• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    BASIK
    BASIK --- ---
    MVEK: Vsechny podstatny informace jsou v zdrojovym nemeckym clanku. Ten ceskej mu obsahove odpovida tak z dvaceti procent a tvurce moc nepochopil, o co vlastne slo... O lzivym clickbaitovym titulku nemluve :)
    MVEK
    MVEK --- ---
    GLOBETROTTER: Asi nám tam chybí nějaká informace, ale pokud se řidiči nedá vyvrátit, že si nastavoval stěrače, tak přece neměl jinou možnost. Nemůžu si nastavit stěrače, když stojím, to pak taky nemusím nic vidět, až se rozjedu. Samozřejmě možná se snaží vymluvit a ve skutečnosti si hrál s kdoví čím. Ale pokud tam ty stěrače jdou opravdu nastavit jen na displeji, tak je to tak jako tak důležitý problém.


    Osobně jsem si třeba volil trojkovou Fabii nejen kvůli ohledu na cenu a vyzkoušení a zkušenost z rodiny, ale i proto, že má té chytré elektorniky ještě pořád málo. Sice si po vypnutí zapalování nepohnu s okýnky, ale třeba klimatizaci plně ovládám tlačítky a knoflíky (nicméně tuhle automatickou už Scala má omezenou a otáčky už jsou jen přes displej, podle článku asi patřím k menšině, že to často stahuji, protože mi automatika moc fouká a hlučí). I tak ale třeba mám problém se světly. Jednak nemůžu rozsvítit jen zadní mlhovky, což by většinou za deště stačilo pro bezpečnost. Jednak je ten (a to pořád mechanický) ovladač strašně nelogický.
    SPM
    SPM --- ---
    VYWERN: ono by to stačilo nekupovat, ale když většina populace akorát řeší jak velkej to má kufr a jestli to žere o decku paliva satanovo míň a všechno ostatní jde stranou, tak to je pak holt těžký :-)
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    SAMOUT: mozna by stacilo pochopit, ze ne vse se vyrabi podle toho, co lidi chtej :))
    JOPS
    JOPS --- ---
    ja to matlani po obrazovce taky u aut nechapu. Treba BMW ci AUDI to maji vyreseno joystikem, ci neco na ten zpusob. Netvrdim, ze to je nejaka vyhra, protoze na ten displej musis stejne koukat, ale uz to neni o tom trefit tech 10x10 pixelu ukazovackem...
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    Sice jsem v roced 2015 koupil novy auto, ktery bylo konstrukcne 10 stary (Ford S-Max), ale zlaty cudliky... Radio, klima, vyhrivani oken a sedacek, na vsechno tam je fyzicky tlacitko ci tocitko. Byt prehistorickej dotykac to ma taky, ale jen na navigaci a ladeni radia. Tu homologaci nechapu, ale jeste vic nechapu, proc to lidi chtej (jinak by to nevyrabeli).
    SPM
    SPM --- ---
    DANYSEK: nejlépe i s mlhovkama a dálkovkama :-D
    WANAH
    WANAH --- ---
    TOMBRIDER: Předpokládám, že tam bude varování ať na to nesaháš za jízdy plus tě to nenechá měnit nastavení za jízdy.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    A co na to homologace?
    Dyť ty auta co mají nastavení třeba klimatizace přes obrazovku dělají dneska snad všechny automobilky krom Dacie.
    A ty všechny musely projít nějakou homologaci a schválením k provozu.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SPM: nebo s nima bude svitit porad, zejo... :D
    SPM
    SPM --- ---
    GLOBETROTTER: kéž by, ale nejspíš nezačne... jenom bude řidič furt jednou nohou v kriminále, pač si může vybrat, jestli zapnout světla na dotykáči, což nesmí nebo jet v mlze bez světel, což taky nesmí :-)
    ANABEL_LEE
    ANABEL_LEE --- ---
    HIMLHERGOT: Beroun :))
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    Konečně se snad od výroby těch debilních dotykových obrazovek začne ustupovat:
    Přelomový rozsudek. Řidiči za jízdy nesmí ovládat displej v autě - Echo24.cz
    https://echo24.cz/a/SLjBz/prelomovy-rozsudek-ridici-za-jizdy-nesmi-ovladat-displej-v-aute
    HIMLHERGOT
    HIMLHERGOT --- ---
    nemohl jsem odolat

    GORG
    GORG --- ---
    BARÁK: Nepodléhejme bicyklismu. Kolo se změnilo v modlu agresivní ideologie | Názory | Lidovky.cz
    https://www.lidovky.cz/...dlu-agresivni-ideologie.A200720_152231_ln_nazory_tmr?zdroj=vybava_recombee

    no zrovna minuly tyden vyrazim po prechodu, kdyz se rozvitil zeleny panacek, kdyz tu vidim jak na protejsi strane pred prekvapenou starsi pani projel rychle nejaky bicyklista.. pekne u obrubniku blizko, tak proficel tak blizko, ze musela zbrkle zastavit a mirne ucouvnout. evidentne jedouci na cervenou doesn't giving a shit... tohle je tam zrovna hodne frekventovana krizovatka a skoro vzdy tam vyrazi i auta ten prechod krizujici.To bz tzhle situaci zrovna nehrozilo, pac jeste byly daleko, ale pani malem srazil.. ty ostatni si ho uz vsimli a pockali az prejede...
    ani ja jsem si ho nevsiml a to jsem mel z ty druhy strany vyhled. jel asi dost rychle. nerespektoval cervenou ani prechod. Ale prece je musel videt, ze se prave chystaj prechazet?
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    zrejme zalezi na kvalite automobilu, vlastnil jsem (dnes uz 30 let) stary mercedesy a u tech se to odjakziva zamykalo spolecne s centralem, takze mi to tak nejak prijde samozrejmy... :)
    SPM
    SPM --- ---
    PISKVOR: Ono když nad tím přemýšlím, tak podle mě jsem neviděl žádný zabezpečení tohohle, co by tomu fakt zabránilo... ten klíček na šroubovacím víčku, když funguje, mi asi přijde ještě nejlepší, ale jak to udělali tenkrát nám - když nemáš úplně zakrytovanej podvozek, tak tu nádrž stejně vypustíš spodem... (Jinak teda kromě zamykání plechového víčka, ať už centrálem nebo páčkou zevnitř, mám ještě teď druhý auto, které má zámek na klíč na tom plechovém víčku. Ale stejně bych řekl, že šroubovákem se dá během chvilky vypáčit).
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SPM: Šroubovací s klíčkem jsem u osobáku měl naposledy na Škodě 120... zjevně je to ten typ mechanismu "příležitost dělá zloděje," nikoli zásadní zabezpečení.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    THE_MIRACLE: To podle mě měly i staré Pandy a z nich odvozené Marbelly. Podle mě šlo o to, aby to bylo co nejlacinější.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    Jinak Panda 2008 nemá nádrž zamykatelnou vůbec. Má asi 35 l maximální kapacitu, tak asi Ital předpokládal, že to nikdo krást nebude.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam