• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    PNXNTDD
    PNXNTDD --- ---
    BLAF: Já tomu teda zas tak moc nerozumím. Jako když přede mnou jede auto s mlhovkou, tak by mi mělo trknout, že není špatnej nápad si rozsvítit aspoň normální potkávačky abych byl vidět i zezadu. Ale jako jo... lidi jezděj i v mlze s bludičkama... někoho to holt nenadne - ale to není omluva.
    BLAF
    BLAF --- ---
    Ja mam nastesti denni sviceni dopredu i dozadu, ale docela rozumim tomu, ze se to da fakt lehce opomenout.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PNXNTDD: no jo, kdyz nekdo dal vzniknout tomu paskvilu, ze denni sviceni sviti "by default" jen zepredu, tak to je tezky. Automatika taky ne vzdycky dojde k tomu, ze uz je viditelnost snizena natolik, ze by bylo zahodno rozsvitit zadek.
    PNXNTDD
    PNXNTDD --- ---
    Český absurdistán v praxi. Na stk se zhrozí když máš na autě jinej výfuk nebo rozměr kol, ale že v dešti polovina aut svítí jenom led bludičkama vepředu a v zadu nic to už nikdo neřeší. Nikdy mě nepřestane udivovat, že tenhle paskvil je ošetřenej zákonem. Jinak všechna čest tomu s mlhovkou.

    DIVA
    DIVA --- ---
    HALCYON: maximalni povolena je u me dobra. Akorat bych jeste videla jako elementarni miru spoluprace uhnout "piratovi" vzdy kdyz je to mozne. Aby i on, nejen ja, moh jet podle sveho.
    HALCYON
    HALCYON --- ---
    DIVA: Představit si to dovedu, ale nepovažuju to za tragédii, to se prostě může stát. Samozřejmě, že to nasere. Ale myslím, že on má úplně stejné právo si říkat "aby ses neposral" jako ty "no tak dělej ty šneku"...

    A je pravda, že ta kultura osobní dopravy (nejen) za hranicema čr je někde jinde, dobrym i špatnym způsobem, jak kde... A ještě jednou, já reagoval na "tachometrovou max. povolenou rychlost", to prostě za zdržování považovat nemůžeš, i když je pravda, že by mohl přidat.
    MVEK
    MVEK --- ---
    Taky jsem zastánce plynulejší jízdy a asi bychom měli odlišné názory na různé konkrétní situace.
    Ale pak zase ze stejného důvodu nechápu, proč tolik řidičů takřka zastaví u vyježděných zpomalovacích prahů, nebo u začátku frézování (schod dolu), kde já jezdívám s jakýmkoliv autem běžně kolem třicítky, na rozdíl od schodu nahoru, který bývá tvrdý.
    DIVA
    DIVA --- ---
    HALCYON: si zkus predstavit, jak uz x hodin hypnotizujes cas dojezdu na navigaci, jedes co te to necha, predjizdis kamiony neprojetym mokrym snehem, do ktereho se naslapane malem samohybne osobaky boji, po haluzi se pred tebou nikdo nevymele, cili to zkracujes minutku k minutce, konecne se i rysuje, ze mozna nakonec to nebude az takovy pruser jak se zdalo, no a pak, po X00 nasponovanych km, narazis na nakeho prima bezva pohodare, ktery nechape kam bys jezisi moh tak strasne spechat, ani proc by ti mel on! uhybat, vsak beztak nejde o zivot, a aby ses neposral.

    Jako .) Clovek si zvykne na vsecko. Ony ty ceske hranice holt nejsou jenom pomyslne cary. Akorat to chce urcitou zkusenost, nez to clovek prijme jako nemenny stav soucasneho lidstva vezdejsiho, a nalezne v sobe dostatecnou porci vseobjimajiciho pochopeni a predbezne rezignace ,)
    HALCYON
    HALCYON --- ---
    HALCYON: A to reagovat "klidně" není vždycky jednoduchý... Tak možná ta ventilace na nyxu potom má aspoň nějaký terapeutický účinek, uznávám.
    HALCYON
    HALCYON --- ---
    GRANTORINO: To nerozporuju. A rozhodně je třeba s tím počítat, že silnice jsou plný lidí, co mají jinou představu :). Ale dokud nejdojde přímo k ohrožení nebo vyloženě nebezpečné jízdě (a to promiň není ani těch 30 na 50tce, cojávim jakej má důvod. I kdyby to byl děda před smrtí, co už nesmí řídit, přijde mi lepší prostě reagovat klidně a počkat.), tak se není třeba pohoršovat. A přišlo mi to úsměvný mluvit o ******, že někdo jede svých tachometrových max povolených...
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    HALCYON: jo takhle to zni temer budhovsky :).
    Akorat, ze o plynule jizde, primerene rychlosti, dostatecnem miste na predjeti, vcasnosti zarazeni se do pruhu atd. ma kazdy ridic jinou predstavu. A to je kamen urazu.
    Pomalu neznamena bezpecne a plynule, nekdy je to prakticky pricina havarie.
    HALCYON
    HALCYON --- ---
    HALCYON: Asi sem posranej pacifista, ale než na někoho blikat, troubit, posunkovat, nebo nadávat na nyxu, vždycky se snažím radši uklidnit a držet si odstup.
    HALCYON
    HALCYON --- ---
    PATISLAV: Určitě, jasný, že "praskne cévka" je jenom nadsázka, ale to o tom probouzení agresivity jsi říkal ty, já jen vypíchl ty elementy z psaného popisu situace.

    Ono to je i přirozený, typická frustrace z toho, že se někdo nechová tak jak bych si předpokládal/očekával. A klidně se přiznám, že to dokážu pozorovat i u sebe v některých situacích, ale tak nějak to jenom pozoruju.

    Myslím si, že osobní doprava by se měla týkat dospělých lidí co se nenechají ovládat vztekem/emocema. A je jasný, že jsou případy, kdy už je to vážně přehnané, nebo až absurdní a i já to uznám, ale přál bych si aby lidi obecně byli tolerantnější.

    A nepřijde mi, že má každý řidič právo na to aby kvůli němu ostatní pospíchali, nebo jeli nad rámec toho co považují za bezpečné (a opět, otázka toho co je a není bezpečné je subjektivní, snadno nemusí konkrétní řidič být na konci pravém konci gausovky jako všichni na nyxu včetně mě), aby druhý řidič měl prostor, čas a klid na to řídit bezpečně svůj vůz.
    SPM
    SPM --- ---
    PATISLAV: nebo se bojí toho radaru, tak radši než aby pořád čuměli na tachometr, tak jedou radši míň aby měli rezervu... Respektive vídám to dost často, že na těch měřecích úsecích se zpomalí hluboko pod povolenou rychlost. (A úplně mě vytáčí, když mě nějaký jelito před tím úsekem předjede rychlostí +20km/h nad limitem a před tou kamerou dupne na brzdu a jede 15km/h pod a já se za ním vleču...)
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    HALCYON: já jsem sice napsal, že to ve mně probouzí agresivitu, ale když se nad tím tak zamyslím, tak většinou jde spíš jen o ten údiv, kdy si říkám, jestli mě ten člověk školí nebo trollí anebo je jen vystrašenej. To mě třeba vždycky napadne v tom tunelu, kdy v pravým pruhu většinou lidi jedou tak šedesát, někdy i míň. Jestli se tak hrozně bojí v tunelu, proč to raději nevezmou vrchem, kde to už díky Blance není tak zasekaný? Takže spíš si tak jako přemýšlím nad těma lidma, než že by mi praskala cévka, to už se hodně dlouho nestalo.
    TEKKIT
    TEKKIT --- ---
    RALI:
    TEKKIT: úplně zásadní
    RALI
    RALI --- ---
    TEKKIT: a jakej je v tom rozdil, oproti tomu tam dojet 50 km/h a cekat na miste?
    SPM
    SPM --- ---
    SAMOUT: jak kde... v případě jižní spojky a pravýho pruhu ani moc ne (všichni maj utkvělou představu, že ten levej je super, ikdyž je skoro vždycky pomalejší, takže se z nájezdu serou rovnou tam). Takže do toho pravýho se pak cpou akorát notorický měniči pruhů, který obvykle za chvíli zase vjedou zpátky do levýho. Jo, někdo tam vjede, takže někdy tu mezeru nemám, ale zase v tu chvíli prostě pomalu zpomalím. Zase ze zkušeností hromada imbecilů, když tam chce, tak ti tam natvrdo vjede, ikdyž seš nalepený na autě před sebou (ale v tu chvíli už je to zostra na brzdy, protože tam to místo reálně není...) A co se týče kufrolepičů, tak tam je to daný spíš typem řidičů, než tím rozestupem (pokud se bavíme o tom průjezdu kolonou, ne že jedu po té spojce vlevo a kilometr před sebou nic nemám). Prostě ten typ lidí, co jezdí na kufru, mi na tom kufru jede i ve chvíli, když jsem na kufru auta před sebou...

    Já to ježdění v Pražských špičkách začal brát jako takovou survival hru. Pokaždý mám radost, když do cíle dorazím živej a ostatní je fuk :-D
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    SPM: Njn, jenze zasadni problem nechavani si rozumnyho / bezpecnyho odstupu tkvi v tom, ze te a) zacne okamzite tlacit auto zezadu, b) do vznikle mezery se nasackuje nekdo z vedlejsiho pruhu. Takze v konecnym dusledku jedes nalepenej na ostatni aniz by ses o to jakkoliv snazil. Tyka se i nezacpove jizdy po dalnici.
    SPM
    SPM --- ---
    TEKKIT: tak třeba já když se táhnu v tomhle hustym provozu a snažim se teda jakžtakž jet plynule (tj vytvořit si před sebou mezeru velkou v závislosti na tom, jak moc ty experti prudce brzdí - když je tam kufrolepič, co to zašlapává natvrdo, tak co největší mezeru), tak se zároveň snažim toho z vedlejší plynule pustit. Tj rozumně pomalu ubrat (ne zabrzdit), zvětšit mezeru, ukázat mu, že může jet. Bohužel tady se zase často setkávám s tim, že ten v tý vedlejší si těch signálů nevšimne (nebo čumí do mobilu, pač má kolonu), takže tam buď nevjede nebo tam vjede zbytečně pozdě, čímž se to zase zpomalí... (pak je ještě varianta šetřila, kterej tam sice vjede, ale na pětku, takže za ním člověk stejně musí pomalu zastavit...)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam