• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    PISKVOR: Jsem přesvědčen, že kdyby ta P+R byla, tak zóny ve většině částí Prahy nejsou potřeba. Úplně by stačilo udělat třeba to, že pokud si koupíš roční kupon na MHD, který by byl o něco dražší (o režii na údržbu P+R třeba), tak můžeš parkovat na P+R zadarmo. Věřím, že poptávka by byla obrovská, protože pokud bych zaparkoval u metra, benán důvod jezdit do centra autem. Zajímalo by mě, kam zmizely ty peníze za zóny, co se doposud vybraly.

    Četl jsem teď komentář, kde paní psala, jak se těší na zóny v Ruzyni, že v šest večer přijede z práce a desítky minut hledá volné místo... Kolik dojíždějících parkuje v Praze v šest večer? Ono je to totiž i o tom, že jsou části čtvrtí, kde bydlí tolik lidí, že tam ta parkovací místa nejsou ani pro ně. A to zóny fakt nevyřeší.

    Pokud by šlo čistě o to udělat službu občanům, tak by se to muselo řešit nějak takto:
    - vybudovaní P+R - poplatek za ně v rozumné výši, ideálně spojit s ročním kuponem na MHD - když už si ho koupím, tak ho využiju a fakt zaparkuju u metra a dojedu MHD - motivace

    - v problematických místech udělat zóny tak, že budou platit třeba od 17 do 24 hodin. Aby měli rezidenti výhodu, když se vrátí z práce.

    - ve vilových čtvrtích zóny nedělat, protože tím defakto likviduji ta parkovací místa, co tam jsou. Místní parkují na svém pozemku a návštěvníci za parkování daleko od MHD stejně platit nebudou - efekt je tedy takový, že ta parkovací místa zruším. Pokud, tak ať už se tedy opravdu zruší a dají se tam třeba stromy/květiny apod.

    - zajistit dokončení okruhu vnitřního i vnějšího

    - nevytvářet umělé špunty dopravy, protože efekt je opačný - aut jezdí stejně, akorát poskakují v zácpě
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    THE_MIRACLE: Jo, současný stav zón je "naserem všechny, a k ničemu to není." (Že Praha 20+ let ohledně P+R intenzivně hodlá, to taky není náhoda - k čemu, když není poptávka: zaparkovat mám právo, a zadarmo!)
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    DANYSEK: U nás třeba bojujeme dost proti jakékoliv další výstavbě. Stačí, že co se napovolovalo v minulosti zvedlo (zvedne) počet obyvatel z cca 550 na cca 1000 (za uplynulých 15 let). Ona totiž chybí ta infrastruktura i v těch obcích (typicky školy/školky).
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    AMANT: hele, nezobecňuj jo. Za prvé, spousta lidí v okolí Prahy má stále v Praze bydliště. A za druhý, tohle určitě je u někoho pravda, ale ne u všech. Fakt bych Pražákům přál zažít týden bez zaměstnanců z okolí. Ono by to byla prča, když by najdou v nemocnicích byla půlka personálu, taktéž na úřadech v obchodech, pekárnách a dalších službách. Ano, byla by samozřejmě i menší základna zákazníků, protože ty služby využívají i dojíždějící, ale komfort pro místní by šel i tak rapidně dolů.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    PISKVOR: Ano, mělo... To je právě ono. Chceme výhody města. Kvalitní služby u nosu, bohatý výběr, vše v okolí, do práce jezdit pár minut... Ale hlavně, ať nám tu nejezdí nikdo z okolí. Problém je, že ta kadeřnice, zdravotní sestra atd. se z toho okolí do té provozovny u nosu musí taky nějak dostat. A největší prča je, že někteří místní jsou ještě ochotni za tu komplikaci pro dojíždějící ochotni platit a obětovat část své svobody. Protože ve finále, díky parkovacím zónám mají místní možnost jezdit autem jen po své čtvrti... to nevymyslíš.
    AMANT
    AMANT --- ---
    THE_MIRACLE: jasne. bydliste maj v kotehulkach, vozej si krabicky, protoze skudlej na hypoteku a nakupujou na zlicine v hypermarketu. uzasnej prinos.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    PATISLAV: Samozřejmě že ne. Ale jako bydlet někde musíš. A když ty byty stojí (už je někdo povolil), tak asi prázdné nebudou, že? Infrastrukturu by prostě měl řešit stát, potažmo samospráva. Ti, co do Prahy dojíždí za prací zde nepřímo odvádí také dost peněz (pracují ve firmách se sídlem v Praze, nakupují zde, stravují se zde...) a navíc zde odvádí službu.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    THE_MIRACLE: No moment, veliký P+R mělo být nad bus terminálem Nádraží Veleslavín. Ale geniální konšelé v Kocou...na Praze 6 se rozhodli, že P+R = auta, takže žádný P+R = žádný auta. Kocourkovští jim za to tehdy, co se pamatuju, freneticky tleskali (a teď si stěžují).
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    THE_MIRACLE: a tak povoluje to sama ta obec... a obec je samozrejme motivovana tim, aby mela co nejvic (trvale hlasenych, samozrejme) obyvatel... vic obyvatel natahne, vic penez od statu do obecni kasy dostane.
    Na druhou stranu porad je to prepocteno na obyvatele min, nez dostane samotna Praha. Asi by nebylo uplne fer ty okolni obce jeste nutit, aby sypaly dalsi prachy do rozpoctu Prahy.
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    THE_MIRACLE: jakože někdo někoho nutí kupovat barák nebo byt v satelitech?
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    AMANT: Jinak ale souhlas. Ta neřízená výstavba okolo Prahy je průšvih. Nemyslím teď to, že si tu a tam někdo sám postaví, ale třeba v Horoměřicích teď vyrostly další stovky nových bytů. Nechápu, kdo to povoluje. Ale jedno je jisté. Ti lidé, co tam bydlí/budou bydlet za to fakt nemůžou.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    AMANT: Hele, není to jen záležitost Prahy 6, o tom žádná. Je to průser státu, Prahy i Středočeského kraje (případně dalších krajů). Na druhou stranu, když nebudou do Prahy jezdit lidé z okolí, tak Praha nebude fungovat. Prostě sorry, je to úděl města. Kdo tam chce žít, musí s dopravou počítat. Má zase jiné výhody, zejména dostupnost služeb, menší nutnost cestovat atd. Myslím si, že prostě tady by měla být nějaká rovnováha. A né, že nabubřelí měšťáci chtějí všechny výhody města, ale eliminovat nevýhody (bydlet jako na samotě). To mi připadá brutálně sobecké.

    Ale zpátky k tématu. Proč dělat opatření, která ve finále situaci ještě zhorší? To je podstata problému. Na jugoslávkách se zúžilo a co se stalo? Jsou tam kolony a tudíž se emise zvýšily. Co je na tomto za opatření? Daleko rozumnější by bylo bojovat za dostavbu okruhů a výstavbu P+R. A samozřejmě, ať se na tom podílí stát i ostaní kraje, to je v pořádku. Když dáš dojíždějícím možnost levného parkování u metra a oni toho stejně nevyužijí, dělej parkovací zóny, ale opačně je to prostě padlé na hlavu. A hlavním důvodem, proč se to takto dělá je to, že namalovat čáry je jednoduché a sypou z toho peníze. A kdyby byla před tím vybudována dostatečně kapacitní P+R, mohlo by se taky ukázat, že zóny nejsou ve většině částí potřeba vůbec. A to by byla přece škoda místní nepumpnout. 1500,-/ročně za auto je celkem slušnej business.
    AMANT
    AMANT --- ---
    THE_MIRACLE: a proc ma praha 6 dimenzovat svoje ulice na prutok tranzitu z primestskejch satelitu, se kterejma nema nic spolecneho a jejichz developeri je stavej bez ohledu na navazujici infraskturu, kterou sami nevybudujou ani na ni neprispivaj?
    pripadne suplovat severni cast okruhu, ktery je zase v zodpovednosti statu?

    nechapu, co bys jako chtel. krizovat svet autem a buzerovat mistni, ze ti neumoznej plynulej prujezd tak, jak sis to ve svym svete naroku na neco vyfantaziroval?
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    AMANT: Nikdo nechce naddimenzovanou síť. Stačí, když nebude poddimenzovaná. Za poslední dobu se udělala jediná rozumná stavba v dopravě. Souhlasím s tímto:

    Za deset let se Praze povedla jediná silniční stavba, říká odborník z ČVUT - iDNES.cz
    Za deset let se Praze povedla jediná silniční stavba, říká odborník z ČVUT - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/praha/zpravy/doprava-praha-kolaps-silnice-auta-vlaky.A191013_210024_domaci_mah

    Vše ostatní je na hovno, vč. Blanky, která jen posunula problémy dál, protože okruh není kompletní. Občas jezdím z Ládví na Dejvice. Tak v 1/3 případů se ve špičce vyplatí jet horem, protože tunel stojí. Stejně tak prodloužení metra A úplně k prdu. Vedlo to akorát k tomu, že je celá Praha 6 modrá. Aby u některé ze stanic bylo P+R, ani náhodou. Ale omezení se aplikují dál, je to totiž pohoda. Přitom Praha je i oproti jiným evropským metropolím taková větší vesnice. Kdyby to alespoň skutečně vedlo ke snížení individuální dopravy a zlepšení ekologie, ale efekt je zcela opačný. Jezdí se stejně, akorát to déle trvá a o to je to méně ekologické. Stejné jako lobby okolo elektromobilů a proti dieslům. Zdravý rozum to nebere.
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    PISKVOR: to bylo zbouraný celý, ne jen svršek.
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    THE_MIRACLE: To jsem si taky říkal,že to mohli rozšřit. Al ebohužel pravda bude v tom co píše AMANT: . V dnešní době se dříve široké bulváry zužují, ulice zjendosměrňují, dávají betonové retardéry, prostě pitomá doba pro autodopravu.
    AMANT
    AMANT --- ---
    THE_MIRACLE: nejsme v USA, kde se da cokoliv postavit na zeleny louce vcetne naddimenzovany silnicni site pro individualni dopravu. pokud skutecne povazujes individualni automobilovou dopravu za nezadatelny pravo a verejna sprava ma podle tebe povinnost zajistit pro ni vzdy a vsude optimalni podminky, bude ti Evropa asi vzdycky dost mala.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    AMANT: Jasně, když se ta dráha před 100+ lety stavěla, dělal se schválně malej propustek kvůli autům. A když se rekonstruuje železniční svršek, je úplně ýzy kompletně překopat stanici kvůli propustku s dopravou o objemu 0,0prd. Všechno se točí kolem mýho bouráku!!! /s
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    AMANT: Dívím, viz zde THE_MIRACLE:. Resumé je totiž takové, že se tam jezdí stejně (páč není kde jinde), akorát to déle trvá a je to méně plynulé. Takže ekologie dostává na prdel.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    Je to stejný jako se vším, vytlačuje se tranzit, ale není kam (není okruh). Zakazuje se parkovat, ale není kde jinde (chybí P+R), místo toho, aby se vše vyladilo na maximum k odpovídajícímu stavu a tranzit se vytlačoval v momentě, kdy půjde volit jinou cestu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam