• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PISKVOR: (a oukej, "hrnu to po čáře mezi pruhy 120" s autem ani s kolem taky neuděláš, uznávám)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    GLOBETROTTER: No. Tak jsem dneska ráno jel do práce, autem, po Praze, a potkal jsem to všechno. Červená není, přechod pro chodce není, chodník není (nevejdu se do odbočovacího pruhu? Chodník!), pruhy nejsou. Jen tu protisměrku jsem dnesk nepotkal, a skákání se s autem taky dělá blbě. (S tou nesmrtelností mě teda dojal fabiatik, který se mi nacpal z prostředního pruhu na JS před čumák tak 50, zatímco já jsem jel 80.

    Asi se cyklisti zamaskovali a sedli s kolem za volant, jiné vysvětlení prostě neexistuje ;)

    Skryté titulky: ta poslední věta byl sarkasmus. Mně se to zdá na hojnost dost podobný, jenom řidič je Náš, je to stejnej klan, tak pro to je vždycky pochopení, měl pro to důvod a třeba má těžkej den, zatímco cyklista je Jinej, takže to dělá vždycky naschvál.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    CAIDEL: 1) zdroj? 2) Jedeš autem. Najednou narazíš do cyklisty. Čí je to vina? Tvoje. Ale kdybys měl kameru, tak dokážeš, že Ti tam skočil z chodníku. Bez kamery to jde za Tebou.
    RALI
    RALI --- ---
    GLOBETROTTER: mam pocit, ze chodci si delaji uplne stejne co chteji jako cyklisti, velkej rozdil v tom nevidim. Je fakt ze srazka chodce s chodcem bude asi o dost prijemnejsi nez chodec vs kolo :)
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    GLOBETROTTER: Viz asi "dokonalá" kombinace: Jdu s dětma po přechodu na zelenou. Z jednosměrky, kterou přecházíme, se v protisměru vyřítí na kole tak čtrnáctiletý výrostek a kdybych pětiletého synka nestrhl, tak ho regulérně srazil.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    GLOBETROTTER: Dojmy hezký. Ale jak ti do té statistiky sedí to, že dopravní nehody s účastí cyklistů například v Praze loni zavinili ve většině případů řidiči?

    (já jsem tedy řidič, cyklista i chodec a rozhodně můžu říct, že dopravní předpisy porušuji rozhodně nejvíc jako chodec. Na druhou stranu, nejnebezpečnější svému okolí jsem bezpochyby jako řidič).
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    PISKVOR: Podložený mýma očima. To, co si dovolí cyklisti z hlediska porušování zákonů i z hlediska, jako by byli nesmrtelní, si řidiči ani chodci nedovolí. Možná motorkáři. A kromě chodců ve městě New York. Červená není, přechod pro chodce není, chodník není, pruhy nejsou, jednosměrky (na cyklopruzích ani v auto jízdních pruzích) nejsou, skáče se z chodníku do jízdního pruhu a naopak, silnice se přejíždí kolmo a to i nehledě zda tam jede nebo nejede auto, atd.atd. Kdo jiný toto dělá?
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    GLOBETROTTER: A to máš něčím podložený, nebo si to jenom myslíš?
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    TRISSIE: Ve správní jednotce, kde jsem to kolo kupoval, je ta registrace povinná (pro kola, která mají kola ne menší, než 20 palců). A ano, uznávám, že oficiálně je to pro dohledání ukradených kol, nicméně když člověk vidí, že bezďák má u svého slumu kolo z půjčovny (tedy určitě ukradené), tak si o tom myslí své. A také uznávám, že příjmy z těch registrací jdou údajně ze 100% na výstavbu cyklostezek/pruhů.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    GLOBETROTTER: registrace kola je ovšem kvůli krádeži, ne? a nenašla jsem nikde, že by byla povinná.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    RALI: Možná je problém v tom, že z trojice "řidiči aut, cyklisti, chodci" nejvíce porušují zákon cyklisti a ne chodci, jak se snažíš naznačit.
    RALI
    RALI --- ---
    HIMLHERGOT: co ti vadi na detech 6-10? mozna i pro chodce ridicaky a spz, pokud porusuji elementarni veci jako kdyz prechazeji kde nemaji, chodi neosvetleni po silnici v noci, po spatne krajnici a jeste casto pod vlivem omamnych latek...jako by se to neutahovalo za poslednich 30 let az moc, tak tomu jeste prisad a za chvili to tu bude jak v cine. Zdravej rozum a ohleduplnost, to je to jediny co to potrebuje...
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    HIMLHERGOT: Kupoval jsem v hypermarketu dceři dětské kolo, hlídačka samoobslužných kas mě vyhnala na kasu s obsluhou, se zdůvodněním, že kolo má kola velká 20 palců, což jsem nechápal co se děje a pokladní pak od návodu a záručního listu vytáhla registrační lístek, který jsem musel vyplnit a zaplatit příslušnou sumu za registraci kola. Za dva týdny přišla z radnice samolepka (SPZ) na kolo. Někde to tak už funguje :-) P.S.: Kdyby ta kola byla velká jen 19 palců, tak to nebylo nutné.
    HIMLHERGOT
    HIMLHERGOT --- ---
    spz a ridicak pro kazdyho kolistu,co jezdi po silnici.
    spz,aby byl dohledatelny.
    ridicak,aby byl trestatelny,pokud porusuje elementarni veci jako jezdeni vedle sebe ve dvou,nedavani znameni o zmene smeru jizdy,vytahne na silnici dve deti odhadem 6-10 let,atd.

    ;)
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    SPM: Jj, je to nejspíš relativně nová změna - když jsem dělal řidičák, tak tam skoro jistě bylo, že při podjetí musí ta kolona stát.

    RANO: V tom větším provozu to asi holt chce být co nejvíc asertivní - když se rozhodneš auta stojící na červenou nepodjet (což je teda imho doporučovaný postup, však také na spoustě křižovatek mají cyklisté vyhrazený obdélník úplně vepředu) a zůstat mezi nimi, tak prostě zastavit uprostřed a zabrat celý pruh (jako motorka), aby se vedle už auto nevešlo.
    RANO
    RANO --- ---
    když jsme u toho, tak mě třeba dost vytáčí, když zůstanu stát metr za posledním autem u kraje (právě proto, že je jich několik málo), načež přijede další a zastaví hned vedle mě tak, že jsem najednou na úrovni předního kola nebo A-sloupku a třeba třicet centimetrů od toho auta. děje se to imrvére, a píšu to bokem jenom jako pro představu jaký jsou různý situace z druhý strany, protože dotyčným řidičům na tom nepřijde nic špatnýho.
    SPM
    SPM --- ---
    SAMOUT: no nevim, za mě dostatek prostoru, zvlášť když ten cyklista jede a neni to zrovna směrově stabilní popojíždědlo, neni, že se vejde řídítkem těsně vedle zrcátka a obrubník :-) Ergo, pokud bych toho cyklistu předjel se stejným "dostatečným" bočním rozestupem, jako oni se kolikrát namontují vedle toho auta, tak se posere do výšky :-)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    SPM: Na vetsine mist v Praze se tam vejde nejen kolista, a le skutr, bych to tak nedramatizoval. Ale podjizdeni pochopitelne delat jen a pouze kdyz auta stojej.
    SPM
    SPM --- ---
    GUMBA: asi tak (a to mám ještě pocit, že kdysi tam bylo jenom když stojí). Takže z tohohle pohledu cyklista, kterej začne podjíždět rozjíždějící se auta z křižovatky je podle mě debil. A s klauzulí o dostatku místa bych řekl, že na většině míst v Praze by to neměli dělat vůbec...

    S těmi rozestupy... upřímně, snažim se jim tam toho místa nechat fakt hodně. Ale když po pátý předjíždím toho stejného cyklistu, kterého předjíždím jenom proto, že za ním x minut jedu než tam to místo mám, kvůli tomu zůstanu viset na červené a přesto, že jsme na tý křižovatce jediní, tak on mě musí podjet zprava a zablokovat mě, tak se ten rozestup postupně zmenšuje a zmenšuje... Chápu, že nebudou stát v koloně aut, ale nacpat se i před ty 1 - 2 auta, co na tý křižovatce stojí, když by to jinak na zelenou projel úplně stejně, mi přijde jako jeden z vrcholů cyklistické bezohlednosti.
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    § 57
    (4) Pohybují-li se pomalu nebo stojí-li vozidla za sebou při pravém okraji vozovky, může cyklista jedoucí stejným směrem tato vozidla předjíždět nebo objíždět z pravé strany po pravém okraji vozovky nebo krajnici, pokud je vpravo od vozidel dostatek místa; přitom je povinen dbát zvýšené opatrnosti.

    Podle mne je to celkem jednoznačné: pokud se auta někde zaseknou, tak je dojíždějící cyklista může klidně podjet, akorát si u toho musí dávat pozor a nefláknout sebou před rozjíždějící se náklaďák.
    A z druhé strany: v okamžiku, kdy ho auto má zas před sebou, tak holt ego stranou, je to prostě jako v situaci, kdy jel celou dobu před autem a to ho zrovna dojelo. Taky mě občas štve, když autem musím (zvlášť když je to úzké) 4x předjíždět stejného cyklistu, protože se prostě bojím, abychom o sebe neškrtli apod. .. ale holt tak to je, má prostě právo tam jet a nenechat se blokovat zácpou.
    RANO
    RANO --- ---
    EXCITE: ale jezuskote.
    EXCITE: možná tu nečti mezi řádky, co kam otáčím - tuhle miracle se diví, že cyklisti předjíždí zprava, to je docela dost jednoduché - protože můžou. a pak sis sem ty přišel postěžovat, že ti nějaký "psychouš nedal přednost na přechodu" - no jo, ale co já s tím nadělám a proč to adresuješ mým směrem?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam