• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    SPM
    SPM --- ---
    RALI: to platí jenom v zácpě, když to jede, tak je potřeba dobýt ten nejvíc vlevo a nepustit. Zvláště jižní spojka v pozdních večerních hodinách je plná individuí, co musí okupovat ten pruh vlevo. Zrovna minule ten poslední byl super, když mi před tím zúžením u spořilova nasral natěsno před rozjeté auto, aby pak jel o 3km/h pomaleji, než ten pravý pruh ze kterého tam najel.
    RALI
    RALI --- ---
    DANYSEK: chyba, jizdni pruhy je treba dobyt opakovane, podle toho, kterej je zrovna rychlejsi :)
    DAVETESS
    DAVETESS --- ---
    Ten pán, o kterém mluvila TRISSIE, měl imho dojet ke konci (prázdnýho) končícího pruhu, tam postupně srovnat rychlost s průběžnym, a následně se zazipovat. Žádný prudký brždění na konci vůbec nemusí proběhnout. Já osobně, si vždycky vyberu toho, před kterýho se budu zařazovat, dám mu to včas najevo, a vše je bez problémů a plynulé...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PISKVOR: jizdni pruh je prece treba dobyt co nejdriv! :)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    DIVA: Takto zejména vtipná Dobříšská na jih od nájezdu z Radlické: připojovací pruh plynule přejde ve třetí (pravý) pruh, který pokračuje nejmíň kilometr, ale ne: hentam na obzoru tenhle pruh jednou skončí, tak se zařadím do plného prostředního.
    DIVA
    DIVA --- ---
    Byva vcelku bezne, ze pruh co ma zaniknout je komplet prazdny, kdyz prubezny je ucpany az k predchozi krizovatce, do ktere proto nejde ani najet. Prazdny pruh pouziju vzdycky, je tam od toho, a na konci se natvrdo zazipuju. Bez zabran, bez vycitek.
    SITH
    SITH --- ---
    no jasně, ale pokud je tam 200m pruh blbců, co tam stojí v koloně a pravý pruh je prázdný, tak tam prostě najedu, předjedu je a až na konci se zařadím přes zip
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    RALI: To máš pravdu, zlepšilo se to hodně. Drtivou většinou lidi fungujou. Bohužel jednou za čas se najde nějakej blbec. A ten utkví v paměti víc. než několik dnů bezchybných průjezdů :)
    RALI
    RALI --- ---
    TOMBRIDER: jasne, ale obecne se to hodne zlepsilo, ubyva predcasnych radicu i nepoustecu :)
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    TRISSIE: nekde to rozebirali a tam je nejasne to, ze pokud jeden pruh stoji a v druhem nejsou auta - 600m misto a lidi tam zacnou najizdet, tak se nejedna o soubeznou jizdu, ale predjizdeni. Soubezna je v momente, kdy oba pruhy jsou plne az ke konci zuzeni. No a pak zalezi zda je to ve meste nebo mimo nej. Je pravda, ze tohle je uz takove detailni rozebirani, kdy se treba osobne chovam podle citu. Vetsina ridicu dnes ani nechape princip blinkru, takze tezko po nich chtit neco vice.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    RALI: No to máš těch 200m. Jasně že záleží jakou rychlostí zrovna oba pruhy jedou. Jestli to jede, nebo se táhnou 20-30kmh. A samozřejmě důležitá věc je když všichni spolupracují. Stačí jeden co nepustí. Nebo naopak dva se narvou do mezery pro jednoho a už se šlape na brzdy..
    Skoro denně jezdím po okruhu a dost často se to štosuje (hlavně ráno) za Lochkovským tunelem. A tam jak končí rychlý pruh tak když se sejdou rozumný lidi co popojíždí stejnou rychlostí vedle sebe a pak na konci to do sebe "zaplouvá" to je úplnej sehranej koncert :) Stačí aby v rychlém končícím pruhu nebyl někdo kdo to rozjede na vysokou rychlost aby to pak zadupl na konci a rval se tam někomu kdo s ním nepočítal. A už se dupe všude na brzdy..
    RALI
    RALI --- ---
    TOMBRIDER: no ja ti nevim, ale z vlstni zkusenosti, vetsinou tusim mezi ktery dve auta se zaradit tak 5 aut nez bych se mel zarazovat, driv absolutne neni sance se chytit toho spravnyho...
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    TOMBRIDER: má zkušenost je, že to podělá primárně těch několik desítek aut, co se zastaví někde několik set metrů před koncem pruhu a snaží se tam nacpat hned, čímž se zastaví pro jistotu oba pruhy najednou.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Samo pokud tohle začne někdo praktikovat vedle stojícího pruhu 600m před koncem. Tak je to imbecil,nebo kamionak, kteří tohle moc rádi praktikují.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    TRISSIE: Jak myslíš. Takhle jak je to na infografice se to učí i v autoškole. Aneb srovnat rychlost s vedlejším pruhem třeba 200-300m před koncem pruhu. "Chytnout "se zadku toho sveho auta vedle sebe, srovnat rychlost, to vedle tebe ti lehkým zpomalením začne dělat volný prostor. A ty do něj vjedeš až na konci. Když to všichni dodržují tak jsou oba pruhy opravdu plynulé. Většinou to podělá par aut co s několika násobně větší rychlostí se přiřítí ke konci. Tam to zadupne a snaží se zařadit. Tím zadupnutim to udělá domino efekt. A všichni stojí. I když to po zúžení je plynulé
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    TOMBRIDER: ano, plynulá souběžná jízda - ale to není totéž, co jízda stejnou rychlostí, viz citace zákona v mém příspěvku, kdy je natvrdo řečeno, že pokud jeden pruh jede rychleji, není to předjíždění (což se aplikuje především tam, kdy by předjíždění bylo v rozporu se zákonem, třeba mimo obec, když kolona v levém pruh jede pomaleji než v pravém)
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    TOMBRIDER: to není pravda, při zipování se dojíždí souběžnou jízdou:

    § 12: „…Při souběžné jízdě umožní řidiči vozidel jedoucích v průběžném pruhu řidičům vozidel do tohoto pruhu přejíždějících z pruhu, který přestal být průběžným, vjet tak, aby se vozidla jedoucí v průběžném pruhu a vozidla do něho přejíždějící mohla řadit střídavě po jednom do jízdního proudu průběžného pruhu…“

    K souběžné jízdě pak z § 12: „Je-li na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích v jednom směru jízdy taková hustota provozu, že se vytvoří souvislé proudy vozidel, v nichž řidič motorového vozidla může jet jen takovou rychlostí, která závisí na rychlosti vozidel jedoucích před ním, mohou jet motorová vozidla souběžně (dále jen "souběžná jízda"); přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu.“

    nic o tom, že by měli jet stejnou rychlostí, v zákoně není - nebo pokud je, já to nenašla a když tak doplň.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    TRISSIE: Správně se má jet v obou souběžně stejnou rychlostí. A postupně už dělat mezery pro zazipovani a to si nechat až na konec. Teoreticky pokud stojí průběžný měl by stát i připojovací. Prakticky pokud je připojovací prázdný. Tak logicky dojedu pomalinku konce.

    Takže někdo si načetl a striktně to praktikuje.. l
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    mám za sebou velmi "zajímavý" zážitek se zipováním.
    řidiči, co se pro jistotu zařazují už kilometr před koncem pruhu, to je normálka. řidiči, co v tom konci pruhu připojujícího se nepustí, to se stává, stejně jako hovada, co se nacpou z končícího pruhu dva až tři za sebou.

    ovšem teď jsem potkala pána, co si z nějakého důvodu myslel, že ten končící pruh má jet stejnou rychlostí, jako ten průběžný. A jal se to praktikovat už sto metrů před cedulí, že za 500 metrů levý pruh končí. a protože ten průběžný pruh stál, tak před náma šest set metrů volného pruhu a pán stál na brzdě. když poskočilo auto vpravo od něj, poskočil taky a pak si zase stoupnul na brzdu. nechtěl se přeřadit, nechali mu tam i ti v tom pravém místo, několikrát. nečuměl do mobilu, "vychovával".
    a korunu tomu nasadil, když v tom konci pruhu, když se řidič v průběžném rozjel o vteřinu později, tak ho objel přes šrafy a plnou.

    jak jsem stála hned za ním, tak jsem získala novou úroveň pochopení pro lidi, co vystoupí a jdou někomu rozbít držku. neudělala jsem to, měla jsem v autě děti, ale musím říct, že to hrálo velmi významnou roli v rozhodování, zda z dálnice hned sjet (exit byl před dalším zúžením ze dvou na jeden), nebo si to vystát.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam