• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    GLOBETROTTER: zpravidla tlačítko LOCK
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    TOMBRIDER: Jasně, takže jestli to chápu dobře, mám to projet na low. Ale jak se označuje ta uzávěrka diferenciálu? Je na to nějaký univerzální symbol? Takové to tlačítko se symbolem smyku to asi nebude, že?
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    GLOBETROTTER: odpovím ti odkazem ;)
    When to use low range in your 4x4 | CarsGuide
    https://www.carsguide.com.au/adventure/advice/when-to-use-low-range-in-your-4x4-69074
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    TOMBRIDER: Takže Džíp Wrangler je v tom případě jasná volba (gumy i světlost); resp.tu světlost by možná překonal i nějaký běžný pickup, co mají půjčovny, ale gumy určitě ne. Diff lock mám hledat kde? :-) (Džípa jsem měl jednou týden. Doma mám Forestera 2018 a tam nic takového není.) A mám přes písek jet 4H nebo 4L? Díky
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Šance zahrabat je menší s větší styčnou plochou pneumatik. Jinak awd pokud je permanentní jak u džípu či Subaru je úplně stejné.Pokud ale zapadneš. Je výhodnější auto s vyšším podvozkem (nelehne jen tak na břicho) a to s pneu do terénu. A samozřejmě to které má diff lock
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    GLOBETROTTER: Ještě upřesním, že toho písku by měly v nejhorším případě být max. nižší desítky centimetrů.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    V Automobilové technice nemám po dvou dnech na můj stupidní dotaz odpověď, tak se radši zeptám tady: Předpokládám správně, že šance se zahrabat do písku je menší s džípem než s menším AWD SUV (Subaru Crosstrek apod.)? A pokud bych cítil, že to není úplně OK, mám dát 4WD radši high nebo low? Díky.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    SPM: Tak jasne, ze do urcityho levelu provozu je vyrazne pohodlnejsi jezdit s autama, nez po cyklostezce. A taky proti tomu nelze rict popel. Akorat musi chovat podle toho, ze je tam host, tj. neprudit ridice aut. Proste se nesmi chovat jako idiot, coz bohuzel zivocisny druh mestky cyklista bez ridicaku prakticky defaultne dela.
    SPM
    SPM --- ---
    BINARY_PARANOIC: No, výjimek... já nevim jak na tý modřanský, tam moc nejezdim. Ale jako když jsem nedávno byl na spořilově a něco jsem tam u rodiny vykládal, tak za těch 10 minut před barákem projelo asi 10 cyklistů, z toho na té cyklostezce jeden. Když teď vylezu tady z kanclu na tu cyklostezku, kterou bych si zkrátil dost času domů, tak tam to auto nepotkám, ani když budu čekat do druhého dne. To je jaksi ten drobnej rozdíl, že to není až taková výjimka... Oni sice asi dobrovolně nechtějí sdílet prostor s autama, ale na druhou stranu ho nejspíš dobrovolně raději sdílejí, než aby museli jet pomaleji nebo přejíždět mezi přerušeními a tak podobně.
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    SPM: tvůj výchozí předpoklad tu ale nikdo neřekl (že se mi to jisté ID snažilo svým mudrlantstvím vtlačit do úst je věc jiná). Samozřejmě, že není správně, pokud cyklista jede po silnici tam, kde by teoreticky mohl jet po cyklostezce — protože to není příjemné ani pro cyklistu, ani pro motoristu. Od začátku jen popisuji, že třeba konkrétně na tomhle místě je přejezd Barrandovského mostu z A1 na A2 vyřešen poněkud blbě, takže se tam situace neznalý (ano, neprostudoval si to předem v mapě) cyklista velmi snadno ocitne na Modřanské (směr centrum) a dostat se pak zpět na cyklostezku není úplně jednoduché.

    Fakt nechápu, kde se bere ta představa, že cyklisti preferují sdílet cestu s vozidly, než jet po „své“ (tedy zrovna i tak značně sdílené, ale dobře) cyklostezce. Bohužel každý trochu aktivnější cyklistá má svém okolí dost odstrašujících případů střetů (doslova) s motoristy. Jestli HOBORG někdy potkal cyklistu na Podolském nábřeží / Modřanské směrem od centra…jasně, stát se mohlo. Taky jsem včera u nás viděl dodávku v protisměru, no :) Stejně tak „hoovado“ evidentně dobrovolně jede kudlu protisměrem, aby o někoho rozpůlil své auto. Ale podle výjimek fakt nechceme posuzovat všechny, že ne? Vždyť přes všechny nedostatky, které tu padly, je zrovna Podolí krásným příkladem toho, jak cyklisti „své“ cyklostezky rádi využívají — a nechávají zde silnici jen motoristům.
    SPM
    SPM --- ---
    BINARY_PARANOIC: to si asi nechám ujít :-) Ale spíš mě teda jenom zajímalo, když je OK, že cyklista jede radši po silnici, protože cyklostezka ve stejném směru je delší/blbě udělaná, tak jestli teda tím autem taky můžu po cyklostezce, když je silnice delší/blbě udělaná (ta cyklostezka má dokonce i o hodně lepší povrch, než ta silnice na jediné příjezdové cestě) :-)))

    (Jinak si osobně myslím, že je poměrně zbytečné porovnávat, kde je delší silnice/cyklostezka/chodník. Ano, na Barranďáku je zrovna cyklostezka delší. A nebude to asi jediné místo v republice kde to tak je. Na řadě jiných míst je zase výrazně delší silnice. Je to prostě těžký, když se to matlá do měst, který tu stojej už stovky let... chtělo by to celý zbourat a postavit nanovo :-) )
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    SPM: můžeš tam jezdit na kole :)

    SPM
    SPM --- ---
    Já se z okna zrovna dívám na cyklostezku. Vede asi 500m někam, kam 2x denně jezdím, ale autem to musím objet asi 5km oklikou, přes hromadu semaforů. (Pominu teď úplně, že tu cyklostezku taknějak město postavilo na soukromym pozemku bez vědomí/svolení majitele :-) ). Mám sem teď taky házet nakreslený mapy, abych si mohl stěžovat, že to mají cyklisti blíž anebo můžu tim autem po té cyklostezce začít jezdit taky (ušetřím tak půl hodiny denně, což je troufám si říct lepší čas, než co by ušetřil cyklista přímým přejezdem barranďáku :-) ).
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    BINARY_PARANOIC: Stran ty vzdalenosti - jo, prodlouzi se to, protoze most je sikmo. O hruzo. Pokud by ti tech par metru navic tak vadilo, nic ti nebrani jet kus dal po stejnym brehu, a pouzit az Zeleznicni most, ten je kolmo na reku.
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    SAMOUT: tak jistě, pokud od celkové vzdálenosti odečteš ten úsek, co musíš znova najet, protože ses díky skvělému intuitivnímu řešení oproti bodu opuštění A1 „vrátil“, vyjde ti to méně :) Koukej, tady mi to vyšlo dokonce jen 231 m, vždyť jsem psal jen na přejetí mostu!

    Místa měření jsem samozřejmě volil ve stejné „říční“ vzdálenosti. Pak je to drobně přes 2 km.

    A tady ještě pro zajímavost srovnání různých způsobů dopravy, pokud budeme měřit od bodu před diskutovaným místem k bodu za diskutovaným místem (pro všechny). Než mi to vložíš do úst — znamená to, že kvůli tomu mají cyklisté právo jezdit po chodníku? To samozřejmě v žádném případě ne, holt musí našlapat o nějaký ten km navíc. Ale dobře to ukazuje, jak „chytře“ jsou (asi nejen) v Praze cyklostezky řešeny. A to tu neřešíme žádnou okrajovku kolem sámošky na sídlišti, ale hlavní (v pěkném počasí až přeplněné) cyklotahy A1 a A2 a od Komořan první místo, kde se dá z jedné na druhou dostat.

    chodec / 0,9 km
    cyklista / 2,3 km
    motorista / 1,1 km

    A gratulki, že se s mapou neztratíš — jsi šikulka!
    HOBORG
    HOBORG --- ---
    SAMOUT: ten most by byl super! krome toho ze by tam byl fakt uzitecnej tak se mi ten "novokubistickej" navrh moc libi

    PISKVOR: jo, trosku jsem si zaprehanel, sry :) jen jsem tu poznamku fakt nepochopil, z myho pohledu je tam ta cyklostezka uplne dobre (fakt ted myslim jen podoli smer branik) a jedinej problem je ze je proste oblibena
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    A to vubec nemluvim o tom, ze, pokud se dobre pamatuju, je to tam i znaceny, minimalne na Smichovskym brehu.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    CAIDEL: ale bez povinného oprávnění k řízení, tzn je řidič s oprávněním v autě a řidič bez oprávnění na kole. naopak to být nemůže.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    BINARY_PARANOIC: V realu se s mapou v ruce proste nedokazu ztratit, ac jsem taky pumpickar. Navic teda pres dva km je HODNE prehnany tvrzeni.

    https://mapy.cz/...z=17&rc=9gzuVxXio2EQ3Cv&rs=coor&rs=coor&ri=&ri=&mrp=%7B%22c%22%3A122%7D&xc=%5B%5D
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    SAMOUT: že se něco dá najít na mapě věru neznamená, že je to intuitivní.

    V reálu tě opravdu nenapadne, že musíš most přejet o 300 m, přejet po jeho druhé straně, pak se po A12 vydat úplně opačným směrem, než vlastně potřebuješ, abys mohl podjet Jižní spojku a Modřanskou a konečně se tak dostat na A2. Přes 2 km na jedno přejetí mostu? Pro pumpíčkáře doprí, já vím :)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    HOBORG: Bacha, dvě různý věci: "je to blbě udělaný" 1. znamená "bylo by vhodný to udělat lépe", 2. ale neznamená "mně se nelíbí, takže si můžu dělat, co chci."

    Tráva problém není, popisuju stav; nemusíš z každýho slova nutně vyvěštit nukleární konflikt. Ostatně, kdyby tam nebyla, tak ti pejskaři, co obvykle jsou na trávě, budou na stezce.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam