• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    WYMA: "Řídí samo" JE level 4 ("dokáže bez zásahu řidiče fungovat ve strukturovaném provozu, potřebuje zapnout řidičem" - tj. nějaký zatím hypotetický "dálniční mód", tj. zadám cíl, najedu ručně na dálnici, doveze mě to k poslední pumpě před vhodným sjezdem), resp. level 5 ("dokáže samo fungovat v libovolném provozu" - tj. nasednu, zadám cíl, hotovo - nepotřebuje volant); tohleto "řídí samo, když to zrovna řídí samo; nemám tucha, kdy to samo řídit přestane, občas to někoho zabije, no bóže, vy naděláte" je totéž jako "když pustím na rovný silnici volant v Š120, tak to jede chvíli rovně - Taky Samo": ve chvíli, kdy to "samo" potřebuje pomoc, tak pořád řídíš ty, jenom s asistencí (lanekeeping, lane change, atd.)

    Jako jo, asi se někdy opravdovýho samořiditelnýho auta dočkáme - ale tohle ještě není ono. Tohle je nestabilní alfa-verze, která má zcela doslova letální bugy. Jiná cesta k lepšímu SDV asi není, ale velmi se mi nelíbí, že tenhle program Testováno Na Lidech zahrnuje i mě, aniž by se kdo zeptal: "nekupuj si Teslu" nestačí, "nekupuj si Teslu a nevyskytuj se nikde, kde jezdí."

    The 5 Autonomous Driving Levels Explained – IoT For All – Medium
    https://medium.com/iotforall/the-5-autonomous-driving-levels-explained-b92a5e834928

    ADMIX: To jsou právě dva druhy řidičů: "stroj za mě dělá nudnou práci, můžu se líp soustředit" a "stroj za mě dělá nudnou práci, takže všechnu práci, můžu si otevřít nyx a flašku a rozestlat." No a konkrétně Tesla vydatně podporuje iluzi, že to jezdí samo (Elon Musk: "Tesla cars that are made today have the sensor system necessary for full autonomy" - což je podmínka nutná, ale nepostačující. Je to jen první z předpokladů, které je třeba splnit, a ty zbylé nemá, protože ten vývoj ještě tolik nepokročil.), tj. těch neřidičů z druhé kategorie bude přibývat.

    No a právě to vidím jako riziko "this is why we can't have nice things": pokud takových případů bude dost, a pokrok je nedožene právě tou L4/L5 autonomií, začne se naplňovat Neffova vize Zakázaných Technologií. (Nebo spíš v našem případě "nepovolitelných," páč Vídeňské úmluvy z roku 1968, že - pokud bude image SDV "ban the evil killer cars now," sotva se těch omezení z VÚ někdy zbavíme)
    SPM
    SPM --- ---
    WYMA: no, jako kdyby to řídilo samo, že bys doopravdy mohl v tom autě chrápat nebo dělat něco jiného, tak bych ten systém chápal. Já osobně bych to asi furt používat nechtěl, ale má to význam. Jenže ono to neřídí samo, on je to asistent. Viz ten američan, co s tím jel po dálnici, Tesla si jaksi nevšimla, že se tam otáčí kamion do protisměru, "řidič" taky ne protože čuměl na filmy a pod plnou rychlostí to narvala do návěsu. A samozřejmě vina řidiče, protože je to asistent a máš ho hlídat. Takže upřímně k čemu je mi asistent co sám řídí, když ho stejně musím furt kontrolovat, jestli nedělá nějakou blbost? V tu chvíli stejně nic jinýho dělat nemůžeš, musíš furt čumět na cestu a podle mě je daleko odpočinkovější se v tu chvíli toho volantu chytit sám, kde hromadu věcí to tělo už dělá automaticky a podvědomě, než sedět jak instruktor autoškoly a hlídat to...
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    SAMOUT: Tohle jsem si taky rikal, dokud jsem nemel auto s adaptivnim tempomatem a lane departure, a najednou jsem zjistil, ze to neni pravda.
    WYMA
    WYMA --- ---
    SAMOUT: uvidime kam vyvoj pokroci :)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    WYMA: Ne, nebudes. Protoze budes misto toho chrapat, a nabouras. Zadny takovy, je nezbytny udrzovat ridice v maximalni pozornosti, jako dneska.
    WYMA
    WYMA --- ---
    PISKVOR: verim ze to neni level 4, nejsem zas takovej odbornik.
    me se kazdopadne ten vyvoj velmi libi a doufam ze se doziju toho zapnout v pze autopilota a za 10 hodin vystoupit treba v alpach. a klidne u toho na vyzvu budu sahat na volant 2x do hodiny.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    WYMA: No právě. Řídí sama, řídí sama, a najednou "seru na to, už neřídím, vyřeš si to sám. *Bum*"

    ONLY ON ABC7NEWS.COM: Tesla issues strongest statement yet blaming driver for deadly crash | abc7news.com
    http://abc7news.com/...tesla-issues-strongest-statement-yet-blaming-driver-for-deadly-crash/3325908/

    Jinými slovy, řídí sama, dokud je to jednoduchý, a hodí ti to na hrb, když jde do tuhýho - což je jaksi vražedný nastavení, doslova: umí to takovou lepší Level 2 autonomy, ale vytrubuje se to jako Level 4 (read the EULA, opravdu se sama neřídí).
    WYMA
    WYMA --- ---
    SPM: jako vazne to nechapes?? :)) ja se nemuzu dockat...

    btw ta tesla fakt ridi sama.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    SPM: Hlavne takovejchhle kokotu bude cima dal vic, a bude se cim dal vic otupovat pozornost ridicu (stroj to za me vyresi), takze situace na silnicich bude jeste vrazednejsi nez dneska.
    SPM
    SPM --- ---
    já stejně nějak nechápu k čemu jsou tyhle systémy dobrý... kdyby to fakt řídilo samo, tak budiž. Ale to nedělá. A než furt bedlivě sledovat a dohlížet na nějaký automat, že nedělá kravinu, to si radši tím volantem budu točit sám a bude to na pozornost daleko méně namáhavý...
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SAMOUT: Komu se nechce živit clickbait protažený Google Translatem: "zapnul autopilota a přelezl si na levé sedadlo [GB], byl přistižen, byl mu ustřižen [řidičák]." Blb. Meh.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    Meh :-)

    Řidiče Tesly natočili při tomhle. Hájil se bizarně, teď 18 měsíců nesmí řídit | Autoforum.cz
    http://www.autoforum.cz/...mesicu-nesmi-ridit/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    PNXNTDD: uplne normalne, zijem v cesku (vychod), tady se takove veci deji na kazdem rohu :)
    PNXNTDD
    PNXNTDD --- ---
    PNXNTDD: Jak tohle je doprdele možný? Jak si servis může dovolit takovouhle drzost a ještě to obhajovat.
    PNXNTDD
    PNXNTDD --- ---
    Tak nad tímhle mi zůstává rozum stát... to je tak sprostý, že nemám slov.

    KOUPĚ NOVÉHO VOLKSWAGENU DOBŘE NEDOPADLA, DESTRUKTIVNÍ TEST LAKU
    https://www.youtube.com/watch?v=EohaG1NelVo
    HANZO
    HANZO --- ---
    Když to člověk stihne, tak je nejlepší jít tohle oznámení vyřešit na sluzebnu okamžitě, než se vypisovači pokut vrátí s fotodokumentaci.
    Nikdo vám pak nemůže vyvrátit nějaké obranné tvrzení a pokutu hodí do koše... Vyzkoušeno za Váš.
    WANAH
    WANAH --- ---
    PREVIT: :D Já si říkal jestli to projde, když sem jel kolem. Dík za info :)

    Kdyžtak co vím naproti přes křižovatku pod tím panelákem bývá místo je to trochu dál ale aspoň v klidu.
    Už se mi parkrát stalo ze sem v areálu ani nezaparkoval.
    SPM
    SPM --- ---
    DIVA: tak tu člověk dostane většinou i normálně, když tam nevyskakuje. Znám takhle dva lidi, co stáli vedle sebe na chodníku, v místě kde chodník byl jinak široký dost. První přišel podat vysvětlení a říkal něco o lidech s mozkem a dostal to za dvojku. Druhej pak přišel a ptal se, jestli když jim to odkejvá to bude za napomenutí. Tak byl za 200 :-D
    PREVIT
    PREVIT --- ---
    DIVA: Moza to bude min, nez za parkovani v IKEM.
    "Parkování v areálu IKEM je ve všech ostatních případech prvních 30 minut zdarma, dále je pak zpoplatněno 40 Kč za každou započatou půlhodinu."
    DIVA
    DIVA --- ---
    PREVIT: dej si pred zatukanim na ty spravne dvere dvacet drepu, s touhle historkou by to mohlo projit za minimalni sazbu .)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam