• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    SPM
    SPM --- ---
    PHAILO: no BMW bylo zrovna to, kvůli kterýmu jsem musel zastavit. Potkal jsem se s ním těsně před přelomem horizontu. Ta automatika to vzápětí sice zhasla, ale tím, že jsem dostal těma světlama z bezprostřední blízkosti přímo do xichtu, tak jsem fakt neviděl vůbec nic... jasně, tohle je sice řídkej případ a dost nahouby vždycky, ale běžný halogeny/xenony až takhle brutálně neoslní a u manuálního spínání světel je alespoň nějaká šance, že to řidič vypne před horizontem. Když lidi vozí v autě automatiku, tak se velice rychle odnaučí dělat nějaký manuální zásahy (což ostatně není moc divu, proč na to šahat, když by to mělo fungovat samo...)
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    Některým zdejším se tu divím, že se vůbec odváží k tak nebezpečnému kroku, jako je vydání se do provozu. A to říkám jako někdo, kdo jezdí spíš nižším autem (tak o 10 cm nižším než běžný sedan). Mimochodem adaptivní světla ani dnes nejsou zdaleka standard, spíš bych řekl, že je má minimum nových aut. Je ale pravda, že rozdíly v kvalitě světel i adaptivních systémů jako takových jsou zásadní.

    Na druhou stranu z pohledu řidiče jsou ty "světelné efekty" velmi dobře vidět, takže jejich použití nebo manuální korekce jejich efektu je ze strany řidiče snadno aplikovatelná. Pokud ten systém funguje dobře (z mých subjektivních zkušeností Audi + BMW + Mercedes), je manuální zásah nutný málokdy, zpravidla jen kvůli výraznému horizontu nebo v hodně prudkých serpentinách.
    SPM
    SPM --- ---
    HALCYON: ano, zavřít oči ve 130 na dálnici, obvykle tak na dvě minuty, než oslepující kokot dojede a předjete, to je opravdu vynikající řešení :-)
    HALCYON
    HALCYON --- ---
    PNXNTDD: Tak hlavně je to pseudoproblem, že. Stačí odklonit zrcátko, nebo na chvíli zavřít oči :)
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    MUADDIB: no a dal? Co jako? Jsi se tak nejak usvedcil sam no, kdyz uz tu s tim otravujes :D
    PNXNTDD: hrebicek na hlavicku ;)
    PNXNTDD
    PNXNTDD --- ---
    MUADDIB: Já jsem akorát přemýšlel nad tím, kdo asi může psát otázku : Co je špatnýho na mlhovkách v noci - logicky asi člověk kterej s nima jezdí a ostatní na něj blikaj a mu to ne a ne docvaknout, tak se musí ptát na nyxu.

    A jestli tohle není tvůj případ tak jedině bravo, ale stejně mi ten dotaz přišel bezpředmětnej, protože odpověď je naprosto jasná. Nebo tě to prostě fakt vůbec nenapadlo, že by to někomu mohlo vadit ?

    MUADDIB
    MUADDIB --- ---
    PNXNTDD: "Pravděpodobně s nima v noci jezdí" ... jj a taky žeru děti...

    Projekce (psychologie) – Wikipedie
    https://cs.wikipedia.org/wiki/Projekce_(psychologie)
    PNXNTDD
    PNXNTDD --- ---
    GRANTORINO: Nevim. Jeho otázka byla "co je tak démonického na zapnutejch předních mlhovkách?" Pravděpodobně s nima v noci jezdí a kupodivu i ostatní auta se zapntuýma mlhovkama ho tím neoslňujou. Nicméně rozvinula se tu celkem informačně obsáhlá diskuze o tom, že zapnuté mlhovky oslňovat opravdu mohou, ať už řidiče jedoucí přede mnou, nebo protijedoucí, takže na to prosimtě v noci mysli a zbytečně nám nevypaluj oči Muaddib. Dík
    MUADDIB
    MUADDIB --- ---
    GRANTORINO: jj, užs to prokouk :D

    nebo jak říkám... v životě jsem v autě neseděl...
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    MUADDIB: Premyslim o co ti jde... Ale asi to nema smysl, proste troll. Doufam, ze se podobne neprojevujes na silnici.
    MUADDIB
    MUADDIB --- ---
    ADMIX: není třeba... mě stačí to tvoje "většině" :)
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    MUADDIB: Tak tam toho Hitlera dej a nenaznacuj ...
    MUADDIB
    MUADDIB --- ---
    ADMIX: a taky to tak vždy bylo :D (LoL2)
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    MUADDIB: Nekdy si ty zakony precti, ono to kupodivu ve vetsine pripadu tak funguje ...
    MUADDIB
    MUADDIB --- ---
    PNXNTDD: vo to vůbec nejde... co je LoL je úvaha "je to zákonem zakázaný" = "dává to tím pádem smysl"
    PNXNTDD
    PNXNTDD --- ---
    MUADDIB: Ježiš tak jsem se přeťukl na klávesnici... se neposer.
    MUADDIB
    MUADDIB --- ---
    PNXNTDD: "tak je to asi nebude v zákoně zakázaný" LoL :D
    PNXNTDD
    PNXNTDD --- ---
    Prostě mlhovky v noci oslňujou, přes to nejede vlak. Oslňuje každý auto už normálníma světlama (některý víc některý míň, ale každopádně ten pohled je nepříjemnej) Už jenom když se nad tím logicky zamyslíš tak mlhovky máš k tomu ještě dva světelný zdroje navíc... Kdyby neoslňovali, tak je to asi nebude v zákoně zakázaný.
    VINC
    VINC --- ---
    SPM: moje teorie je, že auta jsou prostě vyšší, proto mi to vadí převážně u SUV, maj světla tak vysoko, že svítí spíš rovně, než před sebe. Další věc je, že teplota světel je také vyšší. To má vliv na to, že aby jsi viděl stejně dobře jako u starších žárovek (teplejší světlo) tak musíš vyzářit víc lumenů. Teplejší světlo lépe kreslí obrysy/odstraňuje zamlžení. Proto se také dříve dělaly žlutá světla a používají se oranžové/žluté brýle pro střelbu atd.
    SPM
    SPM --- ---
    VYWERN: Osobně tipuju, že to bude souviset s automatikou na nových autech - teda ať už automatické vypínání dálkovek nebo dnešní adaptivní světla, kde se ta optika za jízdy natáčí. A rozbije se to buď tim, že automatika nepozná, že proti ní něco jede anebo se tam posere něco mechanicky, jak to furt šmrdlá. Takže jo, tohle by vysvětlovalo proč ten problém je víc u těch nových aut, protože ty starý tohle nemaj vůbec, takže na starejch se to dá posrat jenom tím, že se to auto naloží a ručně se to nezklopí, eventuelně posraný světla u starejch aut se spíš sklopí dolů. Nevím jakej relevantní zdroj si představuješ - majitel takovýho auta je happy, protože on přece dobře vidí. Na ulici v garáži se ta automatika bude chovat normálně, protože je to za a) jednoduché prostředí, za b) by to nikdo neschválil, kdyby to i tady blblo. A že automatika si všimne protijedoucího auta o dost pozdějš, než průměrnej řidič stačí ručně dálkovky vypnout, na to už sere bílej tesák že... Ale fakt nevim jak jinak si vysvětlit, že potkávám hromadu poměrně dost nových aut, kde se často jedno světlo chová normálně, ale druhé pomalu sestřeluje letadla anebo z protisměru oslňuje jako prase a najednou při přiblížení bez nějakého viditelného vypnutí/zapnutí světel mu to najednou začne svítit normálně.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    SPM: tak jeste jednou pro mene chapave. Ano, to ze te nektera auta oslnuji je ciste subjektivni pocit. Kazdy totiz svitivost okolnich aut vnima jinak. Ano muze se stat, ze nekdo ma chybne serizena svetla. Ale tvrzeni, ze se tak deje u novych aut primo z vyroby jsi si vycucal z prstu. Pokud ne, tak prosim o nejaky zdroj a ne jen tve dojmy :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam