• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    RALI
    RALI --- ---
    ADAMIRA: ale kdeze, kratsi sukne zvysuje pravdepodobnost nehody prece...
    proate b mely byt kolem silnic koridory, kam nesmi jakykoli rusivy element, jako pekny zensky, billboardy, a vubec cokoli, co by mohlo kohokoli zaujmout a predevsim by malo byt jen jedno auto, stejne barvy, vybavy a motorizace, aby ani to nerozptylovalo a motorky a kola na silnici radsi uplne zakazat :))))
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    MVEK: "...že umístění přechodu se světly od zastávkového ostrůvku jen 70 m za světelnou křižovatkou může zvýšit pravděpodobnost nehody, když se někdo řízení nevěnuje"

    Ano každej přechod zvyšuje pravděpodobnost nehody, když se někdo řízení nevěnuje, stejně jako železniční přejezdy, křižovatky, připojovací pruhy atp atp.

    A stejně tak touhle logikou kratší sukně zvyšuje pravděpodobnost znásilnění.
    SPM
    SPM --- ---
    PISKVOR: Jo, leností to nebude... podle mě to chodci berou jako sport, skákání pod auta. Aneb třeba jsem nikdy nepochopil, proč mi každou chvíli nějakej jantar v tomhle místě skáče pod auto:

    https://www.google.cz/...66m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x0:0x0!7e2!8m2!3d50.0607658!4d14.4696125?hl=cs

    Přesně mezi dvěma přechody a v místě, kde nic není; tedy ať jde kamkoliv / přišel odkudkoliv, stejně okolo toho jednoho přechodu projde. Posledně mi jantar z depa dopraváků za to div ještě nevynadal, že se po té silnici moc courám - mně pod auto skočit nestačil a mezitím se rozjela druhá vlna semaforů, takže za mnou už další auta.
    MVEK
    MVEK --- ---
    ADAMIRA: To je právě to, já s tebou celou dobu souhlasím, že umístění semaforu není určitě příčinou nehody. Ale příčina by mě zajímala, protože bez ní nemůžu posoudit, jestli je to náhoda, nebo se potvrzuje můj dojem, že umístění přechodu se světly od zastávkového ostrůvku jen 70 m za světelnou křižovatkou může zvýšit pravděpodobnost nehody, když se někdo řízení nevěnuje.

    A uvědom si, s jakou nadsázkou jsi sem přišel ty, a na co jsem reagoval, takže vyčítat mi nepřesnou formulaci moc nemůžeš.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SITH: Jo, lenost. "Tady půjdete padesát metrů, tady sto, tady rovnou kilometřík navíc, jen aby chudáčci řidiči nemuseli řídit o pět vteřin déle, nebo nedejbože se věnovat řízení." A teda ano, my jsme oba mladí, rychlí, perspektivní, obvykle bez nákladu. Zkusil jsem obojí, nedá se to srovnat.
    SITH
    SITH --- ---
    MVEK: podle me se jim proste nechce presouvat prechod jinam, protoez tady byl i predtim a lidi jsou na to zvykly. A jak zname lidi a jejich lenost, prece nepujdou 50m dal na prechod kdyz to tam muzou prebehenout
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    MVEK: nehledám v nikom žádný zlo, jenom tvrdím, že bez ohledu kolik desítek semaforu je tam, VINA není na nich
    nikde jsem neuzavíral nic automaticky, psal jsem že na vině mohla být i technická závada, zdravotní potíže

    tot vše, pokud pánovi vadili semafory, má jít pěšky, nikdo ho tam nenutil jezdit, pokud jde o to, zda je existuje lepší řešení pro semafory na tom místě, můžu jenom souhlasit

    Ale jsou to dve věci které spolu v podstatě nesouvisí

    A ano, štve mě, když někdo (s největší pravděpobností) kvůli nepozornosti nebo veledulezite SMS zabije několik lidí a hned se naženou lidi který začnou obviňovat KOHOKOLIV kromě toho řidiče.
    MVEK
    MVEK --- ---
    S přechody u kruháčů je to zvláštní, v Roudnici nad Labem: https://mapy.cz/...5779&yaw=0.525&fov=1.257&pitch=0.037&source=muni&id=1923&q=Roudnice%20nad%20labem
    jsou dva kruhové objezdy za sebou, na jejich výjezdu je místo pro přecházení, neoznačené, bez zebry a značky. Řidič, co to nezná, chodce moc nečeká, chodec je zvyklý, že tam i před vybudováním kruháčů byly přechody, tak se chová jak na přechodu.
    Podle úřadu ale přechody z toho udělat nemůžou, nedovolují jim to předpisy.
    Netuším, čím je toto místo odlišné od hromady kruháčů s přechody jinde.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Blíží se jaro.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    Me sere posledni dobou zrychlujici se doprava ve meste...nikdy jsem si nemyslel, ze to napisu, ale u nas se neco stalo a dobra polovina aut jezdi 70-90km/hod po meste na 50tce a jeste mezi sebou zavodi...nechapu co se deje.
    SPM
    SPM --- ---
    hradec kralove na vas, kruhovej objezd rizenej semaforama :-)
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    JOPS: Kulaťák na tebe... zvlášť co tam krom těch přechodů je jako bonus ještě semafor pro chodce. Nikdy to nebylo příjemný místo na projíždění v provozu, ale tohle nabralo netušené rozměry.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    JOPS: tak to nemas jen u kruhacu... to bys rovnou mohl zrusit vsechny prechody v krizovatkach, neb pri odbocovani z hlavni do vedlejsi mas v podstate ten samy problem, kdyz ti tam nekdo prekazi... nedejboze, kdyz se rozhodne odbocit vic lidi a misto je vic frekventovany.
    JOPS
    JOPS --- ---
    me spis strasne serou prechody hned za kruhovym objezdem. Vyjizdite z kruhoveho objezdu, poustite chodce a ve zpetnem zrcatku brzdite ocima auto, co jede za Vama. A napriklad na Melniku je kruhovy objezd hned u autobusove zastavky, tam je prechodcu jak nasrano a pak se o plynulosti provozu neda moc mluvit...
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    Je pravda, ze zrovna Svehlova je jasnym prikladem totalniho semaforoveho silenstvi, ktere postihlo Prahu protoze z toho ma Eltodo celkem zajisteny zisky. Zlaty casy, kdy byly svetla u sjezdu z JS (dobu kdy tam byla tramvajova smycka pomijim), u krizovatky s Topolovou, u Sidliste ZM pro chodce na cudlik, u Pracsky, u Prazsky, na Marataku (jak se to vlastne dneska jmenuje?), teda 5. Dneska jich je tam podle mapy.cz 10, coz je demence strasliva. A to si nejsem jist, jestli ty u Pracsky nepostavili az s obchodnim centrem (ach ta pamet). Cimz toho dementa nijak neomlouvam, spis je to obecnej povzdech.
    SPM
    SPM --- ---
    MVEK: tak nastavený to bývá různě... já bych třeba chápal, kdyby tam byla nějaká prodlevá mezi zelenýma pro chodce, aby prostě 5 po sobě jdoucích chodců tu křižovatku nevyblokovali na čtvrt hodiny. Ale třeba ten na Bohdalci u autobusový zastávky, kde to pozoruju, nekoresponduje vůbec s ničím... o pár metrů vedle něj je další přechod v křižovatce, kde se ta zelená pro chodce spouští spolu se zelenou pro auta z boku. Takže kdyby to chtěli synchronizovat, tak bych čekal, že tenhle se spustí ve stejnou dobu. Ale tak to většinou taky není... pak je samozřejmě taky otázka, když tam nechci dát tlačítko, co to spustí hned a zároveň je to silnice, kde tak silný provoz není a ten chodec skoro vždycky to přejde dřív na tu červenou, jestli tam má smysl ten semafor dávat. Beztak ho tam nejspíš dávaj kvůli tomu, že je z něj dobrej bakšiš :-)
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    ADAMIRA: vybral sis naštěstí tak blbej příklad, že se dá říct, že množství semaforů o určité míry naštěstí omlouvá. minimálně morálně, ne nutně před zákonem.
    MVEK
    MVEK --- ---
    ADAMIRA: S tebou se fakt nedá bavit. Hledáš si to svoje zlo v ostatních. Proč jsi sem vůbec psal, když tu o tom nikdo nemluvil, potřeboval jsi vyprovokovat debatu?

    Příčina by mě zajímala, protože si nedovedu představit, co k tomu vedlo. Ale nejsem blbec, abych to uzavřel automaticky s tím, že nejpravděpodobnější je nevěnování se řízení. Ale třeba hraje roli něco, co může pomoct zabránit příštím nehodám.
    A ano, může to být v tomto místě i špatně navržený semafor, i když to potvrdí až statistika i drobných nehod v daném místě, jinak to budou jen dohady. A OPAKUJI, NEMYSLÍM ŽE BY TO MĚLO MÍT VLIV NA POSUZOVÁNÍ VINY A NA TRESTU.
    MVEK
    MVEK --- ---
    SPM: Máš pravdu, že chodci pak jdou na červenou dost často. Jinak jsem to naopak považoval za snahu o optimalizaci, aby červená nepadla řidiči hned, co projel předchozí křižovatkou, když jsem se setkal s tou prodlevou někde. Naopak znám spoustu, kde to padá okamžitě a někdy to vede k tomu, že šlápnu na plyn, když vidím, že chodec stiskl tlačítko, abych byl pod semaforem maximálně v době žluté.


    Stala se mi podobná nepozornost, kdy jsem ale nikoho neohrožoval, když jsem odbočoval doprava tady na Černokosteleckou z Malešic: https://en.mapy.cz/...5119456&y=50.0781039&z=18&pano=1&pid=56547462&yaw=3.292&fov=1.257&pitch=-0.014

    Dostal jsem zelenou, odbočil jsem doprava, viděl zelenou na přechodu chodců a jel pomalu, aby jeden nebo dva chodci přešli, a kdyby mě neupozornila žena, projel bych na červenou, protože takhle brzy za křižovatkou jsem ten semafor vpravo úplně odignoroval, bral jsem to jako součást křižovatky, tedy přednost chodcům dávám při odbočení tak jako tak. Chodce bych tedy nepřejel, ale pokutu bych podle zákonu zasloužil.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    MVEK: ne, jenom se pozastavuju nad "pravou příčinou" - protože pokud mu neodešli brzdy, neposedl ho ďábel, neměl infarkt (či jiný zdr. potíže) apod. tak příčina je jasná - bez ohledu na to, kolik je tam za sebou semaforů

    Počet semaforů tady s příčinou vůbec nesouvisí.

    dsotáváme se někam k logice "pravá příčina znásilnění bylo to, že měla krátkou sukni"
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam