SPM: tvůj výchozí předpoklad tu ale nikdo neřekl (že se mi to jisté ID snažilo svým mudrlantstvím vtlačit do úst je věc jiná). Samozřejmě, že není správně, pokud cyklista jede po silnici tam, kde by teoreticky mohl jet po cyklostezce — protože to není příjemné ani pro cyklistu, ani pro motoristu. Od začátku jen popisuji, že třeba konkrétně na tomhle místě je přejezd Barrandovského mostu z A1 na A2 vyřešen poněkud blbě, takže se tam situace neznalý (ano, neprostudoval si to předem v mapě) cyklista velmi snadno ocitne na Modřanské (směr centrum) a dostat se pak zpět na cyklostezku není úplně jednoduché.
Fakt nechápu, kde se bere ta představa, že cyklisti preferují sdílet cestu s vozidly, než jet po „své“ (tedy zrovna i tak značně sdílené, ale dobře) cyklostezce. Bohužel každý trochu aktivnější cyklistá má svém okolí dost odstrašujících případů střetů (doslova) s motoristy. Jestli
HOBORG někdy potkal cyklistu na Podolském nábřeží / Modřanské směrem od centra…jasně, stát se mohlo. Taky jsem včera u nás viděl dodávku v protisměru, no :) Stejně tak „hoovado“ evidentně dobrovolně jede kudlu protisměrem, aby o někoho rozpůlil své auto. Ale podle výjimek fakt nechceme posuzovat všechny, že ne? Vždyť přes všechny nedostatky, které tu padly, je zrovna Podolí krásným příkladem toho, jak cyklisti „své“ cyklostezky rádi využívají — a nechávají zde silnici jen motoristům.