• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    DANYSEK: to jsem rad, ja mam na to asi smulu :)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    VYWERN: ale jo, stalo... zas bych nehazel vsechny do jednoho pytle :)
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    Takze otazka k diskuzi, zazili jste nekdy, ze by se vam nekdy zena za svou chybu za volantem omluvila? U chlapu se mi to stava, ze bliknou, kyvnou, reknou sorry, u zen teda zatim ne :)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SPM: na me ted o vikendu naaka baba primo plazila jazyk z oktavky, kdyz mi mimo obec nedala prednost a dovolil jsem ji to pripomenout... videt me musela, ale asi je holt oktavka na hlinach nejakej moderni tank :)
    SPM
    SPM --- ---
    VYWERN: Mně se něco podobnýho stalo pár metrů od baráku, když jsem vjížděl do té zdejší ulice, kde projede asi 5 aut za den. S tím že přednost do té uličky nedává prakticky nikdo jsem už počítal, ale když jsem tam najel, tak jsem auto vlevo viděl a bylo ještě dost daleko, říkal jsem si, že mě vidí. Tak jedu, koukám ještě doprava jestli něco není tam, když tam dávám přednost já a najednou koukám že mám před čumákem auto. Ta kráva co mi měla dát přednost už ve chvíli, kdy jsem do té křižovatky byl najetej, mě objela protisměrem. Zabzrdil jsem to asi o 2 centimetry, slepice na mě něco posuňkuje a jede dál...
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    VYWERN: Jde to napříč národy, osobní zkušenost. Když máš ma parkovišti téčko, tak ten, co jede po průběžné, má pocit, že má přednost a ten co jede z kolmé strany má pocit, že musí přednost dát.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    Jako, ze mi neda baba na parkovisti prednost z prava chapu, ale proc pak jeste na me rve z okynka, co jsem za debila, ze ona je na hlavni...Pritom zrovna toto konkretni parkoviste ma na zacatku znacku jak vrata, pozor prednost z prava...ach jo, musel jsem si povzdechnout.
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    dalsi bezmozek v bmw :(

    Řidič z tragické nehody u Černožic se nezařadil, dítě je v umělém spánku - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/...rti-bmw-predjizdeni-jaromer-kralovehradecky.A200601_090705_hradec-zpravy_tuu
    SPM
    SPM --- ---
    GLOBETROTTER: To upuštění gum bude fungovat i na těch větších autech, takže kdyby ti k tomu půjčili kompresor, aby sis mohl na písek upustit tlak a pak to zase dofouknout, až z něj vyjedeš, tak by to mělo být v pohodě :-) A jinak taky záleží... Když jsem byl loni v Bledowské poušti, tak tam evidentně poláci dělali do pouště výlety a ten tam normálně přilítnul s nějakým menším offroadem a rovnou do písku. Ale měl teda taky na tom kurva velký gumy :-)
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    SPM:
    SPM:
    Svým Foresterem tam nepojedu, musel bych ho tam draze dopravit :-) Takže risknu, že velikost gum minimálně vyrovná vyšší hmotnost Wranglera oproti např. Crosstreku nebo Kia Sportage a půjčím si ho a projedu na 4L. Díky všem.
    SPM
    SPM --- ---
    SPM: Teda abych ještě nekecal, některé starší raritnější subaru nebyly fulltime AWD, ale řadila se druhá náprava natvrdo, což je pak stejné jako uzávěrka. Na mezinápravě. Přední/zadní diff už byl zase normální otevřený.
    SPM
    SPM --- ---
    GLOBETROTTER: V žádnym subaru mechanická uzávěrka diferenciálu není, tam jí nenajdeš. V jeepech nevim, ale min. některý ji tuším mají. Co se týče zahrabání, tak proti zase jde váha auta - čim větší, tím horší. V tomhle jeep asi bude horší, ale zas má větší gumy.

    Nicméně co pomáhá nejvíc a reálně to lze i se subaru projet (ok, testováno na outbacích s VTD a zapnutým VDC, což je trochu jiná kombinace, než forester), tak je upustit gumy. Hodně. Ideálně tak na 1Bar. Pak to jede po písku daleko líp.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    GLOBETROTTER: uvidíš, přinejhorším zkus návod k autu :-P
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    PALEONTOLOG: Kouknu ráno až povezu kluka do školky, zda to tam mám :-)
    Každopádně díky vám oběma!
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    GLOBETROTTER: no a nebo poloha lock. na nissanech se mi zdálo je zamknutej diferák pořád, na dusteru je tlačítko lock jen namalovaný
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    PALEONTOLOG: Jakože tlačítko, na kterém je prostě a jen napsáno LOCK? :-)
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    GLOBETROTTER: zpravidla tlačítko LOCK
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    TOMBRIDER: Jasně, takže jestli to chápu dobře, mám to projet na low. Ale jak se označuje ta uzávěrka diferenciálu? Je na to nějaký univerzální symbol? Takové to tlačítko se symbolem smyku to asi nebude, že?
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    GLOBETROTTER: odpovím ti odkazem ;)
    When to use low range in your 4x4 | CarsGuide
    https://www.carsguide.com.au/adventure/advice/when-to-use-low-range-in-your-4x4-69074
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    TOMBRIDER: Takže Džíp Wrangler je v tom případě jasná volba (gumy i světlost); resp.tu světlost by možná překonal i nějaký běžný pickup, co mají půjčovny, ale gumy určitě ne. Diff lock mám hledat kde? :-) (Džípa jsem měl jednou týden. Doma mám Forestera 2018 a tam nic takového není.) A mám přes písek jet 4H nebo 4L? Díky
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam