• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MELOP: a kdo prosim resi za strojvedouciho lidi na perone nejaky neobsazeny stanice/zastavky (kterych postupne pribyva)? :-) A ze se to deje jsem linkoval - tzn. zminene Strasnice...? Strojvedouci tam s tim nenadela vubec nic - nema sanci. Ostatne k diskutovanem tramvajovem ostruvku ti ani samotna tramvaj pri podstatne delsi vlastni zabrzdne vzdalenosti neprijizdi krokem - ale plynule dobrzduje klidne z tech 50km/h, aby zastavil u sloupku.... a nehod, kdy chodec spadne pod tramvaj je taky pozehnane.
    MELOP
    MELOP --- ---
    DANYSEK: Argumentace vlakem je v tomto kontextu falešná nesmyslná, protože jak už jsem napsal, vlak obvykle nejezdí podle rozhledu - což je přesný opak řízení motorového vozidla (jinými slovy, za strojvedoucího tohle řeší někdo jiný, ale chápu, že ti se nechce svého oblíbeného "slaměného panáka" opustit a místo toho ho radši v diskuzi zapálíš - aby bylo jasno, kdyby sis tenhle vadný železniční příměr nechal od cesty, tak jsem na to nijak nereagoval).
    WYMA
    WYMA --- ---
    MVEK: ja akorat doufam, ze pri rizeni neresis kazdou dopravni situaci stejne jako na internetu :)))
    MVEK
    MVEK --- ---
    Mám pocit, že si nikdo nerozumíme a určitě jsem v tom dost na vině, ale řešit to už nebudu. Jen jsem si chtěl povzdechnout, že jestli dotyčný tlumočí správně (jeho zatím nevyhodili, teprve ho to čeká) a instruktor, který ho varuje/straší, taky nekecá, tak ty zkoušky asi dneska budou zajímavé (s ohledem právě třeba na to nesmyslné ježdění po parkovišti, dokud adept neudělá chybu, nebo na kritiku pomalé jízdy na místech, kde je zvýšené nebezpečí a nováček tam podle mě má jet pomaleji než zkušený).

    Ale možná je to celé jinak, protože dotyčný tvrdí, že mu instruktor řekl, že má už přidat, že značkou omezená třicítka skončila značkou "hlavní silnice"... Takže třeba jsem obětí informačního šumu už na straně toho adepta, který si špatně vykládá instrukce, kdoví. Howgh.
    THEODORT
    THEODORT --- ---
    twl stejne se vsadim ze ti co tu pisou nejdelsi elaboraty na tema jak spravne jezdit bud autem nejezdi skoro vubec, pripadne jak retardi
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MVEK: ve svem puvodnim prispevku jsi pausalizoval - proste si zminil ostruvek a vubec ses nezabyval konretnimi okolnostmi (ktere nejsou dane jen mistem). Situaci, kdy vlak nekoho sejme najdes kazdej tejden aspon jednu - i v Praze. Pravda, "jen" pri tratove maximalce 95km/h :-)
    30 tachometrovejch je maximalne 25-27 km/h realne - tachometr ti vzdy ukazuje ponekud mensi rychlost, zeano. Takze i kdyz pojedes 50 podle tachometru, tak furt jedes pomaleji nez 50. V tebom modelovem pripade nepredpokladam, ze nezkuseny ridic ma jeste cas porovnavat svou aktualni rychlost napriklad s merenim z GPS ;-)
    TRISSIE: ano, podle aktualni dopravni situace - vsak to sam pisu. Ale ne kvuli tomu, ze tam stoji ostruvek a kvuli tomu, ze se musi "krecovite" hlidat tachometr, pac si neni vlastne poradne jistej. Takovej ridic na silnici zakonite vede k tomu, ze ti "mene vyrovnani" jedinci sekundarne utvari podstatne nebezpecnejsi situace, ktere by jinak nevznikly - kdyz se snazi toho "hlemejzde" predjet za kazdou cenu... a k cemu ti bude, ze ten predjizdejici taky porusi predpisy, kdyz to napali do auta, kde vezes svy deti, zeano...
    MELOP: ale u peronu nezpomaluje jen proto, ze na nem stoje lidi. Ve vyse zminenych Strasnicich by to znamenalo brzdit preventivne ve smeru z centra prakticky pokazdy - zastavka je do oblouku, moc dopredu do ni videt neni... a krokem tam rychliky fakt nejezdi, zeano :)
    DIVA
    DIVA --- ---
    MVEK: Mozna ti dal nerozumim. Podle me se shodnem na tom, ze z nejakych duvodu (osobni vlohy treba) ten dotycny v soucasnosti neni zpusobily sam ridit a mel by ridit dal pod dozorem, dokud neprokaze opak. Ales gute?
    MVEK
    MVEK --- ---
    DANYSEK: Já nepaušalizuju, nemusíš mi to vysvětlovat. A 30-40 není krokem. Dokonce jsem na to upozorňoval v poslední zprávě a samozřejmě na to myslím pořád. Tvůj příklad mi přijde mimo už kvůli četnosti jízdy vlaku a šířky nástupiště. Dál ho rozebírat nebudu, protože netuším, kolik starých zastávek dneska existuje s přechody přes koleje nebo běžně přebíhajícími lidmi, a jak moc si dávají pozor, jestli se něco neblíží. Srovnal bych je jedině se zastávkami tramvají, kde je zábradlí, tam stačí dát pozor na štosující se cestující u přechodu/konce zábradlí.
    JOHY
    JOHY --- ---
    Včera jedu 22 do edenu. na Čechově náměstí, kde je šířka vozovky limitována zvýšenym obrubníkem zastávky, si nějakej idiot pomysel, že zpomalující tramvaj přijíždějící na zastávku bude nejlepší předjet zleva v protisměru. Měl docela štěstí, že to do někoho nenapálil - auta v protisměru pouštěla chodce na přechodu. Zmrdství v krystalické podobě.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    DANYSEK: jenže ona ta pomalá jízda kolem ostrůvku dává smysl nikoli podle místa, ale podle momentální situace na tom ostrůvku - je zbytečné kolem něj jezdit třicet, když tramvaj zrovna odjela a stojí tam jeden člověk čumící do mobilu; na druhou stranu když tam stojí třída pošťuchujících se prvňáčků, tak i ta třicítka je skoro moc. A tohle značkou fakt neošetříš.
    MELOP
    MELOP --- ---
    DANYSEK: Tvůj příklad je úplně mimo, protože vlak většinou nejezdí podle rozhledu - a pokud náhodou ano, tak je to, v závislosti na verzi Č(S)D D1 10 - 15 km/h (to, že se to zhusta porušuje, je věc č. 2).
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MVEK: ano, rizeni auta neni jednoducha vec - musis byt schopny v realnem case vyhodnocovat spoustu udalosti kolem sebe - a to i situaci nejen v zamyslene jizdni draze ale i v sirsim okoli, musis umet predvidat, rizeni proste neni jen o tom, ze kroutis volantem. Ale pausalizovat, ze kolem ostruvku je potreba jezdit tricitkou je nesmysl - a kde to z nejakeho duvodu smysl dava to omezeni beztak uz davno obvykle je dane znackou... v lepsim pripade i promennou, ktera rychlost snizuje jen na kritickou dobu. Spodni cast Vinohradske rozhodne nevyzaduje jizdu krokem. Rychlost jde priblizne urcit i zrakem, tvoji "vymluvu" na cizi auto nechapu ;-)
    Muj priklad s vlakem je na tvou argumentaci trefny - myslis ze z peronu ti pod rozjety vlak clovek, kterym tak strasis skocit nemuze? A jakapak bude zabrzdna vzdalenost rozjete soupravy z tech 160km/h? :-)
    MVEK
    MVEK --- ---
    DANYSEK: Přeji ti to štěstí, já na to málo, co jsem najezdil zažil nebo viděl až moc na poslední chvíli dobíhajících chodců, protože se blíží tramvaj (u zastávek bez zábradlí), pošťuchujících se děcek na úzkém ostrůvku apod. Nebo lidí přebíhajících silnici za či před autobusem, kteří do poslední chvíle nejsou vidět.

    Neobhajuji tu pomalou jízdu, plošně nic neplatí. Ale jestliže adept musí ještě hlídat tachometr, protože v cizím autě těžko může dobře podle citu a sluchu poznat rychlost, tak v ulicích jako pražské Husitské, Vinohradské u Muzea, nebo brněnské Veveří, nemá moc často co jezdit na plno.
    Ať instruktor vede žáka k zrychlování, aby furt nejezdil 30. Ať ho peskuje za pomalou jízdu na místech jako Průmyslová, Českobrodská atp. Ale tohle mě docela fascinuje.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MVEK: dalkove rychliky take nezpomaluji u peronu nejake vesnicke zastavky - klidne ti kolem proleti 160 km/h rychlosti - i kdyz tam cekaji lidi na courak, co jede vzapeti za tim rychlikem.... takze... co presne si nam tou tramvajovou zastavkou chtel presne rict? :-)

    Ne, skutecne neni potreba jezdit 30km/h ani podel ostruvku... pokud tam znaceni rychlost neomezuje.
    MVEK
    MVEK --- ---
    Ale já nezpochybňuju nebezpečnost extrémně pomalé jízdy atd. Vytahujete extrémy.

    Jen i na základě diskuzí, co tu byly a vlastně výkladů zákona vyplývá, že skoro nikde by člověk nemohl jet maximální povolenou rychlostí, a je jedno, jestli má za sebou stovku nebo statisíce kilometrů, pokud má jet tak, aby zastavil... Leda tak např. na dálnici v přehledných polích.
    Ale nutit jet začátečníka po Husitské padesátkou, v autě, které nemá moc zažité, ve špičce, kdy se to tam hemží mimo přechod přebíhajícími chodci, dětmi a domácími mazlíčky, je tam zaparkována hromada aut, přes která není vidět, je to úzké a to nemluvím o málo pravděpodobných rizicích (která jsou všude a asi na ně všichni kašleme).

    Zajímalo by mě, jak by se tvářil, kdyby jel 30 kolem nástupního ostrůvku tramvaje apod.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MVEK: to je dost subjektivni - pomala jizda muze byt nebezpecna a puvodcem vzniku nebezpecnych situaci. Vytvarit pocit, ze jedu pomalu a tim je to bezpecnejsi je samo o sobe ptakovnina.
    Pokud dotycny neni dostatecne zpusobily ridit, tak pak ridicak proste dostat nema... do doby, nez se to nauci. Zakon urcuje pouze minimum hodin, ale nikde neni psane, ze to nemuze byt vic - samozrejme je to o penezich zajemce o ridicske opravneni, ale ten zakon neni psany tak, ze mas automaticky narok po odsezeni tech minimalnich X hodin v autoskole... je to pouze jedna z prerekvizit, nikoliv jedina.
    SPM
    SPM --- ---
    MVEK: zase nikdo neřiká, že někdo, kdo nemá vlohy, musí jít po zákonném počtu hodin na zkoušku... jako dělat naschvály ze strany komisařů je jedna věc, ale to, že k té zkoušce kolikrát přilezou lidi, kteří by to auto fakt sami řídit neměli, je věc druhá... pak to kolikrát na těch silnicích vypadá, tak, jak to vypadá...
    MVEK
    MVEK --- ---
    DIVA: Psal jsem to z mobilu v nemocnici. Nicméně netuším z čeho jsi vyvodil tu absenci odborného dohledu.

    Ale naznačuji, že uchazeče nutí jet rychleji, než by chtěl, a to i v místech, kde je pro zkušeného bezpečnější jet pomaleji. Že za to vyhazují buď jako za bezdůvodně pomalou jízdu, nebo tedy ok, důvod má, ale znamená to, že ještě není dostatečně způsobilý řídit (což někdo, kdo nemá k řízení vlohy opravdu být po zákonném počtu hodin nemůže).
    DIVA
    DIVA --- ---
    MVEK: doufam ze ti nerozumim .) jiste nenaznacujes ze jizdou po obci rychlosti tricet pet kilometru v hodine uchazec o rp prokazal schopnost uziti vozidla bez odborneho dozoru .)

    Dneska me nejaka pani stredniho veku (v bilem suv) vytlacovala do protismeru, nedala se rozhodit ani klaksonem, delala to zjevne vedome. Nejspis ji to prislo bezpecnejsi, kdyz byl na kraji praveho pruhu snih, jet levym kolem v predjizdecim pruhu. Hlavne zbytecne nehazardovat, jizdou po snehu, jizdou 50kmh apod. Safety first.
    MVEK
    MVEK --- ---
    Kamarád dělá řidičák, a to navíc jen jako podmínku absolutoria na záchranáře, což mu neřekli při nástupu tak se hádá. Ale pointa je jinde. Straší ho , že komisaři jsou dneska hrozní, schopní někoho nechat i hodinu kolem obchoďáku na parkovišti, dokud neudělá chybu.
    Nebo vyhodit za bezdůvodné pomalou jízdu když pojede pod 40 v obci. Nebo že si nevěří. A to bylo třeba na Husitské kde jsou řady zaparkovaných aut.
    KRUPAN
    KRUPAN --- ---
    ja dnes videl to torzo auta na d7. no nepekne to tam zaparkoval. jako je to tam debilni usek, ale stejne musel delat uplne neco jinyho...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam