• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    VYWERN: Jde to napříč národy, osobní zkušenost. Když máš ma parkovišti téčko, tak ten, co jede po průběžné, má pocit, že má přednost a ten co jede z kolmé strany má pocit, že musí přednost dát.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    Jako, ze mi neda baba na parkovisti prednost z prava chapu, ale proc pak jeste na me rve z okynka, co jsem za debila, ze ona je na hlavni...Pritom zrovna toto konkretni parkoviste ma na zacatku znacku jak vrata, pozor prednost z prava...ach jo, musel jsem si povzdechnout.
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    dalsi bezmozek v bmw :(

    Řidič z tragické nehody u Černožic se nezařadil, dítě je v umělém spánku - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/...rti-bmw-predjizdeni-jaromer-kralovehradecky.A200601_090705_hradec-zpravy_tuu
    SPM
    SPM --- ---
    GLOBETROTTER: To upuštění gum bude fungovat i na těch větších autech, takže kdyby ti k tomu půjčili kompresor, aby sis mohl na písek upustit tlak a pak to zase dofouknout, až z něj vyjedeš, tak by to mělo být v pohodě :-) A jinak taky záleží... Když jsem byl loni v Bledowské poušti, tak tam evidentně poláci dělali do pouště výlety a ten tam normálně přilítnul s nějakým menším offroadem a rovnou do písku. Ale měl teda taky na tom kurva velký gumy :-)
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    SPM:
    SPM:
    Svým Foresterem tam nepojedu, musel bych ho tam draze dopravit :-) Takže risknu, že velikost gum minimálně vyrovná vyšší hmotnost Wranglera oproti např. Crosstreku nebo Kia Sportage a půjčím si ho a projedu na 4L. Díky všem.
    SPM
    SPM --- ---
    SPM: Teda abych ještě nekecal, některé starší raritnější subaru nebyly fulltime AWD, ale řadila se druhá náprava natvrdo, což je pak stejné jako uzávěrka. Na mezinápravě. Přední/zadní diff už byl zase normální otevřený.
    SPM
    SPM --- ---
    GLOBETROTTER: V žádnym subaru mechanická uzávěrka diferenciálu není, tam jí nenajdeš. V jeepech nevim, ale min. některý ji tuším mají. Co se týče zahrabání, tak proti zase jde váha auta - čim větší, tím horší. V tomhle jeep asi bude horší, ale zas má větší gumy.

    Nicméně co pomáhá nejvíc a reálně to lze i se subaru projet (ok, testováno na outbacích s VTD a zapnutým VDC, což je trochu jiná kombinace, než forester), tak je upustit gumy. Hodně. Ideálně tak na 1Bar. Pak to jede po písku daleko líp.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    GLOBETROTTER: uvidíš, přinejhorším zkus návod k autu :-P
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    PALEONTOLOG: Kouknu ráno až povezu kluka do školky, zda to tam mám :-)
    Každopádně díky vám oběma!
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    GLOBETROTTER: no a nebo poloha lock. na nissanech se mi zdálo je zamknutej diferák pořád, na dusteru je tlačítko lock jen namalovaný
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    PALEONTOLOG: Jakože tlačítko, na kterém je prostě a jen napsáno LOCK? :-)
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    GLOBETROTTER: zpravidla tlačítko LOCK
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    TOMBRIDER: Jasně, takže jestli to chápu dobře, mám to projet na low. Ale jak se označuje ta uzávěrka diferenciálu? Je na to nějaký univerzální symbol? Takové to tlačítko se symbolem smyku to asi nebude, že?
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    GLOBETROTTER: odpovím ti odkazem ;)
    When to use low range in your 4x4 | CarsGuide
    https://www.carsguide.com.au/adventure/advice/when-to-use-low-range-in-your-4x4-69074
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    TOMBRIDER: Takže Džíp Wrangler je v tom případě jasná volba (gumy i světlost); resp.tu světlost by možná překonal i nějaký běžný pickup, co mají půjčovny, ale gumy určitě ne. Diff lock mám hledat kde? :-) (Džípa jsem měl jednou týden. Doma mám Forestera 2018 a tam nic takového není.) A mám přes písek jet 4H nebo 4L? Díky
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Šance zahrabat je menší s větší styčnou plochou pneumatik. Jinak awd pokud je permanentní jak u džípu či Subaru je úplně stejné.Pokud ale zapadneš. Je výhodnější auto s vyšším podvozkem (nelehne jen tak na břicho) a to s pneu do terénu. A samozřejmě to které má diff lock
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    GLOBETROTTER: Ještě upřesním, že toho písku by měly v nejhorším případě být max. nižší desítky centimetrů.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    V Automobilové technice nemám po dvou dnech na můj stupidní dotaz odpověď, tak se radši zeptám tady: Předpokládám správně, že šance se zahrabat do písku je menší s džípem než s menším AWD SUV (Subaru Crosstrek apod.)? A pokud bych cítil, že to není úplně OK, mám dát 4WD radši high nebo low? Díky.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    SPM: Tak jasne, ze do urcityho levelu provozu je vyrazne pohodlnejsi jezdit s autama, nez po cyklostezce. A taky proti tomu nelze rict popel. Akorat musi chovat podle toho, ze je tam host, tj. neprudit ridice aut. Proste se nesmi chovat jako idiot, coz bohuzel zivocisny druh mestky cyklista bez ridicaku prakticky defaultne dela.
    SPM
    SPM --- ---
    BINARY_PARANOIC: No, výjimek... já nevim jak na tý modřanský, tam moc nejezdim. Ale jako když jsem nedávno byl na spořilově a něco jsem tam u rodiny vykládal, tak za těch 10 minut před barákem projelo asi 10 cyklistů, z toho na té cyklostezce jeden. Když teď vylezu tady z kanclu na tu cyklostezku, kterou bych si zkrátil dost času domů, tak tam to auto nepotkám, ani když budu čekat do druhého dne. To je jaksi ten drobnej rozdíl, že to není až taková výjimka... Oni sice asi dobrovolně nechtějí sdílet prostor s autama, ale na druhou stranu ho nejspíš dobrovolně raději sdílejí, než aby museli jet pomaleji nebo přejíždět mezi přerušeními a tak podobně.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam