhle prevenci... navic? ;-) Casova dotace na teorii jakztakz pokryva pravidla atd.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    DANYSEK: pointu jsem tu napsal už několikrát a to že výcvik nemá vliv na to jestli se dotyčná/dotyčný rozhodne udělat to co udělal - tzn. že taková diskuze je IMHO o ničem a jak už tu jednou bylo napsáno (ne mnou) - tak tohle se dá řešit jenom prevencí a to tak, to video puštět všude možně, stejně jako obrázky z nehod, bulící příbuzný kterejm se Tomášek, jindy hrozně hodnej kluk co měl samý jedničky a důchodcům podržel dveře, po 10-ti pivech a jízdě ve vytuněný fábii proměnil ve 2 Tomášky.

    Ale dost pochybuju o tom že to tvůj mozeček dokáže pobrat takže zase plácni něco o slovíčkaření (ideálně hned po tom co budeš argumentovat tím že někdo možná nejel 180 ale jenom 170 - to totiž není vůbec slovíčkaření) a měj se hezky (kecám, to ti fakt nepřeju ;) )
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam