DIVA: Brzdovej asistent v tom kontextu, kterej tu diskutujeme, vychazi z faktu, ze spousta lidi nedokaze z ruznejch duvodu (fyzicka stavba, stres, strach) proslapnout brzdovej pedal opravdu naplno. Opravdu naplno znamena doslova az do podlahy (zkus si nekdy na stojicim aute proslapnout pedal uplne nejvic, co to pujde, je to zajimavej detail). Cili pokud system detekuje nouzovy brzdeni (tzn. nekdo rychle a hodne slapne na brzdu), tak zvysi tlak v brzdovy soustave, aby se zajistil maximalni brzdnej ucinek. Rozhodne to neni neco, co se ti spusti omylem, kdyz si zrovna pribrzdujes svuj naklad dynamitu :)
Ty aktivni systemy maj vetsinou radar v masce (plus treba lidar/kameru na lidi/zvirata), a brzdi az ve chvili, kdy vyhodnoti srazku jako nevyhnutelnou. Mne se treba jeste nestalo, ze by mi do rizeni collision warning hrabnul, vzdycky na me jen rve, ze se blizim k necemu moc rychle. Prej to umi zabranit srazce pri rozdilu do 50km/h, coz v nekterejch situacich muze bejt rozdil mezi zivotem po srazce a smrti, plus to umi zabranit tem debilnich nehodam v kolonach, kdy nedavas pozor a nakouris to do auta pred sebou v 40km/h a vytvoris kolonu na zbytek dne, coz samo o sobe je imho duvod, proc by ten radar mel bejt jako povinna vybava :D