• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    TRISSIE: Jak myslíš. Takhle jak je to na infografice se to učí i v autoškole. Aneb srovnat rychlost s vedlejším pruhem třeba 200-300m před koncem pruhu. "Chytnout "se zadku toho sveho auta vedle sebe, srovnat rychlost, to vedle tebe ti lehkým zpomalením začne dělat volný prostor. A ty do něj vjedeš až na konci. Když to všichni dodržují tak jsou oba pruhy opravdu plynulé. Většinou to podělá par aut co s několika násobně větší rychlostí se přiřítí ke konci. Tam to zadupne a snaží se zařadit. Tím zadupnutim to udělá domino efekt. A všichni stojí. I když to po zúžení je plynulé
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    TOMBRIDER: ano, plynulá souběžná jízda - ale to není totéž, co jízda stejnou rychlostí, viz citace zákona v mém příspěvku, kdy je natvrdo řečeno, že pokud jeden pruh jede rychleji, není to předjíždění (což se aplikuje především tam, kdy by předjíždění bylo v rozporu se zákonem, třeba mimo obec, když kolona v levém pruh jede pomaleji než v pravém)
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    TOMBRIDER: to není pravda, při zipování se dojíždí souběžnou jízdou:

    § 12: „…Při souběžné jízdě umožní řidiči vozidel jedoucích v průběžném pruhu řidičům vozidel do tohoto pruhu přejíždějících z pruhu, který přestal být průběžným, vjet tak, aby se vozidla jedoucí v průběžném pruhu a vozidla do něho přejíždějící mohla řadit střídavě po jednom do jízdního proudu průběžného pruhu…“

    K souběžné jízdě pak z § 12: „Je-li na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích v jednom směru jízdy taková hustota provozu, že se vytvoří souvislé proudy vozidel, v nichž řidič motorového vozidla může jet jen takovou rychlostí, která závisí na rychlosti vozidel jedoucích před ním, mohou jet motorová vozidla souběžně (dále jen "souběžná jízda"); přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu.“

    nic o tom, že by měli jet stejnou rychlostí, v zákoně není - nebo pokud je, já to nenašla a když tak doplň.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    TRISSIE: Správně se má jet v obou souběžně stejnou rychlostí. A postupně už dělat mezery pro zazipovani a to si nechat až na konec. Teoreticky pokud stojí průběžný měl by stát i připojovací. Prakticky pokud je připojovací prázdný. Tak logicky dojedu pomalinku konce.

    Takže někdo si načetl a striktně to praktikuje.. l
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    mám za sebou velmi "zajímavý" zážitek se zipováním.
    řidiči, co se pro jistotu zařazují už kilometr před koncem pruhu, to je normálka. řidiči, co v tom konci pruhu připojujícího se nepustí, to se stává, stejně jako hovada, co se nacpou z končícího pruhu dva až tři za sebou.

    ovšem teď jsem potkala pána, co si z nějakého důvodu myslel, že ten končící pruh má jet stejnou rychlostí, jako ten průběžný. A jal se to praktikovat už sto metrů před cedulí, že za 500 metrů levý pruh končí. a protože ten průběžný pruh stál, tak před náma šest set metrů volného pruhu a pán stál na brzdě. když poskočilo auto vpravo od něj, poskočil taky a pak si zase stoupnul na brzdu. nechtěl se přeřadit, nechali mu tam i ti v tom pravém místo, několikrát. nečuměl do mobilu, "vychovával".
    a korunu tomu nasadil, když v tom konci pruhu, když se řidič v průběžném rozjel o vteřinu později, tak ho objel přes šrafy a plnou.

    jak jsem stála hned za ním, tak jsem získala novou úroveň pochopení pro lidi, co vystoupí a jdou někomu rozbít držku. neudělala jsem to, měla jsem v autě děti, ale musím říct, že to hrálo velmi významnou roli v rozhodování, zda z dálnice hned sjet (exit byl před dalším zúžením ze dvou na jeden), nebo si to vystát.
    JOPS
    JOPS --- ---
    SPM: tak ono to nebylo nejak moc velky skubnuti, ale jak to clovek neceka, tak se i lekne :)
    SPM
    SPM --- ---
    JOPS: tak u tesly bylo třeba známý, že při nakreslení správného obrazce na silnici (který ani nemusí být nikterak velký a výrazný) to "autopilot" strhne do protisměru (a dle vyjádření to není vůbec bug, protože řidič má držet volant v ruce). Takže u těhlech systémů je nejspíš možné úplně cokoliv :-)
    JOPS
    JOPS --- ---
    TOOMIX: to chapu, ze sledujou pruhy na silnici, ale zajimalo me prave, proc mi skubnul volant, kdyz jsem se k tomu pruhu zdaleka nepriblizil. Je mozny, ze si to muze splest se stinem od svodidla ?
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    JOPS: senzory sledujou pruhy na silnici. Aspoň to co je u nás v Passatech, na silnicích III. třídy, kde pruhy často chybí se tenhle asistent použít nedá
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    DIVA: Teď jsem začal obdivovat novej druh vydlabanýho bikera, pracovne tomu říkám "disko" - ta neuvěřitelná móda mít místo předního světla stroboskop, doufám že jednoho dne nějakej z nich daruje svůj mozek lékařské vědě a ti ho budou zkoumat a porovnávat, to bude zajímavý.
    JOPS
    JOPS --- ---
    mame nove sluzebaky. Skoda SCALA. je to asi takova ta stredni vybava a musim rict, ze me to dneska docela vylekalo. Ma to hlidani jizdy v pruhu. Ok, beru to, jde to vypnout a me to nijak moc nevadilo.

    Ale jel jsem v Praze Prumyslovou a drzim se uprostred leveho pruhu a najednou me auto lehce hodilo k prostredku silnice a narovinu rikam, fakt jsem se docela lekl a rikal si proc ? Nevim jak to funguje a co to sleduje, ale jediny duvod, ktery si myslim, proc to udelalo, tak byl stin od svodidel na silnici. Jinak si to fakt nedokazu vysvetlit, proc by mi cuknul volant ke stredovemu pruhu... tusi nekdo jak tohle funguje ?
    DIVA
    DIVA --- ---
    Pokazde kdyz ti chci odpovedet dojdu k tomu, ze to stejne nema smysl .) je treba vzit to jako fakt, lidi ridi jak ridi a doprava v prase se sprajcne kdekoli a kdykoli uplne zbytecne, tak to proste je a bude. Vysvetlit kazdemu vsecko beztak nejde a daleko snazsi i prijemnejsi je posunout volume doprava a rozvinout svuj vnitrni klid .)
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    DIVA: jako promiň, ale ty když potkáš člověka mimo přechod, tak ho prejedes? Kdybych tu tramvaj řídil já, tak bych se kouknul do zrcátka a i kdybych nezaspal a tudíž neměl máslo na hlavě, tak pokud budu tušit bouračku, tak radši zůstanu stát, i když mám přednost.
    DIVA
    DIVA --- ---
    THE_MIRACLE: Minus ne za prozreni, ale za napadite pojeti organizace dopravy.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    THE_MIRACLE: Takže beru zpět. Byla by to má chyba každopádně. Nicméně asi kdybych byl řidičem tramvaje a zaspal na zelenou, tak bych se nějaké přednosti vzdal, než riskoval karambol.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    THE_MIRACLE: přednost v jízdě každopádně má:

    Tramvaj, která při odbočování nebo jiné změně směru jízdy křižuje směr jízdy vozidla jedoucího po její pravé nebo levé straně a dává znamení o změně směru jízdy, má přednost v jízdě.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    GLOBETROTTER: Hele máš pravdu. Buď tam je novej delší semafor a nebo me tak zmatlo, ze ta tramvaj stala, ze me to nenapadlo kontrolovat. Jako tramvajak je debil. Bud si na me pockal schvalne, nebo se nepodival, ale je fakt, ze s tim mam pocitat.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    THE_MIRACLE: Tys na ten tramvajový semafor přes tu tramvaj neviděl. Takže chceš říci, že ten kandelábr, co na něm ten tramvajový semafor je, je širší, než ten pravý pruh? Možná na tom mostě se světlo šíří nějak zakrivene? Nebo náhodou nekecas?
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SPM: V dost hustý mlze bys tam musel mít plazmovej kanón a větrák, aby bylo co vidět ;) Právě když jsem vyjel, tak nahoře na kopci to bylo celkem jako "hele, mlha, hm, tak rozsvítíme, no big deal" - ale sjel jsem v Běchovicích z okruhu, a hned pod ním je rybník. Fakt jsem měl dojem, že projíždím kaší, a protijedoucí jsem viděl max na 50 metrů, i když měli mlhovky. Normální světla ta mlha utlumí nečekaně efektivně.

    Nemají ty moderní SUVy mlhovky sdružený do brzdovek? Jak je to vysoko, tak je to skrz mlhu taky blbě vidět.
    SPM
    SPM --- ---
    Já ráno potkal nějakýho aspoň trochu erudovanýho... viditelnost na pár metrů (ale dalo se jet trochu rychleji než 30) a denní svícení, v jednu chvíli mu to asi 4x zaplo a vyplo, asi jak automatika viděla moc tmu / moc světla. Zablikal jsem na něj a asi mu něco došlo, protože se mu rozsvítily aspoň ty zadní světla a zůstaly svítit. Víc mě ale překvapilo, že i tak ty zadní světla byly dost neviditelný, ikdyž svítily... Byl to nějakej Karoq nebo něco takovýho novýho, tam bych čekal, že by to dozadu mohlo svítit normálně a ne jako bludička...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam