• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    SPM: To se stava i u tech betonovejch na D1. Nejakej blb do toho stouchne (musi to teda asi bejt sleha), a silnicari to tak zvesela nechaj.
    SPM
    SPM --- ---
    Ono problém těhlech zúžení ještě je, že to vyznačení pruhu není úplně permanentní... teda, na D1 jsou asi většinou betonový panely a ty drží. Ale třeba teď na rozkopané spojce jsou akorát ty cajfrlíky ve stojanu, které se jaksi hýbou... Teda, asi ne sami, ale když do nich nějaké ťululum tím autem strčí. Takže zrovna na té spojce se mi už několikrát stalo, že v tom levém 2,2m pruhu, kde jsem jel s malým autem a měl to úplně v pohodě, se najednou objevil tenhle bazmek vystrčenej o 30cm do pruhu a pak už to moc v pohodě nebylo...
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    A kolem těhlech vejlupků, se pak bojí projet lidi i s menšíma osobákama..
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    PISKVOR: hele když je psanej na 2.2, tak ta šířka je ještě o neco málo větší.
    Když je to reálně 2.2m a méně. Dávají tam silničáři už značku max 2m.
    Aby to bylo blbuvzdorné. To mám přímo od člověka co se tímhle živí.
    Já jezdim Transitem co má bez zrcatek 1.97 a se zrcatky nějakých 2.37. a do pruhů 2.2 se vejdu s přehledem. Že v zrcátkách vidím že mám rozdělovací pruh ještě kus vedle sebe.
    Do pruhů 2m už se necpu nikdy.
    Bohužel někdy nemůžu projet kolem kamionu v zúžení a musím se za něj zařadit.
    Jelikož kamioňák je mongol. Vpravo má přes metr od krajnice, a levým bokem jede buď po rozdělovací čáře, nebo je dokonce kousek už v levém pruhu. Což nechápu proč to dělají. Vždycky drtivá většina kamionů jede při pravém okraji. Ale sem tam mezi nima je jeden dobroděj co jede skoro prostředkem...
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SPM: Jo takhle: předem vidí, že je to blbě, ale stejně tam musí. Jo, to je debil.
    SPM
    SPM --- ---
    PISKVOR: To jsou ale dvě různé věci... když mám z toho předjíždění kamionu strach, stres, nevolnost v žaludku a nevím co ještě, tak se do toho pruhu přece nepohrnu ať na té ceduli tvrdí cokoliv. Stejně jako na většině okresek 3+. třídy není upravená rychlost a je tam tedy teoreticky 90, tak tam taky nepoletim 90 do serpentýny přes díry na lovení mamutů jenom proto, že by se to vlastně mohlo. Prostě podle mě když někdo dopředu ví, že ten pruh je úzkej, že to ježdění v úzkym prostoru nedává a stejně do toho vjede, tak je prostě debil :-)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    TOMBRIDER: Mám předloňský Sharan - nejenže má páčky a čudlíky, ale navíc má HUD mezi budíkama, kterej se ovládá fyzickýma čudlíkama na volantu. Na tuhle diskusi "je lepší čumět na tablet, nebo šmátrat poslepu" čumím jak ryba na přednášku o údržbě velocipedů...
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SPM: Protože ten pruh je psanej na 2.2 m (pohoda jazz, tam se vejde i slon), ale reálně má 1.8, protože je to zjevně počítaný včetně šířky bariéry? Jakým způsobem je to problém s dva metry širokým autem, ponecháváme k pocvičení laskavému čtenáři.

    Jinými slovy, takhle jsem si přesně najel, a koukal, že se tam nevejdu - holt jsem musel zpátky doprava, ale nepotěšili mě.
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    tak nejak pro odlehceni :)

    Kombajnér jel ze žní na Prostějovsku, i se strojem zabloudil v Brně - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/...ombajner-jel-ze-zni-na-prostejovsku-i-se-strojem-zabloudil-v-brne-40333260
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    HANZO:
    SPM:
    Ono bohatě stačí ovládání klimatizace. Tuhle jsem měl auto, které sice mělo klasická tlačítka na sílu proudění a teplotu, ale kam to má foukat, bylo jen na dotykovce.
    HANZO
    HANZO --- ---
    SPM: interval stěračů...
    SPM
    SPM --- ---
    HANZO: myslim ze to bylo mireny na standardni potkavaci svetla. ale nesedel jsem v tom
    HANZO
    HANZO --- ---
    SPM: který světla se pouští na displeji?
    SPM
    SPM --- ---
    SAMOUT: Já jenom nevím, jestli je horší ten kamion nebo ta ocitovaná věta v tom článku: „Zhruba 65 procent dotázaných přiznalo, že při předjíždění kamionu často pociťují nepříjemný pocit v žaludku spojený s obavami, jestli bez problémů místem projedou,“

    Proč se teda sakra do toho pruhu serou? Kamioňák je ultra debil, ale naštěstí takovejch zas tak moc není. Zato krizovejch situací způsobenejch tím, že se do toho levýho pruhu nasere nějaký takový játro, který se tam bojí, ve více než půlce případů ještě s autem, který do toho pruhu ani nesmí, udělá za sebou kolonu lepičů a pak už jenom stačí aby při tom neustálym váhání jestli ten kamion předjet nebo ne šlápnul na brzdu, je jak máku. Vlastně je to spíš zázrak, když tím úsekem projedu bez nějaké takové příhody...
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    Na pohodu.

    VIDEO: Polský kamion nezpomalí ani úzký levý pruh na rozkopané D1 - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/zuzeni-d1-dalnice-polsky-kamion.A200806_225407_automoto_fdv
    BASIK
    BASIK --- ---
    MVEK: Vsechny podstatny informace jsou v zdrojovym nemeckym clanku. Ten ceskej mu obsahove odpovida tak z dvaceti procent a tvurce moc nepochopil, o co vlastne slo... O lzivym clickbaitovym titulku nemluve :)
    MVEK
    MVEK --- ---
    GLOBETROTTER: Asi nám tam chybí nějaká informace, ale pokud se řidiči nedá vyvrátit, že si nastavoval stěrače, tak přece neměl jinou možnost. Nemůžu si nastavit stěrače, když stojím, to pak taky nemusím nic vidět, až se rozjedu. Samozřejmě možná se snaží vymluvit a ve skutečnosti si hrál s kdoví čím. Ale pokud tam ty stěrače jdou opravdu nastavit jen na displeji, tak je to tak jako tak důležitý problém.


    Osobně jsem si třeba volil trojkovou Fabii nejen kvůli ohledu na cenu a vyzkoušení a zkušenost z rodiny, ale i proto, že má té chytré elektorniky ještě pořád málo. Sice si po vypnutí zapalování nepohnu s okýnky, ale třeba klimatizaci plně ovládám tlačítky a knoflíky (nicméně tuhle automatickou už Scala má omezenou a otáčky už jsou jen přes displej, podle článku asi patřím k menšině, že to často stahuji, protože mi automatika moc fouká a hlučí). I tak ale třeba mám problém se světly. Jednak nemůžu rozsvítit jen zadní mlhovky, což by většinou za deště stačilo pro bezpečnost. Jednak je ten (a to pořád mechanický) ovladač strašně nelogický.
    SPM
    SPM --- ---
    VYWERN: ono by to stačilo nekupovat, ale když většina populace akorát řeší jak velkej to má kufr a jestli to žere o decku paliva satanovo míň a všechno ostatní jde stranou, tak to je pak holt těžký :-)
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    SAMOUT: mozna by stacilo pochopit, ze ne vse se vyrabi podle toho, co lidi chtej :))
    JOPS
    JOPS --- ---
    ja to matlani po obrazovce taky u aut nechapu. Treba BMW ci AUDI to maji vyreseno joystikem, ci neco na ten zpusob. Netvrdim, ze to je nejaka vyhra, protoze na ten displej musis stejne koukat, ale uz to neni o tom trefit tech 10x10 pixelu ukazovackem...
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    Sice jsem v roced 2015 koupil novy auto, ktery bylo konstrukcne 10 stary (Ford S-Max), ale zlaty cudliky... Radio, klima, vyhrivani oken a sedacek, na vsechno tam je fyzicky tlacitko ci tocitko. Byt prehistorickej dotykac to ma taky, ale jen na navigaci a ladeni radia. Tu homologaci nechapu, ale jeste vic nechapu, proc to lidi chtej (jinak by to nevyrabeli).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam