• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    TRISSIE: plus teda ekologická stránka věci - s rychlostí kamionu výrazně stoupá spotřeba (v těch rychlostech nad 90km/h jako fakt hodně, hodně moc). Emise, vyčerpání zdrojů, a všechny ty věci s tím související, není pro planetu nic dobrého.
    A ani ekonomicky, pro provozovatele speditérské společnosti není výhodné utopit v naftě víc, než je nezbytně nutné (optimalizace spotřeby je hodně velká issue) - se vsadím, že by ty limitery montovali, i kdyby to nebylo nutné.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    jen technická - myšlenka zvýšit rychlostní limity pro kamiony je hezká, ovšem bez změny evropské legislativy úplně na hovno, protože kamiony provozované v EU mají povinně montované speed limitery na 90km/h (reálných, ne tachometrových).

    Jinak i zkušenosti mimo Evropu ukazují, že limitery výrazně snižují nehodovost, třeba
    Truck crashes drop 73% after speed-limiters made mandatory
    http://www.truckaccidentattorneysroundtable.com/...crashes-drop-after-speed-limiters-made-mandatory/
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    RALI: z druhe strany porad nikdo nezduvodnil, proc je potreba tak spechat... cemu to v realu skutecne pomuze? A hlavne, proc by to v CR melo byt jinak, nez ve zbytku Evropy? Argumentovalo se tu USA, ale to je argument zcela mimo misu. Bavime se o veci, ktera je na urovni EU v zasade sjednocena (diky povinnym omezovacum). Ono to neni jen o rychlosti - bavime se i o hluku, ktery zakonite u toho kamionu je opet vetsi, nez u osobaku. A ono ty dalnice i u nas dost casto vedou pomerne blizko obytnych domu... v tomhle smeru je i v zahranici (ale i u nas) patrny trend snizovani maximalni rychlosti i pro ty osobaky...
    PNXNTDD: Omyl, ridici se hlavne musi naucit jezdit tak, aby nebezpecne situace nevytvareli. A k tomu fakt neni cesta skrze zvysovani povolene rychlosti a tedy dalsi zvysovani nebezpeci. A zijeme v celkem civilizovane zemi, nevim proc se snazis argumentovat nejakou dzungli, ktera je v mnoha hodnotach ponekud jinde nez my.
    PNXNTDD
    PNXNTDD --- ---
    DANYSEK: No ale tohle je realita a je potřeba aby se lidi naučili jezdit i v nebezpečných situacích, vyšších rychlostech a počítali s rumunama a polákama na silnici. Když se všichni budou šinout připosraní a vyhukaní z každé maličkosti co se jim na silnici přihodí, tak jaké to asi bude vychovávat řidiče. Btw: momentálně jsem ve Vietnamu a to jak se jezdí tady jsem nezažil ani v Rumunsku...to u nás se jezdí učebnicově :D
    RALI
    RALI --- ---
    DANYSEK: vsude jsou debilove, stejne tak mezi motorkarema, ridici osobnich aut, zubareme atd. Zvlastni, ze na to kolik je demetu mezi ridici osobaku, tu nikdo nebroji proti moznemu navyseni rychlosti pro osobni auta na dalnicich na 140. Covece, netusim jak pomuzu kamionove doprave, kdyz se o tom dohodnu ve sve komunite, ale myslim, ze me zadnej kamionak poslouchat nebude :)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    RALI: problem je, ze na silnici je spousta debilu... firmy za volant vezmou kdekoho, a to ze tu je par mozna "slusnejch" kamionaku na tom nezmeni nic. Polaci ci Rumuni jsou nebezpecni i v tech 80 a neverim tomu, ze by se ve 110 chovali bezpecneji. To je proste sci-fi. Jezdej jako debilove. Vyridte si to ve sve "komunite" mezi sebou :-)
    RALI
    RALI --- ---
    DANYSEK: michas jablka s hruskama, co tohle ma spolecnyho s vyssi rychlosti na dalnici? Jako ze lidi delaji chyby? Mozna snizit rychlost pro osobaky na 80 na okreskach jako ve francii, protoze jednou sem videl naouranej osobak co pred tim jel 90?

    Amazing Volvo truck braking
    https://www.youtube.com/watch?v=P-giC24SxwE


    PISKVOR: neokecas, ale spis nez rychlost by se melo resit pretizeni...tam pak chybi ucinost brzdneho systemu
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PNXNTDD: ten kamion ti ze 110 v krizove situaci bude brzdit dyl nez z 80... at uz si myslis cokoliv, fyziku proste neprecuras.
    PNXNTDD
    PNXNTDD --- ---
    WANAH: Okej... Můj názor je takovej, že až bude hotová D1 s kvalitním povrchem bez děr atd všichní víme o čem mluvím, věřím tomu, že 110 pro kamioy by nebyl takovej problém kterej v něm tady vidíte. Kamiony by se tolik nepředjížděli a i kdyby tak by osobáky nemusely na poslední chvíli dobržďovat ze 150 km/h na 90. A k tomu úsudku.... hele... já bych za dobu co jezdím, a jsem řidič z povolání, spočítal na prstech jedné ruky, kdy mě ohrozil borec v kamionu svým špatným úsudkem. Takže já bych je rozhodně tak nehanil. Jo ty si třeba řekneš "Jedu po D1 a najednou mi to tam pošle kamion na poslední chvíli aby předjel pomalou Avii" No ale ve většině případů to je tak, že lidi v osobáku fakt valej těch 150-160 a přiznejme si, že v takové rychlosti se ke kamionu kterej jede 90 blížíš zatraceně rychle na to, aby on tebe nějakým způsobem neomezil. Daleko víc individuí bez úsudku jezdí v osobáku.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SITH: to se tam deje z objektivnich duvodu. Nic to nemeni na faktu, ze i kdyby ty sranky byly dole pul hodiny, tak ridic ma proste stat. Borec za volantem vi kulovi o tom, co se deje na kolejich.
    SITH
    SITH --- ---
    DANYSEK: to nebylo fnukani, ale jen konstatovani ze se to tak tam deje. To ostatní sis jej vymyslel v tvý palici
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    THE_MIRACLE: problem je, ze ridic je obecne ponekud nedostatkovy zbozi na pracovnim trhu. takze papiry dostane a firmy naberou kdekoho... a jsme tam, kde jsme... :-)
    SITH: ja se zeptal... ale to fnukani na tema "sranky jsou dole moc dlouho" me vzdycky pobavi... neexistuje argument, ktery by ospravedlnoval to, ze si ridic o sve vuli na prejezd s aktivni signalizaci vjede. Uz vubec ne kvuli usetrenejm par minutam.
    WANAH
    WANAH --- ---
    PNXNTDD: teď je situace taková ze řidiči chybí a berou kohokoli, to není úplně super konstelace pro spolehnutí se na úsudek řidičů.

    Jestli považuješ protiargumenty za cechackovstvi, notabene když tvůj jediný argument je “šlo by to” tak OK. Ale asi se na diskutování vyprdni...
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    THE_MIRACLE: ...což se vlastně rovná tomu, že je to debil (a vůbec nemá mít papíry na náklaďák)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    ADAMIRA: přirovnal bych to jako ke zbraňový politice, styl USA možná "funguje" v USA ale díky bohu na nebi (a to jsem ateista) že to takhle není u nás (a to se považuzju za pro-gun človíčka).
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    DANYSEK: má to podle mě dvě příčiny. Buď se mu udělalo špatně a nebo je to debil. Ještě mě teda napadá, že prostě čuměl na film...
    SITH
    SITH --- ---
    DANYSEK: to jsem neřekl, ty demagogu
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    DANYSEK: jj cekal jsem rumuna nebo poláka, ale opravdu nemám problém věřit tomu, že takovýhle lumeni jsou i u nás

    Tak jestli je i z druhý strany tak bych to fakt někde za stromem ukončil, jakej je důvod nechavat ho chodit po týhle planetě?
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    PNXNTDD: já myslím že už tu bylo několikrát vysvětleno, že je to prostá fyzika + specifikum českých dálnic

    Nevím kde v tom vidíš to čecháčkovství, já z toho mám upřímě řečeno hrůzu, stejně jako ze všech možnejch pokusů povolovat alkohol kde by se neměl apod. - tam by pak to tebou zmiňované čecháčkovtsví přišlo na řadu.

    "Můžu 120 kde chci!" - "Dvě piva jsou dovolený, ale já jsem zvyklej, já můžu před jízdou piv dvacet pět" atp.


    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SITH: Takze kdyz je strasne dlouho cervena na krizovatce, tak tam taky muzu jet? :-) Zrovna v Praze je dlouha cervena naprosto bezny jev, staci krizovatka s preferenci MHD, kde si zeleou "podrzi" autobus, zatimco ty cekas... :-D
    THE_MIRACLE: tak zajiste, ono obecne prejezdy v obvodu stanic holt nejde snadno ovladat jizdou vlaku jako na sire trati... takze je to zavisly na navestidlech a postavenych vlakovych cestach. Ono to lip dost dobre nevymyslis (tam asi leda podjezd, ale to je spis na mesto, aby si ho zafinancovalo, kdyz jde o pro mesto dulezitou spojku). V zasade muzes bejt jeste rad, ze to depo tam uz pozbylo na vyznamu... jinak by ty sranky byly dole jeste vic :-)
    ADAMIRA: zavora je z obou smeru, pochopitelne... :-) Co tam dotycny vyvadel tezko rict, ale podle fotek auta slo o nekoho z CR... :)
    PNXNTDD: jestli on prave neni problem v tom, ze vetsine ridicu ten usudek jaksi chybi... a sve schopnosti radi precenuji... viz nize :-) Ono samozrejme z druhe strany bude tlak i ze strany dopravcu - abys rychleji jel, i kdyz zrovna jses uz unavenej a tudiz bys podle "usudku" nemel valit 110, ale radeji tech 70 (nedejboze zastavit na pauzu). Nema smysl si nalhavat, ze prachy jsou na prvnim miste, casove vse vse zene na krev - a na nejakej vlastni usudek ridice kali bilej tesak...
    PNXNTDD
    PNXNTDD --- ---
    A já bych se teda 110km/h pro kamiony na českých dálnicích vůbec nebál. Jsou úseky kde by to šlo úplně bez problémů, samozřejmě nějaký táhlý zatáčky a horší úseky, to ať je na řidiči a jeho schopnostech a úsudku. Já se musím trošku smát tomu čecháčkovství, zvýšit rychlost by šlo, ale hned dostaneš deset odpovědí proč to nejde a proč to nemůže fungovat, místo toho aby lidi přemýšleli nad tím jak to udělat. Bavíme se o směšných deseti až dvaceti kilometrech navíc.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam