• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    WYMA: "Řídí samo" JE level 4 ("dokáže bez zásahu řidiče fungovat ve strukturovaném provozu, potřebuje zapnout řidičem" - tj. nějaký zatím hypotetický "dálniční mód", tj. zadám cíl, najedu ručně na dálnici, doveze mě to k poslední pumpě před vhodným sjezdem), resp. level 5 ("dokáže samo fungovat v libovolném provozu" - tj. nasednu, zadám cíl, hotovo - nepotřebuje volant); tohleto "řídí samo, když to zrovna řídí samo; nemám tucha, kdy to samo řídit přestane, občas to někoho zabije, no bóže, vy naděláte" je totéž jako "když pustím na rovný silnici volant v Š120, tak to jede chvíli rovně - Taky Samo": ve chvíli, kdy to "samo" potřebuje pomoc, tak pořád řídíš ty, jenom s asistencí (lanekeeping, lane change, atd.)

    Jako jo, asi se někdy opravdovýho samořiditelnýho auta dočkáme - ale tohle ještě není ono. Tohle je nestabilní alfa-verze, která má zcela doslova letální bugy. Jiná cesta k lepšímu SDV asi není, ale velmi se mi nelíbí, že tenhle program Testováno Na Lidech zahrnuje i mě, aniž by se kdo zeptal: "nekupuj si Teslu" nestačí, "nekupuj si Teslu a nevyskytuj se nikde, kde jezdí."

    The 5 Autonomous Driving Levels Explained – IoT For All – Medium
    https://medium.com/iotforall/the-5-autonomous-driving-levels-explained-b92a5e834928

    ADMIX: To jsou právě dva druhy řidičů: "stroj za mě dělá nudnou práci, můžu se líp soustředit" a "stroj za mě dělá nudnou práci, takže všechnu práci, můžu si otevřít nyx a flašku a rozestlat." No a konkrétně Tesla vydatně podporuje iluzi, že to jezdí samo (Elon Musk: "Tesla cars that are made today have the sensor system necessary for full autonomy" - což je podmínka nutná, ale nepostačující. Je to jen první z předpokladů, které je třeba splnit, a ty zbylé nemá, protože ten vývoj ještě tolik nepokročil.), tj. těch neřidičů z druhé kategorie bude přibývat.

    No a právě to vidím jako riziko "this is why we can't have nice things": pokud takových případů bude dost, a pokrok je nedožene právě tou L4/L5 autonomií, začne se naplňovat Neffova vize Zakázaných Technologií. (Nebo spíš v našem případě "nepovolitelných," páč Vídeňské úmluvy z roku 1968, že - pokud bude image SDV "ban the evil killer cars now," sotva se těch omezení z VÚ někdy zbavíme)
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    SAMOUT: Tohle jsem si taky rikal, dokud jsem nemel auto s adaptivnim tempomatem a lane departure, a najednou jsem zjistil, ze to neni pravda.
    WYMA
    WYMA --- ---
    SAMOUT: uvidime kam vyvoj pokroci :)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    WYMA: Ne, nebudes. Protoze budes misto toho chrapat, a nabouras. Zadny takovy, je nezbytny udrzovat ridice v maximalni pozornosti, jako dneska.
    WYMA
    WYMA --- ---
    PISKVOR: verim ze to neni level 4, nejsem zas takovej odbornik.
    me se kazdopadne ten vyvoj velmi libi a doufam ze se doziju toho zapnout v pze autopilota a za 10 hodin vystoupit treba v alpach. a klidne u toho na vyzvu budu sahat na volant 2x do hodiny.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    WYMA: No právě. Řídí sama, řídí sama, a najednou "seru na to, už neřídím, vyřeš si to sám. *Bum*"

    ONLY ON ABC7NEWS.COM: Tesla issues strongest statement yet blaming driver for deadly crash | abc7news.com
    http://abc7news.com/...tesla-issues-strongest-statement-yet-blaming-driver-for-deadly-crash/3325908/

    Jinými slovy, řídí sama, dokud je to jednoduchý, a hodí ti to na hrb, když jde do tuhýho - což je jaksi vražedný nastavení, doslova: umí to takovou lepší Level 2 autonomy, ale vytrubuje se to jako Level 4 (read the EULA, opravdu se sama neřídí).
    WYMA
    WYMA --- ---
    SPM: jako vazne to nechapes?? :)) ja se nemuzu dockat...

    btw ta tesla fakt ridi sama.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    SPM: Hlavne takovejchhle kokotu bude cima dal vic, a bude se cim dal vic otupovat pozornost ridicu (stroj to za me vyresi), takze situace na silnicich bude jeste vrazednejsi nez dneska.
    SPM
    SPM --- ---
    já stejně nějak nechápu k čemu jsou tyhle systémy dobrý... kdyby to fakt řídilo samo, tak budiž. Ale to nedělá. A než furt bedlivě sledovat a dohlížet na nějaký automat, že nedělá kravinu, to si radši tím volantem budu točit sám a bude to na pozornost daleko méně namáhavý...
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SAMOUT: Komu se nechce živit clickbait protažený Google Translatem: "zapnul autopilota a přelezl si na levé sedadlo [GB], byl přistižen, byl mu ustřižen [řidičák]." Blb. Meh.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    Meh :-)

    Řidiče Tesly natočili při tomhle. Hájil se bizarně, teď 18 měsíců nesmí řídit | Autoforum.cz
    http://www.autoforum.cz/...mesicu-nesmi-ridit/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    PNXNTDD: uplne normalne, zijem v cesku (vychod), tady se takove veci deji na kazdem rohu :)
    PNXNTDD
    PNXNTDD --- ---
    PNXNTDD: Jak tohle je doprdele možný? Jak si servis může dovolit takovouhle drzost a ještě to obhajovat.
    PNXNTDD
    PNXNTDD --- ---
    Tak nad tímhle mi zůstává rozum stát... to je tak sprostý, že nemám slov.

    KOUPĚ NOVÉHO VOLKSWAGENU DOBŘE NEDOPADLA, DESTRUKTIVNÍ TEST LAKU
    https://www.youtube.com/watch?v=EohaG1NelVo
    HANZO
    HANZO --- ---
    Když to člověk stihne, tak je nejlepší jít tohle oznámení vyřešit na sluzebnu okamžitě, než se vypisovači pokut vrátí s fotodokumentaci.
    Nikdo vám pak nemůže vyvrátit nějaké obranné tvrzení a pokutu hodí do koše... Vyzkoušeno za Váš.
    WANAH
    WANAH --- ---
    PREVIT: :D Já si říkal jestli to projde, když sem jel kolem. Dík za info :)

    Kdyžtak co vím naproti přes křižovatku pod tím panelákem bývá místo je to trochu dál ale aspoň v klidu.
    Už se mi parkrát stalo ze sem v areálu ani nezaparkoval.
    SPM
    SPM --- ---
    DIVA: tak tu člověk dostane většinou i normálně, když tam nevyskakuje. Znám takhle dva lidi, co stáli vedle sebe na chodníku, v místě kde chodník byl jinak široký dost. První přišel podat vysvětlení a říkal něco o lidech s mozkem a dostal to za dvojku. Druhej pak přišel a ptal se, jestli když jim to odkejvá to bude za napomenutí. Tak byl za 200 :-D
    PREVIT
    PREVIT --- ---
    DIVA: Moza to bude min, nez za parkovani v IKEM.
    "Parkování v areálu IKEM je ve všech ostatních případech prvních 30 minut zdarma, dále je pak zpoplatněno 40 Kč za každou započatou půlhodinu."
    DIVA
    DIVA --- ---
    PREVIT: dej si pred zatukanim na ty spravne dvere dvacet drepu, s touhle historkou by to mohlo projit za minimalni sazbu .)
    PREVIT
    PREVIT --- ---
    Mě ani tak nejde o samotnou pokutu v řádu stokorun. Spíš mě vadí, že to je obvykle jediné místo, kam mohu ráno zaparkovat, když jdu jednou za měsíc, nebo za dva na kontrolu do IKEM. A kopntrola obvykle trvá od 7:00 tak do 13.-14. hodiny. Mám umělou srdeční podporu (implantovaná pumpa pro levou stranu srdce) a moje pohyblivost (výkon) je často horší, než u mnoha držitelů průkazu ZTP. S tím bych pak mohl parkovat zdarma uvnitř IKEM, jinak tam jsou za parkování dost drastické ceny.
    PREVIT
    PREVIT --- ---
    Ono je taky možná důležité, že jde o "Vyrozumění" o oznámení podezření..." a ne o oznámení přestupku a udělení pokuty. Podle něj mě nikdo zatím nevyzývá k žádné akci.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam