• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    SARGO: Jenže tam nejsou ty kategorie po roce, tam jsou kategorie 1 rok, 1 - 2 roky, 3 - 5 a pak 6 - 10.
    SARGO
    SARGO --- ---
    TAPINA: Myslím, že sis smíchala víc kategorií dohromady, když si každý rok deset lidí udělá řidíčák, tak ZA pět let jich je padesát, ale těch pětiletých pořád musí být deset :-)
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    já sama telefon skoro vubec neberu, maximalne jen kdyz jedu nekde skoro sama, nikde nikdo a prede mnou rovna silnice a vim, ze akorat dotycnymu reknu, at zavola pozdejc, ale v 95% to proste necham zvonit... jezdim deset let bez nehody
    klasicky autoskola v malomeste, nejdriv z vesnice na nakup na periferii, pak do centra, pak dalnice do prahy a nakonec centrum prahy, postupne a myslim, ze je to dobry na zvysovany levelu
    /ps: priznavam, ze jsem mezi vesnice jela parkrat zacatku po sklenicce vina a ta zkusenost mi jen ukazala, ze to fakt nebudu nikdy riskovat, a s detma, no to uz vubec.. a se spolujezdcem? no sedam do auta s patricnym respektem, coz teda na videu nevidim ani omylem. chovaj se tam jako by sedeli nekde na diskotece :/
    KIE: presne tak, nedostatek repektu
    SPM
    SPM --- ---
    FORTRESS: Ty lidi umírají i v těch nových... nepřijde mi, že by na těch fotkách smrťáků byly z nějaké valné většiny hodně stará auta. A upřímně zrovna v těch posledních letech si ani nejsem moc jistej tím, jestli ty auta jsou bezpečnější, než ty předtím. Protože co se týče bezpečnosti, tak hlavní měřítko je získat 5 hvězdiček, ikdyž na ptákovinách jako jak moc hlasitě řve kontrolka nezapnutýho pásu. Naproti tomu snaha vyrobit to co nejlevněji a co nejlehčí, aby to mělo menší emise na papíře, takže si nedělám iluzi, že by se bezpečností někdo zaobíral víc, než tím, aby to dostalo hvězdičky. No a teď do toho věci jako že do auta za půl míče + se zase dávají jednoduché vlečné nápravy, protože je to levnější (a dav lidí si takový krám stejně koupí) mně fakt moc nenaplňuje tím, že by to mělo být bezpečnější... ale jistě, lidi to konejší, protože jebnout tam dneska ESP je levnější a hlavně jsou to zase písmenka, která můžeme napsat do datasheetu a lidi o nich slyšeli. To že podvozek pod tím je na vyližprdel a že by to auto i bez ESP pak dokázalo jezdit líp, to nikoho nezajímá.
    KIE
    KIE --- ---
    GRANTORINO: to jsem tu psal na zacatku, ze mi to neprijde jako chyba nezkusene ridicky, ale proste "sebevedomi" az na půdu, kdy mám dojem , že si můžu za volantem dovolit naprosto cokoliv, protože řídit už umím.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    GRANTORINO: tak 20 - 30 hodin povinýho protiskluzovýho výcviku a lidi za jízdy přestnou telefonovat!
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    KIE: Opravdu je tak těžké pochopit, že když si každý rok X lidí udělá řidičák, tak lidí, co ho mají jeden rok je X, zatímco lidí, co ho mají 5 let je 5X?
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    pripada mi, že přeskakujete jádro věci. ta holka řídit uměla, většina lidí se to jakž takž naučí v autoškole, aale za telefonování za jízdy s mobilem u ucha bych sázela mastný pokuty jako prase... kdykoliv někdo přede mnou jede nějak podivně, tak já už jsem vždycky ve střehu na jakýho debila narazim, žejo.. tak potom kouknu a on telefonuje,, to pak není čas dát blinkr, žejo... najednou je potřeba změnit pruh, jízdu to zpomaluje, jedou děsně nelogicky, nesoustředí se na řízení, prostě je to znát, že se tomu nevěnujou
    jeslti je to mladá nevyježděná holka, tak tím spíš, ale je to v podstatě jednou je to prasárna na entou
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    SPM: Tak hlavně jí zabily pravděpodobně třísky z tý protihlukový bariery nicméně já mluvím obecně. Stará auta ještě v pochybném technickém stavu se podle mě hodně podílejí na tom že hodně lidí umírá místo "jen" zdravotních následků.
    SPM
    SPM --- ---
    DANYSEK: zase na těch silnicích mi přijde, že oni nejezdí, ale lítají příliš nízko :-)
    KIE
    KIE --- ---
    SARGO: praxe je praxe tj. bez ohledu na věk, zřejmě podle délky "vlastnictví" řidičáku
    ten druhý graf je čistě věk (bez ohledu na to kdy si dělali řidičák).-

    TAPINA: to těžko - to by s každým dalším obodobí vlastně počet řidičů geometricky narůstal (tj. v 10 letech by jich bylo 10x více)
    SARGO
    SARGO --- ---
    SARGO: Jo už to vidím. :-) (Šla jsem jen náhodou okolo, téma zaujalo, ale nekoukala jsem moc hluboko do diskuse :-))
    SARGO
    SARGO --- ---
    KIE: Je to graf jenom na věk, nebo přepočítaný podle počtu řidičáků? Ne každý si ho dělá v 18...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SPM: nedegraduj vyznam slova pilot... kroutici volantem je ten spravny vyraz :D
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    KIE: No, ani ne. 1. rok 11 %, 2. rok 15 %, 3. - 5. rok 14 %, to je u mne 44 % nehod v prvních 5 letech vlastnění řidičáku oproti 18 % v druhých pěti letech. Nemůžeš srovnávat jeden rok vs. 5 let, protože tam je logicky těch lidí pětkrát víc.
    KIE
    KIE --- ---
    praxe:

    do 1 roku - 11% nehod
    1-2 roky - 15%
    3-5 let - 14%
    6-10 let - 18%
    více než 10 let - 42%

    takže opět - skupina čerstvých řidičů (do 1 roku nebo 1-2) bourá míň než lidi co mají řidičák třeba 6-10 let.
    MELDA
    MELDA --- ---
    KIE: Jojo, ale to je razeno podle veku ridice, ale nikde uz tam neni informace, jak dlouhou ma ten ridic praxi. Takze vlastne to muze byt trochu zavadejici. Prece jen si myslim, ze ty statistiky nejvic maji a nejvic sleduji prave pojistovny, aby prave s ohledem na to urcovali cenu pojistneho.

    kazdopadne graf je to celkem zajimavej, hlavne ty nehody v zavislosti na chlastu :-)
    KIE
    KIE --- ---
    MELDA: to nerikam ja to se pise v tom grafu -
    do 18% let - 0,8% nehod

    18-20 let - 8% nehod

    25-34 let - 30% nehod
    35-44 let - 21% nehod

    45-64 let - 13,2% nehod
    55- 64 let - 10 % nehod
    více než 64 let - 5 % nehod
    MELDA
    MELDA --- ---
    Pravda je, ze tam muze tu cenu ovlivnovat faktor, ze starsi ridici sice bouraji casteji ale s nizsi skodou, mladi maji totalku...hmm.

    Jako obecne se vzdy udavalo, protoze na veku opravdu nezalezi, ze nejcasteji bouraji ridici s delkou praxe do 5 ti let. A je uplne jedno, jestli ti je 18, 25, 33 nebo 50.

    SPM
    SPM --- ---
    MELDA: tady bych se nedivil, kdyby velky faktor hral to, ze lidi 25-44 nejcastejs bori firemni auta, zatimco ty 18 lety spis vlastni. Ostatne co na silnicich predvadeji zejmena piloti sluzebnich aut, to je opravdu k neuvereni
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam