• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    SPM
    SPM --- ---
    ADMIX: mám jedno auto bez posilovače a krom případu úplnýho zastavení mu ten volant jde snáž, než na druhym s :-) Takže někdy ani ten posilovač tupýho nerda nezachrání :-)
    DIVA
    DIVA --- ---
    ADMIX: Nic co by se nedalo napravit .) takze to domackne tu brzdu, ale..?
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    DIVA: ty o ty technologii moc nevíš, co? jo, je to poznat :)
    DIVA
    DIVA --- ---
    Ta brzdici vychytavka musi byt jak male vanoce, kdyz clovek prislapne brzdu silneji, aby ji mohl pred zastavenim popustit, aby si nerozjel / nerozsypal naklad. Chtela bych mit v tu chvili na korbe treba tunu nakych vybusnin.. Tak se tu mejte, ja uz musim letet .)
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    PISKVOR: A naboso, boty z tebe delaj salata co se boji!
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    ADMIX: Nononono. Spalovací motor dělá z lidí tupý hroudy. Hezky na kolo. Ne, moment, převody taky moc pomáhají: takže doufám, že všude běhá.
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    J3RRYNA: Dekujeme za nazor, sice je to sracka, ale my to akceptujeme. Doufam ze jezdis s vypnutejma posilovacema, posilovac brzd a volantu dela z lidi tupy nerdy co nemaj zadny svaly.
    VECTOR
    VECTOR --- ---
    SPM: ja mel spis na mysli tu situaci ze jedes 65 MPH na dalnici a najednou se blizi kolona, tempomat plynule zpomaluje obcas az na nulu, ale kdyz je to moc rychle , nezpomaluje ucinne a stejne muss dupnout na brzdu.
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    J3RRYNA: Ale nepovídej. To je trochu zjednodušující.
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    SPM: Obecně moderní auta a všechny tyhle elektronické pseudoobezličky z lidí dělají tupé ovce za volantem... A kromě toho jsou, s výjimkou některých špičkových vícestupňových systémů řízení trakce, většinou spíš buď k hovnu, nebo dokonce na obtíž, spíš než nápomocné...
    SPM
    SPM --- ---
    SM3: adaptivní tempomat jo, ale ten brzdový asistent je trochu něco jiného. Ty antikolizní systémy už jsem párkrát v akci viděl jako pasažér v autech kamarádů a moc odvázaný z toho nejsem. Pokaždé to právě bylo něco jak popisuješ - přišlo tomu, že jsi moc blízko auta, tak to začalo brzdit za tebe :-) Když to vezmu ze své perspektivy, tak jsem nikdy nehodu neměl, ale kdybych měl auto, které začne brzdit jakmile je něco moc blízko, tak mám trochu strach, že bych ty nehody měl kvůli tomu, že by to někdo narval zezadu do mě, jak by to zabrzdilo.
    SPM
    SPM --- ---
    VECTOR: tak tohle není adaptivní tempomat. Adaptivní tempomat to dělat nemá. Tohle je fakt jenom systém, kterej sleduje, jak moc a jak rychle sešlápneš brzdový pedál a když usoudí, že asi chceš brzdit fakt moc, tak tu brzdu právě dorve úplně nadoraz. Viz: https://cs.wikipedia.org/wiki/Nouzov%C3%BD_brzdov%C3%BD_asistent
    SM3
    SM3 --- ---
    PNXNTDD: Když jsem viděl provoz před 10lety v Albánii, tak jsem si říkal, že jestli nebude nehoda tam, tak už asi nikde, semafory, přednosti apod. nehrálo v podstatě žádnou roli - pokud vidíš a můžeš, tak jeď, je fakt, že jsem tam za celou dobu neviděl jedinou nehodu. Nepočítám to, že jsem dobrzdil v klidu na semafor (už tam byla červená) a místní týpek se o mě zezádu velmi lehce opřel, tak jsem vylezl to prohlédnout, ale nic tam nebylo, týpek se jen usmíval, nakonec jsme si podali ruce a s úsměvem pokračovali:)

    SPM: Ten adaptivní tempomat mi přijde jako fajn věc, znam to jen z kamionů, osobák jsem už dlouho neřídil, ale je to příjemná věc, pokud jedu za někým xx km v podstatě stejnou rychlostí, což se mi v osobním asi jen tak nestane, nastavím si tempomat na 90 a pokud to situace předemnou dovoluje, tak mě to tam pustí, pokud ne, tak začne zpomalovat. Přemýšlel jsem jak by se to zachovalo právě ve chvíli, kdy mi tam skočí srna, jestli je to schopné zareagovat během vteřin na předmět který tam nebyl...
    Stalo se mi jednou, že to „blbě“ zareagovalo, že jsem se až lekl co se děje, auto předemnou odbočovalo doprava, viděl jsem, že tam může volně pokračovat, ale čídlo si usmyslelo, že jsem moc blízko a zpomalilo to takovým způsobem, že kdybych nebyl příplý tak jsem se nejspíš rozbil o čelní sklo. Na podruhé mě to jen upozornilo, že se blížím k překážce, také odbočující vozidlo, stačilo ťuknout na brzdu a byl klid. Jediné co vždy vypínám je „asistent pruhů“ zvlášť pokud jsou rozkopané dálnice, tak přejíždění do protisměrů, dvě čáry vedle sebe apod. je to únavné poslouchat. Zvláště, když stačí, aby se auto párkrát zavlnilo a už začne pípat, jestli necítím únavu a nepotřebuji odpočinek :)

    Volvo Trucks - Testing Collision Warning with Emergency Brake - "Trucks' Anatomy" (E01)
    https://www.youtube.com/watch?v=WH4F7J7AAFE
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    VECTOR: Já teda jednou, ve favoritu, a fakt jsem čekal, že se urve z adheze a pojedem jak sáně. Blbec z vedlejší naštěstí nezabrzdil, když viděl, že tam vlastně nebylo volno, šlápl na to a odjel - i tak jsme se v nejbližším bodě dostali tak na dvacet čísel od sebe.
    VECTOR
    VECTOR --- ---
    SPM: je fakt ze adaptivni tempomat v novejch autech umi brzdit dost drsne, ale stejne si myslim, ze bez lidskyho zasahu (tj. slapnuti na pedal) by to ani ten tempomat neubrzdil.
    VECTOR
    VECTOR --- ---
    PNXNTDD: tak to ja uz brzdil plnou vahu tela (pedal to the metal) dvakrat v zivote, vzdy v usa s pujcenym autem a vzdy pak auto zaclo pipat a oznamilo, ze se deaktivovaly airbagy (poprve hyundai genesis, podruhe nissan maxima). u prvniho pripadu mi pak typek v pujcovne vysvetlovat, ze se to stava tesne pred kolizi, kdy ale ke kolizi nedojde, jenze pak airbag prestane fungovat dokud nedojedes do servisu. napodruhy jsem se na duvod neptal. vzdy se to stalo predposledni ci posledni den tritydenni cesty, nevim jestli jsem uz byl unavenej, nebo jsem mel dvakrat fakt smulu/stesti na posledni chvili, ale to megaprudky brzdeni a jak zacnou rvat vsechny kontrolky byl dost silnej zazitek.
    SPM
    SPM --- ---
    PNXNTDD: Ono taky v novějších autech dost často bývá něco, čemu říkají brzdový asistent. Je to elektronická krávovina, která právě dělá to, že když se víc a rychlejš šlápne na brzdu, tak to automaticky zahamtne natvrdo, právě na eliminaci tohohle chování, tj. ve snaze zabrzdit to, když to řidič neudělal... akorát dle komentářů co o tom kolují to bohužel dost často zase zahamtne natvrdo, ikdyž to řidič nechtěl :-D
    BLONDYNKA
    BLONDYNKA --- ---
    JOPS:
    DANYSEK:
    Vraťte řidičáky, oba. Pokud tam není zelená šipka pro auta, tak se tramvaji dává přednost. Asi tak posledních sto let.
    PNXNTDD
    PNXNTDD --- ---
    Btw, jsem se bavil s borcem co dělá kurzy bezpečné jízdy a podobně a říkal, že 90 procentům lidí v krizových situacích se nikdy nepodaří stlačit pedál brzdy úplně níaplno. Prostě že to nikdy "nezahamstnou" fakt celou vahou svýho těla a něco na tom je. Zkoušel jsem to s dodávkou a brzdná dráha je fakt o kousek menší když se člověk zaměří na to aby to fakt kurevsky zadupl. Zkuste si to.
    MVEK
    MVEK --- ---
    PNXNTDD: Taky mnoho řidičů nechce ublížit zvířeti (v bezpečných situacích často uhýbám ptactvu).
    Nicméně titulek článku je teda bota jak srna... Srnu nabrat čelně v 90... Hm, kdyby sami uvnitř neuvedli, že ve větší rychlosti projde přes kapotu sklem (u běžných aut), a nedali tam příklad. A občas se dají potkat i ve dne na místě, kde se to nedá tolik čekat.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam